  • 221. Data: 2019-04-24 20:34:34
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 17:29, gosc pisze:

    > Złotówka zostanie w kraju, kurs złotówki spadnie.

    Przez co będzie się opłacać eksportować, przez co kurs złotówki wzrośnie
    itd. Nie wiem co chciałeś pokazać twierdzeniem, że kursy walut podlegają
    zmianom?

    --
    Liwiusz

  • 222. Data: 2019-04-24 20:37:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 17:47, gosc pisze:

    > Możliwe.

    To chyba jak się nie nabije na kasę.

    > I polska waluta osłabnie.
    > Za osłabienie waluty zapłacą wszyscy podatnicy.

    Już odpowiedziałem w wątku obok.

    > Nie ma błędu.
    > Zakup juanów może zrobić kantor, bank. Nie musi kupujący.
    > Polska waluta osłabnie.
    > Za osłabienie waluty zapłacą wszyscy podatnicy.

    Kantor/bank to taki pośrednik. Chłopak sprzeda złotówki i kupi juany, to
    znaczy że ktoś inny kupi złotówki za juany. Bilans złotówek do wydania w
    kraju nie zmieni się, gospodarka nic "nie traci". Kurs się będzie
    zmieniał w toku odbywających się transakcji, nie ma w tym nic złego.

    --
    Liwiusz

  • 223. Data: 2019-04-24 20:42:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Kantor/bank to taki pośrednik. Chłopak sprzeda złotówki i kupi juany,
    >to znaczy że ktoś inny kupi złotówki za juany. Bilans złotówek do
    >wydania w kraju nie zmieni się,

    No chyba, ze NBP uzna za stosowne oddac troche walut i umorzyc troche
    zlotowek.

    >gospodarka nic "nie traci". Kurs się będzie zmieniał w toku
    >odbywających się transakcji, nie ma w tym nic złego.

    Nie chcesz chyba powiedziec, ze jak wszyscy zechca kupowac tylko w
    Chinach/za granica, to nic zlego sie nie stanie ?

    No, dopoki bedziemy mieli rownowazny eksport, to moze i nic, ale jak
    nie bedziemy mieli ... to bardzo szybko zlotowka poleci na pysk.

    J.

  • 224. Data: 2019-04-25 08:07:10
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2019-04-22 o 22:20, s...@g...com pisze:

    > Widzisz. Nie nic. Da ci info ile ja na ten bajzel place. Ale to juz offtop.
    >

    > I mi ich pit tez cos da.
    > Bo akurat ta galazka watku jest skierowana w kierunku tego ile zarabiaja albo
    dorabiaja. Bo te pit-y wcale takie biedne nie sa. Nie moga byc w swietle tego:

    > No i jak sie zajrzy w raporty komunalne to te srednie wygladaja calkiem niezle.
    > I niektore z nich zawieraja ciekawe zestawienia.
    > https://www.wykop.pl/link/4896023/sprawozdanie-z-wys
    okosci-srednich-wynagrodzen-nauczycieli/
    > nie chce mi sie odgrzebywac tych co widzialem z paru innych gmin.
    > W jednym z nich bylo np. ze tylko pol etatu stazysty i paresetek pozostalych
    zarabiajacych srednio powyzej 3kpln. Z czego przynajmniej 40% powyzej 5kpln.
    > Tu sie przyjrzyj tez ilosci etatow.

    <http://zjoplock.pl/sprawozdawczosc/srednie-wynagrod
    zenia-nauczycieli.html>

    Marcin "lolekanabolek"

  • 225. Data: 2019-04-25 08:41:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-24 o 20:42, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Nie chcesz chyba powiedziec, ze jak wszyscy zechca kupowac tylko w
    > Chinach/za granica, to nic zlego sie nie stanie ?

    Przede wszystkim nie dojdzie do takiej sytuacji. Jak "wszyscy zechcą",
    to złotówka rzeczywiście zacznie tracić na wartości, przez co część z
    tych "wszystkich" stwierdzi, że się nie opłaca, i kupi w Polsce. Co jest
    kolejnym dowodem na korzyści wynikające z posiadania własnej waluty, bo
    jakbyśmy mieli euro, i "wszyscy" zapragnęliby kupić w Niemczech, to nie
    byłoby żadnych oporów przeciwko temu, a polska gospodarka mogłaby z dnia
    na dzień stanąć.

    > No, dopoki bedziemy mieli rownowazny eksport, to moze i nic, ale jak nie
    > bedziemy mieli ... to bardzo szybko zlotowka poleci na pysk.

    I o to chodzi, aby poleciała, aby nie wszyscy wszystko kupili w Chinach.
    To zaleta, a nie wda.

    --
    Liwiusz

  • 226. Data: 2019-04-25 10:11:24
    Od: gosc <t...@z...com>

    J.F. wrote:
    > Sumarycznie moze i nie placi, ale jest roznica, czy na umowie ma 10
    > tys i "wolne od podatkow", czy jednak zaraz wplaci 6 do budzetu.

    Nic nie wpłaci do budżetu.
    Urzędnik jest tylko obciążeniem.

    > A to niekoniecznie. Myslisz, ze ktos kupi piwo H po 10 zl, bo H chce
    > zarobic tyle ile zalozyl ?
    >
    > No, moze i ktos kupi, ale w tym celu H bedzie musial zaplacic ktorejs
    > telewizji ...

    Jeśli H założy, że chce zarobić x pln na butelce to wyznaczy
    odpowiednią cenę.
    I wtedy zadecyduje rynek z informacją czy klienci mają kasę na
    podatki, akcyzy i towar czy nie.

    Nie widziałem, żeby biedacy pili H.
    Wniosek jest taki, że jednak producenci nie schodzą z ceny, żeby
    dogodzić wszystkim.

  • 227. Data: 2019-04-25 10:19:48
    Od: gosc <t...@z...com>

    Liwiusz wrote:
    > Przez co będzie się opłacać eksportować, przez co kurs złotówki wzrośnie
    > itd. Nie wiem co chciałeś pokazać twierdzeniem, że kursy walut podlegają
    > zmianom?

    Jeśli zacznie opłacać się eksportować to polscy producenci przestaną
    produkować dla Polaków.
    Na wydatkach polityka stracą ci, którzy produkują dla Polaków.

    Chciałem pokazać to co napisałem.
    Powtórzę:
    "Koszt poniosą wszyscy podatnicy, bo waluta osłabi się."

  • 228. Data: 2019-04-25 10:51:37
    Od: gosc <t...@z...com>

    Liwiusz wrote:

    > To chyba jak się nie nabije na kasę.

    Nie.
    Wyobraź sobie sytuację, że jestem urzędnikiem i nałożę na ludność
    podatek od używania powietrza, procesora, promieni słonecznych.
    Następnie idę do sklepu i kupuję z nabiciem na kasę.
    W bilansie całkowitym wyjdzie na to, że nie dość, że nie zapłaciłem
    podatku to nawet nie zapłaciłem za towar.
    Wszystko zasponsorowali podatnicy.

> [...]
    > kraju nie zmieni się, gospodarka nic "nie traci". Kurs się będzie
    > zmieniał w toku odbywających się transakcji, nie ma w tym nic złego.

    Nie prawda.
    Kantor/bank zmieni kurs wymiany, bo będzie posiadał zbyt dużo złotówek.
    Po takim zabiegu bank zmusi polskich podatników do produkcji i
    eksportu wyprodukowanych towarów, by wyrównywać rezerwy walutowe w banku.

  • 229. Data: 2019-04-25 11:13:30
    Od: gosc <t...@z...com>

    Liwiusz wrote:
    > I o to chodzi, aby poleciała, aby nie wszyscy wszystko kupili w Chinach.
    > To zaleta, a nie wda.

    Nie prawda.
    Osłabienie waluty to porażka dla kraju.

    Chciałbym, żeby polska waluta urosła milionkrotnie.
    Polacy kupiliby gotowe biznesy za granicą i żyli z zysków z tych biznesów.

    Sam sugerujesz zupełnie coś odwrotnego.
    Polacy mają sprzedać swoje biznesy w Polsce i wypracowywać zyski dla
    nowych właścicieli z zagranicy.
    Zaleta jak ch...

  • 230. Data: 2019-04-25 11:51:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gosc" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Liwiusz wrote:

    >Nie prawda.
    >Osłabienie waluty to porażka dla kraju.

    Zobacz jak sie Szwajcaria martwi, ze frank za bardzo rosnie.

    >Chciałbym, żeby polska waluta urosła milionkrotnie.
    >Polacy kupiliby gotowe biznesy za granicą i żyli z zysków z tych
    >biznesów.

    No jak zyliby ? Kupiliby sobie biznesy, biznesy przynosza miliony $
    zysku ... a przeciez to ledwo jedna zlotowka.
    Ch* biznes :-)

    Nie rozumiesz swiatowej ekonomii ... ale Liwiusz tez nie rozumie.
    Widac za mlody jest.
    Jak Jaruzelski zaczynal, to 1$ kosztowal 100 zl, jak konczyl to udalo
    mu sie przekroczyc 10000 ... a moze i 20 tys.

    Toz to kraj mlekiem i miodem plynacy powinien byc, cos sie tym Polakom
    pop*, ze komune obalili :-)

    >Sam sugerujesz zupełnie coś odwrotnego.
    >Polacy mają sprzedać swoje biznesy w Polsce i wypracowywać zyski dla
    >nowych właścicieli z zagranicy.
    >Zaleta jak ch...

    Wrecz odwrotnie.
    Jak zlotowka spadnie, to Polacy przestana kupowac za granica, bo zrobi
    sie za drogo, beda kupowac krajowe, tanie wyroby.
    I gospodarka sie rozwinie ... choc zalezy w jakiej walucie liczyc, i
    zagranica zacznie kupowac nasze wyroby, bo tansze.

    Oczywiscie bedzie tez troche jak piszesz - ktos z zagranicy tu
    przyjedzie, zbuduje fabryke ... i Polak bedzie pracowal dla Niemca.

    Ale jak bedzie odwrotnie ... Kulczyk moze i zbuduje fabryke w Indiach,
    czy kupi gotową, ale myslisz, ze sie z Toba podzieli ?
    I co zrobisz, bezrobotny Polaku, strajkowal bedziesz ? :-)

    J.