  • 1. Data: 2007-12-26 00:41:46
    Temat: Citibank Online i konto CitiOne Direct - nowy interfejs - opinia
    Od: "y" <...@...com>

    Witajcie,

    Posta mojego dedykuje wszystkim tym, ktorzy aktualnie szukaja banku, a citi
    rozpoczal zmasowana kampanie pozyskiwania klientow indywidualnych, wiec moze
    i biora citi pod rozwage. Chce tu opisac moje doswiadczenia, m. in. z
    dostepem internetowym, bo to jest rzecz, z ktora trudno sie zapoznac nie
    uzywajac wczesniej. Dyskusja takze mile widziana.

    Otoz, zaczynajac od poczatku:

    1. Zalozenie konta CitiOne Direct = 32 dni.
    Aby skutecznie zalozyc to konto korzystajac z uslug malo kompetentnych
    przedstawicieli (tych, co dojezdzaja) musialem spotkac sie z takim
    przedstawicielem trzy razy i wypelnic trzy wnioski. Pierwszy gosc
    przyjechal, wypelnilismy wnioski o kk, konto osobiste i oszczednosciowe.
    Niestety, pan przedstawiciel cos namieszal w papierach i pojechal na urlop,
    wiec kk dostalem po kilku dniach, a o koncie ani widu ani slychu (a zlozylem
    juz wypowiedzenie w innym banku, wiec zalezalo mi na uruchomieniu nowego
    konta). Dopiero po kilku telefonach na infolinie citi i zlozeniu dwoch
    reklamacji cos sie w sprawie ruszylo -- przyjechal drugi przedstawiciel i
    wypelnilismy kolejny wniosek. Niestety, tego bylo malo, ten sam
    przedstawiciel przyjechal kolejny raz, bo okazalo sie, ze jak chce konto
    direct, to trzeba jeszcze inny wypelnic... Ladnie sie zaczelo, konto bylo
    wreszcie dla mnie w pelni funkcjonalne po 32 dniach. Wniosek -- nie
    korzystac z przedstawicieli, ktorzy nawet nie sa pracownikami citibanku
    tylko firmy zewnetrznej.

    2. Nowy interfejs online -- hmmm...
    Cieszylem sie jak dziecko, ze wreszcie dostalem karte do konta, bo logujac
    sie przez kk dostawalem sie do starego interfejsu citibanku, ktory juz byl
    troche... opatrzony i staroswiecki. Citi reklamowal nowy interfejs, ze taki
    nowoczesny, ladny i bezpieczniejszy. Rzeczywiscie, logowanie jest troche
    lepiej pomyslane, nawet nie gorzej niz w np. mbanku. Interfejs na pierwszy
    rzut oka nieco ladniejszy, odswiezony, nawet fajny. Niestety, gdy sie przez
    niego klika to jest to straszne niechlujstwo, na poziomie jakiegos
    poczatkujacego w internecie banku spoldzielczego albo skoku. Interfejs
    webowy do citibanku nie licuje w ogole z godnoscia tej instytucji.
    Dlaczego? Oto przyklady:

    2a. Ustanowienie automatycznej splaty kk z konta osobistego. Generalnie
    dopiero za piatym czy szostym razem udalo mi sie to zrobic przez internet.
    Oczywiscie wszystkie operacje mozna zrobic przez telefon, ale to troche
    dziwna polityka, zeby zamiast kilku klikniec mial sluchac melodyjki przez
    kilka minut. OK, udalo sie ustawic auto splate kk. Jest tu takze link
    "Zobacz instrukcje splaty". I tego od kilku tygodni nie udalo mi sie
    podejrzec. Wlasnie kliknalem i oto jaki dostalem komunikat:
    "Zobacz, zmień lub wycofaj instrukcję spłaty karty

    Direct Debit instruction for the selected Card could not be found. "

    OK, ja rozumiem po angielsku, ale wczesniej widzialem tu tekst w rodzaju "Te
    informacje nie sa obecnie dostepne, sprobuj pozniej". Nie wiem kiedy to
    "pozniej" nastapi, na razie od 3 tygodni nie nastapilo. Nie wiem po co jest
    ta funkcja interfejsu citi online.

    2b. W tytulach wykonanych przelewow wszystkie litery sa wielkie, poza
    polskimi znakami, ktore sa male. Wyglada to karykaturalnie.

    2c. Mam konto biezace i oszczednosciowe. To oszczednosciowe to dobra oferta,
    nawet lepsza niz emax plus. Wszystkie przelewy pomiedzy kontami sa
    natychmiastowe -- TEORETYCZNIE. Zlecilem przelew miedzy moimi rachunkami
    dnia 24.12 a data realizacji to 27.12. Co dzieje sie z moimi pieniedzmi
    przez 3 dni, kiedy juz nie ma ich na biezacym a jeszcze nie ma ich na
    oszczednosciowym?

    2d. Ustawilem sobie przelew wewnetrzny z czasem realizacji za jakis czas. I
    koniec, zniknal. Poszedl albo w proznie, albo sie zrealizuje, mimo ze nie ma
    go na liscie przelewow z data przyszla. Tez nie wiem po co jest ta funkcja.

    2e. Jeszcze o przelewach przyszlych: gdy wybieram edycje przelewu przyszlego
    na koncie biezacym dostaje komunikat, cytuje: "Nie posiadasz żadnych stałych
    zleceń." a nie pytalem o stale zlecenia, komunikat jest mylacy, niechluje...

    2f. Kolejna sprawa -- ustawilem sobie przelew zewnetrzny na zupelnie inne
    konto z biezacego. Data = 24.12.2007. Po zalogowaniu sie do konta dzien
    wczesniej, o godzinie 14 zdziwilem sie, bo cos niskie saldo bylo na koncie.
    Okazalo sie, ze przelew z data na kolejny dzien teoretycznie juz poszedl,
    tzn. byl juz w historii rachunku z data z kolejnego dnia. Jak to mozliwe? A
    jesli bym chcial go wycofac w ostatniej chwili...?

    2g. Interfejs wylogowuje mnie co jakis czas w sposob calkowicie przypadkowy.
    Cokolwiek klikne, np. historie albo nowy przelew -- pojawia sie strona
    ogolna citibank online bez slowa komentarza. Dziwne...

    2h. Menu po lewej stronie zmienia sie w zaleznosci od kliknietej opcji.
    Dopiero po dluzszym poszukiwaniu okazuje sie, ze jest jeszcze poziome menu
    na gorze strony, drobnym druczkiem, ktore dziala na to po lewej stronie.
    Trzeba sie uczyc, uczyc i jeszcze raz uczyc gdzie co jest, bo czlowiek sie
    gubi. Do tego jeszcze co jakis czas wylogowuje i znowu trzeba szukac
    opcji...

    2i. Brak mozliwosci dostepu do interfejsu za pomoca innej przegladarki niz
    ie. Zero mozliwosci korzystania z konta przez przegladarke w komorce.
    Czyzbysmy cofneli sie w czasie?

    2j. Przy wprowadzaniu danych przelewu wewnetrznego podaje sie tytul
    przelewu. Nie wiem po co, skoro taki przelew i tak ma standardowy tytul:
    "Zlecenia różne".

    2k. "Przetwarzanie nocne". W tym momencie czesc funkcjonalnosci systemu nie
    dziala. Niespotykane w innych bankach, nawet mniejszych i -- wydawaloby
    sie -- gorzej nastawionych do klienta. Akurat przetwarzanie nocne odbywa sie
    wtedy, kiedy ja chce korzystac z konta, aby zlecic przelewy. O godzinie
    22:30 wreszcie mam czas, aby zrobic cos takiego i wtedy wlasnie musze czekac
    do 23:30. W nowym interfejsie i tak jest lepiej, bo do starego sie w ogole
    nie mozna bylo zalogowac w tym czasie (i nawet nie bylo informacji
    dlaczego -- po prostu "Nie rozpoznaje numeru PIN" i kombinuj czlowieku, czy
    sie ciagle mylisz czy tez ktos sie wlamal na twoje konto i zmienil kod
    dostepu...).

    Reasumujac -- moje pierwsze internetowe konto to bylo telepekao24.pl -- czy
    ktos to jeszcze pamieta? Od tamtych czasow zwiedzilem troche interfejsow
    webowych do bankow. Niektore mniej, inne bardziej przejrzyste czy
    ergonomiczne. Niektore maja swoje dziwne punkty, do ktorych trzeba
    przywyknac, ale to, co funduje nam citibank to jest cos niesamowitego -- jak
    taka instytucja nie wstydzi sie podawac klientom czegos tak dennego? Az
    przykro korzystac... Nikomu, kto jest choc troche przyzwyczajony do
    porzadnych i przejrzystych interfejsow, gdzie zawsze, albo prawie zawsze
    wszystko dziala. W citibanku prawie zawsze cos nie dziala (chociaz z mojego
    doswiadczenia wynika, ze podglad zlecenia splaty kk nigdy nie dziala).
    Interfejs po prostu jest rodem z dawnych czasow, kiedy to systemy tego typu
    byly absolutna nowoscia. Niechlujstwo i brak funkcjonalnosci -- na kazdym
    kroku.

    Jesli mam dla rownowagi powiedziec cos pozytywnego, to:
    1. Karta kredytowa -- chyba najlepsza. Najlatwiej sie autoryzuje,
    przeliczana w dolarach, co dla mnie jest plusem, rozpoznawalna, oferuje duzo
    fajnych dodatkowych funkcji, jak np. bezgotowkowe oplacanie rachunkow -- to
    jest hit!
    2. Obsluga na infolinii -- najlepsza, z jaka do tej pory mialem do
    czynienia. Ci ludzie sa super-cierpliwi i naprawde potrafia z klientem
    porozmawiac. I nawet dlugo sie na nich nie czeka, chociaz czasem
    automatyczny glos w sluchawce, po dlugim oczekiwaniu mowi: "Sorry, jestesmy
    zajeci, sp...laj".

    Jakie jest wasze zdanie na temat opisany tu przeze mnie dosc wyczerpujaco?

    Pozdrawiam,
    Piotr

    (nie podaje adresu mailowego ze wzgledu na niezamowione przesylki reklamowe,
    ale jesli ktos chce napisac do mnie to moj adres to moj nick malpa serwer
    kont pocztowych powiazany z najpopularniejsza wyszukiwarka)

  • 2. Data: 2007-12-26 12:27:37
    Od: Jacek <k...@n...gazeta.pl>

    On Wed, 26 Dec 2007 01:41:46 +0100, "y" <...@...com> wrote:

> [...]
    >
    >2i. Brak mozliwosci dostepu do interfejsu za pomoca innej przegladarki niz
    >ie. Zero mozliwosci korzystania z konta przez przegladarke w komorce.

    Używam wyłącznie FireFox/Windows2k i jakoś nie zauważyłem
    jakichkolwiek problemów, raz nawet udało mi się zalogować przez
    FireFox/Ubuntu (aczkolwiek tylko sprawdziłem stan, bez wykonywania
    operacji). Dawno temu rzeczywiście CitiOnline pozwalało wyłącznie na
    wybrane wersje MSIE ale to już historia. FF używałem nawet na starym
    interfejsie.

    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2007-12-26 18:26:50
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Jacek" <k...@n...gazeta.pl> wrote in message
    > On Wed, 26 Dec 2007 01:41:46 +0100, "y" <...@...com> wrote:
    [..]
> [...]
    > operacji). Dawno temu rzeczywiście CitiOnline pozwalało wyłącznie na
    > wybrane wersje MSIE ale to już historia. FF używałem nawet na starym

    Nie wiem jak z FF, ale rzeczywiście -- nowy interfejs, w przeciwieństwie do
    starego działa także pod Operą, której ja używam.
    Czyli krok w dobrą stronę, który napawa optymizmem.

    Może i konto będzie wkrótce dostępne z komórki?

    Pzdr,
    Piotr

  • 4. Data: 2007-12-27 10:27:44
    Od: "ygreko" <...@...com>

    Kolejny punkt w interfejsie webowym citibanku:

    Mam dwa konta: konto oszczednosciowe i osobiste. Kiedy wchodze na opcje
    przelewow ustanawiam sobie przelew z konta oszczednosciowego na osobiste z
    data przyszla. Wpisuje kwote, a ponizej jest wybor:
    [ ] dzis
    [ ] data przyszla [__/__/_____]

    Wobec tego wprowadzilem sobie przelew z data przyszla, kliknalem w ikonke
    kalendarza, wybralem date i kliknalem "dalej".
    Pokazalo sie podsumowanie wszystkiego, co wprowadzilem, kliknalem "wykonaj
    przelew". Pojawilo sie ostateczne podsumowanie, gdzie czytam m. in. (cytat):
    "Ustalono następujący przelew [...]
    Numer potwierdzenia 3"

    Po czym tego przelewu nie ma na liscie przelewow z data przyszla. Dzwonie do
    citiphone i co sie okazuje? NIE MA TAKIEJ FUNKCJONALNOSCI, jest blad w
    systemie transakcyjnym.

    Krotko mowiac: citibank robi z klienta idiote podajac informacje, ze
    ustalono przelew, nawet podaje numer potwierdzenia, po czym idzie to w
    kosmos.
    Wyobrazmy sobie sytuacje, ze ktos ustanowil sobie przelew z data przyszla po
    to, aby miec z powrotem srodki z konta oszczednosciowego na osobiste w celu
    splaty karty kredytowej, bo wlasnie wyjezdza na narty i jest spokojny, ze
    zadluzenie sie splaci. Po czym okazuje sie, ze przelew nie poszedl, a citi
    kosi dodatkowa oplate za nieterminowa splate karty i dopiero wtedy trzeba
    skladac reklamacje i czekac na ew. rozpatrzenie.

    No jak dla mnie to jest to ewidentna porazka citibanku. Nie mozna miec
    zaufania do banku, ktory robi takie numery w serwisie transakcyjnym dla
    klienta.

    Kolejna sprawa: okazuje sie, ze klient nie ma mozliwosci ustanowienia splaty
    zadluzenia karty kredytowej. Po prostu jest link, ale nie ma mozliwosci.
    Czyli mialem NIEWIARYGODNE SZCZESCIE, ze ktoregos razu po zalogowaniu sie
    udalo mi sie to ustalic. Po prostu system transakcyjny citibanku mial akurat
    chwile, ze dzialal dobrze i wtedy to przeszlo. Natomiast nie ma mozliwosci
    sprawdzenia tego przez net, trzeba dzwonic.

    Trzeba rozwazyc mozliwosc zakladania konta w citibanku, bo na chwile obecna
    bank ten dopiero uczy sie obslugi klienta. Jesli chcesz byc robionym w konia
    klientem, szczurem doswiadczalnym -- prosze bardzo. Pamietaj, ze kilka
    rzeczy w serwisie transakcyjnym nie dziala, mimo ze twierdza, ze dzialaja i
    nawet pokazuja potwierdzenie.

    Wedlug infolinii te bledy maja byc poprawione do 19. stycznia. Nie wiem
    tylko, czy do tej pory uda mi sie zostac w tym banku, bo mam kompletny brak

  • 5. Data: 2007-12-27 12:36:34
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "ygreko"
    > Wedlug infolinii te bledy maja byc poprawione do 19. stycznia. Nie
    > wiem tylko, czy do tej pory uda mi sie zostac w tym banku, bo mam
    > kompletny brak zaufania do banku, ktory robi takie numery...

    ja już dawno stracilem zaufanie do systemu tego banku :-)
    *** blad ***

  • 6. Data: 2007-12-27 13:27:01
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message
    > Użytkownik "ygreko"
    >
    > ja już dawno stracilem zaufanie do systemu tego banku :-)

    Rozumiem, ze chodzi Tobie o dostep za numerem karty i pinem a pozniej
    przelewy bez absolutnie zadnego potwierdzenia tozsamosci? (tak bylo w
    poprzednim systemie).
    To dla mnie bylo calkowicie niezrozumiale, teraz troche poszli po rozum do
    glowy, bo przynajmniej trzeba aktywowac odbiorce... Najsmieszniejsze bylo
    to, jak oni mowili, ze sa zabezpieczenia niewidoczne, buahahahaha. Tak,
    niewidoczne, bo ich nie ma. A ciemny lud to kupowal...

    Citibank wydaje teraz miliony na reklame, aby przyciagnac osoby fizyczne,
    aby zakladali konta. Ale moje pytanie brzmi: z czym do ludzi? Z oszukujacym
    systemem, wymuszajacym ciagle telefony na infolinie z pytaniami jak mam
    rozumiec te bzdury, ktore system wypisuje na ekranie?

    Pzdr,
    Piotr

  • 7. Data: 2007-12-27 17:43:28
    Od: d...@d...com

    Witam,

    Też zainteresowałem się ofertą konta CitiOne Direct. TOiP wygląda
    interesująco. Poszedłem więc do oddziału (ponoć wzorcowego ;)), niestety
    był on otwarty od miesiąca, ludzie generalnie zieloni...
    Kiedy powiedziałem, że chce otworzyć CitiOne Direct, to usłyszałem, że
    takiego nie ma na formularzu i to konto jest internetowe, więc tylko
    przez internet mogę złożyć wniosek. Dalej spytałem czy jak będzie
    wyglądać składanie np. dyspozycji na wypadek śmierci, zakup jednostek
    TFI czy akcji w ich domu maklerskim. Zostałem poinformowany, że nie da
    się przez internet i trzeba przyjść do oddziału. Część dyspozycji można
    składać przez telefon tj. dokupienie jednostek TFI. Pan w banku
    oczywiście nie był w stanie pokazać interfejsu internetowego.

    Dla mnie najbardziej niezrozumiałe jest fakt, że w oddziale można
    wykonać wszystkie operacje po za otworzeniem rachunku.

    Pozdrawiam
    DD

  • 8. Data: 2007-12-27 18:42:59
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 26 Dec 2007 19:26:50 +0100, ygreko wrote:

    > Nie wiem jak z FF, ale rzeczywiście -- nowy interfejs, w przeciwieństwie do
    > starego działa także pod Operą, której ja używam.

    Poprzednia wersja CitiOnline działała pod IE, FF i Operą.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 9. Data: 2007-12-27 19:45:18
    Od: "koala" <k...@p...fm>

> [...]
    > To dla mnie bylo calkowicie niezrozumiale, teraz troche poszli po
    > rozum do glowy, bo przynajmniej trzeba aktywowac odbiorce...

    Aktywacja odbiorcy SMSem istaniała i w starym systemie.
    Nie żebym był adwokatem systemu internetowego Citka bo stystem ten jest
    cienki strasznie

    Pozdr,
    Koala

  • 10. Data: 2007-12-27 19:47:23
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 27 Dec 2007 20:45:18 +0100, koala wrote:

    > Aktywacja odbiorcy SMSem istaniała i w starym systemie.
    > Nie żebym był adwokatem systemu internetowego Citka bo stystem ten jest
    > cienki strasznie

    Autoryzacja SMSowa nowych odbiorców nie była od początku.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki