    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Date: Thu, 8 Jul 2010 00:02:03 +0100

    "Michal" <n...@n...org> wrote in message
    news:4c34ece6$0$17095$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nieoceniony ekspert od bankowości, ekonomii, polityki, wielbiciel
    > "bankowości w UK", czeków oraz przelewów trwających dwa tygodnie, niejaki
    > pmlb we własnej osobie, oto przemówił!!!

    Milo mi, ale jedna sprawa, skad wzieles przelew trawajacy 2 tygodnie? Mozesz
    wyjasnic skad te rewelacje?

    > A jakże.

    co jakze?

    > Do nauki polskiego, pajacu.

    pahjaca szukaj w domu, jak ci sie nie widzi moje pisanie to nie zmuszam do
    czytania a tym bvradfziej do odpowiedzi - teraz widzisz jakim pajacem
    jestes?

    > Nieprawda - pisze się razem

    I co z tegto? nie zrozumiales co znaczy: nie prawda?

    > potocznie - kolokwialnie, w sposób ogólnie rozumiany, nie zawsze zgodnie z
    > rzeczywistością.

    Pomyliles pajacu grupy.. ta dotyczy bankopwosci a nie moralizatorstw i
    jezyka.
    Portrafisz to odroznic i zrozumiec na czym ta roznica polega -= pajacu?

    > Poważnie?

    Nie na zarty.

    > Niniejszym zostajesz mianowany również na eksperta od rachunkowości :)
    > Oczywiście to, że kredyt różni się od debetu nie ma ŻADNEGO znaczenia z
    > punktu widzenia sklepu.

    No jasne, moze w Polsce gdzie karta kredytyowa rozni sie od debetowej
    wypukloscia:)
    Jak napisalem debet a kredyt to dwie opozycujne pozycje. Jak nie jazysz o co
    chodzi poszukaj w internecie.

    > Możesz to wyjaśnić? Od kiedy karta kredytowa ma jakieś "linie
    > gwarancyjne"?

    Poczytaj czym jest kredyt, a potem pogadamy, jak ci brakuje podstawowej
    wiedzy to nie dojdziemy do wspolnego mianownika.
    Jedno ci na poczatek napisze, debet a kredyt to kompletnie rozne pozycje. I
    nie wynikaja z wypuklosci karty.

    > Raczysz żartować- a poważnie, to niewiele wiesz o systemach płatności
    > kartowych a się wymądrzasz. Skończ już...

    Pokaz wiec debetowke ktora nie jest powiazana z kontem i jego saldem - he?
    Moze w Polsce mowiac "katra debetowa" macie cos innego na mysli i mieszacie
    nazewnictwo?

    > Dokładnie to samo będzie się działo w przypadku obciążenia rachunku karty
    > debetowej.

    Nie prawda!
    Zalezy od rodzaju konta. Jesli bedzie to konto z karta debetowa rodzaju
    electron - to faktycznie, zostanie najpierw sprawdzone saldo a potem jesli
    bedzie pokrycie dokonana transakcja, jesli bedzie to karta typu delta, visa
    debit to nie koniecznie i w wiekszosci przypadkow dojdzie do transakcji a
    potem do blokady.
    Nie wiem jak jest w Turcji, ale mozliwe, ze w przypadku braku srodkow na
    koncie debetowym, srodki nie zostana przelane na konto wypozyczali, wowczas
    wypozyczalnia bedzie scigac sama klienta.
    W UK, jest gwarancja dla sprzedawcy nawet jak poslugujesz sie karta debetowa
    typu delata, czy visa do jakies tam sumy (mozna sprawdzic) a bank dalej
    sciga juz klienta.
    Skoro tam chc kredytowej karty to znaczy, ze nie posiadaja takiej gwarancji.
    Kredytowa daje gwarancje z zalozenia, instytucja finansowa (nie tylko bank
    wydaje karty kredytowe) wystawiajaca karte kredytowa gwarantuje wyplate
    wypozyczalni. Nawet jak klient jest "pod kreska".
    I to jest wygodne i pewne. A to, ze jeden klient nie wypozyczy bo nie ma
    kredytowki... coz. Nie ich strata, jak sadze byla by wieksza w przypadku
    problemow z wyplacalnoscia niz zysku z wypozyczenia.
    Poza tym, wypozyczalnie (w wiekszosci) nie udzielaja zastawu w gotowce. W UK
    z tego co mi wiadomo, jest to nawet zabronione.

    > ROTFL :) Kredytówka jest uznawana z powodu, o którym pisalo conajmniej
    > kilka osób, nie tylko ja. Że coś się kiedyś tam komuś wydawało.

    Tylko wylacznie dla tego,. ze jest gwarantowana. Z debetowka jest inaczej,
    bo jest powiazana bezposrednio z kontem uzytkownika karty. Kredytowka nie ma
    zadnego zwiazku z posiadaniem czy tez nieposiadaniem rachunku bankowego.

    > Nie w banku a poprzez organizację płatniczą, która ma swoje żelazne reguły
    > niezależnie od rodzaju karty. Sprawa prosta- jest autoryzacja, jest kasa,
    > wypożyczamy. Nie ma to nie, niezależnie czy kredytowa czy debetowa.

    Bzdety opowiadasz. Moze w Polsce tak jest. Jak wyzej ci napisalem sa rozne
    karty debetowe i jedna kredytowa.
    Niektore debetowki dokonuja transakcji bez sprawdzenia salda.

    > A czemu nie, jeśli tylko będzie autoryzacja... (Tyle, że pewnie nie wiesz
    > co to takiego)

    To zycze powodzenia. Potem biora sie takie glosy, ze debetowka rozni sie tym
    od kredytowki, ze jest wypukla...

    > Owszem.

    > Np. Rumunia. Ale na co Ci to potrzebne, skoro, że tutaj Cię zacytuję, "ja
    > za granicę jeżdżę z gotówką". ;)

    W czym przeszkadza wypozyczenie pojjazdu w Turcji z posiadaniem przy sobie
    gotowki? Mozesz roziwnac ta filozoficzna mysl?