  • 41. Data: 2019-08-11 01:12:43
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d4b5b90$0$525$6...@n...neostrada.pl

    > Porównaj liczbę parlamentarzystów -- w RP i w USA!
    > Porównaj też:
    > - zróżnicowanie etniczne, religijne itp.
    > - liczbę ludności
    > - rozmiar kraju
    > - PKB...

    Właśnie na jednym z pornoli jutubowych powiedziano,
    że w NY używanych jest na co dzień 80 różnych języków...

    Znów ktoś mi napisze, że pojechałem?...

    > Za miedzą, na północy (wbrew pozorom Rosja to północny sąsiad
    > i północny kraj, nie wschodni) zbroi się po zęby WWPutin ze
    > swoją ukochaną FR! Albo trzeba mu dorównać, albo ulec!

    Stawiam na rozbiory Rosji -- Chiny zajmą niezagospodarowane
    dotąd tereny Syberii, przez co oddadzą Koreę Północną.. Tu
    i ówdzie słyszę, że gwałtownie rozwijająca się chińska
    gospodarka potrzebuje surowców, które leżą odłogiem na
    północy ;) Azji...

    BTW -- kto wie, jak daleko od tejże północy leży hałaśliwa
    (hałasuje propagandowo) kolej transsyberyjska?...

    -=-

    Rzecz jasna nie mam na myśli napaści zbrojnej, lecz ,,współpracę''
    międzynarodową ;) objawiającą się koncesjonowaniem chińskich firm
    w Rosji oraz braterskie ;) pojednanie obu Korei...

    Korea od setek lat jest terenem zmagań japońsko-chińskich,
    jak Polska -- niemiecko-rosyjskich...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 42. Data: 2019-08-11 02:51:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d4f4f72$0$537$6...@n...neostrada.pl

    > Właśnie na jednym z pornoli jutubowych powiedziano,
    > że w NY używanych jest na co dzień 80 różnych języków...

    > Znów ktoś mi napisze, że pojechałem?...

    https://youtu.be/zJLlXsGoG98?t=168
    w NY mówi się w ponad 800 językach

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 43. Data: 2019-08-11 20:29:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Aug 2019 00:47:09 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5d4ade98$0$515$6...@n...neostrada.pl
    >
    > NBP może pożyczyć bankowi (choćby LCzarneckiemu na 4%)

    No moze ... choc zazwyczaj tego nie robi.

    > a ten bank może tę pożyczkę niecnie ;) wykorzystać... ;)

    Moze :-)

    > Klienci mogą więcej płacić a sklepu muszą płacić wyższe podatki.

    Musza ? PiS straszyl podatkiem od supermarketow, ale czy wprowadzil ?

    Nawiasem mowiac - pojawily sie kasy samoobslugowe w marketach.

    > Zwłaszcza próg 800 pln na osobę dał wzrost rzeczywistej płacy.

    Ponoc w marketach juz nie chca pracowac za minimalna ... wiec chyba
    500+ :)

    J.

  • 44. Data: 2019-08-11 21:25:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dla odmiany transferów GBP z UK do Polski: ile USD transferują Ukrainki z Polski do
    siebie?

  • 45. Data: 2019-08-11 21:31:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież Ci urzędnicy się do żadnej pożytecznej pracy nie nadają.
    No może do kreatywnej księgowości drobna część by się zaczepiła, inna część jeszcze
    do mafii vatowskich.

    -----

  • 46. Data: 2019-08-12 10:54:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-09 o 16:55, J.F. pisze:

    > Teoretycznie. A w praktyce jak widzisz.
    >
    > Przy czym ... jesli dzietnosc sie podniesie, to potem bedzie duzo
    > pozytywow, wiec czy to marnotrawienie ...

    Korelacja wzrostu dzietności i 500+ nie jest za duża... Dodatkowo,
    wzrost dzietności jest nam potrzebny tylko z jednego powodu, bo mamy
    idiotyczny system emerytalny, który i tak nie wytrzyma próby czasu.
    Zamiast zmienić na system mniej podatny na demografie, próbuje się
    poprawiać demografię, wydając niepotrzebnie pieniądze, a samej
    demografii zbytnio to nie pomoże...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 47. Data: 2019-08-12 10:56:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >Korelacja wzrostu dzietności i 500+ nie jest za duża... Dodatkowo,

    trzeba 1000+ ?

    >wzrost dzietności jest nam potrzebny tylko z jednego powodu, bo mamy
    >idiotyczny system emerytalny, który i tak nie wytrzyma próby czasu.

    Czy taki idiotyczny ... wiele krajow taki ma.

    >Zamiast zmienić na system mniej podatny na demografie, próbuje się
    >poprawiać demografię, wydając niepotrzebnie pieniądze, a samej
    >demografii zbytnio to nie pomoże...

    Bykowe wprowadzic, czy mieszkanie+ ?

    Bo inny system probowalismy, i kiepsko wyszlo, teraz probujemy drugi
    raz.

    No i to nie tylko kwestia emerytur, co np takze mozliwosci rozwoju
    przemyslu

    J.

  • 48. Data: 2019-08-12 11:02:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawe, jak to obserwujesz, tym bardziej że 500+ na wszystkie dzieci jest od
    miesiąca.

    -----

  • 49. Data: 2019-08-12 11:11:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-12 o 10:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > trzeba 1000+ ?

    nie, raczej zlikwidować, system taki jest patogenny, tworzy patologiczne
    sytuacje i jest niewychowawczy.

    > Czy taki idiotyczny ... wiele krajow taki ma.

    jak popatrzysz na szczegóły, to jednak nie do końca. Nawet jak jest coś
    podobnego w kolebce takiego systemu, czyli w Niemczech, to z niego
    dostajesz tak naprawdę emeryturę socjalną... Ci Niemcy, co kłują w oczy,
    że na emeryturze, to oni sobie żyją, mają ją z dodatkowych ubezpieczeń.
    Czyli z systemu kapitałowego.

    > Bykowe wprowadzic, czy mieszkanie+ ?

    chyba po to, żeby ci lepiej zarabiający szybciej opuścili ten kraj, a
    przyjechała patola?

    > Bo inny system probowalismy, i kiepsko wyszlo, teraz probujemy drugi raz.

    Kiedy próbowaliśmy ioi co w nim nie wyszło? Bo ja nie znam żadnych prób
    poza OFE, które rozmontowano zanim zaczęło działać (pomijam fakt, że
    konstrukcja była do drobnej poprawy)...

    > No i to nie tylko kwestia emerytur, co np takze mozliwosci rozwoju
    > przemyslu

    sorki, ale przemysł, obecnie będzie potrzebował mniej ludzi, szczególnie
    ze słabym wykształceniem i małymi umiejętnościami. Postępuje
    automatyzacja i postępować będzie.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 50. Data: 2019-08-12 11:35:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Monday, August 12, 2019, 11:11:03 AM, you wrote:

    > nie, raczej zlikwidować, system taki jest patogenny, tworzy patologiczne
    > sytuacje i jest niewychowawczy.

    Samo się zlikwiduje. Inflacją. Jak 500 PLN będzie warte obecne 5
    groszy.

    [...]

    --
    Best regards,