  • 1. Data: 2007-10-22 11:38:44
    Temat: Odradzam oszustów z mbanku - nielegalna blokada
    Od: "R" <r...@o...pl>

    Na moim rachunku pojawiła się egzekucja. Prowadzę DG i cóż, nie novum.
    Przyzwyczaiłem się, że komornik lub inne instytucje mogą to zrobić nie ponosząc
    żadnych konsekwencji a prostować (pozew przeciwegzekucyjny) trzeba samemu. Ale
    to co zrobili to już jest żałosne. Nazwać grandą lub skandalem to mało.

    Zablokowane zostały wszystkie rachunki OSOBNO, każdy na kwotę zajęcia
    komorniczego. Tym samym zostały zablokowane środki o wyższe od zajęcia
    komorniczego. A konsultantka, jak to wyraziła, nie odblokuje kwoty ponad zajęcie
    komornicze "bo czegoś takiego nie robią". Jedyne co zaproponowała to spłatę
    zajęcia, to wtedy łaskawie odblokują inne rachunki.

    Żeż murwa kać, przyszłoroczne podatki też mam wpłacać w ciemno? Nikt mnie o
    zajęciu nie powiadomił - od banku tydzień wyciągałem informację o podmiocie,
    który zrobił egzekucję, online tego nie ma, a owy komornik w ciągu ostatnich
    kilku tygodni nie poinformował o podstawie zajęcia.

    Jestem małym przedsiębiorcą - a przy tym dg łączę z inną ważniejszą dla mnie
    aktywnością - i już szczerze powiedziawszy przywykłem do faktu, że instytucje
    państwowe funkcjonują żałośnie, m.in. popełniając błędy, które prostować trzeba
    samemu. Ale, żeby bank był tak nieuczciwy to coś z czym do tej pory się nie
    spotkałem.

    Stracili klienta. Wam też odradzam, jak widać nikt nie zna dnia ani godziny.

  • 2. Data: 2007-10-22 12:57:17
    Od: el <e...@n...pl>

    R pisze:

    > Stracili klienta. Wam też odradzam, jak widać nikt nie zna dnia ani godziny.

    mi też coś podobnego zrobili - 2 rachunki (emax i ekonto) zajęli
    podwojoną kwotą zobowiązania z tytułu mandatu.
    od tamtej pory po prostu płacę mandaty :)
    wszystko jednak zwalam na komornika, bo bank nie ma interesu w tym, żeby
    komuś takie psikusy robić. myślę, że to po prostu niechlujny nakaz
    zajęcia konta przez komornika. chyba można gdzieś zgłosić skargę na
    działalność komornika?

  • 3. Data: 2007-10-22 13:01:39
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "el" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konta przez komornika. chyba można gdzieś zgłosić skargę na działalność

    Jestem prawie pewny, że to wina banku a nie poborcy skarbowego czy też
    komornika. Przecież tytuł wykonawczy jest na jakąś tam kwotę i tyle. To bank
    usiłuje blokowac kwotę n-krotnie wyższą.

    marekz

  • 4. Data: 2007-10-22 13:04:03
    Od: "R" <r...@o...pl>

    Teraz już wiem z jakim bankiem miałem do czynienia:

    1. chciałem przesłać zgłoszenie on-line, żeby zostało szybciej rozpatrzone. I
    co? I nic, formularz nie działa:
    https://form.mbank.com.pl/email.pl
    Po wypełnieniu i naciśnięciu Wyślij nie dzieje się nic - strona się
    przeładowuje, nie ma komunikatu błędu ani poprawnej wysyłki.

    2. Właśnie postanowiłem skorzystać z czatu z konsultantem. O dziwo ktoś się
    zgłosił (poprzednim razem nikt się nie zgłaszał). Pierwsze wrażenie - nie każda
    firma obracająca milionami musi mieć poprawnie zaimplementowane polskie litery.
    mBank doszedł do wniosku, ze krzaczki mogą być równie gustowne. Zgłosiłem
    problem i czekam na odpowiedź. Czekałem chwilę na odpowiedź, najwyżej z minutę
    aż... przekierowało mnie na stronę główną. No przecież nie każda firma musi mieć
    sprawny czat albo konsultantów na tyle skorych do rozmowy by się nie rozłączali.

    3. Najlepsze: Wpisałem na forum stwierdzenie, że ten bank to jakiś "dom
    wariatów". I co? Słowo "wariat" jest moderowane. Tak, to DOM WARIATÓW. :))

  • 5. Data: 2007-10-22 13:42:15
    Od: KsZZysiek <kszysiek@__tlen.pl>

> [...]
    > aż... przekierowało mnie na stronę główną. No przecież nie każda firma musi mieć

    Na czacie nie zgłasza się spraw związanych z rachunkami, najwyzej mozesz
    ogólnie pogaworzyć z wolnym konsultantem.

    --
    Krzysztof, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 6. Data: 2007-10-22 13:54:43
    Od: el <e...@n...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > komornika. Przecież tytuł wykonawczy jest na jakąś tam kwotę i tyle. To bank
    > usiłuje blokowac kwotę n-krotnie wyższą.

    b. dobrze nie pamiętam sytuacji - mam w US dobre znajomości i mi
    podpowiedziała jedna osoba, że zajęte mam mieć tyle i tyle, a ja mówię,
    że to nie prawda - powinno być mniej... i dlatego uważam że na 90%
    komornik dał plamę.

  • 7. Data: 2007-10-22 14:07:08
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > to nie prawda - powinno być mniej... i dlatego uważam że na 90% komornik

    Czyli uważasz, że do banku wpłynęło żądanie zajęcia kwoty jakiejśtam, a bank
    podzielił ją sobie na pół i połówkę zajął na eMax a połówkę na eKoncie?
    Urocza koncepcja. :-)

    marekz

  • 8. Data: 2007-10-22 15:26:01
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Po wypełnieniu i naciśnięciu Wyślij nie dzieje się nic - strona się
    > przeładowuje, nie ma komunikatu błędu ani poprawnej wysyłki.

    Po pierwsze
    "Ze względów bezpieczeństwa prosimy nie przesyłać żadnych danych osobowych ani
    zapytań dotyczących operacji na Twoim rachunku ani Twoich danych osobowych."
    więc ta drogą i tak nic nie załatwisz.

    Po drugie, sprawdziłem przed chwilą,
    formularz działa, po wysłaniu ładuje się strona z potwierdzeniem:
    "Twoje zgłoszenie zostało zarejestrowane.
    Dziękujemy za zainteresowanie.
    Pracownicy mBanku udzielą odpowiedzi pocztą elektroniczną wysyłając e-mail pod
    wskazany w formularzu adres."
    więc problem jest raczej w Twojej przeglądarce, bądź na łączach, a nie w banku.

    > 2. Właśnie postanowiłem skorzystać z czatu z konsultantem. O dziwo ktoś się
    > zgłosił (poprzednim razem nikt się nie zgłaszał)...

    Znów kulą w płot ... trzeba było najpierw przeczytać:
    "Uprzejmie informujemy ze pracownik mLinii w czasie rozmowy na mCzacie nie
    udziela informacji i nie realizuje dyspozycji związanych z obsługą rachunków.
    W trakcie rozmowy na mCzacie nie są podawane również informacje objęte
    tajemnicą bankową i ustawą o ochronie danych osobowych."

    > 3. Najlepsze: Wpisałem na forum stwierdzenie, że ten bank to jakiś "dom
    > wariatów". I co? Słowo "wariat" jest moderowane. Tak, to DOM WARIATÓW. :))

    Tak, forum jest moderowane, wulgaryzmy i 'słowa niepożądane' na forum
    są wycinane przez automat. Nie wiem jak teraz, ale swego czasu
    nie można było tam nawet nikogo pochwalić, można było tylko -bip-lić :-)

    Ale trzeba chyba być wariatem by sądzić, że problem, który tu opisujesz
    rozwiążesz na forum, m-czacie czy via email.
    Na takie tematy nikt z Tobą nie będzie gadał,
    nie mogąc w 100% potwierdzić Twojej tożsamości.
    I to nie tylko w mBanku.

  • 9. Data: 2007-10-22 16:17:53
    Od: "Int" <i...@w...pl>

    Sam mam główny rachunek firmowy w Mbanku i zaczynam się trochę obawiać.
    Przecież jak mi go zablokują to będę udupio*ny. Każdemu może się zdarzyć że
    np.że za mandat nie zapłaci bo np. wyleciał spod wycieraczki,, albo go np.
    na fotoradarze cykli.
    Zaczynam pomału zastanawiać się nad przejściem do innego banku nawet płacąc
    za prowadzenie rachunku.
    Ma ktoś jakieś propozycje??
    pzdr.

  • 10. Data: 2007-10-22 16:29:47
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Int" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Sam mam główny rachunek firmowy w Mbanku i zaczynam się trochę obawiać.

    Ja uważam, że mBank jako gówny rachunke firmowy może być, o ile spełnia
    oczekiwania. Inteligo można sobie zrobić rezerwowe, no ale jest już płatne.
    Multibank mija się z celem, bo to ten sam bank, w razie zajęcia na jednym
    mogą zostać zajęte obydwa. Z płatnych relatywnie niedrogich alternatyw
    pozostaje ING, KB oraz Nordea. Nie wiem czy Polbank ma coś takiego w
    ofercie, ale on jest teraz modny na grupie.

    Natomiast mBank jako w ogóle główny rachunek osobisty, to raczej
    nieporozumienie (no chyba że ktoś ma np. 16 lat) albo naprawdę nie ma
    wymagań poza onlajnowością transakcji.

    marekz