  • 1. Data: 2017-02-07 13:14:02
    Temat: Re: Outlook expressss...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" o73dv7$f5s$...@n...news.atman.pl

    Na innych grupach pytałem bezskutecznie, więc zapytam tutaj:

    > Nie chcę Windows Mail, czy jakoś tak, ale Outlook Express
    z DBXami
    > pod Windows 10 -- na dodatek za free. Czy jest coś takiego?

    > Rozpada się laptop z WXP i raczej nie powstrzymam tego rozpadu...
    Nadto WXP nie jest już uaktualniany, przez co niebawem nie będą na
    nim chodziły przeglądarki internetowe.
    > A do OE przyzwyczaiłem się.

    > Na razie nieźle radzę (jedynie malutki ekran jest niewygodą
    > a brak dedykowanego RAMu grafiki i ogólny brak RAMu zabierają
    > czas) sobie na VBoxie pod W7S na malutkim netbooku z atomowym
    > napędem, ale może jest jakiś natywny i bezpłatny OE pod W10?

    > Przy okazji może ktoś poleci [do nieba?] jakiś tani, ale wypasiony laptop?

    > RAM 8 GB
    (nie wiem, czy warto rezerwować miejsce na kolejne 8)
    > dedykowana RAMka grafiki
    (z własną, dedykowaną RAMką))
    > około 16 cali ekran
    > nie musi być i9 czy i11, oby nie mulił zbyt mocno
    (VBOX zamierzam uruchamiać;
    ponadto zamierzam obrabiać grafikę i dźwięk)
    > mocna konstrukcja
    > HDMI, USB3, eSATA
    > nie musi mieć napędu optycznego
    (mam co najmniej dwa sprawne)

  • 2. Data: 2017-02-07 15:00:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    Zainstaluj virtualPC i tam postaw XP :)

    Pozostaje jedynie Thunderbird jako najbardziej możliwy. Boli przesiadka
    ale po miesiacu już nie boli :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 3. Data: 2017-02-07 18:09:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" o7cjut$8pt$...@m...internetia.pl

    > Zainstaluj virtualPC i tam postaw XP :)

    Korzystam z VBoxa -- też nieźle.

    https://www.virtualbox.org/

    Jeszcze z czasów poprzedzających Oracle.
    Nie narzekam, ale fajnie by było, gdyby swap
    był nie na ,,dysku'' C, ale na prawdziwym dysku,
    dostępnym spod VM...

    > Pozostaje jedynie Thunderbird jako najbardziej możliwy. Boli przesiadka ale po
    miesiacu już nie boli :)

    Mam kilka (około 5 po kompaktowaniu) GB m@ili, więc jest dylemat.

    Znalazłem OE pod 7,8,10, ale chcą 2 dychy dolców lub euro.
    Zapewne nie mają masy klientów, więc program nie jest przetestowany...

  • 4. Data: 2017-02-07 18:20:12
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" o73dv7$f5s$...@n...news.atman.pl
    >
    > Na innych grupach pytałem bezskutecznie, więc zapytam tutaj:

    > z DBXami

    Jest coś takiego
    http://runasxp.com/Thread-Outlook-Express-for-window
    s-7-8-and-10-DOWNLOAD
    Wojtek

  • 5. Data: 2017-02-07 18:34:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "wowa" 589a01a3$0$644$6...@n...neostrada.pl

    > http://runasxp.com/Thread-Outlook-Express-for-window
    s-7-8-and-10-DOWNLOAD

    Ale za to chyba chcą 2 dychy...

  • 6. Data: 2017-02-07 18:34:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Mam kilka (około 5 po kompaktowaniu) GB m@ili, więc jest dylemat.
    >
    > Znalazłem OE pod 7,8,10, ale chcą 2 dychy dolców lub euro.
    > Zapewne nie mają masy klientów, więc program nie jest przetestowany...

    Widzę, że masz duże opory... :)
    Kilka miesięcy temu przenosiłem się na komputerze XP z OE do
    Thunderbirda. Znalazłem w internecie informację, że należy zainstalować
    starą wersję 38.5.0 i pozwolić jej się zaktualizować i wyszukałem (jak
    się okazało niepotrzebnie) opis jakie komendy wykonać, aby wciągnąć dane
    z OE.
    Zainstalowałem tę wersję i na koniec instalacji, przy pierwszym
    odpaleniu zapytał czy wciągnąć wszystko z OE i wciągnął (korzystając z
    okazji wcześniej odchudziłem celowo pocztę, ale myślę, że z dużą ilością
    też sobie poradzi).
    W zeszłym tygodniu przeniosłem się pod Win7. Zainstalowałem Thunderbirda
    bez ustalania czegokolwiek, a potem skopiowałem całą kartotekę
    Thunderbird ze starego komputera na nowy i szafa gra.
    Jedyny problem na jaki napotkałem to, że (podążając po ścieżce pod XP)
    pod Win7 znalazłem najpierw kartotekę Thunderbird pod
    Użytkownicy\Piotr\Local i tu wgrałem wszystko z XP i nie działało. Potem
    znalazłem drugą Thunderbird nie w Local tylko Roaming. Więc w Local
    przywróciłem dane ze śmietnika a tu wgrałem to z XP i zadziałało.
    A dlaczego to nie wiem. Pod XP ścieżka nie zawierała Roaming, a chyba
    coś jak Local zawierała.
    P.G.

  • 7. Data: 2017-02-07 18:56:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" o7d0fu$35h$...@n...chmurka.net

    > Widzę, że masz duże opory... :)

    Mam. I noszę się z tym przeniesieniem od wielu lat.

    > A dlaczego to nie wiem. Pod XP ścieżka nie zawierała Roaming, a chyba coś jak Local
    zawierała.

    Dzięki za ostrzeżenie.

  • 8. Data: 2017-02-07 19:02:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > "Piotr Gałka" o7d0fu$35h$...@n...chmurka.net

    > Mam. I noszę się z tym przeniesieniem od wielu lat.

    Nosiłem się z tym zamiarem chyba od 10 lat, ale jak już wiedziałem, że
    niedługo zmieniam XP na Win7 to postanowiłem to zrobić.
    Nie miałem jeszcze czasu nawet przejrzeć wszystkich pozycji Menu
    Thunderbirda i nie wiem kiedy znajdę na to czas :)
    P.G.

  • 9. Data: 2017-02-07 19:35:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" o7d24h$3on$...@n...chmurka.net

> [...]
    > to zrobić. Nie miałem jeszcze czasu nawet przejrzeć wszystkich
    > pozycji Menu Thunderbirda i nie wiem kiedy znajdę na to czas :)

    To trzyma luźne pliki m@ilowe czy jakoś inaczej?

    OE ma DBX -- dziurawe wewnątrz tak, że trzeba je ,,kompaktować''.

    Później (Live Mail, czy jakoś podobnie) są to ponoć luźne pliki w katalogach...
    O tyle lepsze rozwiązanie, że część porządków przejmuje NTFS, przez co identyczne
    m@ile są identyczne także dla programów zewnętrznych takich jak TotalCommander,
    dzięki czemu łatwiej nad tym panować. W OE wystarczy zajrzeć do DBXa, aby taki
    DBX zmienił (lekko -- kilka bajtów) swą zawartość, co komplikuje porządkowanie...

  • 10. Data: 2017-02-07 19:40:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > To trzyma luźne pliki m@ilowe czy jakoś inaczej?

    Nie mam pojęcia. Nigdy w to nie wnikałem i nie zaglądałem do maili
    inaczej jak tylko przez program mailowy.
    P.G.