  • 41. Data: 2019-11-15 08:56:52
    Temat: Re: Pko bp i konto zmarłego
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 23:54:34 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > My tu nie gadamy o podziale bo w banku tez tego nie zrobisz.

    Depozyt z banku możesz odebrać przed podziałem spadku, zaraz po tym jak od notariusza
    wyjdziesz z poświadczeniem dziedziczenia czy jeśli sprawa spadkowa w sądzie była to
    jak wyjdziesz z sądu z postanowieniem o nabyciu spadku.W notarialnym poświadczeniu
    dziedziczenie czy w sądowym postanowieniu będzie napisane że spadek po zmarłej
    nabywają te i te osoby w takich i takich częściach
    Na potrzeby tej dyskusji przyjmijmy ze spadek nabyłem ja i Ty po 1/2 części a w
    spadku jest lokata i samochód.
    Z powyższego wcale nie wynika że jak pójdziesz Ty do banku to bank wypłaci Tobie 1/2
    lokaty. Musimy tam trafić oboje i złożyć zgodne oświadczenie.
    I to jest etap nabycia spadku-czy to u notariusza(koszt 150zł) czy sądownie(koszt
    50zł)
    Ale możemy zrobić etap działu spadku- koszt w sądzie od 300 do 1000zł notarialnie
    nawet kilka tysięcy w zależności co i jakiej wartości wchodzi w dział spadku. I
    możemy się umówić ze kasę bierzesz Ty a samochód ja.
    I własnie dlatego banki wypłacając kasę przed podziałem spadku wymagają obecności
    WSZYSTKICH. Bo muszą mieć zgodne oświadczenia.
    Bo nie wiedza czy spadkobiercy się nie dogadali w ten sposób że jeden z nich nie
    bierze żadnej kasy.

    > Gadamy o z sufitu wyjetym warunku zeby wszyscy byli razem w tym samym miejscu i tej
    samej porze.

    Jeżeli to jest robione przed etapem działu spadku to musza do banku pójść wszyscy
    wymienieni w akcie dziedziczenia
    Dyskusyjne jest czy muszą tam iść razem czy moga osobno. W znanych mi przypadkach
    banki wymagały razem. Kopać się z koniem można ale to czasochłonne.
    Jeden z banków ponoć wymaga nawet działu spadku ale to przegięcie moim zdaniem

    > Wiec wroc sobie watek i podumaj nad swoim stwierdzeniem.

    Ciągle nie odróżniasz poświadczenia dziedziczenie(ustalenia spadkobierców) od
    podziału spadku

    > Bo wiesz, jak chcesz powiedziec ze w banku sie dzielisz spadkiem to nie >bedzie to
    prawda a w takim kierunku moderujesz dyskusje.

    Bo to nie jest prawda. Wszyscy wymienieni w akcie dziedziczenia jeśli złożą w banku
    zgodne oświadczenie to bank im kasę wypłaci. I zrobi to również PRZED podziałem
    spadku

    > Primo: Do banku nie idziesz jak nie masz spadku podzielonego.

    Nie wprowadzaj ludzi w błąd
    Nie mam z siostra i Mamą działu spadku a w banku byliśmy na drugi dzień po wyjściu od
    notariusza z poświadczeniem dziedziczenia

    > Secundo: Mozesz podzielic spadek u notariusza o ile strony sa zgodne.

    Dział spadku nie jest obowiązkowy jednak gdy się na to spadkobiercy zdecydują to
    jeśli w skład spadku wchodzi nieruchomość to nie tylko mogą ale wręcz muszą zrobić to
    notarialnie lub sądownie

    > Tertio: Mozesz podzielic spadek w sadzie niezaleznie od tego czy strony sa zgodne
    czy nie.

    Zgoda

    > Quatro: Jak masz podzielony to bank umie obslugiwac kalkulator i stan konta
    podzieli wg wytycznych i ci da i nie musisz na brata czekac.

    Bank tez może wypłacić przed podziałem. I wtedy kalkulator mu jest potrzebny żeby
    wypłacił tak jak zgodnie oświadczyli spadkobiercy

    > A jak sie bankier stawia to trza go do pionu postawic a nie na grupie ludzi w blad
    wprowadzac.

    Na razie to dyskusyjne jest tylko czy wszyscy się muszą stawić razem czy mogą osobna.
    Nawet prawnicy tu nie mają jednego wspólnego stanowiska

  • 42. Data: 2019-11-15 09:02:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 19:22:34 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Co prawda przy kwocie niewygorowanej moze zona stwierdzic, ze maz w
    > domu trzymal pare zlotych, a ona woli w banku ... ale znow problem, ze
    > powinna do zglosic do masy spadkowej :-)

    Może tez oświadczyć ze to jej pieniądze które trzymała w domu do tej pory
    Ale to teoria bo przy kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu tysiącach nikt z automatu
    nie będzie w to wnikał.

    > - Okazuje się jednak, że skarbówka zastawiła na nich pułapkę. Jeśli
    > dojdzie do działu spadku i otrzymają więcej niż ich pierwotny udział w
    > dziedziczonej nieruchomości, muszą stosować niekorzystne zasady
    > rozliczenia, co z reguły skończy się zapłatą podatku - mówi Konrad
    > Turzyński, doradca podatkowy, partner w kancelarii KNDP."

    Ale to gdyby Mama chciała sprzedać nieruchomość w okresie 5 lat od momentu działu
    spadku
    A Ja i siostra zwyczajnie darujemy mamie nasze udziały, będzie ona wiec w 100%
    właścicielka tej nieruchomości a sprzedawać jej nie zamierza póki co.

  • 43. Data: 2019-11-15 09:02:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spokojnie idziesz, wszyscy spadkobiercy jednocześnie.

    -----

  • 44. Data: 2019-11-15 09:08:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 17:23:09 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > W zeszlym roku robilem u notariusza. Wyszlo jakies smieszne pieniadze.
    Ja o niebie Ty o chlebie
    Ja pisze o dziale spadku Ty piszesz o pświadczeniu dziedziczenia zapewne
    Robiłeś dział spadku czy poświadczenie dziedziczenia? Bo poświadczenie dziedziczenia
    to właśnie śmieszne 150zł

    > W moim przypadku byla nieruchomosc i konta.

    I oświadczeniu dziedziczenia masz że spadek nabyły np Ty i Twoja siostra po 1/2
    A robiąc dział spadku możecie ustalić ze nieruchomość nabywasz Ty a siostra bierze
    kasę z konta
    Czaisz już różnicę pomiędzy poświadczeniem dziedziczenia a działem spadku?

    > Nie sa nawet takie jakie piszesz wyzej.

    Przy DZIALE spadku są takie jak pisałem: sądownie od 300 do 1000zł notarialnie nawet
    kilka tysi(w zależności od wartości składników wchodzących w skład spadku.

  • 45. Data: 2019-11-15 09:11:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 16:21:16 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Bank oddaje oryginały po zrobieniu sobie kopii

    I tym sposobem dało by się wyciągnąć po kilkanaście tysięcy zł na "koszty pogrzebu" z
    kilku banków(jeśli zmarły miał środki w kilku bankach)
    ;)

  • 46. Data: 2019-11-15 12:49:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 listopada 2019 09:02:09 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    właścicielka tej nieruchomości a sprzedawać jej nie zamierza póki co.

    Jeśli tak zrobicie, to tak czy siak przy ew. sprzedaży przed upływem 5 lat byłby do
    zapłacenia podatek - jedynie różnica może być taka, że albo od całości albo od 2/3.
    Pomijając kwestie uczuciowo-sentymentalne, to raczej nie ma sensu darowanie tych
    części mamie - zapłacicie niepotrzebnie taksę od darowizny u notariusza (oczywiście
    to sporo mniej niż podatek od darowizny, ale jednak kilka tysięcy może być), w razie
    ew. sprzedaży będzie podatek - a przecież i tak po śmierci mamy odziedziczycie tą
    nieruchomość po połowie - i wtedy będziecie mogli ją ew. od razu sprzedać, bez
    czekania 5 lat.
    Z działem tego spadku też możecie poczekać na spadek po mamie, sumaryczny koszt u
    notariusza będzie mniejszy - albo jeden, a nie kwa koszty w sądzie.

    Tak naprawdę jedyną sensowną opcją, aby mama miała całość tej nieruchomości, byłoby
    odrzucenie przez Ciebie i siostrę spadku - oczywiście o ile nie macie wśród zstępnych
    żadnych nieletnich dzieci.

    A jeśli jednak się upieracie, to już lepszy będzie taki dział spadku, aby mama
    dostała całość nieruchomości, niż późniejsze darowizny.
    Z podatkiem przy ew. sprzedaży będzie tak samo źle, ale przynajmniej nie będzie taks
    od darowizn.

  • 47. Data: 2019-11-15 12:52:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 listopada 2019 09:11:03 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > I tym sposobem dało by się wyciągnąć po kilkanaście tysięcy zł na "koszty pogrzebu"
    z kilku banków(jeśli zmarły miał środki w kilku bankach)
    > ;)

    Ha, kolejny powód do tego, by jednak konta w kilku bankach mieć ;>

  • 48. Data: 2019-11-15 13:32:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >będzie podatek - a przecież i tak po śmierci mamy odziedziczycie tą
    >nieruchomość po połowie - i wtedy będziecie mogli ją ew. od razu

    No i jeszcze mama na starosc moze zniedołęzniec, ktos ja naciagnie,
    przepisze dom na kosciol ...
    Choc z drugiej strony i dzieci moga jakos podpasc, ale co zrobi
    komornik z 1/3 domu ?

    J.

  • 49. Data: 2019-11-15 15:28:24
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 15 listopada 2019 01:56:54 UTC-6 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    zgodne oświadczenie to bank im kasę wypłaci. I zrobi to również PRZED podziałem

    To teraz wroc se do poczatku wymiany zdan i uzasadnij ze musza byc tam wszyscy naraz
    a nie ze moga se przychodzic pojedynczo.

    Bo fandzolisz niemilosiernie probujac rozwodnic temat.

  • 50. Data: 2019-11-15 15:39:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 15 listopada 2019 15:28:26 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > To teraz wroc se do poczatku wymiany zdan i uzasadnij ze musza byc tam wszyscy
    naraz a nie ze moga se przychodzic pojedynczo.

    A co ja mam Tobie uzasadniać jak na to jednoznacznych paragrafów nie ma
    Znam osobiście 3 przypadki(3 różne banki) że chcieli aby wszyscy byli jednocześnie. A
    i w necie tez takie sytuacje są opisane.
    A jeśli sa banki że nie trzeba razem to chwała im za to.
    Ale chyba żaden bank nie zaryzykuje na podstawie aktu dziedziczenia wypłacić część
    kasy jednemu spadkobiercy nie mając oświadczenia od pozostałych

    > Bo fandzolisz niemilosiernie probujac rozwodnic temat.

    To raczej ty rozwadniasz notorycznie myląc dziedziczenie z działem spadku, lub pisząc
    bzdury ze przed działem spadku bank kasy nie wypłaci.