  • Data: 2018-02-03 19:51:43
    Temat: Re: Wierni sie skonczyli?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 19:32:08 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > https://mfiles.pl/pl/index.php/Kreowanie_pieni%C4%85
    dza
    > Pan patrzy pod termin "wtórna kreacja pieniądza" i nie miesza
    > z "pierwotną kreacją pieniądza". :)

    No i dobrze, jeśli przyjąć że zaproponowane tu nazewnictwo jest
    powszechnie używane. Zapamiętam i będę sprawdzał. Tak czy owak, nie
    wydaje mi się ono najszczęśliwsze bo przyjmuje termin "kreacja" do dwóch
    różnych mechanizmów. Jednego - polegającego na trwałym tworzeniu
    pieniądza przez bank centralny i drugiego przez chwilową kreację
    pieniądza przez bank komercyjny. Czemu nie najszczęśliwsze? Np. komuś by
    się mogło zdawać że kreacja robiona przez bank komercyjny może
    analogicznie do kreacji robionej przez bank emisyjny powodować inflację
    a tak nie jest.
    --
    Jacek
    I hate haters.