  • 1. Data: 2007-05-11 14:49:14
    Temat: Konto dla frmowe dla nierezydenta
    Od: mgora <m...@w...pl>

    Witam,

    proszę Was o radę.
    Jakie banki otwierają rachunki bierzące dla firm zagranicznych, które
    nie mają siedziby i nie są zarejestrowane w Polsce? Pracuję dla firmy
    w USA i mamy z tym duży problem, dzwoniłem do PKO BP ale tam
    powiedziano mi że wymogiem jest aby firma była zarejestrowana w Polsce
    i miała tam biuro...
    Tymczasem nam zależy tylko na daniu naszym klientom możliwości
    płacenia w złotówkach i nierobienia kosztownych przelewów do USA.

    Jak to najlepiej załatwić?

    Pozdrawiam,
    Marcin Góra

  • 2. Data: 2007-05-11 17:14:12
    Temat: Re: Konto dla frmowe dla nierezydenta
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    mgora <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > w USA i mamy z tym duży problem, dzwoniłem do PKO BP ale tam
    > powiedziano mi że wymogiem jest aby firma była zarejestrowana w Polsce

    Gdyby nie była to firma z USA to pewnie mogłabybyć Nordea, ale klientów
    z USA Nordea akurat wyklucza kategorycznie spod korzystania ze swoich
    usług (chodzi o drakońskie prawo podatkowe USA i nie chcą mieć z nimi
    problemów). Więc tak to nie wiem, ale jak się dowiesz, to daj znać.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 3. Data: 2007-05-12 09:33:30
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    ::WireFree:: pisze:
    > www.paypal.com
    >
    > szybko tanio i skutecznie ale prowizje tez maja kosmiczne ale mniejsze
    > niz PKO BP

    Albo www.moneybookres.com (mniejsze koszta a większe bezpieczeństwo) a z
    banków to można by też pomyśleć o Citibank.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-05-12 14:42:04
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <1...@w...googlegroups.com
    m...@w...pl says...
    > Witam,
    >
    > prosz=EA Was o rad=EA.
    > Jakie banki otwieraj=B1 rachunki bierz=B1ce dla firm zagranicznych, kt=F3re
    > nie maj=B1 siedziby i nie s=B1 zarejestrowane w Polsce? Pracuj=EA dla firmy
    > w USA i mamy z tym du=BFy problem, dzwoni=B3em do PKO BP ale tam
    > powiedziano mi =BFe wymogiem jest aby firma by=B3a zarejestrowana w Polsce
    > i mia=B3a tam biuro...
    > Tymczasem nam zale=BFy tylko na daniu naszym klientom mo=BFliwo=B6ci
    > p=B3acenia w z=B3ot=F3wkach i nierobienia kosztownych przelew=F3w do USA.
    >
    > Jak to najlepiej za=B3atwi=E6?

    Ja bym sprawdzil w Citi-Handlowym .... Po zgloszeniu do Citi-Handlowy,
    ze mam adres w USA Citi zazyczy sobie abym wypelnil formularz
    rezygnujacy z prawa o ochronie danych osobowych a takze przedstawil mi
    formularz (w jezyku polskim) ktory byl bezposrednim tlumaczeniem
    formularza IRS dotyczacego "backup withholding" (zreszta
    przetlumaczonego blednie)

    AP

  • 5. Data: 2007-05-15 19:45:04
    Od: "jonasz" <j...@p...na.grupe.pl>

    "mgora" <m...@w...pl> wrote:

[...]
    :
    : Jak to najlepiej załatwić?

    Np. w Citi. Dokumenty statuowe moga byc po angielsku. Dla firmy z USA trzeba
    tylko dodatkowo dostarczyc oryginalny IRS W-9 form
    http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/fw9.pdf.