  • 11. Data: 2002-12-13 13:37:32
    Temat: Re: PKOBP - czyli IBAN/NRB inaczej
    Od: "TS" <(free)tsmaster1@op.spam.pl>

    > PKOBP wprowadzil te numery jeszcze zanim inni wpadli na niezbyt madry
    > pomysl, ze numer musi miec akurat 26 cyfr. Liczenie sumy kontrolnej
    > jest dobrze zdefiniowane dla kazdej dlugosci numeru i nie rozumiem
    > zdziwienia i oburzenia.

    Liczenie rzeczywiscie jest zdefiniowane równiez dla krótszych numerów
    rachunków, ale dla PKO BP to nie dziala.
    Poprostu numer PKO nie jest numerem IBAN i tyle.

    > A jesli na kogos sie burzyc, to na mbank, ktory doskonale wie o
    > istnieniu takiej numeracji w najwiekszym polskim banku i jesli nie
    > umozliwia przelewow na te konta, to robi przykrosc SWOIM klientom, a
    > nie klientom PKOBP...

    Przez jakies 5 miesiecy tego roku usilowalem ustalic zasade wyliczania lk
    dla PKO i niestety, w calym banku nikt, absolutnie nikt, nie ma bladego
    pojecia jak sie to ich lk wylicza. Ja przynajmniej nie znalazlem takiej
    osoby. Ponoc jedynie autorzy systemu wiedza, ale do nich nie moglem dotrzec
    (za malutki jestem :-( ).

    A moze ktos zna sposób obliczania lk dla rachunków PKO BP? Bylbym dozgonnie
    wdzieczny :-).

    --
    Pozdrawiam,
    TS

  • 12. Data: 2002-12-13 13:42:37
    Od: "TS" <(free)tsmaster1@op.spam.pl>

    > IBAN bedzie w calej Europie - kazdy kraj wybral sobie dlugosc rachunku

    Gdzie mogę znaleźć taką informację? (Tzn, że każdy kraj sam wybiera sobie
    długość rachunków)

    > PKOBP ma nr zbudowany zgodnie z normą IBAN

    Jaka to norma? Gdzie mogę to znaleźć?

    > PKOBP byl pierwszy - przed ustaleniem dlugosci przez ZBP

    A kiedy wprowadził?

    --
    Pozdrawiam,
    TS

  • 13. Data: 2002-12-13 13:45:36
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "TS"
    > A moze ktos zna sposób obliczania lk dla rachunków PKO BP?
    > Bylbym dozgonnie wdzieczny :-).

    dokladnie wg normy - autor programu IBANator
    http://www.ebanki.pl/iban/index.html
    z pewnoscia pierwszy by oglosil ze nie da sie policzyc
    a pamietam ze juz pierwszy najprostszy programik zrobiony przez PJO liczyl
    poprawnie dla PKOBP liczbe kontrolna mod 97
    *** blad ***

  • 14. Data: 2002-12-13 13:51:18
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "TS"

    > Jaka to norma? Gdzie mogę to znaleźć?

    PN-ISO 13616 z października 1998 ale bedziesz również potrzebował
    PN-ISO 7064 (tez październik 1998) jesli juz koniecznie chcesz zaprogramowac
    kontrole.
    *** blad ***

  • 15. Data: 2002-12-13 13:54:49
    Od: "Stacho [RBN]" <s...@u...wp.pl>

    > A moze ktos zna sposób obliczania lk dla rachunków PKO BP? Bylbym
    dozgonnie
    > wdzieczny :-).

    www.ebanki.pl/iban

    Pzdr. Stacho

  • 16. Data: 2002-12-13 14:17:17
    Od: "TS" <(free)tsmaster1@op.spam.pl>

    > PN-ISO 13616 z października 1998 ale bedziesz również potrzebował
    > PN-ISO 7064 (tez październik 1998) jesli juz koniecznie chcesz
    zaprogramowac
    > kontrole.

    A skąd można ściągnąć te normy?

    --
    Pozdrawiam,
    TS

    PS.
    Numer PKO BP jest w programie IBANator określany jako pół-NRB. Czy norma
    przewiduje właśnie takie coś, czy jednak numer PKO jest nie zgodny z normą.

  • 17. Data: 2002-12-13 14:59:33
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > A skąd można ściągnąć te normy?

    Można kupić:
    http://www.iso.ch/iso/en/CatalogueDetailPage.Catalog
    ueDetail?CSNUMBER=21228

  • 18. Data: 2002-12-13 15:11:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "TS" <(free)tsmaster1@op.spam.pl> writes:

    > Liczenie rzeczywiscie jest zdefiniowane równiez dla krótszych numerów
    > rachunków, ale dla PKO BP to nie dziala.
    > Poprostu numer PKO nie jest numerem IBAN i tyle.

    Zapewniam cie, ze jest.

    > A moze ktos zna sposób obliczania lk dla rachunków PKO BP? Bylbym dozgonnie
    > wdzieczny :-).

    Juz pare osob powiedzialo...

    MJ

  • 19. Data: 2002-12-13 16:48:42
    Od: "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl>

    Witam,

    Matefizyka. 13 grudnia. Stare dyskusje ożywają ...

    "Van GoGush" <G...@p...onet.pl> wrote in message

    > Kazdy ciag znakow jest numerem IBAN jesli sie tak umowimy i zastosujemy
    > algorytmy kontrolne.W polsce stosowany przez PKOBP numer nie jest zgodny
    ze
    > standardem i w zwazku z tym NIE jest numerem IBAN.

    Skoro taki jesteś zasadniczy to bądź do końca.
    PKOBP ma numery _zgodne_ z IBAN
    PKOBP ma numery _niezgodne_ z NRB

    Poczytaj posty blad'a w tym wątku, no chyba że musisz zaczekać dwa miesiące
    żeby je zobaczć ;-)

    Pozdrawiam,
    Tomasz Skorupa

  • 20. Data: 2002-12-13 17:50:21