  • 1. Data: 2007-12-25 13:22:22
    Temat: Odchudzone serwisy transakcyjne - ktore banki sa najbardziej "mobilne"?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Jakis czas temu przesiadlem sie z tzw szerokopasmowego dostepu do Internetu
    na dostep mobilny, ktory ma tez byc szerokopasmowy, ale na razie nie jest,
    bo ma np. ograniczenia transferu. Z moich obserwacji wynika, ze w tych
    bankach z ktorych korzystam przecietna strona serwisu transakcyjnego wazy
    150-250kb.
    Wykonanie 2 przelewow w Multibanku to ponad 2mb, Multibank ma jedne z
    najciezszych stron. Na szczescie mieszkam w Wwie gdzie jestem w zasiegu
    HSDPA, ktory w praktyce pozwala na osiagniecie szybkosci transferu do 1mbps
    w przypadku Orange i 1,5mbps w Plusie, wiec strony dosc szybko sie laduja
    (ale juz przy korzystania z EDGE jest duzo gorzej, a juz zupelnie nie
    wyobrazam sobie korzystania gdy bylby dostepny tylko GPRS). Oczywiscie
    pozerajac kilobajty z miesiecznego limitu.
    Jeszcze 2-3 lata temu wszystkie banki sie chwalily mobilnoscia, udostepnialy
    mozliwosc wykonywania pewnych trasakcji za posrednictwem WAP, ktory byl dosc
    prymitywny. Obecnie gdy telefony maja coraz wieksze mozliwosci, a operatorzy
    udostepniaja w coraz wiekszym zakresie mozliwosc korzystania z Internetu
    okazuje sie, ze mozliwosci korzystania z bankowosci sa mniejsze, bo waga
    stron jest coraz wieksza i zawieraja coraz wiecej bajerow.
    Wsrod 4 bankow z ktorych korzystam (mBank, Multibank, Citi, Fortis), obecnie
    najbardziej przyjaznym pod katem mobilnosci jest mBank.
    Jakie banki uwazacie za najbardziej godnymi polecenia dla osob, ktore nia
    maja dostepu to stacjonarnego, szerokopasmowego dostepu do Internetu?

    MK

  • 2. Data: 2007-12-25 14:20:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 25 Dec 2007 14:22:22 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Jakie banki uwazacie za najbardziej godnymi polecenia dla osob, ktore nia
    >maja dostepu to stacjonarnego, szerokopasmowego dostepu do Internetu?

    Te, które działają przez Linksa :D
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 3. Data: 2007-12-25 14:41:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > Te, które działają przez Linksa :D
    > --

    Jakos mi to nie pomoglo, bo w laptopie korzystam z MSIE, a w telefonie z
    Opery Mini. Pytanie mialo na celu zidentyfikowanie takich bankow bez badan
    empirycznych.

    MK

  • 4. Data: 2007-12-26 00:44:26
    Od: "y" <...@...com>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
    [...]
    > Jakie banki uwazacie za najbardziej godnymi polecenia dla osob, ktore nia
    > maja dostepu to stacjonarnego, szerokopasmowego dostepu do Internetu?

    Zdecydowanie bzwbk. Niestety, maja malo kompetentne kadry, ale interfejs
    mobilny maja WZOROWY. Po prostu czysty tekst, dziala blyskawicznie, pozwala
    na wszystko to, co pelen dostep (a przynajmniej wszystko, co ja chcialem
    zrobic).

    Pzdr,
    Piotr

  • 5. Data: 2007-12-26 11:43:55
    Od: Paweł U. <p...@n...wysylaj.pl>

> [...]
    > Jakie banki uwazacie za najbardziej godnymi polecenia dla osob, ktore nia
    > maja dostepu to stacjonarnego, szerokopasmowego dostepu do Internetu?

    Inteligo udostępnia część swoich usług przez wap. Czysty tekst /poza logo na
    powiatnie/ i chodzi nawet na dość starych telefonach.

    Paweł

  • 6. Data: 2007-12-27 07:58:48
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > razie nie jest, bo ma np. ograniczenia transferu. Z moich obserwacji
    > wynika, ze w tych bankach z ktorych korzystam przecietna strona serwisu

    Mbank i Inteligo chodza via Opera Mini ale pamietaj ze wszystko idzie
    via serwer Opery czyli czytaja rowno.

  • 7. Data: 2007-12-27 16:08:19
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    MK napisał(a) w wiadomości: ...
    >Jakie banki uwazacie za najbardziej godnymi polecenia dla osob,
    > ktore nia
    >maja dostepu to stacjonarnego, szerokopasmowego dostepu do Internetu?

    Dość prosty (i chyba niezbyt ciężki?) interfejs miał Getin.
    Ale lepsze jest wrogiem dobrego - jak ostatnio zobaczyłem pod
    FF to fatalnie się wyświetla, mastodont, zamiast tekstu obrazki
    - moim zdaniem spieprzyli.
    Może jakiś lobbing na rzecz lekkich tekstowych interfejsów?

    Arek

  • 8. Data: 2007-12-27 17:28:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jan Strybyszewski" <g...@...pl> wrote in message

    > Mbank i Inteligo chodza via Opera Mini ale pamietaj ze wszystko idzie via
    > serwer Opery czyli czytaja rowno.

    ??? Cos wiecej?

    MK