  • 1. Data: 2007-10-20 23:58:01
    Temat: Kurs wymiany USD/PLN przy płatnościach kartą w róznych bankach
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Właśnie dokonałem małej płatności aby sprawdzić kurs wymiany dolara i jestem
    troche zbulwersowany bo zamierzam dokonać transakcji na dużo większą sume i
    wcześniej chciałem to sprawdzić. Płatności dokonałem na pożyteczny cel
    fundacji Wikipedii http://wikimediafoundation.org/wiki/Fundraising w
    wysokości 5$.

    Data: 21.10.2007
    Karta Visa przedpłacona ING Bank Śląski
    wg systemu PayPal : Conversion: 13,23 PLN = $5,00 USD
    rzeczywista kwota obciązenia sprawdzona w systemie banku: 14,27 PLN
    średni kurs NBP: 1 USD = 2,5761 PLN -
    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm
    Wyliczony kurs przez bank w transakcji: 14,27/5 = 2,854 PLN

    Czyli na transakcji tracę 2,8761/2,5761 = 1,107 czyli 10,7% !

    Zachęcam wszyskich do takiego samego sprawdzenia kartami różnych banków.
    Chętnie zmienie kartę na lepszą.