  • 1. Data: 2007-05-11 19:04:06
    Temat: Szukam konta idealnego :)
    Od: "radian" <a...@p...fm>

    Witam!
    Na wstępie się przywitam, bo to mój pierwszy post na grupie, choć śledzę jej
    wątki od dłuższego czasu. A więc... witam! :)
    Nieśmało zapytam: ile macie kont?
    Bo mi się narobiło już pięć i wygląda na to, że w najbliższym czasie ich liczba
    wzrośnie, a już na pewno się nie skurczy. A czemu? Bo każde z nich ma "coś" :)
    Szukam jednak konta idealnego :) łączącego cechy kont wymienionych poniżej:

    - mBank - wiadomo, dostęp do SFI;
    - ING - ubezpieczenie NNW do RORu na warunkach, których próżno szukać gdzie
    indziej (za 21zł. miesięcznie ubezpieczenie na 90.000 w przypadku śmerci w
    wypadku drogowym i 60.000 w przypadku śmierci w wypadku);
    - PKO BP - obowiązkowo posiadam do kredytu;
    - BZWBK - służy jako konto podstawowe, założyłem z myślą o KK Money.pl, ale
    jakoś mnie odstraszyliście od chipa :( Ostatnio bank mi podpadł, bo zrobiłem z
    siebie wariata w sklepie, kiedy to nie mogłem użyć karty, bo coś się z systemem
    pokopało.
    - Inteligo - założone z ciekawości i "na wszelki wypadek"

    A teraz jeszcze BGŻ kusi nową ofertą (przelewy 0zł., prowadzenie konta 0zł.,
    jedynie 2zł. miesięcznie za kartę).
    No, ale ile można mieć kont i po co!? :)
    Acha, jeszcze jedno założenie - być może najważniejsze - system transakcyjny
    musi się dać obsłużyć przez palmtopa (więc ING odpada jako konto podstawowe).
    Wskazany token i jednak chyba bank z oddziałami. Wolałbym też mieć KK w tym
    samym banku co konto, więc jakaś sensowna oferta kartowa by się przydała (jak
    oceniacie BGŻ pod tym względem?).
    Nom... i co Wy na to? :) Znajdzie mi ktoś idealne rozwiązanie? (przy założeniu,
    że zatrzymuję ING do ubezpieczenia i PKO BP bo muszę).

  • 2. Data: 2007-05-11 19:15:09
    Temat: Re: Szukam konta idealnego :)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 11.05.2007 radian <a...@p...fm> napisał/a:
    > - ING - ubezpieczenie NNW do RORu na warunkach, których próżno szukać gdzie
    > indziej (za 21zł. miesięcznie ubezpieczenie na 90.000 w przypadku śmerci w
    > wypadku drogowym i 60.000 w przypadku śmierci w wypadku);

    Za 21 zł/mc to jest atrakcyjna cena?

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-05-11 19:45:46
    Od: a...@p...fm

    > Za 21 zł/mc to jest atrakcyjna cena?

    Jeśli pokażesz mi inne, tańsze oferty na taką sumę ubezpieczenia, to zmienię
    zdanie i powiem, że nie jest atrakcyjna.
    Z tego co widzę (online) wszystkie ubezpieczenia NNW są na znacznie niższe
    kwoty przy podobnych cenach.

  • 4. Data: 2007-05-11 19:53:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 11.05.2007 a...@p...fm <a...@p...fm> napisał/a:

> [...]
    > zdanie i powiem, że nie jest atrakcyjna.
    > Z tego co widzę (online) wszystkie ubezpieczenia NNW są na znacznie niższe

    Może masz rację, prawdę mówiąc nie analizowałem cen takich ubezpieczeń.
    Jednak tak czy siak za tego typu ubezpieczenie wydaje mi się to kwotą,
    której bym nie wydał nawet, gdybym był bardziej majętny niż jestem. Czy to
    nie jest aby tak, że jeśli np. utnie Ci rękę, to dostaniesz tylko
    kilka(naście) procent sumy ubezpieczenia?

  • 5. Data: 2007-05-11 19:59:54
    Od: "radian" <a...@p...fm>

> [...]
    > nie jest aby tak, że jeśli np. utnie Ci rękę, to dostaniesz tylko
    > kilka(naście) procent sumy ubezpieczenia?

    Dokładnie tak jest. Plus inne (mniejsze) kwoty jeśli przypadkiem umrzesz nie w
    wypadku. Jak dla mnie - oferta, jakiej potrzebowałem. Tylko dlatego ING się
    jeszcze utrzymał w moim "rankingu" :)

  • 6. Data: 2007-05-11 20:46:58
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 11 May 2007 21:04:06 +0200,
    osoba podpisana: radian <a...@p...fm>
    napisała:
> [...]
    > indziej (za 21zł. miesięcznie ubezpieczenie na 90.000 w przypadku śmerci w
    > wypadku drogowym i 60.000 w przypadku śmierci w wypadku);

    Zaciekwaiłeś mnie. I po uwzględnieniu sztuczek w OWU też wykląda to tak
    dobrze ?
    > - PKO BP - obowiązkowo posiadam do kredytu;

    Nie da sie zrobić tak, żeby do kredytu było konto techniczne ?
    (Np. zagrozić odejściem ?)

    [...]
    > A teraz jeszcze BGŻ kusi nową ofertą (przelewy 0zł., prowadzenie konta 0zł.,
    > jedynie 2zł. miesięcznie za kartę).
    > No, ale ile można mieć kont i po co!? :)

    Ja w tej chwili używam 3 + 2 kk, a mam jeszcze 2.

    > Acha, jeszcze jedno założenie - być może najważniejsze - system transakcyjny
    > musi się dać obsłużyć przez palmtopa (więc ING odpada jako konto podstawowe).

    Dlaczego ? przechodzony laptop nie wystarczy ?[1]

    > Wskazany token i jednak chyba bank z oddziałami. Wolałbym też mieć KK w tym
    > samym banku co konto,

    Akurat bezpieczneij chyba jest mieć kartę (czy ogólniej: kredyt ) w
    innym banku niż konto podstawowe.

    KJ
    1 - to serio pytanie, nie złośliwość.

    God created a few perfect heads. The rest he covered with hair.

  • 7. Data: 2007-05-11 21:22:21
    Od: a...@p...fm

    > Dnia 11 May 2007 21:04:06 +0200,
    > Zaciekwaiłeś mnie. I po uwzględnieniu sztuczek w OWU też wykląda to tak
    > dobrze ?

    Wiesz, zawsze można coś przeoczyć w OWU, ale starałem się to przeczytać i nie
    wpadły mi w oko jakieś "kanty". Ale wiadomo... zawsze i wszędzie pewnie będzie
    problem z wypłatą.
    Tu więcej:
    http://www3.ingbank.pl/_itemserver/download/SWU_1901
    07.pdf
    a tu OWU:
    http://www3.ingbank.pl/_itemserver/download/w_A1.pdf

    > Nie da sie zrobić tak, żeby do kredytu było konto techniczne ?
    > (Np. zagrozić odejściem ?)

    To PKO BP :) Proces decyzyjny trwałby dłużej niż spłata kredytu :)

    > Dlaczego ? przechodzony laptop nie wystarczy ?[1]

    W 85% przypadków wystarcza. Ale pozostałem 15% to sytuacje kiedy jestem poza
    domem, bez laptopa. A palm zawsze jest ze mną ;-) Większość serwisów
    transakcyjnych spokojnie odpala się na palmtopach. No, ale są wyjątki (vide ING,
    czy - o ile pamiętam - MilleNet).

    > Akurat bezpieczneij chyba jest mieć kartę (czy ogólniej: kredyt ) w
    > innym banku niż konto podstawowe.

    Nie upieram się :)

  • 8. Data: 2007-05-11 22:13:18
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 11 May 2007 23:22:21 +0200,
    osoba podpisana: a...@p...fm <a...@p...fm>
    napisała:
    [...]
    > W 85% przypadków wystarcza. Ale pozostałem 15% to sytuacje kiedy jestem poza
    > domem, bez laptopa. A palm zawsze jest ze mną ;-) Większość serwisów
    To ja chyba bym bardziej kombinował w kierunku serwisu telefonicznego
    (mimo, ze mniej bezpieczny od internetowego)

    KJ

    Teamwork is essential -- it allows you to blame someone else.

  • 9. Data: 2007-05-12 04:56:14
    Od: RS <r...@t...pl>

    radian pisze:

    > Dokładnie tak jest. Plus inne (mniejsze) kwoty jeśli przypadkiem umrzesz nie w
    > wypadku. Jak dla mnie - oferta, jakiej potrzebowałem. Tylko dlatego ING się
    > jeszcze utrzymał w moim "rankingu" :)

    Ubezpieczenie grupowe w zakładzie pracy nie byłoby relatywnie tańsze?
    Masz wtedy jeszcze pakiet dodatkowych "ubezpieczeń" i prawdopodobnie
    wyższa kwotę ubezpieczenia przy podobnych kosztach.

    R.S.

  • 10. Data: 2007-05-12 09:44:12
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    radian pisze:

    > Wolałbym też mieć KK w tym
    > samym banku co konto, więc jakaś sensowna oferta kartowa by się przydała (jak
    > oceniacie BGŻ pod tym względem?).

    W obliczeń GP i Expandera to kk z BGŻ jest najtańsza na rynku:
    http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=1943
    .81.533.2.4.1.0.1.htm

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski