  • 1. Data: 2019-04-15 15:53:55
    Temat: OFE - decydujące starcie
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Morawiecki ogłosił ostateczny rozbiór OFE

    Jeśli ktoś nie będzie chciał płacić dodatkowej opłaty, to całość jego
    pieniędzy przejmie ZUS.

    http://wyborcza.biz/biznes/7,147880,24662806,morawie
    cki-oglosil-ostateczny-rozbior-ofe.html

    Zmiany w systemie emerytalnym ogłosił w poniedziałek premier Mateusz
    Morawiecki. Jego pomysł - to ostateczna likwidacja OFE.

    Zgodnie z planem każdy z 15,8 mln Polaków, którzy mają konta w OFE, będzie
    miał wybór czy jego pieniądze z Funduszu w całości trafią na prywatne
    Indywidualne Konta Emerytalne (tzw. III filar) czy w 100 proc. do ZUS.

    Przy czym, ktoś kto zdecyduje się na prywatne konto będzie musiał zapłacić
    15 proc. tzw. opłaty przekształceniowej. - Taka opłata jest konieczna, aby
    IKE nie byłby nadmiernie uprzywilejowane w stosunku do ZUS - mówi
    Morawiecki

    Zmiana rządu zakłada podział już odłożonych przez Polaków - 162 mld zł.

    Jednak zmiana zakłada też - czego już premier nie mówił - bieżące, nasze
    składki emerytalne (19,52 proc.) będą trafiać w całości do ZUS. To oznacza,
    że cała emerytura państwowa będzie pochodziła z jednego źródła. Pieniądze,
    które oszczędzaliśmy w OFE, będą traktowane jako nasze oszczędności i będą
    wypłacane jednorazowo lub w ratach, gdy osiągniemy wiek emerytalny.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2019-04-15 16:24:01
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A gdzie ma trafić te 15% "opłaty przekształceniowej"?

  • 3. Data: 2019-04-15 16:30:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 15 Apr 2019 07:24:01 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A gdzie ma trafić te 15% "opłaty przekształceniowej"?

    Wiem tyle, co w artykule, ale mam przeczucie, że dostaną je ci, którym te
    pieniądze się należą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2019-04-15 16:50:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 15 Apr 2019 16:30:02 +0200, Olin napisał(a):

    > Wiem tyle, co w artykule

    Sam se odpowiem, bo wypływają nowe okoliczności:
    "Jak wynika z planów rządu, środki z otwartych funduszy emerytalnych będą
    mogły trafić na prywatne Indywidualne Konto Emerytalne, ale wówczas
    zostanie pobrana opłata 15 proc. W zamian późniejsza wypłata tych środków
    ma już nie być opodatkowana. Premier Morawiecki tłumaczył, że chodzi o
    "sprawiedliwość", bo emerytury z ZUS są opodatkowane."
    http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24662337,znamy-p
    rzyszlosc-ofe-morawiecki-pokazuje-plan-oplata-przeks
    ztalceniowa.html#s=BoxOpMT

    Czyli kasę weźmie US, żeby było z czego finansować kolejne piątki, ale nie
    z Pankracym.

  • 5. Data: 2019-04-15 17:04:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Sam se odpowiem, bo wypływają nowe okoliczności:
    >"Jak wynika z planów rządu, środki z otwartych funduszy emerytalnych
    >będą

    Na razie to pewnie za wczesnie mowic, trzeba poczekac na konkretny
    projekt ustawy,
    a znajac pis ... bedzie na kolanie pisany i bedzie wymagal wielu
    poprawek :-)

> [...]
    sztalceniowa.html#s=BoxOpMT
    >Czyli kasę weźmie US, żeby było z czego finansować kolejne piątki,

    A co z zyskiem tych IKE ? Nie bedzie juz opodatkowany ?

    J.

  • 6. Data: 2019-04-15 19:07:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Olin:
    >Zabrakło 'po prostu' czy źle zapamiętałem wypowiedź pani premier?

    Pamiec masz dobra

    https://www.youtube.com/watch?v=DySaGH0mn2w

    J.

  • 7. Data: 2019-04-15 19:08:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-15, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
    > A gdzie ma trafić te 15% "opłaty przekształceniowej"?

    Do budżetu. Ale z drugiej strony nie płaciłeś od tych pieniędzy
    podatku dochodowego (a taki byś zapłacił jakbyś je od razu do
    ręki dostał w momencie zarobienia).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2019-04-15 19:10:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A co z zyskiem tych IKE ? Nie bedzie juz opodatkowany ?

    No ja jak działają IKE (nie mylić z IKZE)?
    Jeśli wypłacisz na emeryturze, to nie.
    Jak wypłacisz wcześniej, to standardowa belka od zysku.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2019-04-15 21:54:57
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 09:50:11 UTC-5 użytkownik Olin napisał:

> [...]
    ztalceniowa.html#s=BoxOpMT

    > Czyli kasę weźmie US, żeby było z czego finansować kolejne piątki, ale nie

    Zapamietaj moje slowa:
    Dzis wezma 15%.
    Przy wyplacie niezaleznie od tego co dzis mowia wezma minimum drugie tyle.

    Zyje jus na tyle dlugo aby wiedziec jak sie takie obiecanki koncza.

    Uczciwiej bylo by gdyby powiedzieli ze te 15% wezma pozniej. A teraz nie. To wtedy
    bym uwierzyl. Choc pozniej mogli by wziasc 30% bo czemu nie?

    #1 Once you have their money, you never give it back.[1]

    [1]https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Rules_of_Acq
    uisition

  • 10. Data: 2019-04-15 22:14:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5cb4ba9a$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > Pamiec masz dobra

    [wiadomo -- DDR4!!] To dobrze. Pamięć to podstawa!

    -=-

    https://www.money.pl/gospodarka/nagrody-w-ministerst
    wach-rekordzista-resort-spraw-zagranicznych-63705193
    75448193a.html

    Nagrody w MSZ dostało 3142 urzędników, czyli 85 proc.
    wszystkich zatrudnionych. Średia nagroda wynosiła 7,3 tys.
    złotych. Jak wylicza Fakt to więcej, niż wynosi roczne
    świadczenie 500 plus.

    15 godzin temu

    [15 temu, 15 tamtemu -- szybko schodzi czas...]

    -=-

    [lepszą podstawą są pieniądze, ale cóż...]

    --