  • 1. Data: 2022-02-22 08:51:15
    Temat: Sankcje
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    Cześć,
    po raz kolejny widać, że działania polityków to tylko słowa.
    Chciałbym nałożyć swoje prywatne sankcje na współpracę z podmiotami wywodzącymi się z
    Rosji lub transferującymi tam swoje zyski.
    Gazu nie używam, więc bezpośrednio w tym produkcie nie wspieram polityki Putina, ale
    trudno będzie mi zrezygnować z prądu, czy paliwa, a w ich cenie na pewno jest jakaś
    cząstka wędrująca w kierunku Moskwy.
    Natomiast bez większego żalu wstrzymam się od użytkowania takich produktów jak
    Revolut, Curve itp.
    Pomóżcie stworzyć listę firm, które powinny być zbanowane aby nie wspierać rosyjskiej
    kleptokracji, z której inspirację czerpią nasi lokalni 'władcy'.

    Pozdrawiam,
    MK

  • 2. Data: 2022-02-22 09:57:04
    Temat: Re: Sankcje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2022 23:51:15 -0800 (PST), Mac Ka wrote:
> [...]
    > polityki Putina, ale trudno będzie mi zrezygnować z prądu, czy
    > paliwa, a w ich cenie na pewno jest jakaś cząstka wędrująca w

    Zainstaluj sobie panele sloneczne :-)
    Albo załóż firme, która bedzie w kraju instalowac ludziom panele i
    pompy ciepla ..

> [...]
    > Pomóżcie stworzyć listę firm, które powinny być zbanowane aby nie
    > wspierać rosyjskiej kleptokracji, z której inspirację czerpią nasi

    Ale czy Revolut i Curve aby na pewno wspieraja Putina, czy wrecz
    odwrotnie?

    J.

  • 3. Data: 2022-02-22 22:13:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.02.2022 o 09:57, J.F pisze:
    się z Rosji lub transferującymi tam swoje zyski.
    > Zainstaluj sobie panele sloneczne :-)

    https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/102686
    /rosyjski-producent-paneli-fotowoltaicznych-nabiera-
    rozpedu

    > Albo załóż firme, która bedzie w kraju instalowac ludziom panele i
    > pompy ciepla ..

    O ile nie pochodzą z Rosji :-) Po za tym chciałem zauważyć, ze u nas
    Słońce przychodzi ze wschodu :-)

    > Ale czy Revolut i Curve aby na pewno wspieraja Putina, czy wrecz
    > odwrotnie?

    Nikołaj Nikołajewicz Storonski (ros. ??????? ?????????? ??????????; ur.
    21 lipca 1984 w Moskwie) - rosyjski przedsiębiorca i bankier. W 2015
    roku założył startup Revolut. Jego ojcem jest Nikołaj Mironowicz
    Storonski (ros. ??????? ????????? ??????????), który zajmuje stanowisko
    zastępcy dyrektora generalnego ds. nauki w spółce akcyjnej ,,Gazprom
    Promgaz".

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-02-23 00:37:38
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-22 o 09:57, J.F pisze:
    się z Rosji lub transferującymi tam swoje zyski.

    > Zainstaluj sobie panele sloneczne :-)
    > Albo załóż firme, która bedzie w kraju instalowac ludziom panele i
    > pompy ciepla .

    Szkoda pieniędzy.Huragany wszystko poniszczyły-razem z dachami.

    --
    animka

  • 5. Data: 2022-02-24 09:25:39
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    Ja z Revolutem jestem na 0.

    Będę się starał obchodzić szerokim łukiem wszystko z czego może czerpać korzyści nasz
    dla dawny wielki brat.

    MK

  • 6. Data: 2022-02-24 13:17:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2022 22:13:07 +0100, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/102686
    /rosyjski-producent-paneli-fotowoltaicznych-nabiera-

    Wynegocjowac dobry rabat i niech doplacają :-)

    Albo zlozyc duze zamowienie i nie zaplacic zaliczki :-)

> [...]
    > Storonski (ros. ??????? ????????? ??????????), który zajmuje stanowisko
    > zastępcy dyrektora generalnego ds. nauki w spółce akcyjnej ,,Gazprom

    No, bywa, ze dzieci sa skłócone z rodzicami, ale to juz niech ktos
    zorientowany wyjasni.

    Ale mieszka w Londynie, nie w Moskwie.

    J.

  • 7. Data: 2022-02-24 15:37:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-22 o 08:51, Mac Ka pisze:
    > Cześć,
    > po raz kolejny widać, że działania polityków to tylko słowa.

    A tak przy okazji: dało by się tak zupełnie odciąć Rosję od wszystkiego?
    Nic nie kupować, nic nie sprzedawać, Rosjan nigdzie nie wpuszczać,
    blokada na granicach, lotniskach, surowcowa,
    zywnościowa, zero importu, eksportu itp -
    jak by ich tak przyblokować, to za trzy miechy naród sam by Putina
    powiesił na Palcu Czerwonym.

  • 8. Data: 2022-02-24 16:13:15
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 24 lutego 2022 o 15:38:02 UTC+1 cef napisał(a):
> [...]
    > zywnościowa, zero importu, eksportu itp -
    > jak by ich tak przyblokować, to za trzy miechy naród sam by Putina

    Ja się dziwię, że samoloty cywilne Rosji nadal lądują na lotniskach EU i latają w
    obszarze powietrznym EU. Jeszcze bardziej dziwi mnie, ze samoloty z EU latają do
    Rosji. Karty Mastercard, VISA i inne tez już nie powinny działać. Żadnego kupowania
    węgla, gazu czy ropy. Wycofanie udogodnień typu VISA on arrival w krajach EU.

    MK

  • 9. Data: 2022-02-24 16:46:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 07:13:15 -0800 (PST), Mac Ka wrote:
> [...]
    > Ja się dziwię, że samoloty cywilne Rosji nadal lądują na lotniskach
    > EU i latają w obszarze powietrznym EU. Jeszcze bardziej dziwi mnie,

    Jest to jakis argument ... ale Rosja bardziej potrzebna Europie niz
    odwrotnie.

    Poza tym kto na tym zarobi? Chinczycy, Kataczycy, Turcy?
    Ale moze to i dobre pomysl.

    Poza tym na razie to trzeba dac szanse wycofania naszym obywatelom.

    > Karty Mastercard, VISA i inne tez już nie powinny działać.

    I znow - pomysl ciekawy, ale czy do tego jest jakas VISA czy MC
    potrzebna? Rosyjski terminal, karta z rosyjskiego banku.
    A jak sobie wymyslą wlasną kartę?
    Tam nie ma EU, to ciekawe ile Visa i MC zarabiaja ... i dobrze, niech
    Rosja placi :-)

    > Żadnego kupowania węgla, gazu czy ropy.

    I znow - byloby pieknie, tylko skad ten gaz, rope i wegiel brac?
    A Rosjanie zrobia rurociag do Chin ...

    No chyba, zeby sie tak dogac wstepnie z Chinami - bierzcie z Rosji co
    chcecie, ale pamietajcie - tanio, bardzo tanio.

    > Wycofanie udogodnień typu VISA on arrival w krajach EU.

    Mozliwosci drobnego nacisku jest bardzo duzo.
    Np odciac ich od internetu.

    Tylko nie mowie juz koncowych skutkach, ale jakie bylby skutki
    dla zwyklych Rosjan - a tam rozni sa - jednym sie Putin podoba, innym
    nie ..

    A na razie to ponoc Rosja zablokowala internet ... no i slusznie,
    po co obywatelom dostep do swiata.

    J.

  • 10. Data: 2022-02-24 17:58:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 15:37:59 +0100, cef wrote:

> [...]
    > zywnościowa, zero importu, eksportu itp -
    > jak by ich tak przyblokować, to za trzy miechy naród sam by Putina

    Niby by sie dalo, ale:
    -surowce masz? Oni maja.
    -jablka masz? A gdzie je sprzedasz?
    -wszyscy zablokują? To jedni straca, inni zyskaja.
    -zablokujesz? sami wejda, nie pytajac o zgode, jak widac :-)

    J.