  • 11. Data: 2022-02-24 18:14:17
    Temat: Re: Sankcje
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-24 o 17:58, J.F pisze:

    > Niby by sie dalo, ale:
    > -surowce masz? Oni maja.
    > -jablka masz? A gdzie je sprzedasz?
    > -wszyscy zablokują? To jedni straca, inni zyskaja.
    > -zablokujesz? sami wejda, nie pytajac o zgode, jak widac :-)

    To kwestia czasu. Gdyby zastosować takie sankcje,
    że Rosjanie byliby zablokowani/odcięci to wkurzenie wewnętrzne
    może przekroczyć granicę i dokona się tam zmiana władzy.
    Ja bym spróbował. Tez mnie dziwi, że niby sankcje
    a samoloty są, granice przejezdne.
    Bez surowców da się wytrzymać jakiś czas, zacisnąć zęby
    i zjeść jabłka (do Rosji od dawna nie sprzedajemy jabłek -
    od kilku lat próbujemy karmić nimi Afrykę i Azję)
    Z Chinami można się dogadać szybciej niż z Rosją.
    Jak cały świat stanie oporem, to Rosja padnie.
    Po okresie wyrzeczeń można przecież dogadać się z następcami Putina.

  • 12. Data: 2022-02-24 18:18:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.02.2022 o 18:14, cef pisze:
    > Jak cały świat stanie oporem, to Rosja padnie.

    Tylko, czy świat chce stanąć oporem.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2022-02-24 18:33:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 18:18:29 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Tylko, czy świat chce stanąć oporem.

    Nie chce. Swiat Ukraina moze tak interesowac,
    jak nas np Kongo atakujące Rwande.

    Albo Izrael atakujacy Palestynczykow itp.

    J.

  • 14. Data: 2022-02-24 19:05:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-24 o 18:33, J.F pisze:

    > Nie chce. Swiat Ukraina moze tak interesowac,
    > jak nas np Kongo atakujące Rwande.
    >
    > Albo Izrael atakujacy Palestynczykow itp.

    To trochę mniej znaczące kraje,
    ale samą paralelę do światowego odbioru sytuacji rozumiem.
    Gdyby ten świat, którego zachowanie się w stosunku do Rosji
    mogło by Rosję ruszyć stanął jednak oporem, to efekt byłby widoczny.
    Zapewne wrażenia na Rosji nie zrobi zablokowanie ruchu i jakiejkolwiek
    wymiany
    z Rwandą czy Laosem, ale już z USA, Europą czy przemysłową Azją
    zrobiłoby dużo
    Myślę, że świat i jego politycy bardziej się boją tego jak
    odpowiedziałby Putin,
    bo wersja "po mnie choćby potop" jest dość prawdopodobna.

  • 15. Data: 2022-02-24 19:58:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 19:05:10 +0100, cef wrote:

> [...]
    > wymiany
    > z Rwandą czy Laosem, ale już z USA, Europą czy przemysłową Azją

    Kiedys tak.
    A dzis Chiny sie rozwinely i maja wlasne zdanie i wlasne interesy.

    Ale jakby im tak przypomniec, ze Rosja to takie panstwo o malych
    tradycjach, ze pol Syberii lezy blizej Chin niz Moskwy ...

    > Myślę, że świat i jego politycy bardziej się boją tego jak
    > odpowiedziałby Putin,
    > bo wersja "po mnie choćby potop" jest dość prawdopodobna.

    Kto wie.
    Tylko, ze nikt nawet nie zamierza stawiac Rosji pod scianą.
    Pytanie tylko gdzie Putin sam sobie ustawil sciane i kiedy uruchomi
    atomowki.
    No i ewentualnie pytanie, czy jego generalowie je uruchomia, jak
    rozkaz przyjdzie...

    J.

  • 16. Data: 2022-02-25 00:15:04
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-24 o 19:58, J.F pisze:

> [...]
    > atomowki.
    > No i ewentualnie pytanie, czy jego generalowie je uruchomia, jak

    Podobno u nas będzie skażenie promieniotworze. Poacy nie będą mieli co
    jeść, pusto w sklepach. Będzie bieda i głód.
    Pewnie "żarcie" będą wysyłać na Ukrainę i nic nie zostanie da Polaków.

    --
    animka

  • 17. Data: 2022-02-25 07:30:15
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 lut 2022 o 19:05, cef pisze:

    > To trochę mniej znaczące kraje,

    Izrael istotnie mniej znaczy niż Ukraina... ;)

    > ale samą paralelę do światowego odbioru sytuacji rozumiem.
    > Gdyby ten świat, którego zachowanie się w stosunku do Rosji
    > mogło by Rosję ruszyć stanął jednak oporem, to efekt byłby widoczny.

    Problem w tym, że Ukraińcy nie są krystalicznie czyści (przykładowo
    czystki w Odessie sprzed ponad siedmiu lat -- w tym palenie żywcem
    bezbronnych rusofili proponujących referendum) a WWPutin usiłuje
    prowadzić humanitarną interwencję -- wbrew pozorom usiłuje atakować
    nie dzielnice mieszkalne, lecz strategiczne punkty takie jak lotniska
    czy centra dowodzenia bądź zgrupowania sprzętu; nadto nie dąży do
    fizycznego wybicia obrońców, lecz do tak zwanego złamania ich ducha
    i demobilizacji Ukrainy...

    Nie zaatakował znienacka, cichcem, podstępnie, lecz od dawna zapowiadał
    taki obrót wydarzeń i długo (przez wiele lat) wcześniej negocjował tak
    z samą Ukrainą, jak i z Zachodem... Niemal jak w szlacheckim pojedynku,
    gdzie trzeba czekać na potwierdzenie gotowości przeciwnika...

    Inna sprawa, że być może nie potrafił ukryć przygotowań do wojny, więc
    zdecydował się na skrajną jawność.

    Wysłuchał Chińczyków -- nie atakował podczas olimpiady; dał Amerykanom
    czas na pełną ewakuację z Afganistanu; nie synchronizował ataku na
    Ukrainę z chińskim atakiem na Tajwan; dał dużo czasu na przemyślenia...

    -=-

    Ukraińcy czczą SBanderę i jemu podobnych -- my uznajemy takich ludzi
    za bandytów. Nie inaczej układają się stosunki Rosjan z ich Ukrainą...
    U Polaków Ukraina, bo leży (raczej leżała) na skraju Polski, ale
    u Rosjan Ukraina, albowiem leżała na skraju Rosji...

    Los Ukraińców jest nie do pozazdroszczenia -- tak w granicach
    Rzeczpospolitej Obojga Narodów, jak i w granicach Rosji czy
    ZSRR... Niby aż dwóch Ukraińców dzierżyło palmę pierwszeństwa
    w ZSRR -- Chruszczow i Breżniew, ale za Stalina mieli piekło
    na ziemi... Niby Ukrainiec był koronowanym królem Rzeczpospolitej,
    ale wcześniej jego ojciec musiał wyrzec się wiary i stracił
    niemal wszystkie swe włości...

    Po rozpadzie ZSRR cały świat bogacił się -- Ukraińcy biednieli...
    [takoż ze mną -- dookoła wszyscy bogacili się, ja umierałem;
    tyle tylko, że mi Budda zabrania przemocy -- zwłaszcza wobec
    przeciwnika silniejszych ode mnie]

    -=-

    Konflikty należy rozwiązywać na czas -- gdy nawarstwią się,
    pozostaje wojna... Rozsądni ludzie to rozumieją, dlatego
    niezbyt chętnie chcą umierać za: Ukrainę, Gdańsk, Kabul...

    Preferują otwarte debaty, sądy, rozmowy, pertraktacje...
    Ale na nic te rozwiązania tam, gdzie ludzie hołdują kłamstwu,
    prawiąc ;) o: prawie, prawdzie, sprawiedliwości itd...

    Mnie polskie duchowieństwo wraz polskim państwo może śmiało
    dopierdalać :) -- bo mi Budda zabrania przemocy...
    [zwłaszcza wobec silniejszych ode mnie?]

    Nawet odmówiono mi prawa do jedzenia (dosłownie
    głodowałem) i oddychania!

    Proponowałem zapłatę gotówką ,,do ręki'' -- bez żądania faktur,
    za instalację kominowych nasad, które nie mogły nikomu zaszkodzić;
    spotkałem się z ,,dyplomatyczną'' odmową; aby było jasne, bo
    debilnych trolli nie brakuje dookoła:
    - to moje mieszkanie (i tylko moje)
    - budowane za moje pieniądze (nie było kupione jako całość,
    ale było sukcesywnie opłacane podczas budowania)
    - z aktem notarialnym
    - nigdy nie było spółdzielcze itp.
    - całe kominy są moją własnością
    (nie ma mowy o wspólnocie kominów,
    o dzieleniu dostępu do kominów itd.
    każde mieszkanie dookoła ma kilka swoich,
    prywatnych, odrębnych, indywidualnych kominów)
    - głupotą jest bredzenie, że innym jakoś jest dobrze
    (mam nad sobą najwięcej kondygnacji, co dziś widać
    w Googlach; mieszkania są zbudowane niezgodnie ze
    sztuką budowlaną; przebudować nie można, ale można
    dostawić nasady)
    - nasady nie są toksyczne czy niebezpieczne; nie są
    efektem druciarstwa czy buractwa; to typowe, sprawdzone
    rozwiązania, stosowane często w podobnych sytuacjach
    - kominy są moje, ale na dach nie mogę wejść
    (nie mogę zlecić komuś z zewnątrz montażu takich nasad,
    choć to w pełni moje kominy!
    samochód może być mój, ale byle kto nie może postawić
    stempelka kontroli jakości tego samochodu)

    -=-

    Jest dookoła nas dużo nieprawości -- dziś cwaniactwo (choćby te
    moje kominy) może budzić zachwyt, ale na dłuższą metę niesie:
    destrukcję, nienawiść, śmierć, zniszczenie...

    -=-

    HSienkiewicz uczy nas swymi Krzyżakami o zbrodniach Zakonu?...
    Tymczasem historycy tak sobie potwierdzają te zbrodnie...

    Hitler prowokował, by zaatakować Polskę>?
    W 1926 r. Polacy mieli prowokować, by zaatakować administracyjne
    budynki Wolnego Miasta Gdańska armatami niszczyciela ORP Wicher...
    BTW -- to ten sam ORP Wicher, który miał osłaniać ORP Gryfa podczas
    minowania zatoki... Bliźniak Burzy -- kto siał ORP Wichrem, ten
    zebrał wojenną burzę...

    -=-

    Zabawa w dobrych policjantów i złych bandytów? -- w życiu bywa różnie...

    > Zapewne wrażenia na Rosji nie zrobi zablokowanie ruchu
    > i jakiejkolwiek wymiany z Rwandą czy Laosem, ale już z USA,
    > Europą czy przemysłową Azją zrobiłoby dużo

    Otóż to... Pułkownik (to do JF -- nie generał, ale chyba
    pułkownik był odpowiedzialny za atak na USA; za uratowanie
    świata przed zagładą otrzymał szmal tak duży, że aż kupił
    odkurzacz) nie zdecydował się na zniszczenie USA, bo kto by
    karmił Rosję, gdyby USA zniknęły... Ale teraz jest bogata
    i pracowita Azja... Dziś ukraiński Breżniew nie musi kupować
    w Kanadzie ton pszenicy, by nakarmić radziecki naród... Rosja
    ma swej pszenicy pod dostatkiem... Itd...

    Pół wieku temu (tamtej i tamtemu) ZSRR nie mógł zniszczyć
    USA -- bo musiał gdzieś kupować to i owo... Teraz FR może
    zniszczyć USA...

    > Myślę, że świat i jego politycy bardziej się boją tego jak
    > odpowiedziałby Putin, bo wersja "po mnie choćby potop" jest
    > dość prawdopodobna.

    Raczej wolę spokojną koegzystencję niż wojnę. W Rosji mogą
    kupić to i owo -- dlaczego mieliby ginąć za Ukrainę?...

    -=-

    W znacznej mierze ta wojna toczona jest o włości Rinata Achmetowa.
    W moich oczętach to zbir spod ciemnej gwiazdy zaplątany w wiele
    zbrodni, dążący do podporządkowania sobie nie tylko Donbasu czy
    Ukrainy, ale dużej części energetycznego świata...

    -=-

    Gdy JKaczyński mówi o ,,podstawach prawnych'', śmieszy mnie tak,
    jakby opowiadał o dzieworództwie kobiet, gruszkach rosnących na
    wierzbach, bilokacji ludzi, latających smokach, wężach tańczących
    w rytm muzyki fletów itp... (węże nie mają uszu -- nie słyszą,
    chyba że infradźwięki, czy raczej wibracje -- całą skórą; fletu
    raczej nie usłyszą)

    Mniej hipokryzji --> mniej wojen...

    -=-

    Mam nadzieję, że WWPutin nie zaatakuje Białegostoku, choć wiem,
    że przed laty odgrażał się takim atakiem... Mam też nadzieję, że
    inni też nie zaatakują -- przynajmniej podczas mego życia... Ale
    czasy pokoju to zazwyczaj czasy budowania podwalin wojny, która
    wybucha po nagromadzeniu się zła akceptowanego przez ,,prawych
    i sprawiedliwych'' różnej maści... Można do szklanki wlewać wodę
    pojedynczymi kroplami aż do zapełnienia tejże bez przelania...
    Można nawet utworzyć wypukły menisk -- ale bez końca wlewać nie
    można... Tak jest tez z gromadzeniem nieprawości... Pewnego dnia
    jakiś kataklizm (CoViD-19 czy dosłowna wojna) rozstrzyga spory...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 18. Data: 2022-02-25 08:29:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 lut 2022 o 18:14, cef pisze:

    > To kwestia czasu. Gdyby zastosować takie sankcje,
    > że Rosjanie byliby zablokowani/odcięci to wkurzenie  wewnętrzne
    > może przekroczyć granicę i dokona się tam zmiana władzy.

    Niekoniecznie, albowiem WWPutin przebudował Rosję tak,
    że zyskał akceptację poddanych, podczas gdy BJelcyn
    raczej takiej akceptacji społecznej nie zyskał...

    > Ja bym spróbował. Tez mnie dziwi, że niby sankcje
    > a samoloty są, granice przejezdne.

    Ponoć dziesiątki lat Pakistan toczył (pod górkę?) konflikt z Indiami
    (chyba o Kaszmir) tak, że oba mocarstwa zaopatrywały się u tych samych
    (szwajcarskich) dostawców broni... ;) Złośliwi mówili, że te same
    śmigłowce dostarczały prowiant walczącym stronom... O ile w ogóle
    zdołały dotrzeć, bo czasami nawet śmigłowce nie mogą latać w tamtych
    rejonach... Gdy warunki nie pozwalały na dostawy -- wojna była
    zawieszana a żołnierze wspólnie urządzali zabawy... ;)

    Niemcy z Francuzami urządzili wspólne Boże Narodzenie -- tkwiąc
    w okopach podczas I wojny światowej...

    Wojna swoje -- życie swoje... Podczas wojny też trzeba jeść,
    trzeba bawić się, żyć... Zwłaszcza bogacić się trzeba, więc
    i handlować, i współpracować...

    Jedni (gorliwi) gnają, by walczyć i ginąć -- inni tymczasem
    bogacą się, handlują, zachęcają do patriotycznych zrywów itd...

    RTraugutt -- wielki nasz bohater, święty, cudowny, męczennik,
    patriota... Dyktator Powstania Styczniowego -- wcześniej
    węgierski rzeźnik... Podczas wojny krymskiej Polacy, jako
    sołdaty carskiej armii walczyli o ,,swój'' kraj czyli Rosję,
    by po kilku latach mogli włożyć swe szyje w carskie stryczki
    po klęsce Powstania...

    > Bez surowców da się wytrzymać jakiś czas,

    Nie da się!

    > Z Chinami można się dogadać szybciej niż z Rosją.

    Z Chinami bardzo łatwo można nawiązać bardzo korzystne
    relacje -- korzystne tylko dla Chińczyków... ;)

    > Jak cały świat stanie oporem, to Rosja padnie.

    Gdzie bije się dwóch ze sobą -- tam trzeci korzysta...

    > Po okresie wyrzeczeń można przecież dogadać się z następcami Putina.

    Z kim? Z Nawalnym? WWPutin mógł go rozwalić -- wystarczyłby taki:
    - zatrzymanie Nawalnego w samolocie
    - proces i skazanie na dzisiejszy GUŁAG
    - ukrycie Aleksieja w Gelendżyku
    (skazanie go tam na zabawy z panienkami i filmowanie pałacu)
    - twarde zapewnianie publiczne, iż skazany jest więziony w dobrych
    warunkach i resocjalizowany pracą na miarę jego fizycznych
    możliwości z poszanowaniem jego godności, bez ograniczania
    jego indywidualnej osobowości itd...)
    - nieszczęśliwy ;) przeciek sytuacji Nawalnego do mediów...
    manewr, a Rosjanie znienawidziliby Aleksieja...

    Kochają go? Ale gdyby został carem po WWPutinie -- nienawidziliby go...

    sytość zabije nawykłych do głodu

    Ciemiężeni setkami lat Rosjanie nie są ludem podobnym
    do zachodnich Europejczyków czy Amerykanów z USA...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 19. Data: 2022-02-25 14:22:15
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 lut 2022 o 17:58, J.F pisze:

    > -surowce masz? Oni maja.

    Ropę i gaz mają i Brytyjczycy, i Norwegowie, i Amerykanie...
    Rumuni także?... Ropa w Baku należy do Moskwy?... Oczywista
    mają też dzieci Allaha... JJIŁukasiewicz tanio ją ;) sprzedał...

    > -jablka masz? A gdzie je sprzedasz?

    Nie strasz -- chętnie kupię, zwłaszcza po 50 groszy za kilogram zdrowych
    jabłek... BTW -- mój ojciec zleca (bo sam już od kilku lat nie kupuje)
    kupowanie zgniłych jabłek w pobliskim PSSie w wysokiej cenie, podczas
    gdy Biedronka (w pewnym sensie bliższa) oferuje zdrowiuteńkie dwakroć
    taniej... Dziś BiedroŃka chyba rzuciła taniej (o -5% VAT) pomarańczowy
    sok...

    - przed obniżką o -VAT litr kosztował 1.49
    - po obniżce o -VAT litr kosztuje 1.57

    157/149=1,05369127516778

    Czyli teraz jest taniej o minus 5.369%, czyli taniej o minus VAT. ;)

    > -wszyscy zablokują? To jedni straca, inni zyskaja.

    Ci zyskają, którzy namówią do blokowania i ci stracą, którzy zablokują?
    zawsze chłopcy najładniejsi na wojenkę szli najpierwsi

    Wojna bogaci bogatych i pauperyzuje biednych!
    - najbiedniejsi tracą życie
    (choćby w bezsensownej obronie Wyspy Węży)
    - biedni biednieją jeszcze mocniej, choć
    niekoniecznie widzą swe zbiednienie
    - bogaci bogacą się

    Przykład?...

    - roczny podatek za garaż pod mieszkaniem 166 pln
    - roczny podatek za mieszkanie nad tym garażem 93 pln

    Te podatki rosną bardzo szybko -- zwłaszcza teraz, podczas pandemii,
    w czasie której uposażenie prezydenta miasta wzrosło niemiłosiernie,
    na dodatek z datą wstecz... (ile wzrosło? -- chyba net wie) Garaż
    jest tam, gdzie w starszych blokach były piwnice -- oczywista przez
    te garaże piwnice (opodatkowane wraz z mieszkaniami) są mniejsze...

    Głupi biedak myśli jakoś tak:
    - straciłem tylko tysiąca talarów,
    podczas gdy bogacz stracił aż milion talarów...

    Niby tak -- ale bogaczowi został jeszcze miliard tychże talarów...
    Dzięki temu miliardowi po wojnie/pandemii/kataklizmie/powodzi
    bogacz szybko odrobi stracony milion, którego straty nie odczuł;
    zaś biedny po owej wojnie szybko umrze, bo brak tego tysiąca
    dosłownie zabije...

    > -zablokujesz? sami wejda, nie pytajac o zgode, jak widac :-)

    Zablokowano Niemcy w dwudziestoleciu międzywojennym i wtedyż Japonię...
    Skutki znamy... Carowie blokowali żydów w imię chrześcijańskiego Boga
    i Jego Matki -- też znamy los Romanowych...

    -=-

    Po II wojnie światowej nie upokarzano ani Niemców, ani Japończyków,
    dzięki czemu dziś ani Niemcy, ani Japończycy nie zagrażają światu...

    -=-

    My, Polacy, jak zwykle jesteśmy pomiędzy niemieckim młotem i rosyjskim
    kowadłem? Bzdura -- bywało dokładnie odwrotnie, to znaczy Niemcy były
    kowadłem... ;)

    Kto teraz broni Rosji? -- były kanclerz Niemiec.
    Kto nie chce zbroić Ukrainy? -- Niemcy.
    Kto ginie na Ukrainie? -- żołnierze...

    zginęły ślepe, ufne tak puszyste kłębki...
    bezbronne na tym świecie, nie wiedząc kto je zdławił

    To Obława Jacka Kaczmarskiego, ale pierwowzorem jest tekst
    Władimira Wysockiego, Rosjanina, któremu Kaczmarski zaśpiewał
    w epitafium:

    po mnie nikt nie wyciągnie okrutnych rąk,
    mnie nie będą katować i strzyc!
    dla mnie -- mają tu jeszcze ósmy krąg!
    ósmy krąg -- w którym nie ma już nic

    Ósmy krąg piekła -- dodatkowy, nadmiarowy, szyty na miarę Wysockiego...

    -=-

    Gdy setki lat temu Polacy katolicyzowali i polonizowali
    Rusinów -- to jest dobry uczynek; gdy Moskale rusyfikowali
    Polaków -- to jest zły uczynek...

    jakiś mnich zwisając z gałęzi,
    patrzy na nich z wyrzutem i rzęzi:

    zaprzestańcie wzajemnych podbojów,
    skorzystajcie z dobrodziejstw pokoju
    pochowajcie urazy i zwłoki
    i dojrzyjcie do nowej epoki...

    Ale jakiś Łysiak nazwał Kaczmarskiego Polakożercą i żaden autorytet
    nie powiedział GŁOŚNO i wyraźnie -- Łysiak bredzi, Łysiak do śmietnika!

    Kaczmarski jest: legendą, bardem, poetą... Był człowiekiem zaradnym
    i wszechstronnie wykształconym -- radzi sobie także po śmierci..
    Wielu innych nie radzi sobie tak dobrze jak Kaczmarski...

    -=-

    Czasy pokoju to czasy budowania wojen -- głupotą i nieuczciwością
    podszywaną bredniami o: podstawach prawnych; ładzie; porządku;
    sprawiedliwości; miłosierdziu; dobroci; uczciwości...

    Ciesząc się pokojem -- nazwijcie zbrodnię po imieniu, osądźcie
    zbrodniarzy (choćby odsądźcie od czci i wiary Irenę Bernacką)
    z zachowaniem pełnych praw do obrony tychże -- i wykonajcie
    wyroki, choćby wam niezbyt wygodne...

    WBuffett pyta:
    - jeśli nazwiemy ogon psa nogą, pies będzie miał pięć łap?

    Hitlerowcy mówili:
    - tysiąc razy powtórzone kłamstwo staje się prawdą

    Ja zaś Wam mówię, że spotykani przez nas/was ludzie są jakby
    zwierciadłami naszych/waszych dusz, w których możemy/możecie
    obejrzeć (czasami w ogromnym powiększeniu, ale też czasami
    w pomniejszeniu) także nasze wady...

    -=-

    ja wam nie bronię radości, bo losu nie zmienią wam wróżby,
    ale pomyślcie o własnej słabości (choćby względem Putina,
    jeśli już nie boicie się Boga) zamiast o triumfie nad
    (bezbronnymi) ludźmi...

    To rzecz jasna też z Jacka Kaczmarskiego -- z moimi wstaw_kami...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 20. Data: 2022-02-25 14:37:32
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 lut 2022 o 00:37, Animka pisze:

    > Szkoda pieniędzy.Huragany wszystko poniszczyły-razem z dachami.

    Skoro poniszczyły -- rynek ssie...

    -=-

    - nie warto montować paneli, bo huragany je zniszczą
    - warto montować panele, bo huragany je zniszczą,
    czyli interes szybko nie zgaśnie

    -=-

    - biznes obuwniczy jest tu skazany na porażkę, skoro wszyscy są tu bosi
    - biznes obuwniczy jest tu skazany na sukces, skoro wszyscy są tu bosi

    -=-

    Raczej te huragany są tu szansą! -- trzeba jedynie budować wytrzymalsze
    dachy...

    --