eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło › Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    Date: Fri, 22 Oct 2010 12:51:09 +0200
    From: Michal <n...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło

    W dniu 22.10.2010 12:36, pmlb pisze:
    > ?

    > Skuszony ta oferta przegladnelem tabele oplat ... i co tam mamy?
    > Niby bezplatna karta .. ale jak wykonasz obrot pond 300zl...

    To chyba w wersji z prezentem, promocyjnej. Bo ciekawe czy w UK jest
    bank dający iPODa za przelewanie pensji. W wersji podstawowej jest 0zł
    bez warunków. Naucz się czytać dokładniej.

    > a ja
    > pisalem, ze ma byc darmo nawet jak rok bedzoie na koncie zero!

    Będzie. Tak samo w GetinOnline.

    > Dalej, sprawdzenie salda w bankomacie 1.99zl!!!! pojebalo?!

    No mało, powinno być z 5zł dla ludzi co klikać i pisać nie umieją i
    bankomatów muszą do takich czynności używać, tracąc bezpowrotnie papier
    w tak idiotyczny sposób.

    > Za
    > sprawdzenie salda 2 zl!!!! Co za srdniowiecze, dobrze, ze za oddech nie
    > kasuja.

    Średniowiecze to jest tam, gdzie zamiast sprawdzać saldo elektronicznie,
    robi się to na papierku a zamiast przelewać pieniądze w ten sam dzień,
    wysyła się jakieś średniowieczne czeki. Czytaj: UK.

    > I wy mowicie, ze bankowosc w Polsce jest 100 do przodu?!

    No tak- w nowoczesnej bankowości odchodzi się od papieru.

    > W Uk
    > sprawdzenie salda, wydrukowanie skroconego lub pelnego statment jest
    > darmopwe...

    W Polsce też- w systemie transakcyjnym. Drukować sobie możesz sam, na
    własnej drukarce za własną kasę. Bankomat nie służy do sprawdzania salda
    tylko do podejmowania gotówki i wcale się nie dziwię, że "dodatkowe"
    usługi są płatne.

    > No ale faktycznie w UK bankowosc jest zcofana i mam nadziej ze taka
    > zostanie...

    No czeki zostają do 2018 roku, to jeszcze parę lat zacofania jest. Może
    przez ten czas będzie coś na kształt polskiego Eliksiru, który działa
    już bagatela ze 12 lat :) Dotrze cywilizacja i przelewy będą w ten sam
    dzień. Tylko nie pytaj po co mi to.

    Michał