  • 1. Data: 2019-08-05 18:10:48
    Temat: Bedzie lepiej dla depozytariuszy?
    Od: p...@g...com

    http://biznes.pap.pl/pl/news/pap/info/2770691,warto-
    poszerzyc-instrumentarium-polskiej-polityki-pieniezn
    ej-i-zniesc-podatek-belki---lon--rpp

  • 2. Data: 2019-08-05 20:14:46
    Temat: Re: Bedzie lepiej dla depozytariuszy?
    Od: z <...@...pl>

    To jak by to było? Belka została przeniesiona na klientów a jej
    zniesienie dla odmiany na banki? ;-)

  • 3. Data: 2019-08-05 22:07:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik pasztab napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >http://biznes.pap.pl/pl/news/pap/info/2770691,warto
    -poszerzyc-instrumentarium-polskiej-polityki-pieniez
    nej-i-zniesc-podatek-belki---lon--rpp

    Hm, pierwsza mysl byla taka, ze gdyby to powiedzial premier albo
    prezes ...
    ale jak zajechal po katolicku ... moze uzgodnione z Prezesem, albo
    Ojcem Dyrektorem ?

    Ale przeciez wyraznie powiedzial - ida niskie stopy.

    J.

  • 4. Data: 2019-08-05 23:18:59
    Od: p...@g...com

    Den mandag 5 augusti 2019 kl. 22:10:13 UTC+2 skrev J.F.:

    > Ale przeciez wyraznie powiedzial - ida niskie stopy.
    >
    > J.

    To do tej pory byly wysokie??

  • 5. Data: 2019-08-05 23:20:47
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-05 o 23:18, p...@g...com pisze:

    > To do tej pory byly wysokie??

    A potrafisz wymienić kraj w UE, który ma wyższe stopy niż Polska?

  • 6. Data: 2019-08-05 23:59:30
    Od: p...@g...com

    Den mandag 5 augusti 2019 kl. 23:21:17 UTC+2 skrev Szymon:

    > A potrafisz wymienić kraj w UE, który ma wyższe stopy niż Polska?

    Ze w innych krajach UE sa jeszcze nizsze niz w Polsce to nie znaczy, ze w Polsce sa
    one wysokie. W Polsce sa niskie, w krajach UE ekstremalnie niskie /zerowe lub
    minusowe/

  • 7. Data: 2019-08-06 00:39:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    > Ale przeciez wyraznie powiedzial - ida niskie stopy.

    : To do tej pory byly wysokie??

    Wyższe od zera -- lichwa! ;)

    Chcą nakręcić gospodarkę tanim szmalem -- niby słusznie, ale
    tylko niby, bo niekoniecznie wtedy, gdy jest zagrożenie
    inflacją a perspektyw **rzeczywistego** wzrostu PKB -- brak...

    Być może czeka nas niekontrolowana przez ludzi ;) przyszłość...
    Tak bywa, gdy słabą gospodarkę wspiera się programami ;) typu
    500+ -- ale może mylę się. (lepiej, gdybym mylił się; ponadto
    zawsze Polska może liczyć na pomoc ;) Europy)

    Bywało, że gospodarkę tłamsił zbyt wysoki koszt forsy -- wtedy
    zmniejszanie kosztu pieniądza rzeczywiście daje dobre efekty,
    ale niekoniecznie zawsze zmniejszanie kosztu pieniądza daje
    ożywienie gospodarki.

    Zmniejszanie kosztu pieniądza da ożywienie gospodarki wówczas
    tylko, gdy tę gospodarkę rzeczywiście gnębi tylko wysoki koszt
    pieniądza... ;) Niby jasne. ;)

    -=-

    Inflacja jest efektem dorzucenia zbyt dużej ilości
    pieniądza -- większej niż wynika ze zwiększenia produkcji.
    Też niby jasne. ;)

    -=-

    Coś tu jeszcze dodać?

    IMO w obecnej gospodarce (jak zwykle w polskiej gospodarce
    od dziesięcioleci) zbyt wiele polityki pozagospodarczej.

    PiS chce wygrać wybory -- ogłasza lekką ;) kapitulację swym
    ponownym żądaniem zmiany konstytucji. Gdyby PiS liczyła się
    z wygraną parlamentarną dającą 2/3 głosów -- jakkolwiek
    całościowa ;) zmiana konstytucji nie byłaby potrzebna.

    W rządowej TV podejmowane są znów próby referendalnej ;) zmiany
    (korekty) konstytucji -- z tego wynika, że PiS traci pewność
    siebie... (też chyba jasne)

    Aby zebrać więcej głosów -- PiS rzuca kolejne ochłapy... Efekt
    w urnach może osiągnie, ale **być może** skutkiem zapaści
    gospodarczej, z której niełatwo będzie wydobyć się...

    Coś jak zjadanie własnej nogi przez śmiertelnie ;) głodnego. ;)

    -=-

    Już raz napisałem -- jak wzrost PKB przy niezmiennych
    prawach ;) da makabryczną klapę.

    Zatem -- czyżby silny wzrost PKB był czymś złym?
    Oczywiście nie! Ale rzeczywisty wzrost PKB, nie
    zaś iluzoryczny!

    1.05^100=131,501257846304 <-- obecny (5%) wzrost PKB przez 100 lat
    1.1^100=13780,6123398224 <-- wynikający zeń wzrost składek ZUS dla
    przedsiębiorców...

    Gdyby rzeczywiście PKB rósł jak na drożdżach -- po prostu obniżano
    by: składki ZUS, podatki i kary, co dałoby przyspieszenie jeszcze
    większe... Problem w tym, że tego wzrostu aż tak silnego być może
    nie ma, a być może nawet jest już zapaść, tyle tylko, że cwane
    liczenie PKB i inflacji ukrywa tę makabreskę...

    -=-

    Wkrótce wybory -- zobaczymy, czy polski PKB rzeczywiście rośnie
    w niebywałym tempie, czy może rosną obciążenia fiskalne...

    Na własnej skórze każdy odczuwa -- lepiej mu po ,,dobrej zmianie'' czy gorzej.

    -=-

    500 pln
    - w zestawieniu z pensją to sporo
    ale
    - w zestawieniu z potrzebami to mało

    Co z tej rzekomej rozbieżności wynika?
    IMO stan gospodarki/finansów Polaków -- Polacy są biedni.

    -=-

    [Ale tymczasem ufnie śpi
    Głowa na zgiętym łokciu leży
    I nie o krwi zapewne śni
    I w śmierć prawdziwą też nie wierzy]

    -=-

    Kłamstwo nie jest czymś dobrym, lecz złym -- na kłamstwie
    nie można budować zbyt stabilnie przyszłości. Wkrótce obaczym, ;)
    czy naprawdę jest tak szalony przyrost PKB w Polsce... DTusk też
    widział swymi oczami ,,zieloną wyspę'' wśród stagnacji... ;)

    Niestety po latach Niemcy czy Duńczycy wzbogacili się rzeczywiście,
    zaś Polacy -- iluzorycznie, czemu dali upust w 2015 r. podczas wyborów...

    DTusk zbudował stadiony i (makabrycznej jakości) drogi -- JKaczyński
    rozdał prezenty...

    Jeden i drugi wzbogacili się -- reszta niech sama oceni.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2019-08-06 01:11:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    : to nie znaczy, ze w Polsce sa one wysokie. W Polsce
    : sa niskie, w krajach UE ekstremalnie niskie /zerowe

    Problem w tym, że w innych krajach i inne rzeczy są inne. ;)
    Inny język, inna kultura, inna gospodarka... ;)
    Coś, co dobre jest we Francji (język francuski chociażby)
    niekoniecznie jest dobre w Polsce.

    W bogatszym społeczeństwie można wprowadzić wyższą inflację
    w celu ściągnięcia szmalu bez wszczynania kosztownych burd
    ulicznych, ale w biedniejszym być może takie ściągnięcie
    doprowadzi do społecznego marazmu...

    Przez jakiś czas człowiek nie musi jeść -- jasne.
    (od śniadania do drugiego śniadania)
    Ale z tego nie wynika, że można dowolnie długo nie jeść. ;)

    Potajemne (kłamstwem o wzroście PKB) grabienie narodu przez
    władców czasami ma sens, ale niekoniecznie zawsze ma sens.
    Aby zapobiec strajkom, rozruchom, wojnie domowej -- można
    **przez jakiś czas** kłamać, ale to nie znaczy, że można
    ten proceder ciągnąć i rozwijać w nieskończoność. Coś jak
    życie na krechę -- spłacanie długów kolejnymi długami...

    Bywa, że ,,konsolidacja'' da dobre efekty, ale ogólnie raczej ;)
    trzeba szukać szmalu na spłatę długów już zaciągniętych, zamiast
    szukać kolejnych kredytobiorców... ;)

    Wojna domowa może kosztować znacznie więcej niż delikatna grabież,
    dlatego czasami ;) władcy grabią (inflacja zjada oszczędności czy
    podarki typu 500+ -- przezornie niewaloryzowane) ,,pro publico
    bono'', ale na dłuższą metę trzeba jednak pomyśleć o lepszych
    metodach niż rabunek.

    -=-

    Proponuję zastanowienie się nad przyczynami wybuchu II wojny świętej.
    Wybuchła i miała fatalny przebieg początkowo właśnie dlatego, że
    narody (głownie klasa robotnicza) uważały, że są gnębione...

    W trakcie wojny te narody zapłaciły cenę niepomiernie większą
    niż wcześniej -- w czasie ,,gorącego'' pokoju, ale już wierząc
    w uczciwość/słuszność ,,sprawy''.

    Coś jak z kozą i żydowską radą...

    Icek uznał, że ma zbyt ciasne mieszkanie, więc
    poszedł do rabbiego po radę i usłyszał, że ma
    do tego rzekomo ciasnego mieszkania wziąć
    jeszcze kozę, co uczynił... Po jakimś czasie
    rabin pozwolił na wywalenie kozy... Icek zauważył
    wówczas, że ma bardzo obszerne mieszkanie!!!! ;)

    -=-

    Na wszelki wypadek -- nie mam kredytów poza kartami
    kredytowymi, które (co do zasady) spłacam terminowo
    i bezodsetkowo. (czasami nie zmieszczę się w terminie,
    ale chyba do tej pory żaden bank mi nie zabrał szmalu
    karcianymi odsetkami)

    [teraz to chyba Paribas nie zmieścił się w terminie -- nie
    wystawił wyciągu na czas, co mu od serca wybaczam... przecież
    są wakacje, więc niechybnie pani Jola (zajmująca się wystawianiem
    wyciągów) ma urlop; mnie wybaczano, więc i ja wybaczam]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2019-08-06 10:24:31
    Od: Szymon <...@w...pl>

    Co ciekawe - mimo intensywnej promocji złota, jak pisze Bankier:

    Po złoto nie rzucili się za to inwestorzy indywidualni. Popyt na złote
    sztabki i monety wyniósł 150,7 ton, co było rezultatem o 16% niższym niż
    rok wcześniej oraz najniższym wynikiem od III kw. 2016 roku. Aż o 29%
    rdr zmalał popyt na złoto inwestycyjne w Chinach. Znamienne były także
    katastrofalnie niskie zakupy złotego bulionu w Stanach Zjednoczonych.
    Zauroczeni hossą FANG-ów Amerykanie kupili zaledwie trzy tony złota
    inwestycyjnego, a sprzedaż amerykańskich Złotych Orłów z US Mint
    osiągnęła najniższy stan od III kwartału 2006 roku! Dla porównania, w
    Wietnamie sprzedano 9 ton złota inwestycyjnego.

  • 10. Data: 2019-08-06 10:31:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dla depozytariuszy - jak obniżą stopy.
    Ale nie dla deponentów.