  • 101. Data: 2004-02-06 13:46:52
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    devnull <d...@n...net> wrote:

    > Krecisz, dobrze wiesz, ze mbank mial byc notowany oddzielnie.
    > A co z Bankiem Czestochowa? Co z nim zrobil BRE?

    Tak, Ty jestes trollem. EOT

  • 102. Data: 2004-02-06 13:52:47
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Fri, 6 Feb 2004 11:28:45 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Dentarg <d...@i...com> wrote:
    >To chyba
    >
    >A czy ja gdzies pisze, ze byly one konieczne?
    >Gdyby inwestor mial kase na dalsze dotowanie rozwoju - oplat nie byloby.
    >Widocznie tej kasy w tej chwili nie ma. Nie ma bo prawdopbodobnie zajda
    >zmiany wlasnosciowe i zarzad zostal zobowiazany przez glownego udzialowca do
    >podrasowania wynikow.
    >A chyba wiesz, ze zyski mozna w szybki sposob wykazac?
    >Pozwalniac ludzi, powprowadzac oplaty. I cos w tym stylu zrobili. Widocznie
    >im sie spieszylo.

    Niewykluczone, ze powyzej masz racje, szkoda tylko, ze w takim wypadku z trudem
    budowane zaufanie klientow przestaje sie zupelnie liczyc. IMHO to brak myslenia
    perspektywicznego. Mozna przeciez bylo znalezc inna droge na szybkie
    zwiekszenie zyskow. Chociazby zrezygnowac z wiekszej czesci reklam, bank juz
    byl znany i bez niej, a jak sam podajesz na reklame banki wirtualne wydaja
    znacznie wiecej niz banki tradycyjne. Tak czy siak obecne posniecie bylo zle,
    oszczednosci nalezalo szukac gdzie indziej, tam gdzie nie wplyneloby to na
    marke banku.

    >Stary - ale ja nie uwazam, zebym mogl go przekonac. On wie swoje i tyle.
    >Ja wiem swoje. Wiem, ze zachodnie instytiucje nie wchodza na rynek, chociaz
    >mialy takie zamiary (nawet ING Direct chcial wejsc).
    >Kilka projektow zaniechano.
    >Pytam sie DLACZEGO?!?

    Bo chca szybkich zyskow, jak z krajow 3 swiata, a tu sie okazuje, ze inwestycje
    w bank internetowy musza byc bardziej dlugoterminowe, powyzej 3 lat - ale to i
    tak krocej niz w bank tradycyjny - sam pisales, ze caly BRE sie zwroci
    inwestorowi dopiero za 8 lat, a w przypadku innych bankow w terminie jeszcze
    dluzszym.

    >Ty z devnullem na sile cos chcesz udowodnic. Lachowski jest idiota i do dupy
    >managerem ;) - ale czy to znaczy ze nikt sie nie zainteresowal polskim

    Nie musieli wydawac na mbank i multi 50 mln $, VWBd wydal tylko kilka mln
    zlotych i ma sie dobrze. Mieliby juz z mbanku zyski gdyby nie przeinwestowanie
    w "gadzety" i nietrafne decyzje.

    >Ja uwazam, ze wprowadzenie oplat w mBanku wiazalo sie z potrzeba szybkiego
    >uzyskania wynikow finansowych.
    >To znowu zwiazane jest z innymi ruchami - przede wszystkim w Niemczech.

    Pewnie tak, tylko dlaczego kosztem utraty marki? To byl blad.

    >są przez bardzo wysokie wydatki ponoszone na marketing. Różnica pomiędzy
    >tradycyjnym a wirtualnym bankiem wynosi aż 0,124$ z każdego powierzonego
    >dolara.

    Wlasnie.

    >Khem, nie wiem o kim mowa, ale ja jestem magister zarzadzania i marketingu
    >;) I w czasie studiow mialem tylko Finanse ;D ROTFL

    Najciemniej pod latarnia...

    dn

  • 103. Data: 2004-02-06 13:58:16
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    devnull <d...@n...net> wrote:
    > Nie musieli wydawac na mbank i multi 50 mln $, VWBd wydal tylko kilka
    > mln zlotych i ma sie dobrze. Mieliby juz z mbanku zyski gdyby nie
    > przeinwestowanie w "gadzety" i nietrafne decyzje.

    10 mln dolarow poszlo jakoby na rozwoj mBanku. Reszta do Multi, ktory bep ma
    posiagnac pod koniec tego roku.
    zreszta zobaczymy - wszystkie trzy banki zapowiadaly osiagniecie bep na ten
    rok. Najwczesniej mBank na przelomie - jak wiodac nie udalo sie.
    Kwiecien Inteigo
    Koniec roku VW Bank direct

    Andrzej Klesyk, wiceprezes The Boston Consulting Group
    Banki internetowe mają szansę na osiągnięcie znacznie wcześniej niż banki
    tradycyjne tzw. progu rentowności. Po około trzech latach mogą osiągnąć zysk
    operacyjny, a po 5 - 6 - zwrot z inwestycji. W przypadku banków
    tradycyjnych, przy założeniu uruchomienia sieci 50 oddziałów, szansa na
    osiągnięcie zysku operacyjnego pojawia się po 4 - 5 latach od rozpoczęcia
    działalności, a zwrot z inwestycji następuje dopiero po 7 - 8. Dzieje się
    tak, gdyż w bankach tradycyjnych jest zupełnie inna niż w internetowych
    struktura kosztów i wydatków kapitałowych.

    W bankach internetowych próg rentowności zostaje przekroczony, gdy bank
    osiąga określoną liczbę klientów i rachunków oraz zaczyna mieć dodatkowe
    przychody ze sprzedaży innych niż podstawowe produktów. Z moich wyliczeń
    wynika, że w instytucjach działających w Polsce ani oferowane karty
    kredytowe, ani limity w ROR nie dają na razie tak znaczących przychodów
    dodatkowych, aby banki te były teraz rentowne.

    Jan Maciejewicz, prezes A.T. Kearney

    Osiągnięcie progu rentowności w tak krótkim czasie nie wydaje mi się
    możliwe. I choć nie jest wykluczone, że bank go wypracuje, to problem tkwi w
    utrzymaniu go na wysokim poziomie. Do tej pory banki internetowe w Polsce
    osiągały bardzo szybki przyrost klientów, którzy przede wszystkim
    zainteresowani byli wyższym niż w tradycyjnych instytucjach oprocentowaniem
    depozytów. Zazwyczaj jeden klient takiego banku korzysta tylko z jednego
    produktu, a nie zdarzyło się na świecie, aby bank działający w ten sposób
    osiągnął sukces. Jedynym wyjściem z sytuacji jest traktowanie Internetu jako
    jednego z kilku kanałów dystrybucji i sprzedaży. Bank w Polsce nie może być
    wyłącznie wirtualny.

  • 104. Data: 2004-02-06 14:53:42
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Fri, 6 Feb 2004 14:46:52 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Tak, Ty jestes trollem. EOT

    Ale o co chodzi? Obraziles, ze wytknalem, ze prezes Cie jeszcze nie zatrudnil,
    czy o te prasowki? Przeciez dalem emotikony. Gdzie Twoje poczucie humoru? :/

    BTW powiedz jeszcze tylko w jaki sposob wyszukujesz archiwalne materialy na HD,
    czy masz do tego jakis program? Chodzi o efektywnosc. W jaki sposob zapisujesz
    te materialy, kazdy temat w oddzielnym katalogu? Jako pliki html czy txt?

  • 105. Data: 2004-02-06 15:01:42
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    devnull <d...@n...net> wrote:
    > Ale o co chodzi? Obraziles, ze wytknalem, ze prezes Cie jeszcze nie
    > zatrudnil, czy o te prasowki? Przeciez dalem emotikony. Gdzie Twoje
    > poczucie humoru? :/

    O notowania mBanku. mBank caly czas jest czescia BRE i jego wyniki wplywaja
    na cene akcji BRE na gieldzie (70% akcji ma teraz Commerzbank po ostatnich 2
    wezwaniach).
    Po BCz zostala chyba juz tylko licencja. Klienci przeszli do Multi.

> [...]
    > efektywnosc. W jaki sposob zapisujesz te materialy, kazdy temat w
    > oddzielnym katalogu? Jako pliki html czy txt?

    www.PRnews.pl ;) graficzne pliki mam na dysku podpisane - czesc tekstow tez
    mam na HDD.
    Niestety do tej pory nie dziala dobra wyszukiwarka (slaba poprzez panel
    administracyjny...)...

    nie wiem - chyba szybciej bedzie jak mi ktos postawi wszystko od poczatku
    niz sie doprosze o to autora obecnego systemu... :(

  • 106. Data: 2004-02-06 15:13:58
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Fri, 6 Feb 2004 16:01:42 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >O notowania mBanku. mBank caly czas jest czescia BRE i jego wyniki wplywaja
    >na cene akcji BRE na gieldzie (70% akcji ma teraz Commerzbank po ostatnich 2
    >wezwaniach).

    Alez ja to wiem, pisalem tylko, ze mbank mial byc pierwotnie notowany
    oddzielnie - takie byly na poczatku plany - wprowadzenia mbanku na gielde -
    do tego wlasnie sie odnosilem - dziwne, ze nie zalapales - sam Lachowski
    przeciez o tym kiedys mowil - chyba nie zaprzeczysz, wiec niepotrzebnie IMHO
    sie "nastroszyles" po tym moim stwierdzeniu. :/

    >Po BCz zostala chyba juz tylko licencja. Klienci przeszli do Multi.

    Cyli jak rozumiem to tez byla nie trafiona inwestycja, czy tez zorganizowano we
    wszystkich oddzialach BCz oddzialy Multi, wiec sie oplacilo?

    >www.PRnews.pl ;) graficzne pliki mam na dysku podpisane - czesc tekstow tez

    O rany, to co by bylo gdyby serwis padl, zostalbys bez danych do cytowania. ;))

    Chociaz wiesz co, moznaby sciagnac caly prnews sobie na swoj dysk odpowiednim
    programem, zeby sie przed taka ewentualnoscia zabezpieczyc.

  • 107. Data: 2004-02-06 15:58:42
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    devnull <d...@n...net> wrote:
> [...]
    > sam Lachowski przeciez o tym kiedys mowil - chyba nie zaprzeczysz,
    > wiec niepotrzebnie IMHO sie "nastroszyles" po tym moim stwierdzeniu.

    Czytasz w ogole co ja pisze?
    Ja pisalem ze wyniki mBanku rzutuja na wycene akcji BRE, a tym samym na
    wyniki Commerzbanku w DE!

    > Cyli jak rozumiem to tez byla nie trafiona inwestycja, czy tez
    > zorganizowano we wszystkich oddzialach BCz oddzialy Multi, wiec sie
    > oplacilo?

    Nietrafiona inwestycja. (jadna z wielu - inna to BEST)

> [...]
    >
    > Chociaz wiesz co, moznaby sciagnac caly prnews sobie na swoj dysk
    > odpowiednim programem, zeby sie przed taka ewentualnoscia

    Mam jakies archiwum - spokojnie ;)
    No i home.pl chyba tez jakies tam backupy robi

  • 108. Data: 2004-02-06 16:31:04
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Fri, 6 Feb 2004 16:58:42 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Czytasz w ogole co ja pisze?
    >Ja pisalem ze wyniki mBanku rzutuja na wycene akcji BRE, a tym samym na
    >wyniki Commerzbanku w DE!

    Przeciez nigdzie nie pisalem, ze nie, wiec kto tu kogo nie czyta? ;P

    >Nietrafiona inwestycja. (jadna z wielu - inna to BEST)

    I pewnie posrednio stad te oplaty, a zatem znowu wylazi zle zarzadznie... :/

    dn

  • 109. Data: 2004-02-06 17:31:40
    Od: "~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
    > zreszta zobaczymy - wszystkie trzy banki zapowiadaly osiagniecie bep na ten
    > rok. Najwczesniej mBank na przelomie - jak wiodac nie udalo sie.
    > Kwiecien Inteigo
    > Koniec roku VW Bank direct

    Coś mam przeczucie, że VW może już się pożegnać z bep w tym roku ;-)))))))

  • 110. Data: 2004-02-06 18:41:59
    Od: "~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "devnull" <d...@n...net> napisał:
    > W przypadku BRE 8 lat przy obecnej koniunkturze - czyli nawet lepiej niz
    > mowilem 10-20 lat. Dlaczego wiec z mbanku chca zrobic wyjatek?

    Czy Wy nie rozumiecie, że __strategia__ mBanku nie sprawdziła się. Można
    powiedzieć inaczej: była błędna. To widać już od pewnego czasu. Nie jest to
    zależne od zarządzania, tylko specyfiki rynku. Dalsze trwanie przy pierwotnych
    założeniach nie powiększy ilości depozytów, bo te od 2001 ciągle spadają !!!
    Dalsze czekanie zwiększa tylko koszty nic więcej.

    Trzeba koniecznie zmienić strategię działania, bo nie ma dobrych widoków na
    przyszłość. Nie można przy tym się obawiać stanowczych decyzji. Inteligo pozbyło
    się 50tys. klientów za których płaciło 100zl od sztuki ! Policz ile stracili na
    wyczyszczeniu tej bazy ;) Wydaje mi sie, że co najmniej takie same porządki sa
    potrzebne w mBanku ;-))

    --
    Witek