  • Data: 2012-02-21 17:51:35
    Temat: Re: Prasówka: nadregulacja KNF wg "Rzepy"
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 20 Feb 2012 15:40:34 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Jak dla mnie nie opłaca się kupować mieszkań na kredyt [1], wynajem
    > jest o wiele bardziej korzystniejszy [2]. Oczywiście aby taki manewr
    > miał sens to różnicę między ratą kredytu a ceną najmu się odkłada.
    > Wtedy po 10-15 latach kupujesz mieszkanie za gotówkę albo z minimalnym
    > kredytem, masz je nowe (a nie mające już "min. 10-15 lat i właśnie
    > wymagające gruntownego remontu).

    Moment, moment. Jaką różnicę? Wynajem ~40m2 w miarę nowego mieszkania we
    Wrocławiu to 1500-1700zł/mies.[1] i więcej plus opłaty (znajomy tyle co
    znalazł podobne nowe za 1700).

    Jeśli chcesz takie kupić, to zapłacisz najmarniej 5k/m2 [2] + wyposażenie
    (liczmy 20%, choć dla siebie kupisz lepsze niż na wynajem). Czyli 240 tys.
    Na typowe 30 lat w PLN z marżą 1.5% daje to jakieś 1500zł/mies.

    Jeśli jesteś w stanie z -200zł/mies. w 15 lat uzbierać na nowe mieszkanie,
    to powinieneś zostać Ministrem Finansów i uratować budżet ;)

    [1][2] Tak, wiem, że w mniejszych miejscowościach propropocje są inne, ale
    liczę dla swojego podwórka. I że kredyt moze być krótszy. Ale przy tych
    cenach wynajmu różnica robi się niestety pomijalna.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl