    From: "TS" <(free)tsmaster1@op.spam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PKOBP - czyli IBAN/NRB inaczej
    Date: Fri, 13 Dec 2002 14:37:32 +0100
    Sender: t...@o...pl@testsa28.testsa.com

    > PKOBP wprowadzil te numery jeszcze zanim inni wpadli na niezbyt madry
    > pomysl, ze numer musi miec akurat 26 cyfr. Liczenie sumy kontrolnej
    > jest dobrze zdefiniowane dla kazdej dlugosci numeru i nie rozumiem
    > zdziwienia i oburzenia.

    Liczenie rzeczywiscie jest zdefiniowane równiez dla krótszych numerów
    rachunków, ale dla PKO BP to nie dziala.
    Poprostu numer PKO nie jest numerem IBAN i tyle.

    > A jesli na kogos sie burzyc, to na mbank, ktory doskonale wie o
    > istnieniu takiej numeracji w najwiekszym polskim banku i jesli nie
    > umozliwia przelewow na te konta, to robi przykrosc SWOIM klientom, a
    > nie klientom PKOBP...

    Przez jakies 5 miesiecy tego roku usilowalem ustalic zasade wyliczania lk
    dla PKO i niestety, w calym banku nikt, absolutnie nikt, nie ma bladego
    pojecia jak sie to ich lk wylicza. Ja przynajmniej nie znalazlem takiej
    osoby. Ponoc jedynie autorzy systemu wiedza, ale do nich nie moglem dotrzec
    (za malutki jestem :-( ).

    A moze ktos zna sposób obliczania lk dla rachunków PKO BP? Bylbym dozgonnie
    wdzieczny :-).

    --
    Pozdrawiam,
    TS