  • 1. Data: 2002-01-03 14:46:04
    Temat: Tytuł przelewu :-) [uwaga: crosspost]
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl.__!__>

    Witam,

    Miałem dzisiaj wolę dokonać przelewu na rzecz znajomej i jako tytuł
    przelewu wpisałem "PARANOIA" co ma sens i swoje znaczenie, zrozumiałe dla
    zainteresowanych.
    Pani okienkowa obejrzawszy uważnie kwit zaczęła mieć jakieś wątpliwości, że
    to przecież dokument bankowy, a to takie słowo, sam Pan rozumie ... :-)
    Zapewniłem że odbiorca przekazu doskonale wie o co chodzi i że wbrew
    pozorom ma to sens, a potem jeszcze raz gdy pani okienkowa zwróciła mi
    uwagę, że powinienem był przez "J" napisać.

    I tu mam pytanie: Czy są jakieś restrykcje na nadawanie tytułów przelewom?
    Bo mnie się naiwnie wydaje że jest to tylko i wyłącznie informacja dla
    odbiorcy, żeby wiedział za co i tyle. Co jeśli bym zechciał za tytuł wpisać
    "8ytf.B=Q" (przepraszam jeśli trafiłem w czyjś password ;-) ), "Ash nazg
    thrakatuluk, Ugh burzum-ishi krimpatul", "#include <stdio.h>", "Na pohybel
    kurwim synom" (przepraszam, ale to cytat :-) ), czy "rzułte śrupki"?
    Kolejka była długawa więc nie chciałem testować tych pomysłów, ale
    odniosłem nieprzyjemne wrażenie, że siem oko siakiegoś Wielkiego Brata na
    chwilę uchyliło ;-)

    PS jakby ktoś się obawiał, że jego komentarz jest NTG na p.b.banki, to
    informuję, że na p.r.p. takie pojęcie praktycznie nie istnieje :-)
    --
    Pozdrówka,
    Artur Gawryszczak

  • 2. Data: 2002-01-03 14:59:51
    Temat: Odp: Tytuł przelewu :-) [uwaga: crosspost]
    Od: "Wojtek R" <w...@p...onet.pl>

    > I tu mam pytanie: Czy są jakieś restrykcje na nadawanie tytułów przelewom?

    Hmm. To ciekawe. Sam chetnie sie dowiem. Zastanawialem sie kiedys nad tym
    ale na tym sie skonczylo :)

    Pozdr.

    Wojtek

  • 3. Data: 2002-01-03 15:02:09
    Temat: Re: Tytuł przelewu :-) [uwaga: crosspost]
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@a...pl>

    "Artur Gawryszczak" <g...@c...edu.pl.__!__> wrote in message
    [...]
    > I tu mam pytanie: Czy są jakieś restrykcje na nadawanie tytułów przelewom?
    [...]

    Nawet jeśli są, to kto to skontroluje jeśli zrobisz przelew z internetu ?

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ: http://www.dbf.pl/vfp
    GG: 26418

  • 4. Data: 2002-01-03 15:18:08
    Od: "rickfreak" <r...@p...onet.pl>

    > I tu mam pytanie: Czy są jakieś restrykcje na nadawanie tytułów przelewom?

    Raczej nie - ja kiedyś wpisałem "critters buggin'" i nikt mi nic nie
    powiedział.
    To sprawa między Tobą a odbiorcą.
    Chyba trafiłeś na prozaiczną panią okienkową ;)))

    rickfreak

  • 5. Data: 2002-01-03 15:28:18
    Od: "AR" <ar_ar(nospam)@poland.com>

    "Wojtek R" <w...@p...onet.pl> wrote in message

    > Hmm. To ciekawe. Sam chetnie sie dowiem. Zastanawialem sie kiedys nad tym
    > ale na tym sie skonczylo :)

    Szczerze mówiąc, nigdy się z takimi ograniczeniami nie spotkalem. Co do
    zasady, to tytuł przelewu jest przeznaczony do informacji wierzyciela, więc
    ten musi wiedzieć, za co są pieniądze. Jeżeli przelew jest związany z
    działalnością gospodarczą, tytuł powinien być możliwy do zweryfikowania dla
    podmiotów zewnętrznych (ze względów podatkowych i możliwości kontroli
    przepływu pieniądza)

    To tylko moje zdanie, gdyż, tak jak piszę, nigdy nie spotkałem się z
    ograniczeniami - nawet regulamin KIR o tym nie wspomina.

    Pozdro
    AR

  • 6. Data: 2002-01-03 15:35:17
    Od: Lukasz Kowalczyk <l...@j...pl>

    [ Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl.__!__> ]

    >I tu mam pytanie: Czy są jakieś restrykcje na nadawanie tytułów przelewom?

    PJO się kiedyś chwalił, że mu ocenzurowano wulgarny tytuł przelewu nic
    nie mówiąc.

    --
    Łukasz Kowalczyk
    ICQ 128693686

  • 7. Data: 2002-01-03 17:04:45
    Od: "null" <n...@t...pl>

    "Kamil Paszkiewicz" <k...@a...pl> wrote in message
    > "Artur Gawryszczak" <g...@c...edu.pl.__!__> wrote in message
    > [...]
    > [...]
    >
    > Nawet jeśli są, to kto to skontroluje jeśli zrobisz przelew z internetu ?

    najlepiej to zrobic w jakims banku tam gdzie pani za pomoca jednego palca
    wprowdza to wszystko dokladnie z tego swistka na komputer,
    ciekawe czy sa jakies ograniczenia tzn czy mozna stosowac slowa powszechnie
    uwazane za wulgarne i obrazliwe w tytule przelewu

    null

  • 8. Data: 2002-01-03 18:09:06
    Od: "LOLek" <t...@z...ja>

    Użytkownik "Artur Gawryszczak" <g...@c...edu.pl.__!__> napisał w
    wiadomości news:1418473.VbhacDa7dW@phoenix...
> [...]
    > pozorom ma to sens, a potem jeszcze raz gdy pani okienkowa zwróciła mi
    > uwagę, że powinienem był przez "J" napisać.

    Współczuję ci miałeś przeżycie które jest cięższe od zderzenia z wielkim
    TIR-em, to było zderzenie z rzeczywistością. Dłuższe przebywanie w takiej
    rzeczywistości grozi trwałymi uszkodzeniami obszarów mózgu odpowiedzialnych
    za myślenie abstrakcyjne co niewątpliwie nastąpiło w przypadku panienki z
    okienka. Jedynym lekarstwem na zdrowy rozsądek jest wyobraźnia choćby i
    chora. Bo jeżeli zdrowy rozsądek ma powodować produkcję wąsko
    wyspecjalizowanych robotów (przepraszam roboty) bez poczucia humoru, to ja
    już wolę PARANOIĘ, nawet jeżeli jest pisana przez "I", a może właśnie
    dlatego.........
    -------
    "......Niepewni, wolimy
    Wstrzymać się chwilę. I z tych chwil urasta
    Długie, potulnie przecierpiane życie....".
    __________________________________
    LOLek(Q.A-M)

  • 9. Data: 2002-01-03 19:31:22
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl.__!__>

    AR wrote:
    > Szczerze mówiąc, nigdy się z takimi ograniczeniami nie spotkałem. Co do
    > zasady, to tytuł przelewu jest przeznaczony do informacji wierzyciela,

    I w to w swej dziecięcej naiwności wierzę ...

    > więc ten musi wiedzieć, za co są pieniądze.

    ... a jak się za mocno wygłupię to trzeba będzie potem
    wyjaśniać/reklamować/ka$a mi wsiąknie - no risk, no fun :-)

    > Jeżeli przelew jest związany z
    > działalnością gospodarczą, tytuł powinien być możliwy do zweryfikowania
    > dla podmiotów zewnętrznych (ze względów podatkowych i możliwości kontroli
    > przepływu pieniądza)

    A tu już piszesz rzeczy intrygujące; czy jest gdzieś wyspecyfikowane co
    znaczy "możliwy do zweryfikowania dla podmiotów zewnętrznych"? Czy jakbym
    zapłacił np. podatek od posiadania odbiorników RTV (zwany dla niepoznaki
    abonamentem) z tytułem "Haracz, dzięki któremu mogę codzień legalnie
    obglądywać ruchomą facjatę Leszka M." to to by było źle czy bardzo
    niedobrze? A może ktoś poda lepsze przykłady :-)

    --
    Pozdrówka,
    Artur Gawryszczak

  • 10. Data: 2002-01-03 19:38:49
    Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "AR" <ar_ar(nospam)@poland.com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > To tylko moje zdanie, gdyż, tak jak piszę, nigdy nie spotkałem się z
    > ograniczeniami - nawet regulamin KIR o tym nie wspomina.

    I w ten deseń chyba należało rozmawiać: "Prooszę Pani, jeśli Pani
    chce, to ja tu napiszę cokolwiek mi Pani podyktuje, ale wtedy wierzyciel
    nie zaksięguje tego przelewu, bo nie będzie wiedział, czego dotyczy.
    Proszę więc z łaski swojej podać mi też Pani nazwisko - wpisże je na
    przelewie, żeby było wiadomo, do kogo przyjść z reklamacją odrzuconego
    przelewu."
    Z pozytkiem dla szybkości obsługi :-)))

    --
    Lejak