  • 211. Data: 2019-04-23 17:47:18
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: gosc <t...@z...com>

    Liwiusz wrote:

    > W sklepie? To niemożliwe.

    Możliwe.

    > Wszystkie złotówki zostaną w Polsce, co najwyżej zysk firma sobie
    > wytransferuje, po wcześniejszym zakupie euro.

    I polska waluta osłabnie.
    Za osłabienie waluty zapłacą wszyscy podatnicy.

    > Błąd. Najpierw je wyda na zakup juanów.

    Nie ma błędu.
    Zakup juanów może zrobić kantor, bank. Nie musi kupujący.
    Polska waluta osłabnie.
    Za osłabienie waluty zapłacą wszyscy podatnicy.

    > Idem - na zakup euro.
    > (to między innymi jest zaleta posiadania własnej waluty).
    >
    > Dodam, że zakup waluty obcej in largo spowoduje wzrost jej ceny, przez
    > co ktoś inny stwierdzi, że zamiast kupić w chińskim allegro lub pojechać
    > do Grecji, kupi na polskim allegro lub wyjedzie do Zakopanego.

    To działa dopiero po ogoleniu podatników.
    Miejscowy podatnik jest tak ogołocony i zdeterminowany do pracy, że
    idzie do fabryki jako monter-niewolnik lub pracuje jako sługa w turystyce.

    > Tego produkowanego w Polsce, czy tego, którego nie kupią za złotówki?

    Nie ma to znaczenia.
    Znaczenie ma kto zarabia, a kto traci.

    > Doskonale to widać po tobie.

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    Widzenie, a widzenie prawdy to czasami dwie różne sprawy.
    https://i.imx.to/i/2019/04/23/20wls1.png

  • 212. Data: 2019-04-23 17:49:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-04-23 o 09:29, Liwiusz pisze:

    > No dobrze, masz tych kiepskich programistów. A chcesz mieć dobrych.
    > Dając im podwyżkę, nie zrobisz z nich dobrych. Musisz ich zwolnić i
    > dopiero zatrudniać nowych po nowych stawkach. Z tego wniosek, że
    > obecnych nauczycieli należałoby zwolnić przed podwyżkami.

    problem w tym, ze stosując stare stawki, nie masz w ogóle szans na
    zatrudnienie lepszych.

    --
    Pete

  • 213. Data: 2019-04-23 18:07:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-22, s...@g...com <s...@g...com> wrote:

    [... ciach ...]

    Odpisuję tylko żebyś nie myślał, że olałem temat.

    Z racji agresywnej retoryki (mimo moich wcześniejszych próśb i sygnałów)
    doszedłem do wniosku, że albo będę musiał odpowiadać w podobnym stylu
    (bo w innym stylu się nie bardzo), albo przestać Ci odpowiedać.

    Masz swoją wizję, nie mam zamiaru Cię więcej przekonywać. W mojej ocenie nie masz
    wystarczającej wiedzy z zakresu statystyki by prawidłowo analizować dane które
    znajdujesz, ale też nie mam Cię zamiaru o tym przekonywać na siłę, czy analizować
    przyczyn urazu jaki masz do nauczycielskiej grupy zawodowej.

    Pozostańmy więc przy swoich opiniach.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 214. Data: 2019-04-23 18:17:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Właśnie o tym dyskutujemy, że ktoś, kto "żyje z podatków" i tak
    > powoduje, że to, co rząd wypłaca, wraca do rządu. Pierwsze 1/5 wraca już
    > po pierwszej wizycie w sklepie tego "żyjącego z podatków".

    Ten mechanizm działa tylko dlatego że państwo ma z czego "rozdawać",
    czyli istnieje niezerowa i całkiem liczna grupa ludzi, którzy tworzą PKB
    w systemie, kreują nowe produkty i usługi i otrzymują przychód nie związany
    ze sferą budżetową.

    Samo rozdawnictwo i redystrybucja na linii podatnik <-> państwo powodowałoby
    albo błyskawiczny wzrost zadłużenia państwa (do momentu aż ktoś nie powiedziałby
    "dość"), albo coraz mniejsze możliwości w zakresie redystrybucji.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 215. Data: 2019-04-23 23:07:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 23 Apr 2019 14:38:08 +0200, w <q9n0vi$j4q$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Strajk przegrali. Każdy kolejny tydzień strajku uświadamia rodzicom, że
    > nauczyciele nie są tak potrzebni, jak się to wydawało. Trwa już 2

    Tak samo pewnie i rodzice zorientowali się, że praca nie jest im do niczego
    potrzebna.
    Przecież wciąż żyją,

  • 216. Data: 2019-04-23 23:12:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 23 Apr 2019 16:55:13 +0200, w <5cbf27b2$0$539$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Tylko ze ... Slowacy tez jakos kryzys przezyli.

    Stan obecny to PKB w Słowacji jakieś 34 tys. euro,
    u nas 31 tys. euro.

    > I euro im nie zaszkodzilo.

    Wynik mówi sam za siebie.

  • 217. Data: 2019-04-23 23:16:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 23 Apr 2019 04:46:32 -0700 (PDT), w
    <d...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Wpisz w google "opozycja wzywa do zakończeniu strajku" czy coś w ten deseń.
    > Albo co tam się będziesz męczył szukaniem- podaj wersję niezmanipulowana.

    4 pierwsze linki to jakieś nawiedzone pseudoportale.

    W piątym:
    W trudnym momencie, w 12. dniu strajku, w piątek 19 kwietnia 2019, tuż przed
    świętami wielkanocnymi Koalicja Europejska zabrała głos w sprawie protestu.
    Jednocześnie była to odpowiedź na wcześniejszą o dwa dni ,,eurodeklarację"
    Kaczyńskiego.
    Koalicja Europejska:

    - wezwała Jarosława Kaczyńskiego, by zakończył strajk;
    - wezwała rząd, by spełnił ,,słuszne postulaty strajkujących";
    - zadeklarowała, że sama je spełni, gdy będzie rządzić;
    a Grzegorz Schetyna osobiście wezwał Jarosława Kaczyńskiego do debaty o euro.
    ,,Jesteśmy tu po to, żeby zaapelować o zakończenie tego protestu" - oświadczył
    Grzegorz Schetyna. Do kogo ten apel? Do ZNP? Do setek tysięcy nauczycieli w
    całej Polsce? Okazuje się, że nie: ,,[Zaapelować] o to, żeby Jarosław Kaczyński
    podjął decyzje, wezwał premiera Morawieckiego i zarządził zakończenie tego
    konfliktu, czyli tak naprawdę zdecydował się o podwyżce, którą oczekuje
    środowisko nauczycielskie".

    Tak jak pisałem -- zmień sobie źródła swojej wiedzy.

    PS. Kolejny link był z polsatu:
    "Koalicja Europejska apeluje do prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego oraz
    premiera Mateusza Morawieckiego o zrealizowanie postulatów nauczycieli i
    zakończenie protestu - oświadczył w piątek Grzegorz Schetyna. - Dziś opozycja
    jest w stanie obiecać wszystko - po wyborach, jak zawsze ze wszystkiego się
    wycofają. Zerowa wiarygodność - oceniła rzeczniczka PiS Beata Mazurek."

  • 218. Data: 2019-04-24 00:02:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Apr 2019 23:12:17 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Stan obecny to PKB w Słowacji jakieś 34 tys. euro,
    > u nas 31 tys. euro.

    Cos mi chodzi po glowie, ze zawsze mieli PKB wiekszy ... ale moze to z
    czasow CS ...

    > Wynik mówi sam za siebie.

    Przy czym w tym np pomaga przemysl samochodowy.
    A zainwestowali tam Peugeot i Toyota, KIA, VW.

    Przy czym wiadomo, ze takim inwestycjom sprzyja tania sila robocza,
    ulgi podatkowe, przyjazne przepisy, brak zwiazkow zawodowych ...
    no i troche stabilna waluta ...

    Akurat PSA i KIA zainwestowaly jeszcze na dlugo przed euro.

    P.S. Zawsze mozna zganic
    https://www.forum-ekonomiczne.pl/gospodarcze-samoboj
    stwo-slowacji-2/

    J.

  • 219. Data: 2019-04-24 15:56:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gosc" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. wrote:

    >Nic nie wpadnie.
    >Urzędnik żyjący z podatków nie płaci podatków.

    Sumarycznie moze i nie placi, ale jest roznica, czy na umowie ma 10
    tys i "wolne od podatkow", czy jednak zaraz wplaci 6 do budzetu.

    >Zobacz sobie na bilans dla każdej ze stron i zobacz co wraca, kto
    >płaci i ile.

    Wiadomo, ze alkoholu i papierosow wraca najwiecej.
    Choc akurat z piwa dosc malo.

    >Heineken zarobi tyle ile chciał zarobić bez względu na wysokość
    >podatków w Polsce.

    A to niekoniecznie. Myslisz, ze ktos kupi piwo H po 10 zl, bo H chce
    zarobic tyle ile zalozyl ?

    No, moze i ktos kupi, ale w tym celu H bedzie musial zaplacic ktorejs
    telewizji ...

    >Polityk wyjdzie na zero - zrabował w podatkach i wydał tyle samo.

    A korzysc osobista ? :-)

    >Polski podatnik sponsorujący polskiego polityka zasponsorował zysk
    >Heinekena i wydatki polskiego polityka.

    J.

  • 220. Data: 2019-04-24 20:32:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 16:37, J.F. pisze:

    > No - to akurat gorzej, bo co - drukarnie Euro gdzies mamy ?
    >
    > Zlotowki zostana w kraju, ale Euro trzeba bedzie zarobic.

    O kim mówisz, że będzie musiał zarobić? Ktoś sprzedał euro, więc nie
    potrzebował, więc nie musi ich zarobić - widocznie zadowoli się
    złotówkami, bo chciał coś kupić w kraju.

    --
    Liwiusz