  • 1. Data: 2004-01-30 16:39:43
    Temat: Współczuje tym, co mają kredyty w Euro i.. Min.Fin. ze wzgledu na budzet..
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Przed chwila padlo maksimum wynoszące 4,8111 zl za Euro, a
    moze byc gorzej. Zas analitycy nie wykluczaja 5 zl za Euro
    pod koniec lutego. OJOJ, co to sie porobilo..

    --
    Oświadczenia/Informacje: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na
    adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości. Adres zwrotny

  • 2. Data: 2004-01-30 17:10:32
    Od: "Grzegorz" <g...@U...pl>

    > Przed chwila padlo maksimum wynoszące 4,8111 zl za Euro, a
    > moze byc gorzej. Zas analitycy nie wykluczaja 5 zl za Euro
    > pod koniec lutego. OJOJ, co to sie porobilo..

    tez im wspolczyje
    a co do analitykow, to pamietam jak euro bylo po 4,40
    i "analitycy" mowili: trzeba zacisnac zeby, przeczekac,
    nie podejmowac pochopnych decyzji...

    ciekawe co powiedza jak euro bedzie po 5,40
    (nie daj Boze...)

    w zeszlym roku mialem brac kredyt w CHF,
    ale cos mnie "olsnilo" i wzialem w PLN
    co prawda rata jeszcze jest wieksza niz bylaby
    w przypadku kredytu w CHF, ale sen mam bardzo spokojny
    i kwota kredytu do splaty zmniejsza sie a nie rosnie

    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2004-01-30 18:01:24
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Grzegorz wrote:

> [...]
    > i "analitycy" mowili: trzeba zacisnac zeby, przeczekac,
    > nie podejmowac pochopnych decyzji...
    >
    > ciekawe co powiedza jak euro bedzie po 5,40

    Zawsze bylem przeciwnikiem kredytow walutowych. Rok temu wzialem nawet
    WWJ-ta (obecnie 9,50% od 1 lutego chyba bedzie 9,20%, bardzo duzo, ten
    marketing z 5,35% to rzeczywiscie do kosza, zwroccie uwage, ze pasmo sie
    poszerza - minimalne oprocentowanie jest obnizane bardziej niz
    maksymalne... poza tym ta obnizka jest i tak dopiero opozniona reakcja
    na ostatnia obnizke stop przez RPP pol roku temu, bo po niej obnizki nie
    bylo!). Jednak teraz z pewnoscia wzialbym kredyt zdenominowany w Euro
    (choc 'przewalutowania' dokonac nie zamierzam, jak kurs zawedruje
    jeszcze z 5% do gory, wtedy tak).

    A jesli rzeczywiscie Euro bedzie po 5,40 w niedlugim czasie, to chyba
    bedzie oznaczac, ze jestesmy po kryzysie walutowym (bo raczej nic nie
    wskazuje aby mogla sie utrzymac trwala tendencja dalszego jego
    umacniania w stosunku do USD). A w takim przypadku to chyba ogolnie
    wszyscy zadluzeni beda w podobnej sytuacji (albo zlej, albo dobrej w
    zaleznosci od tego co dokladnie sie wydarzylo i jakie sa tego skutki) w
    stosunku do posiadajacych oszczednosci.

    marekz

  • 4. Data: 2004-01-30 18:15:14
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@U...pl> napisał w wiadomości
    > ciekawe co powiedza jak euro bedzie po 5,40
    > (nie daj Boze...)

    Dlaczego?
    To zależy jak i dla kogo, czyli: Punkt widzenia zależy od punktu
    siedzenia...
    Dla mnie to się może Euro i z Funtem Brytyjskim zrównać...

    > w zeszlym roku mialem brac kredyt w CHF,
    > ale cos mnie "olsnilo" i wzialem w PLN

    I słusznie... Przy tak niestabilnej sytuacji na rynku...

    > co prawda rata jeszcze jest wieksza niz bylaby
    > w przypadku kredytu w CHF, ale sen mam bardzo spokojny [...]

    No i masz komfort psychiczny... To tak jak z ubezpieczeniem AC i
    Assistance...
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...

  • 5. Data: 2004-01-30 19:05:59
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik Grzegorz napisał:

    > ciekawe co powiedza jak euro bedzie po 5,40
    > (nie daj Boze...)

    Jak to co?? Don't cry for Me Argentina.....

  • 6. Data: 2004-01-31 10:14:15
    Od: "Robert" <b...@b...net>

    "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> wrote in message

> [...]
    > bylo!). Jednak teraz z pewnoscia wzialbym kredyt zdenominowany w Euro
    > (choc 'przewalutowania' dokonac nie zamierzam, jak kurs zawedruje

    Też wziąłem WWJ i nie żałuję. Co do oprocentowania - miałem 7,50%. Od lutego
    będę miał 6,80%. Po prostu Ty dostełeś tyle, to nie znaczy, że nie ma ludzi
    co nie dostają mniej. Biorąc pod uwagę mechanizm działania WWJ mam
    oprocentowanie tak naprawdę na poziomie 6,00%-6,20%.
    Ja się cieszę, że obniżają "wg widzimisie Prezesa" kiedy kredyty oparte na
    WIBOR poszły do góry :)))
    A waluty i tak bym teraz nie wziął - nie dla mnie ta loteria ;)

    Robert

  • 7. Data: 2004-01-31 14:02:19
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Robert wrote:

    > Biorąc pod uwagę mechanizm
    > działania WWJ mam oprocentowanie tak naprawdę na poziomie 6,00%-6,20%.

    Tez mnie ujal ten mechanizm. Dlatego jeszcze nie zamienilem tego na cos
    tanszego, produkt jako taki jest bardzo dobry, tylko trzeba byc
    swiadomym, ze jest drogi. Zreszta ja leniwy jestem, bo moglem sie do
    mbanku przeniesc, chyba na 7,75, z takim samym mechanizmem bilansujacym,
    tyle ze rachunek i karta gorsze (byla taka "niby-promocja").

    > Ja się cieszę, że obniżają "wg widzimisie Prezesa" kiedy kredyty
    > oparte na WIBOR poszły do góry :)))

    Hehehe, no nie ma co marketing dziala widze... Wiborowe spadaly przez
    pol roku, ten ani drgnal. Teraz wiborowe lekko raz do gory, ten
    symbolicznie spadl i juz pelnia szczescia. :)))) No niezle....
    BTW. U mnie juz widac w opisie rachunku, ze rzeczywiscie bedzie -0,30% w
    moim przypadku, a Ty rzeczywiscie masz, ze -0,70% z tej ostatniej
    obnizki? Bo myslalem, ze w ramach pasma to juz z automatu idzie obnizka
    o stala, a tu widze, ze jednak nie...

    marekz

  • 8. Data: 2004-02-01 00:21:34
    Od: Kulka <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Chmielu napisał:

    > No i masz komfort psychiczny... To tak jak z ubezpieczeniem AC i
    > Assistance...

    Tylko dlaczego nikt nie podejmuje przy szacowaniu ryzyka kredytu
    walutowego ryzyka stopy procentowej? W przypadku stosunkowo lekkich
    nawet zawirowań stopy "dłuższe" niż O/N rosną powodując (zwłaszcza przy
    długim okresie kredytowania a co za tym idzie wysokim stosunku
    odsetki/kapitał) realnie poważnieszy wzrost wysokości raty niż te kilka
    procent wzrostu kursu waluty...

    Dlatego uważam, że twierdzenie, że posiadanie kredytu w złotych daje
    komfort psychiczny za "lekko" naciągane...

    Kulka

  • 9. Data: 2004-02-01 10:02:39
    Od: "Robert" <b...@b...net>

> [...]
    > moim przypadku, a Ty rzeczywiscie masz, ze -0,70% z tej ostatniej
    > obnizki? Bo myslalem, ze w ramach pasma to juz z automatu idzie obnizka

    Właśnie sprawdziłem - jest 6,80% :)))

    Robert

  • 10. Data: 2004-02-01 13:33:57
    Od: "Grzegorz" <g...@U...pl>

> [...]
    >
    > Dlatego uważam, że twierdzenie, że posiadanie kredytu w złotych daje
    > komfort psychiczny za "lekko" naciągane...

    jazeli chodzi o wielkosc raty to nie ma problemu
    ale co z kapitalem pozostajacym do splaty?
    lubie wiedziec, ze z kazda rata kapital maleje
    i pewnego dnia, gdy postanowie splacic kredyt w calosci
    bedzie to kwota 100000 PLN a nie 150000 PLN :-)
    (kwoty oczywiscie przykladowe)

    pozdrawiam
    Grzegorz