  • Data: 2018-02-03 18:11:33
    Temat: Re: Wierni sie skonczyli?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 15:48:38 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Pożyczę ci 100zł, ty je pożyczysz Kowalskiemu, Kowalski pożyczy
    > Nowakowi, ty pożyczysz od Nowaka, następnie te 100zł otrzymane od Nowaka
    > pożyczasz Malinowskiemu.
    >
    > Okazuje się, że udzieliłeś dwóch pożyczek na sumę 100zł każda (masz
    > roszczenie do swoich dłużników na 200zł - do Kowalskiego i
    > Malinowskiego). I to wszystko za pomocą jednego banknotu 100zł.

    Jeśli upierasz się nazywać pożyczanie pieniędzy ich kreacją to pełna
    zgoda. Ja wolę zostać przy tradycyjnym nazewnictwie - pożyczka.
    Błąd logiczny w takim sposobie myślenia o pieniądzu jaki prezentujesz
    polega na przemilczeniu że z każdą pożyczką jest związany nierozerwalnie
    termin spłaty po którym ów wirtualny pieniądz znika. Więc jeśli już
    upierasz się przy "kreacji" to dodaj że chwilowej.
    --
    Jacek
    I hate haters.