  • 21. Data: 2022-02-26 18:38:26
    Temat: Re: Sankcje
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 lut 2022 o 07:30, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > W 1926 r. Polacy mieli prowokować, by zaatakować administracyjne
    + W 1932 r. Polacy mieli prowokować, by zaatakować administracyjne

    W 1926 r. byłoby to niemożliwe:
    - w 1926 r. był Przewrót majowy
    (nie o to chodzi, że aż dwa wydarzenia w roku, lecz o decyzyjną
    pozycję Józefa Piłsudskiego; miesiąc rządów to za mało na takie
    decyzje; incydent miał miejsce 14 czerwca, był poprzedzony
    narastaniem od ponad roku kryzysu i wymagał przygotowań)
    - ORP Wicher został wodowany w 1928 r.

    i nieuzasadnione:
    - Hitler doszedł do władzy w 1933 r.
    (dał się poznać światu kilka lat przed 1926 r. i raczej nie
    ukrywał swych zamiarów, ale w 1926 r. polskie uderzenie
    militarne na Niemcy byłoby raczej agresją, nie {} prewencją)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 22. Data: 2022-02-27 15:30:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 lut 2022 o 00:15, Animka pisze:

    > Podobno u nas będzie skażenie promieniotworze.
    > Poacy nie będą mieli co jeść,

    Mnie interesuje picie -- mleka i soków...

    > pusto w sklepach. Będzie bieda

    Od dawna jestem biedny.

    > i głód.

    Kiedyś już głodowałem.

    > Pewnie "żarcie"

    Tylko żarcie? -- bez picia?

    > będą wysyłać na Ukrainę i nic nie zostanie da Polaków.

    Gdy kupowałem soki w piątek, WWPutin II Okrutnik pił szampana jako
    zwycięzca, podczas gdy źle skoordynowana i źle przygotowana akcja
    dała mu już wówczas przegraną, o której jeszcze nie wiedział:

    - rakietowy atak nie sparaliżował obrońców
    (płonie ropa i gaz, ale ataki były niemal chaotyczne, jakby
    ukierunkowane nie na paraliż paraamerykańskiej armii, lecz
    na terroryzowanie cywilnej ludności, rzekomo prorosyjskiej)

    - lądowy atak uruchomiono za wcześnie, bez panowania w powietrzu
    (czas naglił -- budzi się oburzenie świata i niechęć najeźdźców,
    którym każdego dnia walki ubywa trochę ludzi)

    - wodna autostrada Białoruś-Kijów okazała się śmiertelną pułapką
    (Amerykanie przepuścili tam pierwszych komandosów, ale zatrzymali
    wsparcie, bez którego komandosi... jakby to określić?... pośmiertnie
    zwrócili się o pomoc do niesławnego Czerwonego Krzyża...)

    - Ukraińcy (delikatnie ujmując) niemile postrzegali rosyjską ,,pomoc''
    nawet na południu i wschodzie Ukrainy (nie dziwota -- nawet rosyjskie
    paszporty nie cieszyły się tam wielkim uznaniem... chyba co piąty
    upoważniony do takiego paszportu skorzystał z okazji...)

    - ogólnie cała akcja okazała się w jatką, dając wizerunkową klapę
    (nawet wtedy winni są najeźdźcy, gdy manewrujące pociski lub
    rakiety omyłkowo, wbrew intencjom najeźdźców, trafiają w budynki
    mieszkalne; kierowca jest winny spowodowania wypadku także wtedy,
    gdy zamierzał prowadzić bezwypadkowo, lecz wpadł w poślizg itp...)

    - rosyjskie wojska nie potrafiły (i nie potrafią) zająć miast
    (podchodzą, omijają, okrążają, zajmują, po czym są krojone,
    wybijane i wypychane)

    Amerykanie dobrze przygotowali Ukraińców i dobrze walczą -- hipokryzja
    na froncie nie popłaca... WWPutin II Okrutnik dobrze przygotował swą
    gospodarkę -- zachodnie sankcje najwyraźniej mu dobrze służyły... Ale
    wojsko ma słabe w konfrontacji z amerykańskim...

    Dziś wiadomo, że Niemcy ponownie przychylają się do Amerykanów, choć
    do niedawna uważali, iż Ukrainę trzeba (lub choćby można) oddać Rosji
    w podarunku, jak hodowca węża daje królika swemu podopiecznemu...

    -=-

    Na razie Animko bomba jądrowa nie spowoduje promieniotwórczego skażenia
    świata -- będzie nią odłączenie Rosji od SWIFT, co ma obniżyć PKB Rosji
    o całe ;) 5%... Na tę ewentualność Rosjanie przygotowali się po aneksji
    Krymu...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 23. Data: 2022-03-02 05:22:23
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 24 lutego 2022 o 16:13:18 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

    > Ja się dziwię, że samoloty cywilne Rosji nadal lądują na lotniskach EU i latają w
    obszarze powietrznym EU. Jeszcze bardziej dziwi mnie, ze samoloty z EU latają do
    Rosji. Karty Mastercard, VISA i inne tez już nie powinny działać. Żadnego kupowania
    węgla, gazu czy ropy. Wycofanie udogodnień typu VISA on arrival w krajach EU.

    Kilka dni minęło i mamy to :D. Teraz trzeba być konsekwentnym aby przyniosło to
    odpowiedni skutek.
    Mam nadzieje, ze obecna władza Rosji odejdzie w zapomnienie bez fizycznych działań z
    zewnątrz, a jeśli takie będą musiały zostać podjęte to spadkobierca kraju rad
    zostanie zdemilitaryzowany.

    MK

  • 24. Data: 2022-03-02 10:55:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.03.2022 o 05:22, Mac Ka pisze:
> [...]
    > Rosji odejdzie w zapomnienie bez fizycznych działań z zewnątrz, a
    > jeśli takie będą musiały zostać podjęte to spadkobierca kraju rad

    Mamy to, bo tak naprawdę widzimy tylko to, co nasze władze chcą
    zobaczyć. Czy mamy to, to byśmy wiedzieli, jakbyśmy tam mogli pojechać i
    zobaczyć.

    Natomiast demilitaryzacja - jak pokazała I Wojna Światowa - średnio się
    sprawdza. Nie znam się za bardzo na tym, ale uważam, że lepszy byłby
    skutek, jakby dać wolność tym różnym krajom, które pozajmowali i
    powłączali do Rosji i dopilnować, by czasem ktoś nie wpadł na pomysł
    ponownego połączenia. W Europie po II Wojnie Światowej ten schemat się
    sprawdził.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2022-03-03 11:13:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jakoś wolności ani Katalonii, ani Walonii, ani Lombardii, ani Dalmacji, ani Irlandii
    Północnej dać nie chcą, ani nawet Kaszebom.

    -----

  • 26. Data: 2022-03-04 08:40:47
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    wtorek, 22 lutego 2022 o 08:51:18 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

    > Pomóżcie stworzyć listę firm, które powinny być zbanowane aby nie wspierać
    rosyjskiej kleptokracji, z której inspirację czerpią nasi lokalni 'władcy'.

    https://rejestr.io/krs/418977/vivus-finance

    Nazwa pełna VIVUS FINANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
    KRS 0000418977
    NIP 5252531320
    REGON 146101268
    BENEFICJENCI RZECZYWIŚCI Vera Boiko Obywatelstwo Rosja Rezydencja Rosja

    MK