  • 21. Data: 2002-12-13 17:58:49
    Temat: Re: POMOCY! Re: PKOBP - czyli IBAN/NRB inaczej
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Andrzej Jasinski"

    > Niestety juz poszedl (mBank).
    > Jkakie beda objawy, ze nie doszedl?

    zauważysz sam - wylączą ci prąd ;-))
    ten numer nie jest w formacie NRB wiec wysylac na taki rachunek trzeba
    jak na stary, czyli pisząc oddzial-rachunek(caly)
    Wtedy automat z elixiru zaksieguje poprawnie i bez klopotu
    Po odrzuceniu liczby kontrolnej zdekompletowales rchunek i
    - albo zaksiegują (poprawia w banku) ręcznie
    - albo dostaniesz zwrot
    *** blad ***

  • 22. Data: 2002-12-13 18:44:16
    Temat: Re: PKOBP - czyli IBAN/NRB inaczej
    Od: "Marcin" <a...@p...onet.pl>

    Witam przelew zapewne nie dojedzie z powodu następującego
    wpisałeś nr konta z "-", ale nie wpisałeś jego końcówki tj np 270-1
    rachunek ten może "wyglądać" wygląda tak:
    10204795-120750525-270-1
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 23. Data: 2002-12-13 21:55:17
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "blad" napisał w wiadomości ...
    > Użytkownik "TS"
    > patent.
    >
    > IBAN bedzie w calej Europie - kazdy kraj wybral sobie dlugosc rachunku
    > PKOBP ma nr zbudowany zgodnie z normą IBAN
    > PKOBP byl pierwszy - przed ustaleniem dlugosci przez ZBP

    Ta dyskusja ciagle powraca, wiec jeszcze raz: wydaje sie, ze ten kto
    tlumaczyl norme z angielskiego popelnil drobny blad - dla niego angielskie
    "should" oznaczalo warunek, a nie wymog. Przetlumaczyl je wiec jako:
    "powinien", a intencja autorow normy bylo "musi". Tak w polskiej normie
    pojawilo sie ze: "numer rachunku powiniem zawierac 26 cyfr" (cytuje
    z pamieci). Dla jednych 26 to 26 , wiec uzupelnili numer zerami do 26 znakow.
    Dla innych (PKO BP) "powinien" to nie warunek konieczny - stad i numerki
    krotsze.

  • 24. Data: 2002-12-13 22:09:45
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "jo44" napisał w wiadomości ...

    A ponadto: norma tu jest raczej postepowanie NBP, a nie
    PKO nawet jesli jest to BP.
    A NBP dopelnil numer zerami do 26 znakow. Glupio, bo glupio,
    na koncu, ale do 26.

  • 25. Data: 2002-12-14 14:00:24
    Temat: LUDZIE O CO WAM CHODZI? ??? Re: PKOBP - czyli IBAN/NRB inaczej
    Od: "Andrzej Jasinski" <a...@p...onet.pl>

    Nie wazne jest kiedy bp sobie wprowadzilo ta bzdure. Norma jest albo nrb z
    26 cyframi albo format z kreskami.
    Natomiast to co ma PKO BP to jakies nieporozumienie. Dlaczego ZBP nie ma do
    nich o to pretensji?
    Ludzie nie brońcie tego molocha.
    To jest to samo, gdybym mial bank i wprowadzil sobie taki format rachunkow :
    12124134-fajne_konto.
    Spoko jest numer jednostki i pozniej same literki, nie cyfry. I tez sobie
    moge powiedziec, ze ja bylem pierwszy i normy mnie nie obowiazuja.
    I jak ktos napisze, ze jego bank ma problemy wyslaniem, czy KIR tego nie
    obsluguje to odpowiem:
    "To ich problem, ze utrudniaja zycie swoim klientom. Moj bank przyjmie taki
    przelew". itd, itd.
    Ten glupi zaklad energetyczny moglby tylko podac format po staremu i byloby
    jasne...
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 26. Data: 2002-12-14 14:52:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Nie wazne jest kiedy bp sobie wprowadzilo ta bzdure. Norma jest albo nrb z
    > 26 cyframi albo format z kreskami.

    A gdzie jest opisana ta 'norma' z kreskami?

    > To jest to samo, gdybym mial bank i wprowadzil sobie taki format rachunkow
    :
    > 12124134-fajne_konto.
    > Spoko jest numer jednostki i pozniej same literki, nie cyfry.

    Przeciez ciagle sa numery rachunkow z literami. Co wiecej ECBS w swoich
    dokumentach nie zabrania stosowania liter w numerach rachunkow. Moze to
    szkoda, ze u nas zabroniono uzywac w NRB liter. Fajnie by bylo zapamietac
    np. taki 'numer' rachunku ccxxxxxxxxMACIEJKRORxxx... ;)

    Maciej

  • 27. Data: 2002-12-14 15:03:29
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK"

    > A gdzie jest opisana ta 'norma' z kreskami?

    Jesli uzywamy numeracji innej niz NRB to przelew wysylamy tak:
    ODDZIAL-numer_rachunku
    i zgodnie z tą zasadą należy potraktowac PKOBPSA
    A w treści "numer_rachunku" mogą być literki, cyferki,
    lub jakas mieszanka i normalemu czlowiekowi to nie przeszkadza ;-))

    A do 30 VI 2004 banki mają obowiązek przejścia w 100% na NRB
    w wysylaniu i odbieraniu przelewów
    Myślę że NBP powinien ten termin skrócić do 1 maja 2004 ;-))
    *** blad ***

  • 28. Data: 2002-12-14 15:15:40
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "jo44"

> [...]
    > Dla jednych 26 to 26 , wiec uzupelnili numer zerami do 26 znakow.
    > Dla innych (PKO BP) "powinien" to nie warunek konieczny - stad i numerki

    udowadniasz tutaj cos calkiem nowego - mianowicie ze PKOBP uwaza,
    iz juz się podporządkował ustaleniom ZBP i NBP i pozostanie przy swojej
    numeracji.
    Otoz jestes w "mylnym błędzie" ;-)))
    PKOBP bedzie musiala się dostosować do NRB i po raz kolejny zmieniac
    numeracje rachunków
    *** blad ***

  • 29. Data: 2002-12-14 15:35:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Jesli uzywamy numeracji innej niz NRB to przelew wysylamy tak:
    > ODDZIAL-numer_rachunku

    Przeciez ja wiem jak sie wysyla :). Pytam gdzie jest opisana 'norma' numeru
    rachunku innego niz NRB. Chyba nie bylo wczesniej obowiazujacych wszystkie
    banki ustalen.

    Maciej

  • 30. Data: 2002-12-16 08:56:08
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK"

    > Przeciez ja wiem jak sie wysyla :). Pytam gdzie jest opisana 'norma'
    numeru
    > rachunku innego niz NRB. Chyba nie bylo wczesniej obowiazujacych wszystkie
    > banki ustalen.

    musialy byc KIRowe - ze jest pole na oddzial i na numer rachunku
    Tylko ze ludzie ktorzy sie nabrali na numer PKOBP i go "inteligentnie"
    rozdzielili maja pretensje do calego swiata. a to po prostu nie jest numer
    NRB i nalezy w calosci przytoczyc go w polu "numer rachunku" podając
    dodatkowo oddzial, o czym PKOBP swoich klientow nie umie uprzedzic
    *** blad ***