  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Prasówka: nadregulacja KNF wg "Rzepy"
    Date: 20 Feb 2012 15:40:34 +0100

    On 2012-02-20, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Jeśli się bierze z głową, mając rozsądne zabezpieczenie (czarna godzina)
    > i zyski z posiadania kredytu przewyższają jego koszty to czemu nie.
    > Np. Mieszkanie dzięki któremu nie wydaje się na dojazdy do pracy 2x tyle
    > co na ratę o cennym czasie nie wspominając :-)

    A jak zmienisz pracę, to będziesz sprzedawać i kupować nowe?

    Jak dla mnie nie opłaca się kupować mieszkań na kredyt [1], wynajem
    jest o wiele bardziej korzystniejszy [2]. Oczywiście aby taki manewr
    miał sens to różnicę między ratą kredytu a ceną najmu się odkłada.
    Wtedy po 10-15 latach kupujesz mieszkanie za gotówkę albo z minimalnym
    kredytem, masz je nowe (a nie mające już "min. 10-15 lat i właśnie
    wymagające gruntownego remontu).

    [1] To raczej medialne i społęczne "parcie na swoje", a nie racjonalna
    decyzja powoduje że młodzi ludzie koniecznie chcą mieć swoje, nawet
    kosztem obciążenia na 30-40 lat
    [2] Porównując ceny kredytu w PLN bez "bonifikat" z ceną miesięcznego
    "czynszu". Korzystniejszy jest też, bo jesteś mobilny i możesz
    nadążać za zmianami na rynku pracy

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl