  • 11. Data: 2004-01-30 23:09:24
    Temat: Re: Re: Re: Minimalna wypłata w bankomatach BZ WBK
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2004 23:52:33 +0100, napisal/a:

    > Koszty, koszty i jeszcze raz koszty.
    mam nadzieję, że nie będa ich tak abrdzo ciać. w końcu konto w BZ WBK nie
    jest tanie. cos chce się miec za to.....
    --
    KrzysiekL

  • 12. Data: 2004-01-30 23:17:03
    Temat: Re: Re: Minimalna wypłata w bankomatach BZ WBK
    Od: "Stasio Podróżnik na L4" <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał w
    wiadomości news:bven7j$csp$1@news.onet.pl...

    > Koszty, koszty i jeszcze raz koszty.

    Zdaje się, że koszty bankmatu zmniejszają się , im więcej kasy się z niego
    pobiera ...
    Ja np jak potrzebuję 10 PLN ide do BZ WBK , pobieram 10 PLN i jestem happy
    Gdybym nie miał tej możliwości , biorę od kumpla 10 PLN w gotówce, i wysyłam
    mu tą kwotę przelewem .. co zresztą zawsze praktykuję, gdy np bankomat BZ
    WBK mam nieczynny w drodze do pracy ...

    Pozdrawiam

    SP na L4

  • 13. Data: 2004-01-30 23:20:29
    Od: "Stasio Podróżnik na L4" <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik na L4"
    <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl> napisał w wiadomości

    Tfu ... nie napisałem tego co chciałem powiedzieć ...

    Załóżmy, że z bankomatu dziennie jest 300 pobrańpo min 50 PLN ... ale gdy
    dojdzie do tego kolejnych 100 pobrań po 10 PLN , to jakby nie liczyć,
    bankomat wypłaca więcej grosza ... Rozumię, że są oszołomy biorące np wydruk
    każdej transakcji, również pobrań po 10 PLN .. to moga być te niechciane
    koszty .. ale gwarantuję (z doświadczenia to wiem) , że jak biorę 10 PLN ,
    to nie chce mi się czekać dłużej przy pudle tylko dla głupiego świastka,
    żeby wiedzieć ile pobrałem i ile mi zostało ... Moje konto mam pod pełną
    kontrolą z internetu , więc wiem co siędzieje , i nie potrzebuję dublować
    tych informacji dodatkowymi papierami .... Gdzie to trzymać ?

    Pozdrawiam
    SP na L4

  • 14. Data: 2004-01-31 10:37:09
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    wrote in message news:bveoo2$i49$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Moje konto mam pod pełną
    > kontrolą z internetu , więc wiem co siędzieje , i nie potrzebuję dublować
    > tych informacji dodatkowymi papierami .... Gdzie to trzymać ?

    Wydruki sie czasem przydaja. Kiedys na pbb byla historia, ze pewiem czlowiek
    przy probie wyplaty w Euronecie dostal komunikat, ze zdarzyla sie "awaria
    podajnika pieniedzy" i ze wyplata nie jest mozliwa. Dostal kwitek na
    potwierdzenie tego. Po powrocie do domu okazalo sie kwota i tak zostala
    zablokowana na jego koncie. Kwitek byl dowodem na to ze nie dostal
    pieniedzy. Dlatego ja zawsze biore kwitek - nawet jak w bankomacie BSK
    wyplacam 20zl.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 15. Data: 2004-01-31 10:41:06
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "krzysiekL" <k...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > mam nadzieję, że nie będa ich tak abrdzo ciać. w końcu konto w BZ WBK nie
    > jest tanie. cos chce się miec za to.....

    Cóż, ja też lubię mniejsze nominały niż 50 PLN w bankomatach. Ale faktem
    jest, że się od tego odchodzi. Nie zostało wiele sieci, które mają w
    maszynach 20tki, a co dopiero 10tki. A ja bardzo nie lubię gotówki w
    portfelu.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 16. Data: 2004-01-31 10:47:01
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

> [...]

    > to nie chce mi się czekać dłużej przy pudle tylko dla głupiego świastka,
    > żeby wiedzieć ile pobrałem i ile mi zostało ...

    Hmmm... Może i jest sens w tym co mówisz... Nie przedstawię Ci jednak
    dokładnych wyliczeń, bo ich po prostu nie znam. Faktem jest, że coraz mniej
    sieci wypłaca 10tki i 20tki.
    Może po prostu bankowi nie opłaca się klient, który wypłaci 10 PLN. Cholera
    wie...

    > Moje konto mam pod pełną
    > kontrolą z internetu , więc wiem co siędzieje , i nie potrzebuję dublować
    > tych informacji dodatkowymi papierami .... Gdzie to trzymać ?

    Kiedyś, za czasów Millennium, zbierałem wszystkie kwitki. Potem zacząłem
    wywalać po dotarciu wyciągu. Teraz slipy wywalam zaraz po zakupie. :-)

  • 17. Data: 2004-01-31 10:50:19
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> wrote in message
> [...]
    mniej
    > sieci wypłaca 10tki i 20tki.
    > Może po prostu bankowi nie opłaca się klient, który wypłaci 10 PLN.

    A to nie jest tak, ze kazdy bankomat ma ograniczona pojemnosc okreslona
    liczba banknotow? Kazde zaladowanie kosztuje, wiec bardziej oplaca sie
    ladowac wieksze nominaly.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 18. Data: 2004-01-31 10:55:32
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> napisał
    w wiadomości news:bvg0qb$fb5$1@mamut.aster.pl...

> [...]
    > zablokowana na jego koncie. Kwitek byl dowodem na to ze nie dostal
    > pieniedzy. Dlatego ja zawsze biore kwitek - nawet jak w bankomacie BSK

    Bankomat i tak zapisuje wszystko w logach.
    Poza tym jeśli wystąpiła awaria podajnika to OCZYWISTYM jest założenie
    blokady, co nastąpiło PRZED stwierdeniem awarii podajnika. Blokada powinna
    'sama się zdjąć' w standardowym terminie, a wypłata nie powinna być
    zaksięgowana.

    Ale teraz tak się zastanawiam... Z drugiej strony często pobrania gotówki w
    bankomatach własnej sieci są księgowane on-line, a nie blokowane. No
    właśnie, co wtedy? Kiedy następuje zaksięgowanie? W tym samym momencie gdy
    standardowo byłaby założona blokada, czy może później, gdy bankomat prześle
    informację, że wypłata przebiegła pomyślnie ?

    BTW muszę dziś wypytać brata o szczegóły, w każdym razie sytuację miał taką,
    że wypłacał w Euronecie gotówkę. Palcem przytrzymał podanik [nie mógł się
    otworzyć], bankomat się obraził, napisał, że podajnik uszkodzony, oddał
    kartę, i po tym poprosił o PIN !! Szanowne rodzeństwo PIN wpisało BEZ KARTY
    w bankomacie, i udało mu się pobrać gotówkę !!!
    Muszę tylko dopytać, co z blokadą na kwotę pierwszej 'próby wypłaty'.

  • 19. Data: 2004-01-31 10:56:08
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> napisał
    w wiadomości news:bvg18m$fn6$1@mamut.aster.pl...

    > A to nie jest tak, ze kazdy bankomat ma ograniczona pojemnosc okreslona
    > liczba banknotow? Kazde zaladowanie kosztuje, wiec bardziej oplaca sie
    > ladowac wieksze nominaly.

    Tysz. Bankomat z gumy nie jest.

  • 20. Data: 2004-01-31 11:00:04
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał w
    wiadomości news:bvg1l1$qck$1@news.onet.pl...

> [...]
    prześle
    > informację, że wypłata przebiegła pomyślnie ?

    Ale nie napisałem o co mi chodzi. Jeśli księgowanie następuje w tym samym
    momencie, co byłaby założona blokada, czyli przed samym momentem wypłaty -
    wtedy każda usterka bankomatu typu awaria podajnika nie spowoduje, że kwota
    'sama wróci', bo jest już zaksięgowana. Jest też możliwość, że zaksięgowanie
    następuje dopiero, gdy bankomat potwierdzi prawidłowe pobranie gotówki. Ale
    wtedy w przypadku awarii podajnika co będzie? Ani blokady, ani zaksięgowania
    ?
    Ktoś może zna jakieś szczegóły jak to działa w przypadku księgowania on-line
    pobrań gotówki w bankomatach ?