  • 91. Data: 2004-02-05 17:12:56
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Thu, 05 Feb 2004 17:05:51 +0100, Krystek
    <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_> wrote:

    >'Amra' pliiiiizzzzz

    Krystek, nie posluguj sie pojeciami ktorych nie znasz:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Troll

    Dlaczego nazywasz trollowaniem zwykla dyskusje?

    dn

  • 92. Data: 2004-02-05 19:47:36
    Od: devnull <d...@n...net>

    On 4 Feb 2004 19:00:53 GMT, Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Dnia Wed, 4 Feb 2004 19:53:21 +0100,
    >osoba podpisana: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    >Amra, a jak wyjaśnisz to:
    >http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=11
    6714&t=116668
    >??
    >Bo mi aż się wierzyć nie chce.

    A mi sie w te slowa wierzyc nie chce, ale byly wypowiedziane:

    Cytat z wypowiedzi W. Bolanowskiego:
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=374
    69&t=37469&v=f
    "mniejsze koszty dla mBanku to utrzymanie braku poodstawowych opłat, niskie
    prowizje, bezpłatne wypłaty w bankomatach Euronet, bezpłatne przelewy, zlecenia
    stałe etc. etc. czyli to, za co Klienci wolą mBank od konkurencji
    Pozdr.
    W.B"

  • 93. Data: 2004-02-05 19:50:41
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    Użytkownik devnull napisał:

    > Krystek, nie posluguj sie pojeciami ktorych nie znasz:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Troll
    >
    > Dlaczego nazywasz trollowaniem zwykla dyskusje?

    Zwykła to ona by była, gdyby Twoje posty rzeczowo odnosiły się do
    wypowiedzi piszących. Ale oczywiście musisz udowodnić, że to ty masz
    rację i nie potrafisz przyjąć do wiadomości rzeczowych argumentów od
    ludzi, którym chce się jeszcze odpispywać na twoje posty. Poza tym nie
    potrafisz podać konkretnych argumentów przemawiających za prawdziwością
    twoich tez. Na dodatek poddajesz w wątpliwość wypowiedzi o bankowości i
    finansach kogoś, kto ma wykształcenie w tym kierunku i trochę bardziej
    się orientuje w ich specyfice niż "przeciętny zjadacz chleba".
    chciałbyś, żebyuznać twoje racje, a nie potrafisz ich nawet uzasadnić i
    jak wół upierasz się przy swoim. No i zamiast poważnie odpisywać
    podpierasz się cytatami i techniką kopiuj / wklej. Co do mBanku to
    zobaczymy czy ten krok z wprowadzeniem opłat mu pomoże czy też zaszkodzi
    jego kondycji (tak jak ty uparcie twierdzisz i nie chcesz przyjąć do
    wiadomości, że może być także inaczej). Pożyjemy, zobaczymy.

    Pozdrawiam,

    K.

  • 94. Data: 2004-02-05 20:28:00
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Thu, 05 Feb 2004 20:50:41 +0100, Krystek
> [...]

    >potrafisz podać konkretnych argumentów przemawiających za prawdziwością
    >twoich tez. Na dodatek poddajesz w wątpliwość wypowiedzi o bankowości i

    Ale to wszystko co wyzej napisales to przeciez nieprawda. Uzasadnilem dlaczego
    mbank wprowadza oplaty, uzasadnilem dlaczego sposob w jaki to zrobili byl zly,
    napisalem jak mogli zrobic, zeby do czegos takiego nie doszlo, dalem przyklady
    z zagranicy, ze jednak mozna, ustosunkowalem sie do zarzutow, ze z
    zagranicznymi mbankami jest inaczej pokazujac, ze one maja oprocz wiekszych
    przychodow, rowniez wieksze koszty prowadzenia dzialalnosci niz u nas, itp.
    itd. Wszystko konkretnie.
    Dlaczego wiec tak piszesz?

> [...]
    >jak wół upierasz się przy swoim. No i zamiast poważnie odpisywać
    >podpierasz się cytatami i techniką kopiuj / wklej. Co do mBanku to

    Tak jak osoba, z ktora dyskusuje.

    >zobaczymy czy ten krok z wprowadzeniem opłat mu pomoże czy też zaszkodzi
    >jego kondycji (tak jak ty uparcie twierdzisz i nie chcesz przyjąć do
    >wiadomości, że może być także inaczej). Pożyjemy, zobaczymy.

    Tez nieprawda, rowniez twierdzilem, ze zobaczymy, stwierdzalem natomiast, ktory
    wariant wg mnie jest bardziej prawdopodobny, kto inny stwierdzal co innego, co
    Ci sie w tym niepodoba? Chcesz, zeby wszyscy spiewali na jedna nute?

    dn

  • 95. Data: 2004-02-05 21:36:04
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 5 Feb 2004 14:33:08 +0100, "Michal 'Amra' Macierzynski"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Jak masz czas i pieniadze - a i owszem.
    >Wtedy zgadzam sie w pelni. Ale jesli masz noz na gardle - to co robisz? A?

    oplacasz amre, aby bronil cie na pl.biznes.banki

  • 96. Data: 2004-02-05 22:36:59
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 5 Feb 2004 08:47:38 +0100, "Michal 'Amra' Macierzynski"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Czytalem juz wczesniej.
    >Nie wiem jednak co to ma udowodnic w przypadku mBanku?

    Nic. Dziwie sie Tobie tylko, ze uwazasz, za akurat oplata za przelewy
    spowoduje odplyw "planktonu" z mbanku.
    Argumenty, dlaczego nie, byly tu juz setki razy, wiec nie chce mi sie
    ich powtarzac...

    PG

  • 97. Data: 2004-02-06 06:47:19
    Od: Dentarg <d...@i...com>

> [...]

    >rację i nie potrafisz przyjąć do wiadomości rzeczowych argumentów od
    >ludzi, którym chce się jeszcze odpispywać na twoje posty.
    Amra tak samo nie przedstawił, żadnych konkretów, nic tylko gadanina,
    porównanie kosztów w konkretnych krajach, bez żadnej analizy, czy
    konkretnego wyliczenie ... tylko gadanie.

    A jego ostatni post to dowodzi chyba czegoś zupełnie odwrotnego niż by
    chciał. Skoro konczy się tak "...To wszystko daje nadzieję na znacznie
    zwiększenie rentowności już w niedalekiej przyszłości.". To chyba
    jasno wynika z tego (z całego tekstu też), że mBank wcale nie musiał
    wprowadzać dodatkowych opłat, żeby Commerzbankowi się opłacało
    inwestowanie w BRE, skoro pare razy pojawiają się w tym tekscie
    stwierdzenia, że to dobra inwestycja. Rozumiem, że może być jeszcze
    lepsza, dzięki temu, że mbank zacznie przynosić zyski szybciej, ale
    nijak ten tekst nie udowadnia, że zmiany TOiP mbanku były konieczne ..

    >Poza tym nie
    >potrafisz podać konkretnych argumentów przemawiających za prawdziwością
    >twoich tez.
    Niestety Amra też nie potrafi podać żadnego konkretu, tylko mowa
    trawa, że inne warunki inne koszty itp, ale ZERO konkretów, czy
    wyliczeń które by to dowodziły. Przy takim przedstawianiu argumentów
    ani devnull ani Amra nie mają racji, bo nie są w stanie nikogo, a tym
    bardziej swego adwersarza przekonać do swojego stanowiska.

    >Na dodatek poddajesz w wątpliwość wypowiedzi o bankowości i
    >finansach kogoś, kto ma wykształcenie w tym kierunku i trochę bardziej
    >się orientuje w ich specyfice niż "przeciętny zjadacz chleba".
    To żaden argument, u mnie w dziale informatyki największym guru jest
    człowiek po wydziale budowlanym polibudy, który nie miał żadnego
    przedmiotu czysto informatycznego podczas całych studiów, i jakoś nie
    poddajemy w wątpliwość jego wiedzy, a znam za to tony ludzi z
    wykształceniem "informatycznym", którzy nie mają pojęcia o temacie.
    Tak jest w każdej dziedzinie życia ... żaden to argument.

    >chciałbyś, żebyuznać twoje racje, a nie potrafisz ich nawet uzasadnić i
    >jak wół upierasz się przy swoim. No i zamiast poważnie odpisywać
    >podpierasz się cytatami i techniką kopiuj / wklej.
    Nie tylko on ...

> [...]
    >jego kondycji (tak jak ty uparcie twierdzisz i nie chcesz przyjąć do
    >wiadomości, że może być także inaczej). Pożyjemy, zobaczymy.
    Trudno to będzie stwierdzić, skoro nie ma rzeczywistości
    alternatywnej, w której tych opłat mbank nie wprowadził.

    Mnie ani Amra ani devnull nie przekonują do swojego zdania, bo żaden z
    nich nie potrafił pokazać konkretnego wyliczenia zysków i strat
    mbanku. A argumenty przez nich przytaczane nijak nie udowadniaja (a
    wręcz czasem przeczą) ich tez.

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 98. Data: 2004-02-06 10:28:45
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Dentarg <d...@i...com> wrote:
> [...]
    > lepsza, dzięki temu, że mbank zacznie przynosić zyski szybciej, ale
    > nijak ten tekst nie udowadnia, że zmiany TOiP mbanku były konieczne ..

    A czy ja gdzies pisze, ze byly one konieczne?
    Gdyby inwestor mial kase na dalsze dotowanie rozwoju - oplat nie byloby.
    Widocznie tej kasy w tej chwili nie ma. Nie ma bo prawdopbodobnie zajda
    zmiany wlasnosciowe i zarzad zostal zobowiazany przez glownego udzialowca do
    podrasowania wynikow.
    A chyba wiesz, ze zyski mozna w szybki sposob wykazac?
    Pozwalniac ludzi, powprowadzac oplaty. I cos w tym stylu zrobili. Widocznie
    im sie spieszylo.

> [...]
    > ani devnull ani Amra nie mają racji, bo nie są w stanie nikogo, a tym
    > bardziej swego adwersarza przekonać do swojego stanowiska.

    Stary - ale ja nie uwazam, zebym mogl go przekonac. On wie swoje i tyle.
    Ja wiem swoje. Wiem, ze zachodnie instytiucje nie wchodza na rynek, chociaz
    mialy takie zamiary (nawet ING Direct chcial wejsc).
    Kilka projektow zaniechano.
    Pytam sie DLACZEGO?!?
    Ty z devnullem na sile cos chcesz udowodnic. Lachowski jest idiota i do dupy
    managerem ;) - ale czy to znaczy ze nikt sie nie zainteresowal polskim
    rynkiem?!?1
    Nikt nie chcial kupic Inteligo?
    Wez sie zastanow. Bo juz nie wie o czym dyskutujemy.
    Ja uwazam, ze wprowadzenie oplat w mBanku wiazalo sie z potrzeba szybkiego
    uzyskania wynikow finansowych.
    To znowu zwiazane jest z innymi ruchami - przede wszystkim w Niemczech.

    Prowadzone w USA badania dowiodły, iż tradycyjne banki mają dużo wyższe
    stopy zwrotu z aktywów niż ich wirtualna konkurencja. Banki z rozwiniętą
    siecią placówek przynoszą rocznie średnio 1,07 proc. zwrotu z aktywów,
    podczas gdy ten wynik dla banków internetowych wynosi -0,02 proc. Należy
    jednak pamiętać, że jest to uśredniony wynik, a zakres jest dość szeroki od
    0,44 proc. w przypadku Telebanku do -9,14 proc. dla SFNB. Dla porównania
    średnia krajowa dla instytucji depozytowych w USA wynosiła 1,23 proc. i
    0,98% dla wszystkich instytucji oszczędnościowych.

    Zaletą banków wirtualnych jest wysokie oprocentowanie, jakie oferują one za
    zgromadzone depozyty. Okazuje się jednak, że oprócz tego, iż banki te więcej
    płacą za zgromadzone pieniądze, to w tym samym czasie inwestują je
    relatywnie gorzej niż ich tradycyjna konkurencja. Dla przykładu - gdy te
    drugie zarabiają netto 44 centy na każdym zdeponowanym dolarze, to banki
    wirtualne tylko 0,25 dolara. Tradycyjne banki mają także większe przychody
    pozaodsetkowe, generując 0,095$ w porównaniu z 0,085$ w bankach wirtualnych.
    Główną przewagą konkurencyjną bankowości wirtualnej są niższe koszty
    zatrudnienia personelu. Banki te średnio wydają około 0,065 dolara z każdego
    zdeponowanego dolara, porównując z 0,165 dolara w przypadku banków
    tradycyjnych. Banki te oszczędzają także dwa centy na wydatkach na
    wyposażenie wydając około 0,04 dolara w porównaniu z 0,06 w przypadku
    zwykłych banków. Wyniki te powinny znacznie poprawić się wraz z rosnącą
    ilością klientów korzystających z usług banków wirtualnych.
    W chwili obecnej okazuje się jednak, że wszystkie te oszczędności niwelowane
    są przez bardzo wysokie wydatki ponoszone na marketing. Różnica pomiędzy
    tradycyjnym a wirtualnym bankiem wynosi aż 0,124$ z każdego powierzonego
    dolara.

> [...]
    > wykształceniem "informatycznym", którzy nie mają pojęcia o temacie.
    > Tak jest w każdej dziedzinie życia ... żaden to argument.

    Khem, nie wiem o kim mowa, ale ja jestem magister zarzadzania i marketingu
    ;) I w czasie studiow mialem tylko Finanse ;D ROTFL

> [...]
    > nich nie potrafił pokazać konkretnego wyliczenia zysków i strat
    > mbanku. A argumenty przez nich przytaczane nijak nie udowadniaja (a

    Bo te wyniki ma tylko mBank - nie sadzisz?
    Ja orientuje sie ile mniej wiecej zarabia na marzy odsetkowe - mozna to
    policzyc - jaki ma portfel kredytow, ile ma depozytow.
    Nie wiem natomiast ile robili klienci przelewow, ile kasy przynosili nowi
    klienci.
    W sumie moge to w pewien sposob oszacowac - ale ja nikogo nie chce
    przekonywac. PRzeciez droga do zmiany banku wolna.

  • 99. Data: 2004-02-06 10:39:01
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

> [...]
    > spowoduje odplyw "planktonu" z mbanku.
    > Argumenty, dlaczego nie, byly tu juz setki razy, wiec nie chce mi sie

    Uciekna przede wszyzstkim klienci wrazliwi na cene, a w ostatnim czasie
    wlasnie tacy zasilali mBank. Ilosciowo moze ich byc bardzo duzo - ale pod
    wzgledem zasobnosci portfeli niekoniecznie.
    Oczywiscie stanie sie tez tak, ze uciekna klienci z grubymi portfelami - ale
    glowne zadania - zyski zostanie osiagniety (przynajmniej krotkookresowe).
    A to chyba wlasnie jest glownym celem. Powiedziano - albo w jedna albo w
    druga. zobaczymy co z tego bedzie ;)
    Ja tam przenioslem kase z SFI do CO :D

  • 100. Data: 2004-02-06 13:32:12
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Thu, 5 Feb 2004 16:05:00 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >mBank = wydzial bankowosci elektronicznej BRE Banku.
    >BRE Bank juz notowany. Tak jak Commerzbank...

    Krecisz, dobrze wiesz, ze mbank mial byc notowany oddzielnie.
    A co z Bankiem Czestochowa? Co z nim zrobil BRE?

    >Czy ja musze ci takie oczywistosci tlumaczyc? aaagh ;) To moj ostatni w tym

    A czy ja musze...?

    >W dlugim terminie. A wtedy mozna jeszcze duzo zrobic.

    Juz bez nas.

    >zloz papiery do BRE. Lachowski zawsze stawial na mlodych i pomyslowych. Z
    >pewnoscia cie zatrudni ;)

    Ciekawe, ze Ciebie jeszcze nie zatrudnil. ;) Robilbys mu codziennie prasowki.
    :)

    >Khem. Poszukaj w archiwum i zobacz ile inwestorzy musza czekac lat zeby im
    >sie te inwestycje zwrocily.

    W przypadku BRE 8 lat przy obecnej koniunkturze - czyli nawet lepiej niz
    mowilem 10-20 lat. Dlaczego wiec z mbanku chca zrobic wyjatek?
    Ci co czekaja wiecej, albo za duzo zaplacili za bank, albo bank jest zle
    zarzadzany i wymaga restrukturyzacji.
    Zreszta to sa wszystko przewidywania, a jak bedzie zobaczymy, w koncu wchodzimy
    do unii. ;)

    dn