    From: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Re: Minimalna wypłata w bankomatach BZ WBK
    Date: Sat, 31 Jan 2004 11:55:32 +0100
    Sender: u...@n...info@bykowina-132.elsat.net.pl

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> napisał
    w wiadomości news:bvg0qb$fb5$1@mamut.aster.pl...

    > Wydruki sie czasem przydaja. Kiedys na pbb byla historia, ze pewiem
    czlowiek
    > przy probie wyplaty w Euronecie dostal komunikat, ze zdarzyla sie "awaria
    > podajnika pieniedzy" i ze wyplata nie jest mozliwa. Dostal kwitek na
    > potwierdzenie tego. Po powrocie do domu okazalo sie kwota i tak zostala
    > zablokowana na jego koncie. Kwitek byl dowodem na to ze nie dostal
    > pieniedzy. Dlatego ja zawsze biore kwitek - nawet jak w bankomacie BSK
    > wyplacam 20zl.

    Bankomat i tak zapisuje wszystko w logach.
    Poza tym jeśli wystąpiła awaria podajnika to OCZYWISTYM jest założenie
    blokady, co nastąpiło PRZED stwierdeniem awarii podajnika. Blokada powinna
    'sama się zdjąć' w standardowym terminie, a wypłata nie powinna być
    zaksięgowana.

    Ale teraz tak się zastanawiam... Z drugiej strony często pobrania gotówki w
    bankomatach własnej sieci są księgowane on-line, a nie blokowane. No
    właśnie, co wtedy? Kiedy następuje zaksięgowanie? W tym samym momencie gdy
    standardowo byłaby założona blokada, czy może później, gdy bankomat prześle
    informację, że wypłata przebiegła pomyślnie ?

    BTW muszę dziś wypytać brata o szczegóły, w każdym razie sytuację miał taką,
    że wypłacał w Euronecie gotówkę. Palcem przytrzymał podanik [nie mógł się
    otworzyć], bankomat się obraził, napisał, że podajnik uszkodzony, oddał
    kartę, i po tym poprosił o PIN !! Szanowne rodzeństwo PIN wpisało BEZ KARTY
    w bankomacie, i udało mu się pobrać gotówkę !!!
    Muszę tylko dopytać, co z blokadą na kwotę pierwszej 'próby wypłaty'.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info