  • 1. Data: 2002-12-12 21:16:15
    Temat: PKOBP - czyli IBAN/NRB inaczej
    Od: "Andrzej Jasinski" <a...@p...onet.pl>

    Czesc!
    Pomozcie:
    Dlaczego ten debilny bank (myslacy inaczej) wprowadzil cos a'la IBAN/NRB ale
    to tak naprawde nie ma wiele z tym wspolnego.
    Niestety moj zaklad energetyczny przerzucil sie tam (ESSA Szczecin) i dzis
    na fakturze ujzalem takie dziwo:
    13102047951207505256 (numer rachunku)
    Po rozkodowaniu:
    13 -suma kontr.
    1020 4795 numer oddzialu (PKO BP I o/Szczecimn)
    1207 5052 56 - numer rachunku
    Jak widac calosc nie ma 26 cyfr.
    Mabnk oczywiscie tego numeru nie lyknal (no i slusznie)
    Zdefiniowalem przelew jako:
    10204795-1207505256
    Pewnie dojdzie.
    Ale moje pytanie jest nastepujace:
    PO CO ta suma kontrolna (13) skora i tak calosc jest niezgodna ze
    standardem?
    Moze ta suma dziala tylko w PKO BP? Jak sobie wypelnie druczek i pojde do
    kasy PKO BP , to tam im komputer przyjmie.
    Dlaczego ZBP zezwolil na takie badziewie?
    Andrzej

  • 2. Data: 2002-12-12 21:23:47
    Temat: Re: PKOBP - czyli IBAN/NRB inaczej
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Zdefiniowalem przelew jako:
    > 10204795-1207505256
    > Pewnie dojdzie.

    Moze nie dojsc....

    blizsze instrukcje, JAK wysylac do PKO BP w archiwum lub na
    http://www.multibank.pl/moj/logout.jhtml

    M.

  • 3. Data: 2002-12-12 21:33:07
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:atauc9$o0l$1@news.onet.pl, Andrzej Jasinski wrote:

    > Niestety moj zaklad energetyczny przerzucil sie tam (ESSA Szczecin) i
    > dzis na fakturze ujzalem takie dziwo:
    > 13102047951207505256 (numer rachunku)

    Tak wpisuj:

    10204795-13102047951207505256

    --
    Robert

  • 4. Data: 2002-12-12 22:33:29
    Od: "Mentos" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Jasinski" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 10204795-1207505256
    > Pewnie dojdzie.

    Mi na konto prywatnie nie dochodzilo jak wpisywalem numer w takiej postaci.
    Przelew wysyłany z Telepekao

    Lepiej wpisz tak:

    10204795-13102047951207505256

    Sprawdzone z mbanku i eIntegrum i dziala na 100%

    --
    Pozdrawiam:

    ************************
    MENTOS
    m...@o...pl
    ICQ: 72467386 GG# 1335
    http://www.mentos.prv.pl
    ************************

  • 5. Data: 2002-12-12 23:25:19
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Andrzej Jasinski" <a...@p...onet.pl> wrote in

    > Czesc!
    > Pomozcie:
    > Dlaczego ten debilny bank (myslacy inaczej) wprowadzil cos a'la
    > IBAN/NRB ale to tak naprawde nie ma wiele z tym wspolnego.

    Tego to i ja nie wiem, ale zauwaz, ze zrobil to juz dosc dawno temu - wiec nie jest
    to jakis
    calkowicie nowy wymysl.

    W.

  • 6. Data: 2002-12-13 06:51:19
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 13 Dec 2002 00:25:19 +0100,
    osoba podpisana: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>
    napisała:
    > "Andrzej Jasinski" <a...@p...onet.pl> wrote in

    > Tego to i ja nie wiem, ale zauwaz, ze zrobil to juz dosc dawno temu - wiec nie jest
    to jakis
    > calkowicie nowy wymysl.

    Po prostu chcieli to wprowadzić jako pierwsi. Tylko że wtedy nie bylo
    jeszcze ustalone(albo było ustalone inaczej) jaka będzie długość NRB...

    KJ

    --
    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 7. Data: 2002-12-13 09:00:18
    Od: "%oil" <c...@A...konto.pl>

    Niestety mój zakład energetyczny przerzucił się tam (ESSA Szczecin) i dziś
    na fakturze ujzalem takie dziwo:
    13102047951207505256 (numer rachunku)

    Chyba ZE w całej Polsce przeszły do PKOBP ,bo ja tez zauważyłem przez
    przypadek zmianę konta.Oczywiście nie omieszkałem opier...ic pod wskazanym
    telefonem na fak.vat za brak info u inkasenta.
    Mariusz Wałbrzych

  • 8. Data: 2002-12-13 09:40:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Andrzej Jasinski" <a...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > kasy PKO BP , to tam im komputer przyjmie.
    > Dlaczego ZBP zezwolil na takie badziewie?

    PKOBP wprowadzil te numery jeszcze zanim inni wpadli na niezbyt madry
    pomysl, ze numer musi miec akurat 26 cyfr. Liczenie sumy kontrolnej
    jest dobrze zdefiniowane dla kazdej dlugosci numeru i nie rozumiem
    zdziwienia i oburzenia.

    A jesli na kogos sie burzyc, to na mbank, ktory doskonale wie o
    istnieniu takiej numeracji w najwiekszym polskim banku i jesli nie
    umozliwia przelewow na te konta, to robi przykrosc SWOIM klientom, a
    nie klientom PKOBP...

    MJ

  • 9. Data: 2002-12-13 13:28:49
    Od: "TS" <(free)tsmaster1@op.spam.pl>

    > Po prostu chcieli to wprowadzić jako pierwsi. Tylko że wtedy nie bylo
    > jeszcze ustalone(albo było ustalone inaczej) jaka będzie długość NRB...

    A kiedy PKO wprowadziło nową numerację?

    Ja kojarzę że jakoś w 2001, a wtedy zasady numeracji były już dobrze znane.
    Mam oficjalny dokument ZBP datowany na lipiec 2000r.

    Zresztą sam IBAN był znany wcześniej, bo przecież nie jest to polski patent.

    --
    Pozdrawiam,
    TS

  • 10. Data: 2002-12-13 13:32:18
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "TS"
    > Zresztą sam IBAN był znany wcześniej, bo przecież nie jest to polski
    patent.

    IBAN bedzie w calej Europie - kazdy kraj wybral sobie dlugosc rachunku
    PKOBP ma nr zbudowany zgodnie z normą IBAN
    PKOBP byl pierwszy - przed ustaleniem dlugosci przez ZBP
    *** blad ***