  • 51. Data: 2003-01-05 16:53:52
    Temat: Re: Odmowa przyjecia karty - jak postraszyc sprzedawce?
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 5 Jan 2003 17:27:15 +0100, "Kovalek" <k...@c...nu> wrote:

    >Ciekawe ktory Polski akłajer ustala taki limit.Najwyzszy limit z jakim sie
    >spotkalem to 5zl. Napewno jesli pani kasjerka by skorzystala z terminala i
    >"wbila" kwote np. 10zl to transakcja by doszla do skutku. Ale kierownik
    >zabronil i koniec...
    >Z takim pismem od kierowniczki sklepu to ja bym odrazu do akłajera napisal
    >skarge. Masz niezbity dowod na to, ze sklep nie wywiazuje sie z umowy, jaka
    >zawarl z akłajerem. Odrazu by sie pozbyli terminala i zaiste paru klientow

    Bylo juz sporo dyskusji na ten temat i niestety prowadzily one do
    wnioskow, ze merczant moze sobie ustalac limity minimalne jesli tylko
    jest o tym widoczna informacja.
    W kazdym razie umowa mu tego nie zabrania (zabrania natomiast
    pobierania dodatkowych oplat od platnosci karta).
    To po pierwsze. A po drugie myslisz, ze nawet sklepowi ewidentnie
    lamiacemu warunki umowy akłajer ot tak wypowie umowe ?
    Przeciez akłajer to firma dzialajaca w warunkach konkurencji i jesli
    sklep bedzie dla niego dochodowy to sie go tka latwo sie nie
    pozbedzie. A nawet jesli to przeciez bardzo chetnie przejmie go wtedy
    konkurencja.
    Mnie tez takie limity strasznie wkurzaja, ale taka jest smutna
    rzeczywistosc.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 52. Data: 2003-01-05 17:05:49
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Kovalek" <k...@c...nu> napisał w wiadomości

> [...]
    > "wbila" kwote np. 10zl to transakcja by doszla do skutku. Ale kierownik

    Pisalem ze to nie aklajer, a centrala supermarketu :/ ot takie "widzimi sie"

> [...]
    jaka
    > zawarl z akłajerem. Odrazu by sie pozbyli terminala i zaiste paru klientow

    Sklep juz przechodzil pod skrzydla Leader Price - a bodajze Maciek wtedy
    napisal ze oni i tak robia co sami chca :/

    > A to od kiedy w Rossmanach karty przyjmuja ?? W Gorzowie sa 2 takie
    sklepy,
    > ale nalepek na szybach nie ma :-(

    Nowo otwierane od poczatku, ale ostatnio zauwazylem ze trzeci Rossman, ktory
    w Kielcach nie akceptowal kart od jakiegos miesiaca juz ma naklejki na
    szybce - aklajerem PolCard.

    > Chetnie bym potestowal.. Kupil jakis przedmiot za 5,99zl i do kasy z VE
    > najlepiej :-)

    Teoretycznie wisi kartka ze akceptuja od 20 PLN i jest to jak najbardziej
    zgodne z wytycznymi PolCardu (tak mi napisali z PolCardu kiedy toczylem
    wojne z Rossmanem :) http://jarp49.republika.pl/polcard.jpg). Ale teoria
    teoria, a z pismem podpisanym przez bodajze dyrektora handlowego Rossmana
    mozna nawet zrobic zakupy placac karta 3 PLN :)))

    --
    JaKi

  • 53. Data: 2003-01-05 17:23:07
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Duża część "biznesów" balansuje na krawędzi upadku. To są ich ostatnie podskoki.
    > Ludzie wolą hipermarkety, bo taniej, bo karta....
    > A zagraniczni właściciele zacierają ręce.
    > Wydatki na "promocję" kompensują sobie wyzyskiem polskich dostawców i pracowników.

    Ja jeszcze rok temu bylem typowym klientem hipermarketowym.
    Ze wzgledu na cene (jak sadzilem) i na karty.
    Przenioslem sie do sklepu niedaleko domu (minimarketu ;-)) - typowo polski
    kapital - bo tu tez moge zaplacic karta.
    Tyle ze tu moge zrobic zakupy pieszo w 30 min, a wyprawa do HM zajmowala
    mi najmarniej ze dwie godziny.
    Ceny jakos nie sa juz takie najwazniejsze. w koncu czas to tez pieniadz.
    Nadal nie mam nic przeciwko HM, ale po prostu szkoda mi czasu na zakupy.

    apropo biznesmenow - jesli nie chca pogodzic sie z tym, ze czasy
    klientow zebrzacych o cokolwiek [np. zaplate karta] w sklepie dawno minely -
    - to mi jakos nie zal ich upadajacych interesow.
    Upadaja _na ich wlasne zyczenie_.

    pozdrawiam

    romekk

  • 54. Data: 2003-01-05 17:27:56
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av9plr$rmn$3@okapi.ict.pwr.wroc.pl, Roman Kubik wrote:

> [...]
    > Ceny jakos nie sa juz takie najwazniejsze. w koncu czas to tez
    > pieniadz. Nadal nie mam nic przeciwko HM, ale po prostu szkoda mi

    Zgadzam się bardzo. Ponadto:

    - obsługa jest milsza i nawet człowieka rozpoznają
    - nie traktują jak złodzieja, np. nie muszę oddawać do depozytu plecaczka

    --
    Robert

  • 55. Data: 2003-01-05 19:14:40
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    5 Jan 2003 17:23:07 GMT, w <av9plr$rmn$3@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, Roman
    Kubik <r...@p...com.pl> napisał(-a):

    > Tyle ze tu moge zrobic zakupy pieszo w 30 min, a wyprawa do HM zajmowala
    > mi najmarniej ze dwie godziny.
    > Ceny jakos nie sa juz takie najwazniejsze. w koncu czas to tez pieniadz.

    No cóż, w końcu kasy są tak organizowane, by kolejki _były zawsze_.
    Nawet jeżeli obsługa ma siedzieć na zapleczu i nic nie robić...

  • 56. Data: 2003-01-05 20:00:07
    Od: "Kovalek" <k...@c...nu>

> [...]
    > teoria, a z pismem podpisanym przez bodajze dyrektora handlowego Rossmana
    > mozna nawet zrobic zakupy placac karta 3 PLN :)))

    No to podeslij jeszcze skan tego pisma od dyrektora handlowego Rossmana :-)

    Leszek Kowalski

  • 57. Data: 2003-01-05 21:58:31
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > No to podeslij jeszcze skan tego pisma od dyrektora handlowego Rossmana
    :-)

    A prosze :)

    http://jarp49.republika.pl/rossmann.jpg

    --
    JaKi

  • 58. Data: 2003-01-05 22:04:51
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:ava9q8$bui$1@news.gazeta.pl, JaKi wrote:
    > Użytkownik "Kovalek" <k...@c...nu> napisał w wiadomości

    > A prosze :)
    >
    > http://jarp49.republika.pl/rossmann.jpg

    Chyba już o tym pisaliśmy, ale trudno znowu nie wspomnieć: bardzo logicznie
    napisał Pan Dyrektor: limit płatności kartą jest dla tych klientów, którzy
    nie życzą sobie płacić kartą :)))))))))))

    --
    Robert

  • 59. Data: 2003-01-05 22:12:50
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba już o tym pisaliśmy, ale trudno znowu nie wspomnieć:

    Bylo, bylo :) To dla nowo przybylych - reszte proponuje poszukacw archiwum -
    okres ok wrzesien/pazdziernik :)

    --
    JaKi

  • 60. Data: 2003-01-06 08:45:38
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A mi nie. Przewaga karty wypukłej.

    A Tobie się wydaje, że ja nie mam wypukłych różnych banków???
    A "żelazko" w hipermarkecie" to chyba z lokalnym dyrektorem się "załatwia":-(