  • 1. Data: 2018-02-02 08:54:37
    Temat: Wierni sie skonczyli?
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    ...na bitcoinie? Czy jeszcze goldmany pokażą co potrafią? ;)

    --
    Pzdr

  • 2. Data: 2018-02-02 16:48:56
    Temat: Re: Wierni sie skonczyli?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "miumiu" <a...@b...pl> writes:

    > ...na bitcoinie? Czy jeszcze goldmany pokażą co potrafią? ;)

    Chwilowo wygląda to na stabilizację.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 3. Data: 2018-02-02 21:41:00
    Od: z <...@...pl>

    Zasłyszane wśród kryptomaniaków

    1 Ja wpłacam 1 BTC do banku jako depozyt
    2 Ty bierzesz 1 BTC kredytu w banku
    3 Płacisz mi 1 BTC za szkolenie na temat przedsiębiorczości
    4 Ja wpłacam 1 BTC do banku

    Co to jest? ;-)

  • 4. Data: 2018-02-02 22:19:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Feb 2018 21:41:00 +0100, z napisał(a):

> [...]
    >
    > 1 Ja wpłacam 1 BTC do banku jako depozyt
    > 2 Ty bierzesz 1 BTC kredytu w banku
    > 3 Płacisz mi 1 BTC za szkolenie na temat przedsiębiorczości

    Nie wydziwiaj.
    1. On wziął 1 j z banku i oddał w terminie. Saldo zerowe.
    2. Ty wygenerowałeś 1 j swoją pracą i wpłaciłeś do banku. Masz teraz 2 j
    (jednostki). To się nazywa wartość dodana.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-02-03 08:15:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie wydziwiaj.
    > 1. On wziął 1 j z banku i oddał w terminie. Saldo zerowe.
    > 2. Ty wygenerowałeś 1 j swoją pracą i wpłaciłeś do banku. Masz teraz 2 j
    > (jednostki). To się nazywa wartość dodana.

    On się pewnie pyta "co to jest" w momencie jak kredyt jeszcze nie jest
    spłacony. A jest tak, że ten "ja" wypłaca 1btc i okazuje się, że są 2
    bitcoiny. Tyle że tutaj bank musiałby pożyczyć z zewnątrz 1btc, aby móc
    sprostać żądaniom klientów. To jest normalna kreacja pieniądza,
    rozumiem, że inwestujący w btc ze zdziwieniem odkrywają, że coś takiego
    istnieje? To niedobrze świadczy o ich świadomości finansowej.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2018-02-03 08:26:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Feb 2018 22:19:11 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
> [...]

    Normalna bankowa kreacja pieniadza.

    > Nie wydziwiaj.
    > 1. On wziął 1 j z banku i oddał w terminie. Saldo zerowe.

    To dopiero w pkt 6. Bo w pkt 5 musial jakos ten 1 BTC zdobyc.

    > 2. Ty wygenerowałeś 1 j swoją pracą i wpłaciłeś do banku. Masz teraz 2 j
    > (jednostki). To się nazywa wartość dodana.

    Gorzej, jak szkolenie nie pomoglo, i kredytobiorca splajtuje zanim
    splaci :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-02-03 08:31:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 3 Feb 2018 08:15:05 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Tyle że tutaj bank musiałby pożyczyć z zewnątrz 1btc, aby móc
    > sprostać żądaniom klientów. To jest normalna kreacja pieniądza,

    Ale odróżniasz pożyczkę od kreacji?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2018-02-03 09:51:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 08:26:22 +0100, J.F. napisał(a):

    > Normalna bankowa kreacja pieniadza.

    Niezbyt normalna tylko chwilowa (powiedzmy wirtualna), nie zapominaj o
    tym. Normalna jest wtedy kiedy bank dodrukuje sobie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2018-02-03 11:32:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 09:51:51 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Niezbyt normalna tylko chwilowa (powiedzmy wirtualna), nie zapominaj o
    > tym. Normalna jest wtedy kiedy bank dodrukuje sobie.

    Normalny bank nie drukuje. To domena bankow centralnych lub rzadow.
    Co prawda historycznie bylo ciut inaczej.

    Z BTC jest tak samo - "wplacasz do banku", to teraz bank ma w swoim
    portfelu. I moze je przekazac kredytobiorcy.
    Wtedy ty masz 1 BTC - ale w postaci "zobowiazania banku",
    bank ma 1 BTC - w postaci zobowiazania od kredytobiorcy ... i
    jednoczesnie -1 BTC ktore tobie wisi,
    a kredytobiorca ma 1 BTC w swoim portfelu. No i 1BTC do splacenia
    bankowi :-)

    Tylko ciagle mam jakies niejasne wrazenie, ze sie te bloki w
    blockchainie wypelnia i zabraknie. I zabawa sie skonczy.

    J.

  • 10. Data: 2018-02-03 11:42:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-03 o 08:31, Marek pisze: