    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sankcje
    Date: Fri, 25 Feb 2022 07:30:15 +0100

    W dniu 24 lut 2022 o 19:05, cef pisze:

    > To trochę mniej znaczące kraje,

    Izrael istotnie mniej znaczy niż Ukraina... ;)

    > ale samą paralelę do światowego odbioru sytuacji rozumiem.
    > Gdyby ten świat, którego zachowanie się w stosunku do Rosji
    > mogło by Rosję ruszyć stanął jednak oporem, to efekt byłby widoczny.

    Problem w tym, że Ukraińcy nie są krystalicznie czyści (przykładowo
    czystki w Odessie sprzed ponad siedmiu lat -- w tym palenie żywcem
    bezbronnych rusofili proponujących referendum) a WWPutin usiłuje
    prowadzić humanitarną interwencję -- wbrew pozorom usiłuje atakować
    nie dzielnice mieszkalne, lecz strategiczne punkty takie jak lotniska
    czy centra dowodzenia bądź zgrupowania sprzętu; nadto nie dąży do
    fizycznego wybicia obrońców, lecz do tak zwanego złamania ich ducha
    i demobilizacji Ukrainy...

    Nie zaatakował znienacka, cichcem, podstępnie, lecz od dawna zapowiadał
    taki obrót wydarzeń i długo (przez wiele lat) wcześniej negocjował tak
    z samą Ukrainą, jak i z Zachodem... Niemal jak w szlacheckim pojedynku,
    gdzie trzeba czekać na potwierdzenie gotowości przeciwnika...

    Inna sprawa, że być może nie potrafił ukryć przygotowań do wojny, więc
    zdecydował się na skrajną jawność.

    Wysłuchał Chińczyków -- nie atakował podczas olimpiady; dał Amerykanom
    czas na pełną ewakuację z Afganistanu; nie synchronizował ataku na
    Ukrainę z chińskim atakiem na Tajwan; dał dużo czasu na przemyślenia...

    -=-

    Ukraińcy czczą SBanderę i jemu podobnych -- my uznajemy takich ludzi
    za bandytów. Nie inaczej układają się stosunki Rosjan z ich Ukrainą...
    U Polaków Ukraina, bo leży (raczej leżała) na skraju Polski, ale
    u Rosjan Ukraina, albowiem leżała na skraju Rosji...

    Los Ukraińców jest nie do pozazdroszczenia -- tak w granicach
    Rzeczpospolitej Obojga Narodów, jak i w granicach Rosji czy
    ZSRR... Niby aż dwóch Ukraińców dzierżyło palmę pierwszeństwa
    w ZSRR -- Chruszczow i Breżniew, ale za Stalina mieli piekło
    na ziemi... Niby Ukrainiec był koronowanym królem Rzeczpospolitej,
    ale wcześniej jego ojciec musiał wyrzec się wiary i stracił
    niemal wszystkie swe włości...

    Po rozpadzie ZSRR cały świat bogacił się -- Ukraińcy biednieli...
    [takoż ze mną -- dookoła wszyscy bogacili się, ja umierałem;
    tyle tylko, że mi Budda zabrania przemocy -- zwłaszcza wobec
    przeciwnika silniejszych ode mnie]

    -=-

    Konflikty należy rozwiązywać na czas -- gdy nawarstwią się,
    pozostaje wojna... Rozsądni ludzie to rozumieją, dlatego
    niezbyt chętnie chcą umierać za: Ukrainę, Gdańsk, Kabul...

    Preferują otwarte debaty, sądy, rozmowy, pertraktacje...
    Ale na nic te rozwiązania tam, gdzie ludzie hołdują kłamstwu,
    prawiąc ;) o: prawie, prawdzie, sprawiedliwości itd...

    Mnie polskie duchowieństwo wraz polskim państwo może śmiało
    dopierdalać :) -- bo mi Budda zabrania przemocy...
    [zwłaszcza wobec silniejszych ode mnie?]

    Nawet odmówiono mi prawa do jedzenia (dosłownie
    głodowałem) i oddychania!

    Proponowałem zapłatę gotówką ,,do ręki'' -- bez żądania faktur,
    za instalację kominowych nasad, które nie mogły nikomu zaszkodzić;
    spotkałem się z ,,dyplomatyczną'' odmową; aby było jasne, bo
    debilnych trolli nie brakuje dookoła:
    - to moje mieszkanie (i tylko moje)
    - budowane za moje pieniądze (nie było kupione jako całość,
    ale było sukcesywnie opłacane podczas budowania)
    - z aktem notarialnym
    - nigdy nie było spółdzielcze itp.
    - całe kominy są moją własnością
    (nie ma mowy o wspólnocie kominów,
    o dzieleniu dostępu do kominów itd.
    każde mieszkanie dookoła ma kilka swoich,
    prywatnych, odrębnych, indywidualnych kominów)
    - głupotą jest bredzenie, że innym jakoś jest dobrze
    (mam nad sobą najwięcej kondygnacji, co dziś widać
    w Googlach; mieszkania są zbudowane niezgodnie ze
    sztuką budowlaną; przebudować nie można, ale można
    dostawić nasady)
    - nasady nie są toksyczne czy niebezpieczne; nie są
    efektem druciarstwa czy buractwa; to typowe, sprawdzone
    rozwiązania, stosowane często w podobnych sytuacjach
    - kominy są moje, ale na dach nie mogę wejść
    (nie mogę zlecić komuś z zewnątrz montażu takich nasad,
    choć to w pełni moje kominy!
    samochód może być mój, ale byle kto nie może postawić
    stempelka kontroli jakości tego samochodu)

    -=-

    Jest dookoła nas dużo nieprawości -- dziś cwaniactwo (choćby te
    moje kominy) może budzić zachwyt, ale na dłuższą metę niesie:
    destrukcję, nienawiść, śmierć, zniszczenie...

    -=-

    HSienkiewicz uczy nas swymi Krzyżakami o zbrodniach Zakonu?...
    Tymczasem historycy tak sobie potwierdzają te zbrodnie...

    Hitler prowokował, by zaatakować Polskę>?
    W 1926 r. Polacy mieli prowokować, by zaatakować administracyjne
    budynki Wolnego Miasta Gdańska armatami niszczyciela ORP Wicher...
    BTW -- to ten sam ORP Wicher, który miał osłaniać ORP Gryfa podczas
    minowania zatoki... Bliźniak Burzy -- kto siał ORP Wichrem, ten
    zebrał wojenną burzę...

    -=-

    Zabawa w dobrych policjantów i złych bandytów? -- w życiu bywa różnie...

    > Zapewne wrażenia na Rosji nie zrobi zablokowanie ruchu
    > i jakiejkolwiek wymiany z Rwandą czy Laosem, ale już z USA,
    > Europą czy przemysłową Azją zrobiłoby dużo

    Otóż to... Pułkownik (to do JF -- nie generał, ale chyba
    pułkownik był odpowiedzialny za atak na USA; za uratowanie
    świata przed zagładą otrzymał szmal tak duży, że aż kupił
    odkurzacz) nie zdecydował się na zniszczenie USA, bo kto by
    karmił Rosję, gdyby USA zniknęły... Ale teraz jest bogata
    i pracowita Azja... Dziś ukraiński Breżniew nie musi kupować
    w Kanadzie ton pszenicy, by nakarmić radziecki naród... Rosja
    ma swej pszenicy pod dostatkiem... Itd...

    Pół wieku temu (tamtej i tamtemu) ZSRR nie mógł zniszczyć
    USA -- bo musiał gdzieś kupować to i owo... Teraz FR może
    zniszczyć USA...

    > Myślę, że świat i jego politycy bardziej się boją tego jak
    > odpowiedziałby Putin, bo wersja "po mnie choćby potop" jest
    > dość prawdopodobna.

    Raczej wolę spokojną koegzystencję niż wojnę. W Rosji mogą
    kupić to i owo -- dlaczego mieliby ginąć za Ukrainę?...

    -=-

    W znacznej mierze ta wojna toczona jest o włości Rinata Achmetowa.
    W moich oczętach to zbir spod ciemnej gwiazdy zaplątany w wiele
    zbrodni, dążący do podporządkowania sobie nie tylko Donbasu czy
    Ukrainy, ale dużej części energetycznego świata...

    -=-

    Gdy JKaczyński mówi o ,,podstawach prawnych'', śmieszy mnie tak,
    jakby opowiadał o dzieworództwie kobiet, gruszkach rosnących na
    wierzbach, bilokacji ludzi, latających smokach, wężach tańczących
    w rytm muzyki fletów itp... (węże nie mają uszu -- nie słyszą,
    chyba że infradźwięki, czy raczej wibracje -- całą skórą; fletu
    raczej nie usłyszą)

    Mniej hipokryzji --> mniej wojen...

    -=-

    Mam nadzieję, że WWPutin nie zaatakuje Białegostoku, choć wiem,
    że przed laty odgrażał się takim atakiem... Mam też nadzieję, że
    inni też nie zaatakują -- przynajmniej podczas mego życia... Ale
    czasy pokoju to zazwyczaj czasy budowania podwalin wojny, która
    wybucha po nagromadzeniu się zła akceptowanego przez ,,prawych
    i sprawiedliwych'' różnej maści... Można do szklanki wlewać wodę
    pojedynczymi kroplami aż do zapełnienia tejże bez przelania...
    Można nawet utworzyć wypukły menisk -- ale bez końca wlewać nie
    można... Tak jest tez z gromadzeniem nieprawości... Pewnego dnia
    jakiś kataklizm (CoViD-19 czy dosłowna wojna) rozstrzyga spory...

    --