  • 21. Data: 2010-10-22 10:51:09
    Temat: Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 22.10.2010 12:36, pmlb pisze:
    > ?

    > Skuszony ta oferta przegladnelem tabele oplat ... i co tam mamy?
    > Niby bezplatna karta .. ale jak wykonasz obrot pond 300zl...

    To chyba w wersji z prezentem, promocyjnej. Bo ciekawe czy w UK jest
    bank dający iPODa za przelewanie pensji. W wersji podstawowej jest 0zł
    bez warunków. Naucz się czytać dokładniej.

    > a ja
    > pisalem, ze ma byc darmo nawet jak rok bedzoie na koncie zero!

    Będzie. Tak samo w GetinOnline.

    > Dalej, sprawdzenie salda w bankomacie 1.99zl!!!! pojebalo?!

    No mało, powinno być z 5zł dla ludzi co klikać i pisać nie umieją i
    bankomatów muszą do takich czynności używać, tracąc bezpowrotnie papier
    w tak idiotyczny sposób.

    > Za
    > sprawdzenie salda 2 zl!!!! Co za srdniowiecze, dobrze, ze za oddech nie
    > kasuja.

    Średniowiecze to jest tam, gdzie zamiast sprawdzać saldo elektronicznie,
    robi się to na papierku a zamiast przelewać pieniądze w ten sam dzień,
    wysyła się jakieś średniowieczne czeki. Czytaj: UK.

    > I wy mowicie, ze bankowosc w Polsce jest 100 do przodu?!

    No tak- w nowoczesnej bankowości odchodzi się od papieru.

    > W Uk
    > sprawdzenie salda, wydrukowanie skroconego lub pelnego statment jest
    > darmopwe...

    W Polsce też- w systemie transakcyjnym. Drukować sobie możesz sam, na
    własnej drukarce za własną kasę. Bankomat nie służy do sprawdzania salda
    tylko do podejmowania gotówki i wcale się nie dziwię, że "dodatkowe"
    usługi są płatne.

    > No ale faktycznie w UK bankowosc jest zcofana i mam nadziej ze taka
    > zostanie...

    No czeki zostają do 2018 roku, to jeszcze parę lat zacofania jest. Może
    przez ten czas będzie coś na kształt polskiego Eliksiru, który działa
    już bagatela ze 12 lat :) Dotrze cywilizacja i przelewy będą w ten sam
    dzień. Tylko nie pytaj po co mi to.

    Michał

  • 22. Data: 2010-10-22 12:06:27
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    > Panowie, ja Was proszę, przestańcie wyciągać go z KF. Nic nie wskóracie
    > swoimi tłumaczeniami, bo to jest zwykły żelbetonowy troll i żadne
    > tłumaczenia ani przykłady tego żelbetu nawet nie ukruszą, bo on się po
    > prostu nie kruszy! A tylko o to mu chodzi aby ciągnąć tą bezsensowną
    > dyskusję w nieskończoność.
    > --
    > xbartx

    to ja... przepraszam, a miało być tak zabawnie bo tekty Stokes'a mnie
    rozwalają, ale z tym gryzieniem w tylek to była 100tu procentowa prawda.
    To się wiecej nie powtorzy.

  • 23. Data: 2010-10-22 13:08:01
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j...@w...kopernik.gliwice.pl>,
    Marx <M...@n...com> wrote:

    > mam konto w mBank od wielu lat, nie pamietam abym za cos zaplacil (przez
    > pewien czas byly platne przelewy - to jedyne co m przychodzi do glowy).
    > Czy w UK wszystkie uslugi w ramach konta sa darmowe?

    Oczywiscie nie sa.
    Kol. pmlb wciaz bredzi.

    TA

  • 24. Data: 2010-10-22 13:17:15
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <7...@w...kopernik.gliwice.pl>,
    Marx <M...@n...com> wrote:

    > a co to jest standardowa bankowosc? limit kredytowy w koncie? karta
    > kredytowa? to jest standard? wyplaty w swoich bankomatach,a moze w
    > obcych a moze jeszcze za granica? kto ustala ten standard? jak darmowe
    > to wszystko, a jak cokolwiek jest platne to juz konto nie jest darmowe.

    Standard ustala pmlb.

    TA

  • 25. Data: 2010-10-22 15:08:21
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości grup
    ws.onet.pl...

    Ja w innym temacie. Ponieważ wybieram się w strony gdzie z tego co pamiętam
    bywałeś, czy mógłbyś opisać jak wygląda kwestia ewentualnych płatności
    kartowych na terenie Sudanu? Lotnisko w Chartumie, Port Sudan i ewentualnie
    gdzieś jeszcze się da?

  • 26. Data: 2010-10-22 15:39:49
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    "Michal" <n...@n...org> wrote in message

    > To chyba w wersji z prezentem, promocyjnej. Bo ciekawe czy w UK jest bank
    > dający iPODa za przelewanie pensji. W wersji podstawowej jest 0zł bez
    > warunków. Naucz się czytać dokładniej.

    No to laskawie pokaz mki to w 100% darmowe konto, z darmowa karta i z
    darmowymi wyplatami z bankomatow, z darmowymi przelewami, darmowym
    sprawdzeniem salda!
    Nie koniecznie drukowanego w bankomacie ale np. wyswietlonego na ekranie.

    > Będzie. Tak samo w GetinOnline.

    > No mało, powinno być z 5zł dla ludzi co klikać i pisać nie umieją i
    > bankomatów muszą do takich czynności używać, tracąc bezpowrotnie papier w
    > tak idiotyczny sposób.

    Jaki papier? NMa ekranie mozesz sprawdzic, lub na zyczenie wydrukowac
    naturalnie za darmo.
    Ty za to bulisz ja nie:)))
    Ty musisz miec komputer i internet ja nie musze a mimo to mam za darmo -
    czujesz roznice?

    > Średniowiecze to jest tam, gdzie zamiast sprawdzać saldo elektronicznie,
    > robi się to na papierku a zamiast przelewać pieniądze w ten sam dzień,
    > wysyła się jakieś średniowieczne czeki. Czytaj: UK.

    Czeki sa jak najbardziej pozyteczne i sluza do roznego rodzaju operacji,
    poza tym sa praktycznie w 100% bezpieczne!
    Ale skad ty o tym mozesz wiedziec skoro w polsce by miec konto w banku
    trzeba miec komputer i internet:)

    > No tak- w nowoczesnej bankowości odchodzi się od papieru.

    Aha, i koszty bank znow przezuca na ciebie? No rewelacja - coraz bardziej
    sie przekonuje, dlaczego w polsce firmy z zachodu robia takie lody...
    Wszak polskaowi wystarczy powiedziec jakie to nowoczesne jak na filmie
    amerykasnim podlechtac go jaki to on bohater i super i polaczek juz merda
    ogonkiem i buli i jeszcze ladnie szczeka z zadowolenia:)

> [...]
    > własnej drukarce za własną kasę. Bankomat nie służy do sprawdzania salda
    > tylko do podejmowania gotówki i wcale się nie dziwię, że "dodatkowe"

    Co to za dodatkowa usluga wyswietlenie salda na monitorze bankomatu?
    Serio taki cud wynalazek, ze w Poslce kosztuje az 2 zl? te kilka linijek
    tekstu?
    To musicie jeszcze w polsce troche poczekac, to pewnie tez sprawdzenie salda
    w bankmacie bedzie tak proste, ze pewnie bedzie bezplatne.

> [...]
    > bagatela ze 12 lat :) Dotrze cywilizacja i przelewy będą w ten sam dzień.

    Juz ci napisalem, czek ma swoje zalety i w niektorych sprawach jest
    niezastapiony.
    Przelew 1 dzien? W Uk tez sa... ba, wiekszos transakcji ktore ty musisz
    wykonac przelewem w UK wykonasz to samo karta debetowa ktora tez jest
    gratisowa.
    Widze, ze nadal ludzie w Polsce nie kumaja co to bank. Dalej sadza, ze sa
    bardzo do przodu...
    Napisz prosze do czego ci ten przelew 1 dniowy i dlaczego tego nie zalatwisz
    karta debetowa i to nie w 1 dzien ale w kilka sekund...
    Bo sie moze okazac, ze w Polsce platnosc elektropniczna nazywa sie
    przelewem...

  • 27. Data: 2010-10-22 15:51:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-22, pmlb <b...@d...pl> wrote:

    [...]

    > No to laskawie pokaz mki to w 100% darmowe konto, z darmowa karta i z
    > darmowymi wyplatami z bankomatow, z darmowymi przelewami, darmowym
    > sprawdzeniem salda!

    Mówisz, że w UK masz wypłaty ze wszystkich bankomatów, nawet prywatnych
    firm? Nie. Ojej. Więc jednak NIE bezwarunkowe. oj, oj.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2010-10-22 16:05:08
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    > KONTO całkiem bezpłatne bezwarunkowo znajdziesz w zdecydowanej większości
    > banków teraz. KONTO + KARTA już trudniej, ale jest to możliwe w conajmniej
    > kilku miejscach, bez żadnych warunków do spełnienia.
    >
    > Grupę poczytać, zorientować się. Odpowiednie nazwy już padły.

    Raz jeszcze informuje, nie ma konta "bez warunkowego" w polsce.

    > Masz jakieś oficjalne statystyki?

    Nie, ale sadzisz, ze miliony w Polsce wysylaja przelewy za granice po 1 tys
    funtow?

    > Też tego nie robię, ale fajnie, że mam we własnym banku taką możliwość,
    > bez wychodzenia z domu, przez system transakcyjny. A Angol musi iść do
    > oddziału. Kto ma lepiej?

    Ja bo ja za to czego nie uzywam nie ponosze kosztow ty tak, tylko dlatego za
    to placisz, ze masz mozliwosc z tego skorzystac...
    Jak ja bede chcial skorzystac to zaplace lub tez nie.

    > O używaniu kart płatniczych za granicą- do płatności bezgotówkowych oraz
    > bankomatów.

    Zadalem sobie trud i sprawdzilem moja debetowke gdzie bedzie za darmo
    wyplata z bankomatow na swiecie:
    USA, Kanada, S.Afryka, Francja, Niemcy, Hiszpania, Meksyk, Gwatemala,
    Ukraina, Nowa Zelandia, Australia, Wyspy Pacyfiku
    Starczy?
    Aha i nadal nie place za to prowizji ani za karte.

    > No ale rozmawiamy o usługach bankowych w tym momencie. Ja biorę karty bo
    > są bezpieczne, elastyczne i korzystne. Tak jakbyśmy porównywali dwa
    > samochody, wyszłoby że Twój pali w trasie więcej i zacząłbyś się bronić,
    > że w trasy to i tak jeździsz pociągiem.

    W czym karta niby jest bezpieczniejsza od gotowki?
    Widziales kiedys na oczy 1000 euro? Wiesz ile to papierkow i gdzie sie
    zmiesci?
    Zajmnie niewiele wiecej miejsca niz twoje karty.
    A 1000 euro chyba wystarczy na 3 dni - nie? Za malo, z karty wiecej wydasz?

    > Ale co to za życie, bynajmniej nie jest to "bezpłatna bankowość".

    Jak to co to za zycie? Normalne! Zamiast karta (ktora i tak nie zawsze
    zaplacisz i musisz dodatkowo szukac bankomatu wyplacajac te cholerne i
    przestarzale papierki) ja place papierkami... zawsze chetnie sa przyjmowane,
    nie ma ograniczen, ze musze za iles tam kupic bo inaczej mi nie przyjma
    karty. Biore dowolna taksowke i place gotowka a jak napisalem hotel moge
    sobie zarezerwowac wczesniej przez internet bez zadnej prowizji.
    Roznimy sie tym, ze ja dbam o moje pieniadze, ty wolisz pseudo nowoczesne
    gadzety za ktopre placisz...

    > - OpenFinance
    > - Getin Online
    > - MBank

    Prosze o wsklazanie konkretnego konta ROR za ktore w 100% nie zaplace nic.

    > Patrz wyżej.

    > Ale co MNIE obchodzi Kowalski? Ja płacę za konto 0zł i korzystam z
    > bankomatów zagranicznych z 0zł prowizji. A Anglik płaci prowizje, i co?

    Nie placi.

    > To, że Kowalski myśleć nie umie i nie zmienia banku na całkowicie
    > bezwarunkowo bezpłatne (takie są w Polsce do dyspozycji dla każdego) to
    > nie jest moja wina i moja sprawa.

    Ale ty tez placisz!
    Sadzisz, ze masz zero bo bank cie kocha?
    Ty musisz tanczyc jak oni zagraja by za to nie placic... ot piesek siad,
    lezec...
    Jak mi bank powie, ze musze to czy tamto by miec za darmo to mowie bye.

    > Mało tego- poza PKO BP i może PEKAO to w praktycznie każdym banku w Polsce
    > jest możliwość posiadania realnie bezpłatnego konta + karty. To naprawdę
    > nie moja wina, że ludzie lubią przepłacać, na tej samej zasadzie jak lubią
    > tankować na droższych stacjach to samo paliwo.

    Tlumacze ci, jak nie bedziesz mogl czegos wykonac co bank ci kaze to
    zaplacisz... tylko dlatego ze czegos nie zrobiles co oni chcieli (nie sadze,
    ze to zrozumiesz)

    > Pisaliśmy już setki razy, że "bankowość" tu i tam jest po prostu lekko
    > inna- natomiast wytaczanie ciężkich dział pt. "Polska nie jest
    > cywilizowana" i "banki okradają" jest grubym nieporozumieniem.

    Dokladnie ... teraz idealnie wyszlo porownanie tego anglika bankowowsci w
    Polsce i w UK
    W Polsce bankier to osoba sznowana wrecz bostwo... w UK to zlodzieje.
    Tylko dlaczego w Polsce ludzie musza placic za konta a w uk nie....
    I teraz ty piszesz, ze bankowosc w Polsce jest cywilizowana bo bulisz 2zl;
    za sprawdzenie konta w bankomacie....

    > Potwarzam: w Polsce każdy obywatel może założyć bezwarunkowo bezpłatne
    > konto z bezwarunkowo bezpłatną kartą debetową. W dodatku przelewy będą za
    > darmo, w tej sam dzień. Banki w UK mogą sie schować.

    Juz pisalem w innym miejscu, jaki przelew w 1 dzien? co i za co przelewasz i
    napisz czego ja nie zrobie debetowka w kilka sekund co ty przelejesz w jeden
    dzien?
    Dwa wskaz wreszcie konkretnym linkiem gdzie to konto bezwarunkowo darmowe?
    Bo na razie piszesz o "yeti" wszyscy slyszeli nikt nie widzial:)

    > A skąd ten wniosek że muszą, hm?

    A za co placa? Za sam zapis w bazie?

    > Na pierwszy ogień:

    > - otwieranie nowych rachunków przez Internet (potwierdzane np. hasłem
    > SMSowym)

    Mozna otwierac internetowo nowe rachunki, czy sa hasla potwierdzane sms-em
    tego nie wiem.

    > - Zamawianie nowych kart

    Jak najbardziej - ba! za darmo!

    > - Konfiguracja limitów ilościowych i kwotowych dla kart (limity
    > autoryzacyjne)

    Limitu wyplaty gotowki nie zrobisz sobie sam! To ustala bank i w 90%
    przypadkow w UK limit jest ustawiony na 300 funtow dziennie.
    By zwiekszyc musisz napisac podanie do banku lub osobiscie rozmawiac z
    advisorem. Wynika to z faktu zabezpieczenia sie banku przed naglym brakiem
    gotowki w bankomatach.
    Ciekawe jak ty pogadasz z advisoerm jak masz tylko internetowe konto:)

    > Twój bank obsługuje te funkcje? Bo mój tak. Tylko nie pisz, że Tobie to
    > niepotrzebne. Mnie tak.

    Wszystko co napisales jest w UK - cos jeszcze? Aha jest to za darmo.
    System hasel korzystajac z banku w komorce wyglad inaczej, prosta bankowosc
    (sprawdzenie salda, wyciag) na zwyklym hasle plus dwie litery ze slowa pinu
    (8 znakow) - numer karty, usluge aktywuje sie poprzez internet. Pelna
    bankowosc w komorce - musisz miec juz odpowiednik pin centry, takiego
    kalkulatora dzialajcego na zasadzie pytanie - odpowiedz.
    kazdy ruch (przelew, DD, itp musi byc potwierdzona tym urzadzeniem.
    Co jeszcze?

  • 29. Data: 2010-10-22 16:12:46
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> wrote in message
    > On 2010-10-22, pmlb <b...@d...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Mówisz, że w UK masz wypłaty ze wszystkich bankomatów, nawet prywatnych
    > firm? Nie. Ojej. Więc jednak NIE bezwarunkowe. oj, oj.

    Co to znaczy prywatnych firm?
    Chodzi ci o bankomat np. w Pub-ie gdzie gotowke zapewnia wlasciel pub-u?
    Owszem, tam placisz prowizje, bo to bankomat praktycznie osoby prywatnej,
    natomiast bankomaty nalezace do bankow a o takich mowimy sa darmowe.
    W Polsce tez mam na mysli bankomaty nalezace do bankow.
    Bankomaty jak to nazywasz prywatne sa glownie w pomieszczeniach prywatnych,
    czesto zamykane na noc.
    Tak samo jak papierosy w pub-e kupisz tylko w automacie...
    To zaden warunek! Bo rownie dobrze mozesz od kogos pozyczyc 100 a dac mu na
    miejscu czek na 120... to dokladnie tak samo jak z tymi bankomatami.
    Inna sprawa, ze owe bankomaty informuja cie o prowizji i jej wysokosci zanim
    dokonasz jakiejkolwiek transakcji.
    Natomiast przy okazji dodam, ze kazdy sklep w UK ma obowiazek na zyczenie
    klienta wyplacic gotoke do 50 funtow (cache back) bez prowizyjnie.

  • 30. Data: 2010-10-22 16:24:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-22, pmlb <b...@d...pl> wrote:

    [...]

    > Owszem, tam placisz prowizje, bo to bankomat praktycznie osoby prywatnej,
    > natomiast bankomaty nalezace do bankow a o takich mowimy sa darmowe.

    Nie. Wszystkie, to wszystkie. W dupie mam kto pakuje tam kasę.
    Skoro darmowe, to darmowe.

    > W Polsce tez mam na mysli bankomaty nalezace do bankow.

    A ja wszystkie, m. in. takie należące do Euronetu.

    > To zaden warunek! Bo rownie dobrze mozesz od kogos pozyczyc 100 a dac mu na
    > miejscu czek na 120... to dokladnie tak samo jak z tymi bankomatami.

    Nie. Nie jest spełniony warunek darmowych bankomatów w UK.
    Epic fail z Twojej strony.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl