  • 21. Data: 2004-01-31 11:01:52
    Temat: Re: Re: Minimalna wypłata w bankomatach BZ WBK
    Od: "~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał:
    > Hmmm... Może i jest sens w tym co mówisz... Nie przedstawię Ci jednak
    > dokładnych wyliczeń, bo ich po prostu nie znam. Faktem jest, że coraz mniej
    > sieci wypłaca 10tki i 20tki.
    > Może po prostu bankowi nie opłaca się klient, który wypłaci 10 PLN. Cholera
    > wie...

    IMO rosną koszty związane z obsługą bankomatu. Mniej można załadować do
    bankomatu i trzeba go częściej napełniać. O ile przy oddziale to nie jest taki
    problem (choc i tak wymaga to iles tam czasu pracownikow), to juz w przypadku
    wolnostojących bankomatów jest problemem. Pewnie dlatego w euronetach min. jest
    50zl.

    --
    W.

  • 22. Data: 2004-01-31 11:02:48
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> wrote in message
    > Bankomat i tak zapisuje wszystko w logach.
    > Poza tym jeśli wystąpiła awaria podajnika to OCZYWISTYM jest założenie
    > blokady, co nastąpiło PRZED stwierdeniem awarii podajnika. Blokada powinna
    > 'sama się zdjąć' w standardowym terminie, a wypłata nie powinna być
    > zaksięgowana.

    Ale dzieki kwitkowi nie trzeba czekac na uplyniecie terminu blokady.

    > BTW muszę dziś wypytać brata o szczegóły, w każdym razie sytuację miał
    taką,
    > że wypłacał w Euronecie gotówkę. Palcem przytrzymał podanik [nie mógł się
    > otworzyć], bankomat się obraził, napisał, że podajnik uszkodzony, oddał
    > kartę, i po tym poprosił o PIN !! Szanowne rodzeństwo PIN wpisało BEZ
    KARTY
    > w bankomacie, i udało mu się pobrać gotówkę !!!
    > Muszę tylko dopytać, co z blokadą na kwotę pierwszej 'próby wypłaty'.

    A to ciekawe. Musze sprobowac :)

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 23. Data: 2004-01-31 13:29:03
    Od: "Stasio Podróżnik na L4" <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> napisał
    w wiadomości news:bvg0qb$fb5$1@mamut.aster.pl...

    > Wydruki sie czasem przydaja. Kiedys na pbb byla historia, ze pewiem
    czlowiek
    > przy probie wyplaty w Euronecie dostal komunikat, ze zdarzyla sie "awaria
    > podajnika pieniedzy" i ze wyplata nie jest mozliwa. Dostal kwitek na
    > potwierdzenie tego.

    Będę udawał, ze nie wiem o tym, że bankomat oprócz logów elektronicznych
    DUBLUJE KAŻDY KWIT ... Ba ... jak ja nie proszę o potwierdzenie , bankomat i
    tak dla siebie w wersji papierowej drukuje raport z działań podjętych i
    wykonanych podczas danej operacji ..

    Zatem udaję .. Pobieram 10 PLN .. bankomat robi mi opisaną przez ciebie hecę
    ... A ja słyszę : Bzzz bz bzzzzzzzz bzzz bzzzz bzzb zzzz bip .............

    Ja mam wrażenie, że to drukarka w środku bankomatu ...

    Ide do "właściciela" bankomatu bądź swojego banku i mówię :

    Ta panie kierowniku ... bankomat zrobił Bzzz bz bzzzzzzzz bzzz bzzzz bzzb
    zzzz bip ............. Ale kasy nie dał .. było to dnia xx/xx/xxxx o
    godzinie xx:xx w bankomacie takim i takim umieszczonym tu i tu .. JA
    rEKLAMUJĘ ! ! !

    Odpowiednie służby patrzą w archiwum (kwity te są archiwizowane) bankomatu z
    tego dnia .. no i jest rolka opisana przeze mnie ... Patrzą - no ,
    rzeczywiście .... Stasio nie mógł pobrać kasy .....

    Tu nawiążę jeszcze do sprawy BLOKADA/KSIĘGOWANIE ...

    Panowie .. po rozpatrzeniu takowej reklamacji można przecież dokonać
    ujemnego księgowania , czy jak to sobie nazwiecie .. Po to sądo wafla działy
    księgowości wbankach ....

    Pozdrawiam serdecznie

    SP na L4

  • 24. Data: 2004-02-01 03:40:44
    Temat: Re: Minimalna wypłata w bankomatach BZ WBK
    Od: Krystek <k...@m...virtual-space.org.pl_>

    A mnie ostatnio gdy wypłacałem kasę z bankomatu PeKaO SA (minimalna
    kwota wypłaty w PEKSIE to 20 złotych) to kwotę 20 złociszy wydał mi 2
    razy po 10 złotych :)

    K.

  • 25. Data: 2004-02-01 09:26:19
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "~" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości

    (...)
    > O ile przy oddziale to nie jest taki
    > problem (choc i tak wymaga to iles tam czasu pracownikow), to juz w
    przypadku
    > wolnostojących bankomatów jest problemem.

    W wiekszosci bankow WSZYSTKIE bankomaty sa ladowane
    przez firmy zewnetrzne. Nie ma znaczenie czy bankomat jest
    w Oddziale, czy poza nim.

  • 26. Data: 2004-02-01 21:04:27
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    Użytkownik Krystek napisał:
    > A mnie ostatnio gdy wypłacałem kasę z bankomatu PeKaO SA (minimalna
    > kwota wypłaty w PEKSIE to 20 złotych) to kwotę 20 złociszy wydał mi 2
    > razy po 10 złotych :)

    A skąd masz info, że minimalna kwota do wypłaty to 20zł? Minimalna kwota
    to taka, jaką bankomat jest w stanie wypłacić - jak ma załadowane
    dziesięciozłotówki, to je wypłaca nawet i pojedynczo. Chyba że coś się
    zmieniło w ciągu ostatnich kilku miesięcy ;-)

    Marek

  • 27. Data: 2004-02-02 02:05:29
    Od: Krystek <k...@m...virtual-space.org.pl_>

    Marek Madej w odpowiedzi na moją wiadomość napisał:
> [...]
    > dziesięciozłotówki, to je wypłaca nawet i pojedynczo. Chyba że coś się
    > zmieniło w ciągu ostatnich kilku miesięcy ;-)

    Zawsze mi się wydawało, że z bankomatów PeKaO SA nie da się
    wypłacićinnej kwoty poza 20, 50, 100, 150 i wielokrotnością 50. Może
    teraz coś się zmieniło i tak jak w BZWBK da się wpisać 10 i wypłacić
    kasiorę...

    Pozdrawiam,

    Krystian

  • 28. Data: 2004-02-02 14:25:48
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 02 Feb 2004 03:05:29 +0100, Krystek
    <k...@m...virtual-space.org.pl_> wrote:

> [...]
    >wypłacićinnej kwoty poza 20, 50, 100, 150 i wielokrotnością 50. Może
    >teraz coś się zmieniło i tak jak w BZWBK da się wpisać 10 i wypłacić
    Jak korzystalem, a bylo to 4-5 lat temu to 10 dostawalem bez problemow
    :)

    WAM
    --
    Poszukuje firmy wyzbywajacej sie sprzetu komputerowego.
    Chodzi o sprzet jeszcze w miare sprawny.