  • 11. Data: 2004-12-06 16:33:57
    Temat: Re: VW e-direct a Plus Konto
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Radoslaw P." <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:jl19r09d3a03eb95s9vbs73r4ml7chilf6@4ax.com...

    >Intefejs jak intefejs -- taki sobie. Zależy do czego porównać.
    >Ja wolę ja moja lista odbiorców zajmuje w VWB kilkanaście kB, a nie jak w
    >mBanku 300 (słownie: trzysta) kilobajtów.

    mi potrzebny jest rachunek tylko do paru przelewow miesiecznie (glownie
    przelewy opiewajace na male kwoty) tak zeby za nic nie placic (mam w innym
    banku rachunek, ale przelewy za drogie)
    VW - jak jego funkcjonalnosc (tzn ten rachunek bezplatny),
    a token gdzie sie podlacza i czy z tokenem nie ma jakis wiekszych problemow,
    czy do kazdego innego komputera go mozna padlaczyc, prze co go sie podlacza?
    czy mozna u nich w siedzibie zalozyc rachunek?
    ile czasu sie czeka na aktywny rachynek jesli sie zakladalo go przez
    Internet?

  • 12. Data: 2004-12-06 17:06:14
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 6 Dec 2004 17:33:57 +0100, w <cp21t0$kbg$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(-a):

> [...]
    > czy do kazdego innego komputera go mozna padlaczyc, prze co go sie podlacza?

    Tokenu nigdzie nie podłącza się -- wklepujesz dane z wyśw. do pola w
    formularzu.

    > czy mozna u nich w siedzibie zalozyc rachunek?

    Nie.

    > ile czasu sie czeka na aktywny rachynek jesli sie zakladalo go przez
    > Internet?

    No, trochę może potrwać :)

  • 13. Data: 2004-12-06 17:50:53
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:cp21t0$kbg$1@nemesis.news.tpi.pl grupowicz Seba_Fan napisał:

    (...)
    > a token gdzie sie podlacza i czy z tokenem nie ma jakis wiekszych
    > problemow, czy do kazdego innego komputera go mozna padlaczyc, prze co go

    W momencie aktywacji tokena, inicjalizowany jest ciag liczb na serwerze,
    który zmienia sie co minutę tak samo wedle takiego samego algorytmu,
    bedacego mocna silna matematyczna funkcja progową. Z powodu oczywistego
    "rozjeżdzania sie" kwarcu serwera i tokena, token w momencie logowania
    wymusza synchronizację (przesuniecie) ciagu lecącego na serwerze. Ciag
    lecacy na serwerze oczywiscie tez ma ustawiona jakas tolerancję (np. 2 w
    przod, 2 w tyl) i akceptuje te wartosci tokena. Nic sie nie podlacza, nie ma
    zadnej fizycznej ani radiowej komunikacji z serwerem.

    Tak to mniej wiecej dziala.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 14. Data: 2004-12-06 21:00:42
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Seba_Fan napisał:

    > wole miec na pin niz podpis, i nie mowie tu o tym jak to bede kupowal w
    > sklepie i ktos zobaczy pin, po nastepne nie jestem dzieckiem zeby mnie
    > skroili jak to napisales, moze Ciebie czesto kroja bo mnie w
    > przeciwienstwie do ciebie nie. Wiec PIN jest bezpieczniejszy jesli
    > zgubimy karte badz ja nam ukradna.

    No nieźle. Jeśli Ci "skroją" kartę a na niej jest podpis to sobie
    złodziej może spróbować nauczyć się go i płacić nią w sklepach na
    podpis. A jeśli jej nie podpisałeś (wszak każda karta _powinna_ być
    podpisana przez posiadacza) to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby
    złodziej złożył na niej swój podpis i się nią posługiwał.

    A reklamowanie takich transakcji to zupełnie inne bajka. Sporo się
    trzeba naczekać nim je uwzględnią.

    K.

  • 15. Data: 2004-12-06 21:35:34
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cp1plb$icf$1@opal.futuro.pl>, jureq wrote:
    > Mam e-direct. Chciałbym założyć Plus Konto
    > Mam pytania - na stronie VW nie znalazłem odpowiedzi
    >
    > 1. Czy muszę na nowo potwierdzać dane z dowodu, wysyłać umowy itd?
    > 2. Czy będzie 1 wspólny tokenm czy 2 osobne?
    > 3. Czy oba rachunki będę widział po jednorazowym logowaniu?
    > 4. Czy za token do Plus Konta będę płacił?

    A podobno zmienili stronę...
    Czy to zmiany tylko kosmetyczne?

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 16. Data: 2004-12-06 23:13:46
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jeszcze tylko pytanko, czy placac karta platnicza w sklepach ta do zwyklego
    konta (nie kredytowa) trzeba wpisac pin?

  • 17. Data: 2004-12-07 01:02:57
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    Zwykle ta karta nie wymaga PIN-u przy transakcji w terminalu - mnie sie nie
    zdarzylo.
    Pozdrawiam
    Jurek

  • 18. Data: 2004-12-07 15:04:54
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Jurek" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zwykle ta karta nie wymaga PIN-u przy transakcji w terminalu - mnie sie
    nie
    > zdarzylo.
    > Pozdrawiam
    > Jurek

    no wlasnie, ja wole te karty w ktorych trzeba wklepac pin mniejsze ryzyko ze
    ktos sobie zrobi zakupy za moje pieniadze

  • 19. Data: 2004-12-07 17:08:50
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > no wlasnie, ja wole te karty w ktorych trzeba wklepac pin mniejsze ryzyko
    ze
    > ktos sobie zrobi zakupy za moje pieniadze

    smieszna teoria, podgladniecie pinu do karty przy placeniu w sklepie - to po
    prost maly pryszcz,
    nawet NIE da sie go w zaden sposob zaslonic, wiem bo z czystej ciekawosci
    jako wrog kart pinowych :--) podgladam ludzi nawet nie ukrywajac tego faktu,
    co czesto prowokuje ludzi do zaslaniania wklepanych 4 cyferek.
    znajac uklad klawiatury - nie ma problemu - najmniejszego by poznac pin przy
    placeniu,
    nastpnie sptytny kieszonkowiec kradnie karte i idzie do bankomatu, gdzie
    wyciaga zywa gotowke lub do wyboru - robi bezpieczne !!! zakupy
    w przypadku karty z podpisem jest spora sznasa, ze bankomat raczej odpada i
    jest cien :--) szansy, ze zlozony podpis na slipie da sie podwazyc i
    odzyskac forse w ten sposob zagrabiona, a przy platnosci karta z pinem -
    zero szansy na jakakolwiek reklamacje

  • 20. Data: 2004-12-07 17:11:03
    Od: maHo <m...@p...net>

    Seba_Fan wrote:
    > Użytkownik "Jurek" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > nie

    > no wlasnie, ja wole te karty w ktorych trzeba wklepac pin mniejsze ryzyko ze
    > ktos sobie zrobi zakupy za moje pieniadze

    większość banków ma zapis w regulaminie że nie odpowiadają za transakcje
    dokonane przy użyciu kodu pin. nie wiem czy to zgodne z prawem jest
    jeszcze, ale jeżeli ktoś ci ukradnie kartę i w jakiś sposób pozna pin,
    to kiepsko :(

    pozdrav

    maHo