  • 1. Data: 2017-02-10 19:55:36
    Temat: 500+
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Od dziś to jeden banknot.

  • 2. Data: 2017-02-10 21:00:39
    Temat: Re: 500+
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Od dziś to jeden banknot.

    Ale wydrukowali tylko 2.500.000.000 w tych bankotach - 10x za mało :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 3. Data: 2017-02-11 00:43:32
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    > Ale wydrukowali tylko 2.500.000.000 w tych bankotach - 10x za mało :)

    spokojnie, nie doceniasz PiS-dzielców :) nadrukują tego
    gówna tyle że znowu pudełko zapałek będzie kosztowało 1000zł

  • 4. Data: 2017-02-11 12:16:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2017 20:00:39 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...
    >>
    > Ale wydrukowali tylko 2.500.000.000 w tych bankotach - 10x za mało :)

    5 mln banknotow ... to chyba starczy.
    O ile zaraz wroca do obiegu :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-02-11 16:34:03
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:o7l2bd$v91$1@node2.news.atman.pl...
    > Od dziś to jeden banknot.

    zachciało się rozdawnictwa kasy
    to i dodrukować musieli

  • 6. Data: 2017-02-11 16:57:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > 5 mln banknotow ... to chyba starczy.
    > O ile zaraz wroca do obiegu :-)

    W sumie tak - przeciez wypłaty sa miesieczne.
    To bedzie akurat :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 7. Data: 2017-02-12 16:25:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > zachciało się rozdawnictwa kasy
    > to i dodrukować musieli

    Rozdawanictwo odbywa się przelewami lecz wielu beneficjentów pójdzie
    do bankomatu. Trzeba uwolnić zapasy 100 i 200 zł a w ich miejsce jako
    "rezerwa" gotówkowa pojawią się banknoty 500 zł. To fakt, a zapowiadają
    niestety dalsze szaleństwa.
    Ale to nie jedyny powód.
    Większy nominał to mniej banknotów - tańsza produkcja. NBP zaoszczędzi
    a 95% tego pójdzie do budżetu (stąd naciski na oszczędności w NBP).
    Polskie 200 zł było jednym z najmniej wartych najwyższych nominałów
    w Europie:

    500 UAH = 75 zł (Ukraina)
    10000 KZT = 125 zł (Kazachstan)
    5000 ALL = 155 zł (Albania)
    5000 RSD = 175 zł (Serbia)
    1000 MDL = 200 zł (Mołdawia)
    200 TRY = 220 zł (Turcja)
    100 BGN = 220 zł (Bułgaria)
    20000 HUF = 280 zł (Węgry)
    5000 MKD = 350 zł (Macedonia)
    5000 RUB = 350 zł (Rosja)
    10000 ISK = 360 zł (Islandia)
    200 BAM = 440 zł (Bośnia i Hercegowina, kurs sztywny do EUR)
    1000 SEK = 450 zł (Szwecja)
    500 RON = 480 zł (Rumunia)
    1000 NOK = 480 zł (Norwegia)
    100 GBP = 510 zł (W. Brytania)
    1000 HRK = 580 zł (Chorwacja)
    1000 DKK = 580 zł (Dania)
    5000 CZK = 800 zł (Czechy)
    200 EUR = 860 zł (było 500 EUR, niestety wycofują)
    500 BYN = 1060 zł (Białoruś - przekładali wymianę, chyba już są?)
    1000 CHF = 4000 zł (Szwajcaria)

    Drukowanie 1000 zł byłoby jeszcze tańsze. A pożądna chłodziarko-zamrażarka
    (zwana lodówką) to z 1000 zł będzie. Do obiegu można wprowadzić.
    Gdy wycofują 500 EUR to powinien być popyt na ekwiwalent - niech NBP
    wypuści 2000 zł i sprzedaje go z np. z 10% premium. Albo w kasie
    bezpośrednio
    wymienia 500 EUR -> 2000 zł. Będzie zysk, a 95% zysku do budżetu. Dla mnie
    1,47% - za pomysł (c). Chcę tylko 1% netto ale spodziewam się dużych obrotów
    i jak nic wpadnę w drugi próg podatkowy. A takim to socjaliści zrabują
    dodatkowo "kwotę wolną".

    Arek

  • 8. Data: 2017-02-13 09:52:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >zachciało się rozdawnictwa kasy
    >to i dodrukować musieli

    Z tym, ze w/g obecnych polskich przepisow, taki "dodruk" jest
    niemozliwy.
    Tzn wydrukowac nowe banknoty moga, ale puscic w obieg to tylko jakiejs
    finansowej podstawie - musza byc gdzies pieniadze na kontach.

    Jak z tego wybrna - ciekaw jestem.
    Tzn 500zl banknoty nie sa zadnym problemem, ale jesli PIS chce
    inflacje zrobic, to musi sie troche wysilic.

    J.

  • 9. Data: 2017-02-13 11:12:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A co to za przepis magiczny ? Jeszcze w strefie euro nie jesteśmy.
    Chyba że masz na myśli to, że rządowi nie wolno drukować - jedynie sprzedawać
    obligacje - a jedynie NBP ?
    Tylko "niezależność NBP" można między bajki sobie wsadzić - jak "Prezes Polski"
    powie, że trzeba wydrukować to się wydrukują - czyli dopiszą na kontach.

    Same banknoty zapewne będą wymieniać w obiegu - pięć wycofanych stówek i w zamian za
    to jedna pięćsetka do obiegu.
    Mam pakiet rozdrobnionych stówek, pamiątka z wizyty w NBP ;>

  • 10. Data: 2017-02-13 11:29:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >A co to za przepis magiczny ? Jeszcze w strefie euro nie jesteśmy.
    >Chyba że masz na myśli to, że rządowi nie wolno drukować - jedynie
    >sprzedawać obligacje - a jedynie NBP ?

    W naszych skomplikowanych czasach trzeba odroznic drukowanie
    banknotow, od "drukowania pieniedzy", czy jak kto woli - "emisji
    pustego pieniadza".

    To drugie mozna zrobic bez drukowania - wystarczy komus zero na
    dopisac.

    >Tylko "niezależność NBP" można między bajki sobie wsadzić - jak
    >"Prezes Polski" powie, że trzeba wydrukować to się wydrukują - czyli
    >dopiszą na kontach.

    O ile kojarze, to Konstytucja mu zabrania.
    No ale jesli prezes nasz, premier nasz, prezydent nasz, TK nasz ...

    >Same banknoty zapewne będą wymieniać w obiegu - pięć wycofanych
    >stówek i w zamian za to jedna pięćsetka do obiegu.

    Mozna tez wymienic z bitami na kontach :-)

    J.