  • 31. Data: 2010-07-07 22:17:32
    Temat: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 07.07.2010 12:34, pmlb pisze:

    > Przede wszystkim to zmien swoja mentalnosc, i poczytaj czym jest kredyt
    > a czym debet.
    > Bo byc moze dla ciebie to tylko wypuklosc na karcie, alw wierzmi lub nie
    > to opozycyjne pozycje w ksiegowosci.

    Powiedział co wiedział. Co SPRZEDAWCY daje to, że ktoś płaci kartą
    kredytową a nie debetową? Wymień chociaż JEDNĄ różnicę. Przypominam:
    mówimy o kredyt vs debet, nawet nie o wypukłościach.

    > Ba, karta kredytowa nawet do konta nie jest przypisana...

    > ale co ty o
    > tym mozesz wiedziec, jak dla ciebie to tylko "wypuklosc".

    A co Ty możesz wiedzieć, co po Europie jeździsz z kieszeniami wypchanymi
    gotówką bo w UK banki złodziejskie kursy zapodają.

    Michał

  • 32. Data: 2010-07-07 22:34:58
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "WW3" <w...@o...pl> wrote in message
    > To jak w koncu, wynajmowalnia moze poznac ze to kredytowka czy nie?
    >
    > Skoro raczej terminal tego nie pokaze?

    Na 99.9999% pokaze co to za karta! Nie slyuchaj ludzi ktorzy roznice kart
    wiudza wylacznie w wypuklosci czy nie.

  • 33. Data: 2010-07-07 23:02:03
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Michal" <n...@n...org> wrote in message
    > Nieoceniony ekspert od bankowości, ekonomii, polityki, wielbiciel
    > "bankowości w UK", czeków oraz przelewów trwających dwa tygodnie, niejaki
    > pmlb we własnej osobie, oto przemówił!!!

    Milo mi, ale jedna sprawa, skad wzieles przelew trawajacy 2 tygodnie? Mozesz
    wyjasnic skad te rewelacje?

    > A jakże.

    co jakze?

    > Do nauki polskiego, pajacu.

    pahjaca szukaj w domu, jak ci sie nie widzi moje pisanie to nie zmuszam do
    czytania a tym bvradfziej do odpowiedzi - teraz widzisz jakim pajacem
    jestes?

    > Nieprawda - pisze się razem

    I co z tegto? nie zrozumiales co znaczy: nie prawda?

    > potocznie - kolokwialnie, w sposób ogólnie rozumiany, nie zawsze zgodnie z
    > rzeczywistością.

    Pomyliles pajacu grupy.. ta dotyczy bankopwosci a nie moralizatorstw i
    jezyka.
    Portrafisz to odroznic i zrozumiec na czym ta roznica polega -= pajacu?

    > Poważnie?

    Nie na zarty.

    > Niniejszym zostajesz mianowany również na eksperta od rachunkowości :)
    > Oczywiście to, że kredyt różni się od debetu nie ma ŻADNEGO znaczenia z
    > punktu widzenia sklepu.

    No jasne, moze w Polsce gdzie karta kredytyowa rozni sie od debetowej
    wypukloscia:)
    Jak napisalem debet a kredyt to dwie opozycujne pozycje. Jak nie jazysz o co
    chodzi poszukaj w internecie.

    > Możesz to wyjaśnić? Od kiedy karta kredytowa ma jakieś "linie
    > gwarancyjne"?

    Poczytaj czym jest kredyt, a potem pogadamy, jak ci brakuje podstawowej
    wiedzy to nie dojdziemy do wspolnego mianownika.
    Jedno ci na poczatek napisze, debet a kredyt to kompletnie rozne pozycje. I
    nie wynikaja z wypuklosci karty.

    > Raczysz żartować- a poważnie, to niewiele wiesz o systemach płatności
    > kartowych a się wymądrzasz. Skończ już...

    Pokaz wiec debetowke ktora nie jest powiazana z kontem i jego saldem - he?
    Moze w Polsce mowiac "katra debetowa" macie cos innego na mysli i mieszacie
    nazewnictwo?

    > Dokładnie to samo będzie się działo w przypadku obciążenia rachunku karty
    > debetowej.

    Nie prawda!
    Zalezy od rodzaju konta. Jesli bedzie to konto z karta debetowa rodzaju
    electron - to faktycznie, zostanie najpierw sprawdzone saldo a potem jesli
    bedzie pokrycie dokonana transakcja, jesli bedzie to karta typu delta, visa
    debit to nie koniecznie i w wiekszosci przypadkow dojdzie do transakcji a
    potem do blokady.
    Nie wiem jak jest w Turcji, ale mozliwe, ze w przypadku braku srodkow na
    koncie debetowym, srodki nie zostana przelane na konto wypozyczali, wowczas
    wypozyczalnia bedzie scigac sama klienta.
    W UK, jest gwarancja dla sprzedawcy nawet jak poslugujesz sie karta debetowa
    typu delata, czy visa do jakies tam sumy (mozna sprawdzic) a bank dalej
    sciga juz klienta.
    Skoro tam chc kredytowej karty to znaczy, ze nie posiadaja takiej gwarancji.
    Kredytowa daje gwarancje z zalozenia, instytucja finansowa (nie tylko bank
    wydaje karty kredytowe) wystawiajaca karte kredytowa gwarantuje wyplate
    wypozyczalni. Nawet jak klient jest "pod kreska".
    I to jest wygodne i pewne. A to, ze jeden klient nie wypozyczy bo nie ma
    kredytowki... coz. Nie ich strata, jak sadze byla by wieksza w przypadku
    problemow z wyplacalnoscia niz zysku z wypozyczenia.
    Poza tym, wypozyczalnie (w wiekszosci) nie udzielaja zastawu w gotowce. W UK
    z tego co mi wiadomo, jest to nawet zabronione.

    > ROTFL :) Kredytówka jest uznawana z powodu, o którym pisalo conajmniej
    > kilka osób, nie tylko ja. Że coś się kiedyś tam komuś wydawało.

    Tylko wylacznie dla tego,. ze jest gwarantowana. Z debetowka jest inaczej,
    bo jest powiazana bezposrednio z kontem uzytkownika karty. Kredytowka nie ma
    zadnego zwiazku z posiadaniem czy tez nieposiadaniem rachunku bankowego.

    > Nie w banku a poprzez organizację płatniczą, która ma swoje żelazne reguły
    > niezależnie od rodzaju karty. Sprawa prosta- jest autoryzacja, jest kasa,
    > wypożyczamy. Nie ma to nie, niezależnie czy kredytowa czy debetowa.

    Bzdety opowiadasz. Moze w Polsce tak jest. Jak wyzej ci napisalem sa rozne
    karty debetowe i jedna kredytowa.
    Niektore debetowki dokonuja transakcji bez sprawdzenia salda.

    > A czemu nie, jeśli tylko będzie autoryzacja... (Tyle, że pewnie nie wiesz
    > co to takiego)

    To zycze powodzenia. Potem biora sie takie glosy, ze debetowka rozni sie tym
    od kredytowki, ze jest wypukla...

    > Owszem.

    > Np. Rumunia. Ale na co Ci to potrzebne, skoro, że tutaj Cię zacytuję, "ja
    > za granicę jeżdżę z gotówką". ;)

    W czym przeszkadza wypozyczenie pojjazdu w Turcji z posiadaniem przy sobie
    gotowki? Mozesz roziwnac ta filozoficzna mysl?

  • 34. Data: 2010-07-07 23:05:08
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Powiedział co wiedział. Co SPRZEDAWCY daje to, że ktoś płaci kartą
    > kredytową a nie debetową? Wymień chociaż JEDNĄ różnicę. Przypominam:
    > mówimy o kredyt vs debet, nawet nie o wypukłościach.

    Kredytowka jest gwarantowana wyplacalnoscia dla sprzedawcy - debtowka juz
    nie koniecznie.
    Malo?

    > A co Ty możesz wiedzieć, co po Europie jeździsz z kieszeniami wypchanymi
    > gotówką bo w UK banki złodziejskie kursy zapodają.

    A czemu nie workami gotowki?
    Zapytam tak, widziales kiedys ile to jest w banknoach 5000 funtow? Zapewniam
    cie, ze niewiele wiecj niz kilka twoich kart...
    Ale jakjuz napisalem skad ty mozesz o tym wiedziec.
    Poza tym, mi przeszkadza nawet najmniejszy kurs bo zawsze na tym tracisz,
    jesli dla cibie to nie strata to twoja sprawa, ale ja tam wole miec te pare
    czy parenascie funtow dla siebie a nie dla banku, po 2 sa zupenie inne
    powody - o ktorych nawet pojecia nie masz.

  • 35. Data: 2010-07-07 23:14:00
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "WW3" <w...@o...pl> wrote in message
    > To jak w koncu, wynajmowalnia moze poznac ze to kredytowka czy nie?
    >
    > Skoro raczej terminal tego nie pokaze?

    Jeszcze jedno: wez chlopie nie sluchaj ludzi ktorzy znaja bankowosc z ofert
    i tabeli oplat, oni ci najwyzej poradza gdzie taniej.
    Rodzaj karty terminal rozpozna natychmiast, jeszcze sobie biedy napytasz.
    To kompletnie rozne produkty mimo, ze maja podobny wyglad to roznia sie jak
    noc i dzien.

  • 36. Data: 2010-07-08 00:08:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:

    > Powiedział co wiedział. Co SPRZEDAWCY daje to, że ktoś płaci kartą
    > kredytową a nie debetową? Wymień chociaż JEDNĄ różnicę. Przypominam:
    > mówimy o kredyt vs debet, nawet nie o wypukłościach.

    akurat tu jest różnica.
    Może nie dla sprzedawcy w sklepie, ale dostarczycieli uslug.

    Bo jak na karcie debetowej masz 50 zł, to próba obciążenia karty na 51
    zl skonczy sie niepowodzeniem.

    jak masz kredytowke z limitem 2000 zl, to obciazenie na 51 zl przejdzie
    bez problemu.

    od razu, zeby nie ciagnac flejma utnijmy temat "ja niczego nie
    autoryzowalem, wiec zloze reklamacje i po sprawie".

    przejdz sie do hotelu, wynajmij samochod i BARDZO UWAZNIE PRZECZYTAJ co
    podpisujesz.
    to sie dowiesz, ze skladajac podpis wyrazasz zgode na obiazenie karty
    ponad limit autoryzacji w przypadku przedluzenia pobytu / zwrotu po
    terminie /uszkodzenia/ niezatankowania itp itd.

    na kredytowce hotel nie ma zadnego problemu, zeby zrobic autoryzacje za
    jedna noc, a rozliczyc cie potem za faktycznie przespane plus zjedzone
    ciasteczka z barku.

    na debetowce moze im sie to odbic czkawka.
    dlatego jak placisz debetowa, to hotel zwykle glosno i wyraznie
    zastrzega, ze autoryzacja bedzie duzo duzo wyzsza, czasami nawet
    trzykrotnie i ze zwolnia blokade po calkowitym rozliczeniu co moze
    skutecznie zablokowac ci kase nawet na kilka tygodni.

    przy kredytowce nie maja takiej potrzebby bo w praktyce zawsze taka
    karte uda im sie obciazyc. Zwykle nie ma z tym problemu, bo ludzie maja
    karty na limity znacznie przekraczjace ich miesieczne dochody. Wyjatkiem
    moze byc bangladesz i polska, dlatego polskie karty nei sa tak mile
    widziane na zachodzie.

  • 37. Data: 2010-07-08 00:14:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pmlb wrote:

    > "WW3" <w...@o...pl> wrote in message

    > Na 99.9999% pokaze co to za karta! Nie slyuchaj ludzi ktorzy roznice
    > kart wiudza wylacznie w wypuklosci czy nie.

    Nie pokaze.
    Nie raz robilem transakcje tego typu kartami raz kazalem przepuscic jako
    debit raz jako credit. karta z eurobanku mimo, ze byla wybitnie
    debetowa, na dodatek plaska, z napisen debit przechodzila tylko i
    wylacznie jak karta kredytowa. przy puszczeniu jako debetowa dostawalem
    odmowe autoryzacji.
    visa clasic z pekao sa mimo, ze debetowa wszedzie sluzyla mi jako credit
    i nikt sie nigdy nie zajaknal an ten temat, ze jest inaczej.

    pko bp tak samo. plaska debetowka do konta przechodzila i tak i tak.
    przy debetowej wymgany byl pin, czy kredytowej tylko podpis.

    wiec wez sobie te 99 % schowaj do kieszeni.

  • 38. Data: 2010-07-08 01:23:01
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Nie pokaze.

    Jesli dana firma przyjmoje wylacznie karty kredytowe to od rzu wykaze, ze
    dana karta nie jest kredytowa!

> [...]
    > na dodatek plaska, z napisen debit przechodzila tylko i wylacznie jak
    > karta kredytowa. przy puszczeniu jako debetowa dostawalem odmowe

    Troche tu mieszasz.
    Co innego jak sobie ustawisz przy platnosci w opcjach kredytowa czy debetowa
    i tak system to rozpoznaje poprzez numer karty.
    Czasem pisza, ze trzeba miec karte kredytowa ale nie raz dopuszczone sa
    rozne karty dlatego rozne przechodza.
    Jesli wypozyczalnia stwierdzila, ze tylko kredytowka to zadna inna karta nie
    przejdzie bo niby jak?

    > visa clasic z pekao sa mimo, ze debetowa wszedzie sluzyla mi jako credit i
    > nikt sie nigdy nie zajaknal an ten temat, ze jest inaczej.

    Juz to pisalem, sa rozne rodzaje kart debetowych, to raz dwa patrz wyzej,
    czasem systemy maja wylacznie napisane, karte kredytowa ale tak naprawde
    przyjma kazda lub wiekszosc. Jak bedzie wymog kredytu to dupa blada, zadna
    debetowka nie przebije karty kredytowej.

    > pko bp tak samo. plaska debetowka do konta przechodzila i tak i tak.
    > przy debetowej wymgany byl pin, czy kredytowej tylko podpis.

    Podpis to zadkosc. Zarowno w przypadku debetowej jak i kredytowej, wylacznie
    stosowany jako alternatywa przy uszkodzonym terminalu.

    > wiec wez sobie te 99 % schowaj do kieszeni.

    Jak beda wymagac karty kredytowej to chlopak pocaluje tylko klamke.

  • 39. Data: 2010-07-08 01:33:50
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > ze autoryzacja bedzie duzo duzo wyzsza, czasami nawet trzykrotnie i ze
    > zwolnia blokade po calkowitym rozliczeniu co moze skutecznie zablokowac ci

    Brawo, lekcja odrobiona.
    Pisalem wczesniej - debetowa jest scisle powiazana z kontem osobistym,
    kredytowa to "zakupy z odroczona platnoscia" i wcale nie musi byc wydana
    przez bank.

> [...]
    > byc bangladesz i polska, dlatego polskie karty nei sa tak mile widziane na

    Tu nie chodzi o limit na kredytowce, a o gwarancje. Jesli przekroczysz
    dozwolony limit to i tak do transakcji dojdzie, ale potem instytucja
    wytawiajaca karte kredytowa (nie musi to byc bank) ciebie obciazy
    odpowiednimi karami za to przekroczenie.
    Co do Polskich kart kredytowych, to sparwa wyglada torhe inaczej, wynika
    raczej z blednego nazewnictwa niz z malych limitow.
    Tak naprawde karta debetowa (nazwa debet) w Polsce istnieje od ilu? 3 - 5
    lat? A masowe wydawanie takich kart to ile 2 lata?
    Do tej pory byly to electrony, plaskie, wypukle itp. nikt nie uzywal nazwy
    karta debetowa.
    Stad w Polsce mess zwiazany z nazewnictwem i rozroznieniem czym jest dana
    karta i jakie ma zastosowanie.
    Jeszcze wieksze niezrozumienie maja same karty debetowe ktorych sa dwa
    rodzaje: electron i visa. Roznia sie tym, ze elektron najpierw sprawdza
    srodki na koncie potem realizuje tranzakcjie, visa realizuje transakcie bez
    sprawdzenia srodkow.
    Dlatego dla ponad polowy ludzi w Polsce (i nie tylko w Polsce) kazda karta
    platnicza bedzie karta kredytowa.

  • 40. Data: 2010-07-08 06:43:45
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > Wyjatkiem moze byc bangladesz i polska, dlatego polskie karty nei sa tak
    > mile widziane na zachodzie.

    Lepszym wyjątkiem może być zastrzeżenie karty kredytowej w odpowiednim
    momencie. Nie tylko polskiej albo bangladeskiej.