  • 11. Data: 2012-10-16 12:01:41
    Temat: Re: Wyłudzenie pieniędzy w mbanku
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 08:41:16 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    ...>
    > Zainteresowałem się, chciałem przeczytać, ale się nie da bo jakieś, nie
    > strona.
    > Chyba lepiej takie informacje zamieszczać tam, gdzie bez trudu można je
    > przeczytać.
    Można przeczytać trochę jak się kliknie zamknij w oknie rejestracji logowania, choćby
    obejrzeć zrzuty z ekranu na których słownictwo sugeruje od razu że to ściema:
    '...kwota została zaliczona na Wasze konto...', '...środkyw...', '... ktyrego...'.

    Nie da się przeczytać całości, więc też nie wiem co tam jest napisane.

    Pozdrawiam bezfejsowca :-)

    Michał M

  • 12. Data: 2012-10-16 20:17:30
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Witam.Bardzo proszę osoby które zostały okradzione w okresie od połowy
    > września do chwili obecnej o jakiekolwiek informacje w tej sprawie...jeśli
    > by znalazł się jakiś prawnik który > mógłby nam pomoc prosimy o
    > kontakt.Nasza strona na facebooku to:
    > https://www.facebook.com/pages/Okradzeni-klienci-mba
    nku/113978242089497
    > Nawet jeśli tylko byście
    > rozpowszechnili nas profil gdziekolwiek się da,aby wszystkie osoby
    > poszkodowane się zgłaszały...Dziękuję i pozdrawiam.

    Ja tam na to patrzę pozytywnie i widzę w tym przeróżne dobre aspekty, a te
    poniższe komentarze bez serca są doprawdy nie na miejscu.

    Chciałbym także serdecznie zaprosić wszystkich poszkodowanych, od których
    mBank wyłudził środki na rynek finansowy. Nie ma wprawdzie strony na fejsie,
    ale ogólnie to takie miejsce gdzie się kupuje i sprzedaje obligacje, waluty,
    akcje, kontrakty na towary i inne dziwne rzeczy.

    Podobno czasem ludzie wtapiają, ale w razie czego będzie można stronę na
    fejsie otworzyć i może tym ludziom oddadzą (mówi się, że trzeba mieć do tego
    ponad sto tysięcy lajków). Sprawa jest dość prosta: patrzy się, ewentualnie
    czyta co jest napisane (nie jest to warunek konieczny) i klika. Tak jak w
    mBanku robiliście, więc umiecie to!

  • 13. Data: 2012-10-16 23:23:24
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 20:17:30 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > ewentualnie czyta co jest napisane (nie jest to warunek konieczny) i
    > klika. Tak jak w mBanku robiliście, więc umiecie to!

    Proszę mi tu przestać amerykanizować polski język ;) Co to są te "lajków"?
    Brońmy się przed tą hameryką jak długo się da.

    --
    xbartx

  • 14. Data: 2012-10-17 06:21:22
    Temat: [OT] Re: Wyłudzenie pieniędzy w mbanku
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-16 23:23, xbartx pisze:

    > Proszę mi tu przestać amerykanizować polski język ;) Co to są te "lajków"?
    > Brońmy się przed tą hameryką jak długo się da.

    A co to jest "komputer"?
    Ilu ludzi mówi "wkrętak", a nie "śrubokręt"? (To drugie jest z
    niemieckiego, gdyby ktoś nie wiedział. Serio!) :)

    Czesi bronią się skuteczniej, oni mają "poczitacz" (czitat' = liczyć).
    A sami Amerykanie mają przesrane - u nich porcelana, to "Chiny".

    Owszem, możemy bronić się przed implantami w języku, ale tu jednak
    decydować będzie demokracja, czyli popularność i używanie słów. Będzie
    decydować motłcho, ulica, jak to w demokracji. Elity mogą jedynie
    podkreślać swoją elitarność przez nieuleganie modom motłochu. Granica
    jednak jest nieostra.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 15. Data: 2012-10-17 07:22:49
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 21:23:24 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > Proszę mi tu przestać amerykanizować polski język ;) Co to są te "lajków"?
    > Brońmy się przed tą hameryką jak długo się da.

    Daj spokój, przecież Marek robi sobie jaja po całości :)

    AK

  • 16. Data: 2012-10-17 12:04:42
    Temat: Re: [OT] Re: Wyłudzenie pieniędzy w mbanku
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    SQLwiel napisał(a) :

> [...]
    > decydować motłcho, ulica, jak to w demokracji. Elity mogą jedynie
    > podkreślać swoją elitarność przez nieuleganie modom motłochu. Granica

    Nieostra, ale często absurdalna. Chyba nikt nie używa
    "międzymordzie" zamiast "interface", czy "liczacz" zamiast
    "kalkulator". Bo "liczydło" to jednak coś innego :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 17. Data: 2012-10-17 15:25:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:

    > Ilu ludzi mówi "wkrętak", a nie "śrubokręt"? (To drugie jest z
    > niemieckiego, gdyby ktoś nie wiedział. Serio!) :)

    Schraubenzieher nie brzmi jak śrubokręt...

    Może miałeś na myśli słoweński šraufenziger, który w tym języku (jak
    inne narzędzia zresztą) pochodzi z niemieckiego?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 18. Data: 2012-10-19 00:57:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Oct 2012, SQLwiel wrote:

    > Ilu ludzi mówi "wkrętak", a nie "śrubokręt"?

    No nie mów, że śruby od wkrętu nie odróżniają ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-10-20 20:05:04
    Od: Zibo <z...@g...com>

    Hm...
    A moglibyście tak w skrócie opisać co to za afera.
    Pytam tak z ciekawości. Doświadczenia nigdy za wiele.

  • 20. Data: 2012-10-21 02:04:58
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2012 11:05:04 -0700 (PDT), Zibo napisał(a):
    > Hm...
    > A moglibyście tak w skrócie opisać co to za afera.
    > Pytam tak z ciekawości. Doświadczenia nigdy za wiele.

    Żadna afera, sprawa stara jak mBank. Trojan w momencie logowania się klienta
    na stronę mBanku podmienia obraz wyświetlany przez przeglądarkę i krzyczy że
    było wyłudzenie, próby logowania lub coś innego w tym stylu. Jako ostatnią
    deskę ratunku bank łaskawie daje klientowi możliwość potwierdzenia swojej
    tożsamości za pomocą skromnego przelewu. Jeleń potwierdza, a w tym czasie
    trojan z użyciem podanego kodu jednorazowego autoryzuje przelew wszystkich
    środków na konto słupa, z którego natychmiast kasę wyciągnie się w
    bankomacie.

    Dużo mniej skuteczne od kiedy mBank wprowadził SMSy - ale jak widać nadal
    jest niemało osób które na autoryzację SMSami nie chciały przejść. O tyle
    zabawne, że pozostanie przy kodach jednorazowych mogłoby sugerować wysoką
    świadomość ewentualnych zagrożeń - tymczasem jak widać są to ludzie którzy
    nawet nie potrafią zrozumieć że bank nie ma z tym nic wspólnego...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944