  • 81. Data: 2010-07-09 01:11:02
    Temat: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    news:i15kkh$bjb$1@inews.gazeta.pl...

    > a czy ja się chwalę?

    A nie?

    > ale bardzo dobre oprocentowanie kredytu na samochód. ciągle 0%.
    > Dla ludzi z bardzo dobrym credit score. Ale przy okazji wcisneli kartę.

    No jasne... wcisneli.

    > i znowu nic nie wiesz co sie po za Uk dzieje. wez przestan juz wiochę
    > prezentować bo cie słoma z butów wychodzi.

    Mi, ja wioche?
    Jak na razie to wszystko co pisze sie potwierdza, tylko zanim do tego miedzy
    innymi ty dojdzesz najpierw bez odroboienia zadan domowych wymadrzasz i
    pokazujesz sowja ignoracje.
    Juz coi napisalem, to milo, ze odrobiles zzadnie jaka jest roznica miedzy KK
    a DK.
    Szkoda, ze nie zrobiles tego zanim zaczeles na moje posty odpisywac. Teraz
    pora na nastepnego aparata ktory bankowsc zna ze swojego portfela pelnego
    lastiku i tabeli oplat i prowizji. Ale i u niego widac juz poprawe, widac,
    ze tez lekcje odrobil ale jeszcze mu glupio przyznac, ze nie mial pojecia o
    tym.

  • 82. Data: 2010-07-09 01:32:46
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Michal" <n...@n...org> wrote in message

    > Dla sklepu czym się różni, bo o tym tu gadamy. Każdy choć troszkę
    > rozgarnięty posiadacz wie przecież, czym dla niego się te karty różnią.

    Wypozyczalnia samochodow to nie sklep!
    Moze najpierw poszukaj definicji sklepu i zobacz czym sie rozni od
    wypozyczalni - ok?

    > Absolutnie nie jest to prawda- "obciążenie" mylisz ciągle z autoryzacją.
    > Zresztą- KK też może być "obciążona", pisząc Twoją nomenklaturą, wyłącznie
    > do wysokości limitu.

    Nieprawda!
    Na KK mozna zejsc powyzej limitu. Na debecie nie! Poza pewnymi wyjatkami.

    > Od strony systemu kartowego limit KK lub środki na rachunku ROR wyglądają
    > identycznie- bo system jedynie zadaje pytanie, czy dana kwota jest
    > autoryzowana, a bank odpowiada "tak" lub "nie". Transakcje bez autoryzacji
    > (czyli obciążenia) również przebiegają identycznie dla jednej i drugiej
    > karty.

    Bzdyry was opowiadasz, napierwej jak ze sklepem, prownaj czym jest kredyt a
    czym debet. Bo ja widze, ze poza platnosciami w sklepie kartami to nie masz
    kompletnie pojecia czym jest KK a czym DK!

    > Od strony systemu płatniczego a zatem od strony sklepu nie ma *żadnego*
    > znaczenia to, kiedy środki są "generowane"- limit KK to TO SAMO co środki
    > dostępne na ROR- od strony sklepu. Autoryzacja przebiega w ten sam sposób.

    Tak samo jak platnosc gotowka. Nie o sklepie tu rozmoawiamy a o
    wypozyczalni! Zapytaj :witek on podal ladny przyklad z hotelem.
    Moze wreszcie dotrze do ciebie, ze KK a DK to jak noc i dzien.

    > Nie sądzę, ponieważ standardy są ogólnoświatowe. To co piszesz *może
    > kiedyś* miało zastosowanie dla jakichś niszowych kart. Nie siedzę w
    > temacie na tyle, żeby podawać konkretne daty wprowadzenia standardów, ale
    > odkąd używam kart (Visa lub MasterCard), a lat już troszkę minęło, zawsze
    > odbywało się to tak jak dzisiaj. Nawet standard EMV (który bardzo
    > precyzyjnie definiuje to jak używana jest karta) ma już parę lat...

    Raz jeszcze: wroc do archiwum, poczytaj o tym. Karty z odblokowanymi
    tranzakcjami zagranica to w Polsce nowosc liczac od 1989 roku!
    Owszem od pewnego czasu ilosc kart oblokowanych rosnie i sie zwieksza, ale
    jeszcze pare lat temu nie bylo tak rozowo. Ile masz lat? to uprosci sprawe,
    bo jak ledwo 20 lub 25 to faktycznie dla ciebie karty doblokowane to cale
    zycie.

    > Raczysz żartować. Podaj mi jeden, słownie jeden bank w Polsce, który
    > "standardowo" wydaje do konta karty nie międzynarodowe. Poważnie pytam, bo
    > chętnie obejrzę, co to za cudo. Póki co nie słyszałem.

    A wspomniany PKO Express czy jak mu tam? To nie ty zapodsales ten przyklad?
    Poza tym, ja w Polsce nie mam obecnie konta, wiec nie interesuja mnie banki
    w Polsce. Co nie znaczy, ze nie wiem jak dzialaja... i jakie karty platnicze
    sie stosuje, bo tak naprawde to karty zawsze byly te same (roznice
    technologiczne zostawiamy na boku) jedyna roznica to wlasnie zasieg karty
    jako lokalna lub miedzynarodowa. Tak bylo i jest. Roznica polega wylacznie
    na coraz wiekszym udziale kart miedzynarodowych.
    Zmienia sie tez nazewnictwo, powoli wprowadza sie slowo DEBET i jak na razie
    to mamy karte debetowa, za chwile beda zmieniac nazwy ROR na konta debetowe.
    By ustandaryzowac nazewnictwo z reszta europy.

    > To jest inna kwestia niż to czy karta jest międzynarodowa. Zresztą-
    > debetówki doskonale działają w internecie a ich "odblokowanie" zależy
    > wyłącznie od banku.

    Nie zawsze i nie kazde. Jak napisalem zagladnij do archiwum i zobacz ile
    bylo nie tak dawno pytan o karty i ich uzywanie na necie.
    A o tym czy karta ma zasieg lokalny czy miedzynarodowy - naturalnie decyduje
    bank.

    > Totalnie mylisz pojęcia autoryzacji oraz obciążenia, oraz offline i
    > online. Standard EMV (tutaj faktycznie + dla UK za dobrą i rozsądną
    > implementację- oraz rozpowszechnienie) definiuje AUTORYZACJĘ offline, ale
    > to w dalszym ciągu jest swego rodzaju autoryzacja. Tyle, że to cardholder
    > bierze odpowiedzialność za sytuacje, w których przychodzi charge a środków
    > nie ma na rachunku.

    No, toz o tym walsnie pisze... Napisalem ci, ze sa dwa typy kart debetowych
    pod wzgledem autoryzacji, jedne musza sprawdic czy sa srodki inne nie
    koniecznie.

    > Zrobisz.

    Moze w Polsce, ale za granica juz watpie.

    > A konkretnie bez uproszczenia? To bardziej kwestia konfiguracji terminala-
    > gdzie takie są i na jakie kwoty (może jakieś symboliczne?) przesyłane są
    > zapytania autoryzacyjne? Chętnie spróbuję, bo nie widziałem takiego
    > sposobu w realu, jak świat długi i szeroki. Jakieś takie "testowe"
    > autoryzacje i owszem, ale w internecie.

    Zadnego terminala a typu karty debetowej i do niej podpiwetego konta.
    Jak napisalem Visa clasic to zrobi electron juz nie.

    > A co, jeśli linia kredytowa jest na wyczerpaniu?

    Wowczas srodki zostana pobrane i wlasciciel karty dostanie kare
    zaprzekroczenie stanu, odbiorca zas otrzyma kase zgodnie z zyczeniem.
    Jesli karta ma osiagniety limit lub przekroczony wowczas nie dostanie
    autoryzacji.

    > Każdy. Tylko musisz wysłać obciążenie bez autoryzacji- co dla sprzedawcy
    > jest dość ryzykowne.

    Bzdura. W takim razie, ja otwieram w polsce sklep, biore na "ciotki" 100
    kart i kazda obciazam na 100 000 przy czym kase natychmiast zabezpieczam.
    100 x 100 000zl... hmmm bede prezydentem::)))
    System nie pusci cie powyzej pewnej granicy. To nie jest tak, ze masz
    nieograniczone mozliwosci zejscia pod kreske.

    > Ale właśnie logo na karcie gwarantuje pewne rzeczy sprzedawcom na całym
    > świecie jak widzą Visa czy MC, to przyjmują karty z zadupia dolnego- o ile
    > tylko dostają autoryzację. To jest ich GWARANCJA otrzymania środków.

    Nie do konca, bo jest roznica mieszy kredytem a debetem.

    > A to jak karta wygląda i skąd pochodzi cardholder nie ma żadnego
    > znaczenia. O to w tym chodzi- inaczej system płatności kartowych nie
    > miałby większego sensu.

    Skad pochodzi osoba majaca karte faktycznie nie ma znaczenia, znaczenie ma
    gdzie karta zostala wydana.
    Bo jak juz sam doszedles do tego, bank moze karte zbalokowac na transakcjie
    zagraniczne.

    > Ile lat temu?

    Jeszcze 4 lata wstecz na pewno bylo takich sporo. A 10 lat temu praktycznie
    80% mialo zasieg wylacznie lokalny z wyjatkami, mozna bylo korzystac z
    bankomatu za granica.
    Co wcale nie oznacza, ze nie bylo krt o zasiegu miedzynarodowym. Ale taka
    karte nalezalo sobie specjalnie zamowic co kosztowalo lub miec odpowiednie
    konta juz z taka karta.

    > Dżizas, gdzie??? A na Kubie nie akceptują kart wydanych przez amerykańskie
    > banki ;)

    W UK. A co do amerykanskich kart, to mzoe o tym nie wiesz ale nie wszystkie
    sa uznawane w europie.

  • 83. Data: 2010-07-09 08:20:14
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michal" <n...@n...org> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Daj sobie spokój. :)

    Zobacz jak było z czarlim deltą, zostawiło się go samemu sobie i zniknął.