  • 121. Data: 2019-08-24 23:51:07
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RoMan Mandziejewicz" 1138468641$2...@s...com

    > Butelki PET i puszki aluminiowe w Polsce są podstawowymi surowcami
    > odzyskiwanym ze śmieci. Powinny być odzyskiwane również reklamówki -
    > na to została pobrana opłata środowiskowa przy ich zakupie. Ale budżet
    > woli wydać wszystko na 500+ a reklamówki zakopać na wysypiskach.

    Nic nie rozumiesz ;) a wypowiadasz się -- chodzi
    o zapewnienie/zagwarantowanie pracy dzieciom
    z 500+, gdy już dorosną. ;)

    -=-

    BTW zakopanego -- czytałem o kobiecie,
    która zakopała na plaży zużyte pieluchy.
    (przykład idzie z góry?)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 122. Data: 2019-08-25 11:06:59
    Od: gosc <t...@z...com>

    Animka wrote:
    > Najbardziej denerwujące jest to, że ziemniali po 4,50 i jeszcze na
    > dodatek zatrute trucizną, żeby się nie psuły. Najbardziej MY się trujemy.

    Najbardziej denerwujące jest to, że ludzie głosują właśnie na taką
    politykę władców.

  • 123. Data: 2019-08-27 03:01:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RoMan Mandziejewicz" 2800446966$2...@s...com

    > Eneuel żyje w innym świecie i zapomniał denominację 10000:1

    - denominacja =/= inflacja
    (za mego życia wprawdzie zarobki wzrosły z kilku kPLZ do kilka kPLN,
    ale IMO pół wieku temu [i tamtej?] ceny były o rząd [Gierkowski?]
    wyższe niż obecnie)

    - po plajcie PRLi nastąpiła wyprzedaż polskiego majątku narodowego
    (teraz niewiele jest do sprzedania)

    - Polacy byli ważni dla zachodniego świata z uwagi na zimną wojnę
    (dziś IMO Niemcy chętnie podzielą się ponownie z Moskalami)

    Oczywiście nie miałem na myśli śmierci biologicznej każdego Polaka
    (nawet najstraszniejsze kataklizmy razem wzięte ktoś przeżyje) lecz
    śmierć państwa dającego 500+.

    -=-

    BTW:
    - DTrump zmniejsza podatki -- kosztem wzrostu względnego zadłużenia.

    - Niemcy ponoć chcą zrezygnować ze swego Janosikowego
    i ze swego 500+ dla rodziców polskich dzieci.

    Ponoć prawo wędruje z USA do zachodniej Europy, skąd przybywa do Polski.

    -=-

    [gdy Polacy chcą coś zmienić w swoim prawie -- muszą prosić Niemców o zgodę...
    ciekawe,
    czy Polacy wyrażą zgodę na zmiany w niemieckim prawie wprowadzane przez Niemców...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 124. Data: 2019-08-27 03:12:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Kaczanowski" qitov8$1eg5$...@g...aioe.org

    > mechanizm i to taki, który się sprawdza,

    Sprawdza, ale nie w Polsce a w krajach rządzonych przez naród.
    Polską nadal rządzi rosyjski (prawosławny, więc obcy Polakom) car. ;)

    Jeśli chcesz w Polsce wprowadzić coś rozsądnego -- IMO
    musisz wpierw przekazać władzę w Polsce Polakom.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 125. Data: 2019-08-27 14:27:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "'TomN'" 1...@i...dyndns.org.invalid.1
    90819.invalid

    > Od 0 do 9 PLN

    Nie napisał 'PLN'. Może miał na myśli BTC?

    39900 pln za 1 BTC?
    https://stooq.pl/q/?s=btcpln

    12% to 39900 pln?
    100% to 39900pln/.12=332500pln?

    Mieszkanie za 332.5 kpln?

    > w takim razie masz do zapłacenia -- też bym tak chciał

    Masz spadkodawcę? ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 126. Data: 2019-09-01 11:13:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W moim osiedlowym sklepie są po 1,50 zł/kg.

    -----

  • 127. Data: 2019-09-09 20:29:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    > kPLN,
    > ale IMO pół wieku temu [i tamtej?] ceny były o rząd [Gierkowski?]

    A myslisz, ze skad sie ta denominacja wziela ?
    Ludzie zaczeli zarabiac miliony. I wydawac miliony. I ciagle g* z tego
    mieli, bo taka wlasnie byla inflacja.

    > - po plajcie PRLi nastąpiła wyprzedaż polskiego majątku narodowego
    > (teraz niewiele jest do sprzedania)

    Pierwszy milion to chyba jeszcze Jaruzelski osiagnal.
    Czesciowo celowo zreszta - "likwidacja nawisu inflacyjnego".

    > - Polacy byli ważni dla zachodniego świata z uwagi na zimną wojnę
    > (dziś IMO Niemcy chętnie podzielą się ponownie z Moskalami)

    I co - sypneli nam zlotowkami ?

    Byli wazni, bo bylismy im winni pieniadze :-)

    Dzis jestesmy winni znacznie wiecej :-)

    J.

  • 128. Data: 2019-09-30 01:11:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Kaczanowski" qieg5h$u3c$...@g...aioe.org

    > ubrania, tylko są coraz gorszej jakości. Niedawno
    > oburzałem się, że wszystko każą mi prać w 40 stopniach ,
    > teraz już jest 30 stopni w

    Testuję skarpety kupione za złotówkę. :)

    Na metce -- 80% bambusa, 15% nylonu i 5% lycry, 30°C.
    (chyba, bo jest kartonik: 95% bawełny i 5% czegoś, 40°C
    na którym jest naklejka z bambusem i 30°C)

    Mam teraz na sobie:

    - spodnie z grubej bawełny za 6 pln
    - koszulkę z bawełny za niespełna 4 pln
    - majtki z bawełny za ~2 pln
    - ww. skarpety za 1 pln

    Razem ~13 pln! (nie licząc okularów)

    [ale przespałem czas wylania szmalu z Getin -- forsa gniła,
    przez co sporo straciłem... gdybyż tak ktoś znalazł jakieś
    chemikalia uodparniające mamonę na gnicie...
    https://www.youtube.com/watch?v=_NVsCbjaFfU]

    --