  • Data: 2018-02-03 22:25:29
    Temat: Re: Wierni sie skonczyli?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 22:07:33 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Przecież bank emisyjny prowadzi taką politykę pieniężną w której ilość
    > pieniądza generowanego na rynku przez banki komercyjne jest kontrolowana
    > i uwzględniana w tej polityce. Nie ma tak że jakiś komercyjniak powie
    > sobie "no to się wzbogaćmy" i nawydaje kredytów ile zechce. Wiadomo z
    > góry ile tego będzie i to się uwzględnia centralnie.

    Nie wiem czy tak wiadomo - pamietasz niedawny angielski artykul
    dyskutowanyt na grupie ? Mechanizmy kontroli wydaja sie
    niewykorzystane, banki same sie ograniczaja, w celu utrzymania
    plynnosci.

    No i ... tak jakbys prezentowal poglad z youtuba.
    Nie moze tak sobie "nawydawac kredytow". Musi najpierw sciagnac
    pieniadze/depozyty czyli z reguly podniesc odsetki, potem znalezc
    klientow na kredyty, czyli najlepiej obnizyc odsetki, a potem jeszcze
    zarobic i nie splajtowac po drodze :-)

    J.