    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sankcje
    Date: Fri, 25 Feb 2022 14:22:15 +0100

    W dniu 24 lut 2022 o 17:58, J.F pisze:

    > -surowce masz? Oni maja.

    Ropę i gaz mają i Brytyjczycy, i Norwegowie, i Amerykanie...
    Rumuni także?... Ropa w Baku należy do Moskwy?... Oczywista
    mają też dzieci Allaha... JJIŁukasiewicz tanio ją ;) sprzedał...

    > -jablka masz? A gdzie je sprzedasz?

    Nie strasz -- chętnie kupię, zwłaszcza po 50 groszy za kilogram zdrowych
    jabłek... BTW -- mój ojciec zleca (bo sam już od kilku lat nie kupuje)
    kupowanie zgniłych jabłek w pobliskim PSSie w wysokiej cenie, podczas
    gdy Biedronka (w pewnym sensie bliższa) oferuje zdrowiuteńkie dwakroć
    taniej... Dziś BiedroŃka chyba rzuciła taniej (o -5% VAT) pomarańczowy
    sok...

    - przed obniżką o -VAT litr kosztował 1.49
    - po obniżce o -VAT litr kosztuje 1.57

    157/149=1,05369127516778

    Czyli teraz jest taniej o minus 5.369%, czyli taniej o minus VAT. ;)

    > -wszyscy zablokują? To jedni straca, inni zyskaja.

    Ci zyskają, którzy namówią do blokowania i ci stracą, którzy zablokują?
    zawsze chłopcy najładniejsi na wojenkę szli najpierwsi

    Wojna bogaci bogatych i pauperyzuje biednych!
    - najbiedniejsi tracą życie
    (choćby w bezsensownej obronie Wyspy Węży)
    - biedni biednieją jeszcze mocniej, choć
    niekoniecznie widzą swe zbiednienie
    - bogaci bogacą się

    Przykład?...

    - roczny podatek za garaż pod mieszkaniem 166 pln
    - roczny podatek za mieszkanie nad tym garażem 93 pln

    Te podatki rosną bardzo szybko -- zwłaszcza teraz, podczas pandemii,
    w czasie której uposażenie prezydenta miasta wzrosło niemiłosiernie,
    na dodatek z datą wstecz... (ile wzrosło? -- chyba net wie) Garaż
    jest tam, gdzie w starszych blokach były piwnice -- oczywista przez
    te garaże piwnice (opodatkowane wraz z mieszkaniami) są mniejsze...

    Głupi biedak myśli jakoś tak:
    - straciłem tylko tysiąca talarów,
    podczas gdy bogacz stracił aż milion talarów...

    Niby tak -- ale bogaczowi został jeszcze miliard tychże talarów...
    Dzięki temu miliardowi po wojnie/pandemii/kataklizmie/powodzi
    bogacz szybko odrobi stracony milion, którego straty nie odczuł;
    zaś biedny po owej wojnie szybko umrze, bo brak tego tysiąca
    dosłownie zabije...

    > -zablokujesz? sami wejda, nie pytajac o zgode, jak widac :-)

    Zablokowano Niemcy w dwudziestoleciu międzywojennym i wtedyż Japonię...
    Skutki znamy... Carowie blokowali żydów w imię chrześcijańskiego Boga
    i Jego Matki -- też znamy los Romanowych...

    -=-

    Po II wojnie światowej nie upokarzano ani Niemców, ani Japończyków,
    dzięki czemu dziś ani Niemcy, ani Japończycy nie zagrażają światu...

    -=-

    My, Polacy, jak zwykle jesteśmy pomiędzy niemieckim młotem i rosyjskim
    kowadłem? Bzdura -- bywało dokładnie odwrotnie, to znaczy Niemcy były
    kowadłem... ;)

    Kto teraz broni Rosji? -- były kanclerz Niemiec.
    Kto nie chce zbroić Ukrainy? -- Niemcy.
    Kto ginie na Ukrainie? -- żołnierze...

    zginęły ślepe, ufne tak puszyste kłębki...
    bezbronne na tym świecie, nie wiedząc kto je zdławił

    To Obława Jacka Kaczmarskiego, ale pierwowzorem jest tekst
    Władimira Wysockiego, Rosjanina, któremu Kaczmarski zaśpiewał
    w epitafium:

    po mnie nikt nie wyciągnie okrutnych rąk,
    mnie nie będą katować i strzyc!
    dla mnie -- mają tu jeszcze ósmy krąg!
    ósmy krąg -- w którym nie ma już nic

    Ósmy krąg piekła -- dodatkowy, nadmiarowy, szyty na miarę Wysockiego...

    -=-

    Gdy setki lat temu Polacy katolicyzowali i polonizowali
    Rusinów -- to jest dobry uczynek; gdy Moskale rusyfikowali
    Polaków -- to jest zły uczynek...

    jakiś mnich zwisając z gałęzi,
    patrzy na nich z wyrzutem i rzęzi:

    zaprzestańcie wzajemnych podbojów,
    skorzystajcie z dobrodziejstw pokoju
    pochowajcie urazy i zwłoki
    i dojrzyjcie do nowej epoki...

    Ale jakiś Łysiak nazwał Kaczmarskiego Polakożercą i żaden autorytet
    nie powiedział GŁOŚNO i wyraźnie -- Łysiak bredzi, Łysiak do śmietnika!

    Kaczmarski jest: legendą, bardem, poetą... Był człowiekiem zaradnym
    i wszechstronnie wykształconym -- radzi sobie także po śmierci..
    Wielu innych nie radzi sobie tak dobrze jak Kaczmarski...

    -=-

    Czasy pokoju to czasy budowania wojen -- głupotą i nieuczciwością
    podszywaną bredniami o: podstawach prawnych; ładzie; porządku;
    sprawiedliwości; miłosierdziu; dobroci; uczciwości...

    Ciesząc się pokojem -- nazwijcie zbrodnię po imieniu, osądźcie
    zbrodniarzy (choćby odsądźcie od czci i wiary Irenę Bernacką)
    z zachowaniem pełnych praw do obrony tychże -- i wykonajcie
    wyroki, choćby wam niezbyt wygodne...

    WBuffett pyta:
    - jeśli nazwiemy ogon psa nogą, pies będzie miał pięć łap?

    Hitlerowcy mówili:
    - tysiąc razy powtórzone kłamstwo staje się prawdą

    Ja zaś Wam mówię, że spotykani przez nas/was ludzie są jakby
    zwierciadłami naszych/waszych dusz, w których możemy/możecie
    obejrzeć (czasami w ogromnym powiększeniu, ale też czasami
    w pomniejszeniu) także nasze wady...

    -=-

    ja wam nie bronię radości, bo losu nie zmienią wam wróżby,
    ale pomyślcie o własnej słabości (choćby względem Putina,
    jeśli już nie boicie się Boga) zamiast o triumfie nad
    (bezbronnymi) ludźmi...

    To rzecz jasna też z Jacka Kaczmarskiego -- z moimi wstaw_kami...

    --