  • 11. Data: 2002-01-03 19:53:30
    Temat: Re: Tytuł przelewu :-) [uwaga: crosspost]
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Artur Gawryszczak" <g...@c...edu.pl.__!__> napisał w
    wiadomości news:1418473.VbhacDa7dW@phoenix...
    > Witam,
    >
    > Miałem dzisiaj wolę dokonać przelewu na rzecz znajomej i jako tytuł
    > przelewu wpisałem "PARANOIA" co ma sens i swoje znaczenie,
    > zrozumiałe dla zainteresowanych.
    > Pani okienkowa obejrzawszy uważnie kwit zaczęła mieć jakieś
    > wątpliwości, że to przecież dokument bankowy, a to takie słowo,
    > sam Pan rozumie ... :-)

    Cóż - walka z terroryzmem itepe i każdy szyfr jest podejrzany

    ;-P

  • 12. Data: 2002-01-03 20:21:16
    Od: "AR" <ar_ar(nospam)@poland.com>

    "Artur Gawryszczak" <g...@c...edu.pl.__!__> wrote in message

    > A tu już piszesz rzeczy intrygujące; czy jest gdzieś wyspecyfikowane co
    > znaczy "możliwy do zweryfikowania dla podmiotów zewnętrznych"?

    Ja to tylko tak sformułowałem.

    Może przykład: tytuł przelewu oznaczasz jako 0xCE+0xQW+1xCK+0xWW (ostatnio
    coś takiego widziałem na poleceniu przelewu wydawnictwa INFOR - zamówieniu
    prenumeraty - cyfry wpisywało się samemu jako liczbę egzemplarzy natomiast
    litery to były skróty tytułów, a "x" oznaczało razy). W tym momencie dla
    urzędu skarbowego nie jest jasne, za co była wpłata, dlatego też nie
    wiadomo, czy płatnik odprowadził właściwy podatek. Dlatego też powinno być
    gdzieś napisane, co te symbole oznaczają (i w rzeczywistości było - na
    drugiej stronie przelewu), aby urząd miał możliwość kontroli. W innym
    przypadku powinno być to sprecyzowane w umowie.

    >Czy jakbym
    > zapłacił np. podatek od posiadania odbiorników RTV (zwany dla niepoznaki
    > abonamentem) z tytułem "Haracz, dzięki któremu mogę codzień legalnie
    > obglądywać ruchomą facjatę Leszka M." to to by było źle czy bardzo
    > niedobrze? A może ktoś poda lepsze przykłady :-)

    tego nie wiem - ale myślę że by się domyślili za co jest wpłata :-)

    Pozdrawiam
    AR

  • 13. Data: 2002-01-03 21:26:09
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    Artur Gawryszczak zapodaje:

    > Pani okienkowa obejrzawszy uważnie kwit zaczęła mieć jakieś
    > wątpliwości, że to przecież dokument bankowy, a to takie słowo, sam Pan
    > rozumie ... :-) Zapewniłem że odbiorca przekazu doskonale wie o co

    Zawsze uważałem, że nie powinno to banku w ogóle interesować. W przypadku
    DG również - jeśli US nie będzie wiedział co to i będzie mnie męczył o
    dodatkowe papiery - to już mój problem.
    Są jednak jeszcze specyficzne cechy systemów i niedysponentek.
    Definiowałem zlecenia stałe w PKO BP. Do mBanku wpisałem tytuł "MBANK
    EKONTO". Panienka na to "czy mogę coś dodać, bo takiego tytułu nie
    przyjmuje system?". Jasne - teraz przychodzą przelewy z tytułem "INNE -
    Zlecenia MBANK EKONTO". Definiując innym razem do Lukasa wpisałem po
    prostu "przelew". Po wyjaśnieniu skofundowanej pani, że jest mi dokładnie
    wszystko jedno co będzie w tym polu zlecenie poszło. Dopiero w Lukasie
    zobaczyłem wynik - "przelew przelew".

    simon

    --
    ( szymon jankowski
    ( ==================<

  • 14. Data: 2002-01-03 21:32:35
    Od: "blad" <b...@i...net.pl>

> [...]
    > abonamentem) z tytułem "Haracz, dzięki któremu mogę codzień legalnie
    > obglądywać ruchomą facjatę Leszka M." to to by było źle czy bardzo

    mam już przygotowany przelew za RTV na 18 stycznia (do 20 mozna zaplacic za
    caly rok i mieć spokoj) ale wejdę do planety jeszcze raz i ustawie taki
    wlasnie tytul - zobaczymy czy zareagują.
    Na początku tytułu przelewu podam jedna swój numer abonenta ;-))
    *** blad ***

  • 15. Data: 2002-01-03 21:44:06
    Od: "Łukasz Dąbrowski" <w...@k...pl>

> [...]
    > Bo mnie się naiwnie wydaje że jest to tylko i wyłącznie informacja dla
    > odbiorcy, żeby wiedział za co i tyle. Co jeśli bym zechciał za tytuł

    Jedyne ograniczenie, jakie może występować, z tego co wiem (a wynika z Prawa
    Bankowego), to zapisanie w tytule przelewu np. "zapłata za fakturę", a
    przelew jest wysyłany na rachunek osobisty (ROR). Taki przelew ma prawo
    zostać odrzucony, bo rachunek RORowski nie służy do prowadzenia działalności
    gospodarczej. O innych ograniczeniach nie wiem.

    Pozdrawiam,

    --

    Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash
    l...@b...gnet.pl

  • 16. Data: 2002-01-03 21:46:42
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl.__!__>

    blad wrote:
> [...]
    > wlasnie tytul - zobaczymy czy zareagują.
    > Na początku tytułu przelewu podam jedna swój numer abonenta ;-))

    Hihihi ... daj znać o przebiegu akcji. A może się załapiesz na nagrodę
    specjalną w konkursie dla abonentów, czy cośtam cośtam ;-)

    --
    Pozdrówka,
    Artur Gawryszczak

  • 17. Data: 2002-01-04 07:18:59
    Temat: Odp: Tytuł przelewu :-) [uwaga: crosspost]
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl.__!__> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:1418473.VbhacDa7dW@phoenix...

> [...]
    > pozorom ma to sens, a potem jeszcze raz gdy pani okienkowa zwróciła mi
    > uwagę, że powinienem był przez "J" napisać.

    PARANOIK - PARANOJA.
    Paranoja pisze sie przez "J", ale jesli masz zyczenie pisac z bledem
    ortograficznym...

    > I tu mam pytanie: Czy są jakieś restrykcje na nadawanie tytułów przelewom?

    Takie jak e-mailom - nie moga zawierac tresci sprzecznych z prawem ;-)

> [...]
    > thrakatuluk, Ugh burzum-ishi krimpatul", "#include <stdio.h>", "Na pohybel
    > kurwim synom" (przepraszam, ale to cytat :-) ), czy "rzułte śrupki"?

    IMO to przedostatnie maja prawo ocenzurowac.
    Nie masz prawa zadac by przy okazji realizacji zlecenia przelewu bank
    umozliwial ci rozpowszechnianie tresci obrazliwych itp.

    --
    Pozdrowienia

  • 18. Data: 2002-01-04 08:23:32
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl.__!__>

    Slawek Kos wrote:

    > Paranoja pisze sie przez "J", ale jesli masz zyczenie pisac z bledem
    > ortograficznym...

    Wiem jak się pisze, i mam życzenie ... a nawet rzyczenie ;-)

    > Takie jak e-mailom - nie moga zawierac tresci sprzecznych z prawem ;-)

    Taaa... jeszcze mi się nie zdarzyło zastanowić czy e-mail, który wysyłam
    nie jest czasem sprzeczny z prawem, oj niedobrze, a co to będzie jak ONI
    skontrolują te tysiące e-maili, które wysłałem :-)

    > IMO to przedostatnie maja prawo ocenzurowac.
    > Nie masz prawa zadac by przy okazji realizacji zlecenia przelewu bank
    > umozliwial ci rozpowszechnianie tresci obrazliwych itp.

    Tak po prawdzie to on obraża jedynie tych co są lub czują się być "kurwimi
    synami" i jednocześnie nie czują się z tym dobrze. Nie widzę powodu żeby to
    miał być mój problem, dopóki kogoś w ten sposób nie nazwę :-)
    BTW w naszym kraju kiedyś ponoć siem ktoś obraził za "obelgę" o treści "ty
    kosinusie" (w telewizorze słyszałem o tym) i wytoczył proces. Nie wiem czym
    się proces skończył, ale jest to przykład, że "obraźliwość" jest rzeczą
    bardzo względną :-)

    --
    Pozdrówka,
    Artur Gawryszczak

  • 19. Data: 2002-01-04 09:14:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    simon <s...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > prostu "przelew". Po wyjaśnieniu skofundowanej pani, że jest mi dokładnie
    > wszystko jedno co będzie w tym polu zlecenie poszło. Dopiero w Lukasie

    Spoko, spoko. Najlepsze jest Pekao SA. Jesli zasilisz sobie konto do
    debetowej karty VC przelewem, to niezaleznie od tego, co tam wpiszesz,
    na zestawieniu operacji z Pekao bedzie napisane "wplata gotowkowa".

    MJ

  • 20. Data: 2002-01-04 09:18:59
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Lukasz Kowalczyk <l...@j...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:7...@4...com..
    .
    > [ Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl.__!__> ]

    > PJO się kiedyś chwalił, że mu ocenzurowano wulgarny tytuł przelewu nic
    > nie mówiąc.

    A ktory z kolegow pisal na przelewach za "uslugi seksualne"?

    Karol