  • 11. Data: 2007-10-22 17:09:32
    Temat: Re: Odradzam oszustów z mbanku - nielegalna blokada
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
    > Natomiast mBank jako w ogóle główny rachunek osobisty, to raczej
    > nieporozumienie (no chyba że ktoś ma np. 16 lat) albo naprawdę nie ma
    > wymagań poza onlajnowością transakcji.

    Ja odnosze wraznie, ze wiekszosc bankow jest na tak samo slabym poziomie
    jak mBank. Chociaz nie, jest jeszcze gorzej. W mBanku przy staraniu sie
    o KK bylem ciagle informowany mailem co sie dzieje.
    W Multibanku dostalem oferte KK. No wiec wybralem sie do banku,
    podpisalem papiery i czekam. Czekam i czekam i nic sie nie dzieje.
    Dzwonie wiec na infolinie. Za 3 razem udalo mi sie uzyskac informacje,
    ze wniosek zastal zarejestrowany po 3 TYGODNIACH od momentu jego
    zlozenia. Po tygodniu byla decyzja pozytywna (swoja droga to jakas
    paranoja - bank sam proponuje karte, a pozniej trzeba jeszcze czekac na
    pozytywna decyzja). Czekam i czekam i nic sie nie dzieje. Dzwonie wiec
    do Multilinie i dostaje info ze karta zostala wyslana do produkcji
    (super!). No ale znowu czekam i czekam i nic. Dzwonie wiec na infolinie
    i co slysze ? "Produkcja zostala wstrzymana, nie wiem czemu, pan sie
    dowie za tydzien" (?!). Poczekalem kilka dni (w kazdym razie to juz
    zaczelo byc zabawne) i dzwonie do oddzialu gdzie skladalem wniosek, moze
    oni sie dowiedza jakims wewnetrznym systemem. No i udalo sie ! Okazalo
    sie ze moje imie + nazwisko licza 20 znakow, a wiec wiecej niz moze
    przelknac system Multibanku (nie wiem co za kretyn
    projektowal/programowal ten systemu w bankach takich jak Citi,
    Millenium, Multi gdyz nie przewidziano, ze klient moze miec imie +
    nazwisko liczace wiecej niz 19 znakow, a takich osob jest pewnie sporo).
    Ostatecznie skrocono moje imie do jednej literki i karta zostala wyslana
    do produkcji. Czekam po raz kolejny na karte.

    Wszystkiemu musialem dowiadywac sie sam, odnosze nawet wrazenie ze
    wyszstki musialem "popychac" recznie. Gdyby w takiej sytuacji byl ktos
    kto nie ogarnia calego procesu to pewnie karty by nie dostal.

    Ta wyglada obsluga klienta, ktoremu bank aspirujacy do miana
    prestizowego daja zlota KK.

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2007-10-22 17:26:29
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Ta wyglada obsluga klienta, ktoremu bank aspirujacy do miana prestizowego
    > daja zlota KK.

    Postaraj się bardziej to wygrasz tam kubek - złota karta to jeden z wymogów
    aby się ubiegać...

    I uważaj gdybyś planował się rozwijać w obrębie tego banku, bo dla segmentu
    klientów z kartami platynowymi mogą się pokazać czajniki.

    marekz

  • 13. Data: 2007-10-22 17:40:08
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Przyzwyczaiłem się, że komornik lub inne instytucje mogą to zrobić
    > nie ponosząc żadnych konsekwencji a prostować
    > (pozew przeciwegzekucyjny) trzeba samemu.
    > żeby bank był tak nieuczciwy to coś z czym do tej pory się nie spotkałem.

    z ustawy o o postępowaniu egzekucyjnym:
    ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NARUSZENIE PRZEPISÓW USTAWY

    Art. 168b. Zobowiązany może dochodzić odszkodowania od wierzyciela lub organu
    egzekucyjnego, na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego, za szkody wyrządzone
    wskutek niezgodnego z przepisami prawa wszczęcia lub prowadzenia egzekucji
    administracyjnej lub postępowania zabezpieczającego.

    Art. 168c. Dłużnik zajętej wierzytelności, który nie wykonał lub nienależycie
    wykonał ciążące na nim obowiązki związane z realizacją zajęcia egzekucyjnego
    lub zabezpieczającego wierzytelności lub prawa majątkowego, odpowiada za
    wyrządzone przez to wierzycielowi szkody na postawie przepisów Kodeksu
    cywilnego.

    Więc jeśli to prawda co piszesz, że pozew bezzasadny itd.,
    to nie jęcz, tylko walcz o swoje, bo prawo obowiązuje, obie strony.
    Albo przywyknij do tego, że na pochyłe drzewo wszystkie kozy skaczą
    i nic się nie zmieni, póki karku nie wyprostujesz
    i żadne jęczenie tego nie zmieni.

  • 14. Data: 2007-10-22 19:50:01
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_gazeta.pl>

    R pisze:
    [...]
    Ja przerabiałem temat z mBankiem 2 lata temu.
    Nie wiem czy się coś w przepisach zmieniło (prawo bankowe) ale rachunki
    prywatne do kwot 3xśrednie wyn. w sektorze uprzemysłowionym z
    wyłączeniem nagród z zysku (coś koło 7500-8000) są wolne od zajęć
    sądowych i administracyjnych.
    Złożyłem wtedy skuteczną reklamację.

    Kolega w podobnej sprawie w ING, po blokadzie środków poszedł i złożył w
    prokuraturze doniesienie o popełnienie przestępstwa przez bank po przez
    złamanie ustawy o prawie bankowym (odpowiedni art.) i z kopią poszliśmy
    do ING. Temat w minutę był załatwiony a do tego stwierdzili, że nigdy
    nie blokowali rachunku :)

    Zrozumiałe jest, że mBank blokuje bo tak mu każe ustawa ale tylko na
    rachunku firmowym może siedzieć na całego.

    Jeśli nic się nie zmieniło w przepisach prawa to chyba trzeba uderzyć w
    ten deseń. Ja osobiście takąwłaśnie bym reklamację złożył.
    W tym momencie uzmysłowiłem sobie, że ponownie zrobiłem główne konto DG
    w banku gdzie mam ulokowane środki (mBank) :D

    słyszałem o przypadku, że bank (bodaj ING) przelał kase na konto
    komornika i ta kasa musiała zostać zwrócona, bo został bezkarnie zajęta
    - wyżej wymieniony limit.

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2007-10-23 07:17:47
    Od: el <e...@n...pl>

    Int pisze:
    > Sam mam główny rachunek firmowy w Mbanku i zaczynam się trochę obawiać.
    > Przecież jak mi go zablokują to będę udupio*ny. Każdemu może się zdarzyć że
    > np.że za mandat nie zapłaci bo np. wyleciał spod wycieraczki,, albo go np.
    > na fotoradarze cykli.
    > Zaczynam pomału zastanawiać się nad przejściem do innego banku nawet płacąc
    > za prowadzenie rachunku.
    > Ma ktoś jakieś propozycje??
    > pzdr.

    aha właśnie sobie przypomniałem - blokady doznasz jedynie wtedy gdy
    podałeś dane konto w urzędzie skarbowym (np. do zwrotu podatku).
    wiadomo, komornik najpierw tam sprawdza. w innym przypadku przychodzi do
    domu , no bo przecież nie biega po każdym banku na świecie i nie wzywa
    do zapłaty.

  • 16. Data: 2007-10-23 07:18:44
    Od: el <e...@n...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "el" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli uważasz, że do banku wpłynęło żądanie zajęcia kwoty jakiejśtam, a bank
    > podzielił ją sobie na pół i połówkę zajął na eMax a połówkę na eKoncie?
    > Urocza koncepcja. :-)
    >
    > marekz

    nie wiem w sumie. dla mnie to nie jest do końca zrozumiałe.
    i jeszcze jedno info: blokady doznasz jedynie wtedy gdy podałeś dane

  • 17. Data: 2007-10-23 09:26:43
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Użytkownik "R" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zablokowane zostały wszystkie rachunki OSOBNO, każdy na kwotę zajęcia
    > komorniczego. Tym samym zostały zablokowane środki o wyższe od zajęcia
    > komorniczego. A konsultantka, jak to wyraziła, nie odblokuje kwoty ponad
    > zajęcie
    > komornicze "bo czegoś takiego nie robią". Jedyne co zaproponowała to
    > spłatę
    > zajęcia, to wtedy łaskawie odblokują inne rachunki.

    W przypadku egzekucji nie musi być na nakazie podany konkretny numer
    rachunku podlegającego egzekucji, wystarczą dane pozwalające na jednoznaczną
    identyfikację dłużnika (np. imię, nazwisko, PESEL). W takim przypadku
    zajmowane są WSZYSTKIE rachunki, a z tych, z których można, środki są
    niezwłocznie przekazywane na rzecz organu prowadzącego egzekucję. Obowiązuje
    też tzw. kwota wolna od egzekucji, która dot. rachunków prywatnych (obecnie
    chyba ok 8500pln) co oznacza, że do tej wysokości środki są na żądanie
    klienta udostępniane, a dopiero kiedy klient się jej zrzeknie lub ją
    wykorzysta przekazywane w związku z egzekucją. Więc jeśli masz kilka
    rachunków na których są środki, ale na żadnym nie ma pełnej kwoty
    pozwalającej na uregulowanie zajęcia, to częściowe przelewy z tych rachunków
    powodować powinny zmniejszenie blokad na pozostałych. Tyle teoria, są też
    jeszcze dodatkowe zasady dot. alimentów, zasiłków, wypłat wynagrodzeń dla
    pracowników etc.

  • 18. Data: 2007-10-23 09:29:07
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

> [...]
    > domu , no bo przecież nie biega po każdym banku na świecie i nie wzywa do

    Komornik nie musi znać numeru rachunku aby prowadzić egzekucję, wystarczą na
    nakazie dane umożliwiające identyfikację przez bank posiadacza rachunku.

  • 19. Data: 2007-10-23 09:35:38
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    A jeszcze odnośnie tytułu Twojego posta: nazywanie kogoś oszustem to
    pomówienie, więc jeśli ktoś 'z góry' mBanku czyta tu posty, to mógą Ci pozew
    sądowy założyć. Nie żebym straszył, tylko zwracam uwagę na odpowiedzialność
    za tego typu oskarżenia.

  • 20. Data: 2007-10-24 06:16:49
    Od: el <e...@n...pl>

    Pen pisze:
    > Użytkownik "el" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Komornik nie musi znać numeru rachunku aby prowadzić egzekucję, wystarczą na
    > nakazie dane umożliwiające identyfikację przez bank posiadacza rachunku.

    mozliwe. pewnie US jest wskazówką do którego banku ma się komornik zgłosić.