  • 31. Data: 2022-02-08 17:49:54
    Temat: Re: OC
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 lut 2022 o 09:09, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Prawa po lewej i lewa po prawej stronie,
    > gdyż tak widzimy osobę, z którą rozmawiamy...

    >   http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okulary.svg
    > Względnie dobrze, ale chyba warto ubezwzględnić...

    Na razie:
    - wzmocniłem mostek
    - dodałem okulary do bliży
    - ulepszyłem równaniową druciankę
    (można prościej? -- owszem, ale chcę tak)
    - nieco (2.5) powiększyłem górę do dali

    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydb.svg

    Chcę zacząć od prawej ośki i skończyć na
    lewej ośce, ale na razie nie mam ochoty.
    Przeskalowałem, lecz na razie bez skali;
    skala jest w równoległej rzeczywistości,
    którą dopiero zgniotę z tą -- potrzebuję
    ogromnej siły do tego zgniotu; siły woli
    rzecz jasna...

    > Wielcy (M) są zwykle bezwzględni;
    > mali (m, a) zaś są zwykle względni;
    > na mej ścieżynce mam tylko: M, m, a.
    > Początkowe 'M' można zastąpić 'm', by mieć tylko 'm' i 'a'.

    Przydaje się 'z'? -- niekoniecznie... ;)

    >   http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okulary.pdf

    > Nie sprawdziłem jeszcze, czy to łyka InkScape.

    Ale kiedyś sprawdzę... Ww. siły brak...

    > Wymiary:
    >   45 szerokość dziury
    >   20 mostek
    >   35 wysokość dziury
    >      15 u góry i 20 u dołu
    >   32 prawe oko od środka nosa
    >   31 lewe oko od środka nosa

    Do dali:
    45 szerokość dziury
    20 mostek
    * 37.5 wysokość dziury
    * 17.5 u góry i 20 u dołu
    32 prawe oko od środka nosa
    31 lewe oko od środka nosa

    Do bliży:
    45 szerokość dziury
    * 15 mostek
    35 wysokość dziury
    15 u góry i 20 u dołu
    * 29.5 prawe oko od środka nosa
    29 lewe oko od środka nosa

    > Rysunek ma krawędziową przypadłość -- stąd diabli wiedzą,
    > co znaczy rozstaw 32 i 31, jako że kreski zasadniczo mają
    > szerokość 1 a nie miałem ochoty na staranność. Drut ramki
    > jest narysowany jakby znakami równości

    Później zastanowię się nad tym (krawędziowym) dyle_matem.
    Drut ma swoje wymiary -- szerokość 45 oznacza wg mnie ;)
    tyle, że dziura ma 44; wysokości chyba też trzeba ująć 1;
    gorzej z ośkami -- to trzeba sprawdzić... kropka osiowa
    ma średnicę 1, więc sporo -- może ją zmniejszę do 0.1?
    mostki są liczone od wnętrza do wnętrza -- w najwęższym
    miejscu...

    >    ===================================================

    > wewnętrznie wypełnionymi. :)

    >    ----------------------------------------------------
    >    ////////////////////////////////////////////////////
    >    ----------------------------------------------------

    > Różnica pomiędzy górną kreska znaku równości i dolną to
    > (co do zasady -- bo niekoniecznie wszędzie) właśnie 1. :)

    > -=-

    > Powyższe opisywanie trwało niewiele krócej niż rysowanie.
    > Najpierw chciałem narysować za pomocą elips i okręgów, ale
    > ponoć tak rysują tylko miękiszony, więc zapisałem ścieżynką.

    Taką drucianką ;) też można...

    > W wolnej chwili może ubezwględnię i oskaluję; może dorysuję
    > surowe soczewki na tle (wkomponowane w ramki) ramek...

    Wówczas chyba uproszczę druciankę...
    Choć kto wie...

    > Chyba dłużej trwało opisywanie niż rysowanie...

    Gdy próbowałem zmienić kształt soczewkowych otworów,
    otrzymywałem ramki podobne do katalogowych -- zrozumiałem
    wówczas (; głęboki zamysł ;) oprawkowych projektantów...
    Takoż z mostkiem -- pojąłem jego dziwaczne kształty...

    Może wywalę oranżowy podkład?...

    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydb.pdf

    -=-

    Stopy poszły -- niosąc ze sobą bankowe pro_mile...

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/rpp-podjel
    a-decyzje-stopy-procentowe-najwyzsze-od-ponad-osmiu-
    lat/n0xemez

    Podwyżka podniesie miesięczną ratę najpopularniejszego kredytu
    w wysokości 300 tys. o ok. 90 zł miesięcznie, czyli nieco ponad
    1 tys. zł rocznie

    Czyli ~tyle, ile mój ojciec potrafi wydać na swoje leki miesięcznie...
    Kiedyś wydawał na rodziną firmę -- sponsorował Urząd Miasta; teraz
    wydaje na leki... Na komputer też chciał, ale udaremniłem, to znaczy
    wymieniłem zasilacz... -- tyle wystarczyło... oczywiście wymieniłem
    na wygrzebany ze śmietnika... jeszcze kupię nową myszkę -- na razie
    myszkuje moją... w Auchan są drogie -- po 15pln czy 12pln... chcę
    mu kupić za dychę, niecałą dychę... oczywiście radiową i optyczną...

    Pozdrawiam dawnych qmpli ojca -- chętnych do naprawiania ;) złomu...

    W 2009 r. ojciec kupił mi Nowe Volvo S40, na które otrzymał szmal.
    Ale nieco wcześniej też otrzymał na samochód -- tyle tylko, że wydał
    na komputery, które parę lat później wywalił do śmietnika... Tak
    błogosławiły Matki Boskie... Mnie wgniatały w guano, by zachęcić
    miękkim, przyjaznym, deli_kat_nym słowem do współpracy, czyli
    opłacania homoseksualnych zachcianek Matki Boskiej Licheńskiej
    czy heteroseksualnych zachcianek Ojca (Edwarda?) Konkola...
    Nawet nie pamiętam już jego imienia... W mojej nomenklaturze
    nosił miano 15/16... Był potwornie skuteczny... Reszta Korteriuszy
    przy Konkolu to bajer! Ale Karynia wystawiła do walki na tę wojnę
    jeszcze mniej i walczyła niemal symbolicznie -- choć żreć chciała
    także niewąsko... Riazańskie, Kazańskie? -- Supraskie...

    dosiadam świni i diabłów sto mnie goni
    wy, sobą zajęci, odwróćcie się, byście widzieli!

    -=-

    Dzięki dobroci Matki Boskiej Licheńskiej, Radiowej, Częstochowskiej
    i innym (czy Innym?) Matkom Boskim, które hojnie wspierałem finansowo
    w ubiegłym wieku, zarabiam niewiele więcej niż 1kpln, ale rocznie...

    Zarabiają: Bernackie, sędziowie, Kopanie i inni...

    -=-

    Lewe oko potrafi nieźle widzieć -- ale oczywiście do czasu czytania,
    nalewania wody do szklanki itp... Nie porzucam myśli o operowaniu. :)
    Wprawdzie to kosztowny interes a rokowania nikłe -- ale co mi pozostało?

    Wojna przeciwko Korteriuszom niby wygasła, ale pokłosie pozostało...
    Brak mi sił, brak pieniędzy, zdrowia, czasu... Tęsknie do Bestii...

    Węże nie mają uszu, słabo widzą, akurat pytony mają termoreceptory
    widzące podczerwień, ale inne węże -- niekoniecznie... Mają długie
    języki -- którymi węszą. :)

    Tygryski dorastają do kilku (samiczki nawet do siedmiu) metrów
    i ważą wówczas ponad 10kg na metr długości... Ale to nie one
    żywią się ludźmi -- siatkowe (podobne, trochę dłuższe) nie
    gardzą nawet swymi opie_kunami... Są jeszcze malutkie
    królewskie (nieagresywne) i skalne...

    Tygrysie to inaczej ciemnoskóre lub birmańskie?

    -=-

    Nie muszę już przesypiać 3/4 doby, ale nadal nie mogę forsować.
    Wczoraj byłem na zaqpach (qpiłem między innymi 36 litrów mleka
    w Lidlu) więc dziś muszę odpocząć... Fizyczny wysiłek (nawet
    niby żaden) jest nadal dla mnie problemem...

    -=-

    Jestem BARDZO zadowolony z okularów sprawionych mi przez
    Vision Express!!!

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 32. Data: 2022-02-09 16:18:47
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 lut 2022 o 17:49, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > skala jest w równoległej rzeczywistości,
    > którą dopiero zgniotę z tą -- potrzebuję
    > ogromnej siły do tego zgniotu; siły woli

    Przeskalowałem.
    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbs.svg
    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbs.pdf

    > Przydaje się 'z'? -- niekoniecznie... ;)

    Dodałem 'z'.

    Łyka. Wykrył błąd w wielkości oranżowego
    podkładu -- więc skorygowałem.

    > Później zastanowię się nad tym (krawędziowym) dyle_matem.

    Zastanowiłem się, skorygowałem ośki i wg mnie jest OK.

> [...]
    > gorzej z ośkami -- to trzeba sprawdzić... kropka osiowa
    > ma średnicę 1, więc sporo -- może ją zmniejszę do 0.1?

    Zmniejszyłem do elips -- vertykalnie 1 a horyzontalnie dwakroć mniej.

    > mostki są liczone od wnętrza do wnętrza -- w najwęższym
    > miejscu...

    Elipsy osiek chyba mają swe środki w poprawnej odległości.

    > Taką drucianką ;) też można...

    Nad drucianką łatwiej zapanować, bo ma zerową
    krawędź i szerokość/grubość zgodną z zamysłem.

    Oskalowałem -- http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbs.svg

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 33. Data: 2022-02-11 13:40:41
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" su0m0o$1t3g$...@g...aioe.org

    Wzmocniłem oba mostki:
        http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbsw.svg
    i wygiąłem mostek do bliży bez zmiany jego długości.

    Był błąd -- zobaczyłem na wydruku i usunąłem, bo ciążył. ;)

    Drut ma swoje wymiary;

    zewnętrzna szerokość dziury 45
    wewnętrzna szerokość dziury 44
    szerokość drutu              1

    zewnętrzna wysokość dziury do dali 37.5 u góry 17.5 i na dole 20.0
    wewnętrzna wysokość dziury do dali 36.5 u góry 17.0 i na dole 19.5

    Wydrukuję -- zmierzę, czy jest OK.

    Do bliży mają tę samą szerokość, ale góra ma mniejszą wysokość.

    zewnętrzna wysokość dziury do bliży 35 u góry 15.0 i na dole 20.0
    wewnętrzna wysokość dziury do bliży 34 u góry 14.5 i na dole 19.5

    -=-

    Otrzymałem z OhSpec. Przyzwyczaiłem się już do tych z Vision Express.
    Dwie parki, czy jak kto woli -- parka; cztery soczewki.

    Teraz ich używam z powodzeniem podczas pisania, choć wykonałem
    je do dali, ale są przekrzywione tak, iż zwiększyłem kąt
    nachylenia soczewek względem pionu.

    Soczewki niestety nie są ustawione pod kątem względem siebie -- tworzą
    linię prostą.

    Do tego parka czyli jedne (dwa szkła) przeciwsłonecznych.
    Mogłyby mieć szkła większej średnicy, gdyż nie pokrywają
    całego pola widzenia. Przeciwsłonecznych nie będę opisywał.

    Jeden miękki drut tworzy i mostek, i trzymakami nosków -- poważna
    wada. Mostek musi być sztywny, zaś noski muszą być giętkie -- dlatego
    nie można z jednego drutu wykonać mostka i trzymaków nosków.
    Nie umiem tego opisać, ale mogę pokazać w realu.

    .----. u góry mostek
    | |
    n| |n u dołu noski

    Noski bardzo miękkie, przyjemne -- zaleta.

    Oprawka nie wygląda na zbyt mocną -- raczej do cieńszych
    szkieł, ale jest starannie wykonana i nie jest skoszona.

    Chromatyczna aberracja widoczna gołym okiem aż zbyt dosadnie!
    Tego można było oczekiwać -- indeks 1.56 to optycznie raczej
    bardzo słabe szkło; być może takie:

    CR-407 modyfikacja CR-39 indeks 1.56
    liczba Abbego 34, gęstość 1,28g/cm3
    znacznie mniej twardy niż CR-39
    (CR-39 jest znacznie twardszy niż CR-407)

    Soczewki są całkiem płaskie, jak na te parametry.
    Niestety są grube, gdyż wycięto je z surówek o bardzo dużej średnicy...
    W najcieńszym miejscu lewa soczewka ma chyba 3mm. Trudno to zmierzyć
    z uwagi na sfazowanie.

    36.9g -- jedne i drugie; różnicą w soczewkach jest ćwierć dioptrii
    na obu szkłach. Oczami nie mogę określić, które mają więcej dioptrii
    o tę ćwiartkę.

    Futerały miękkie. Spodziewałem się twardych.
    Przeciwsłoneczne bez futerału i tylko jedne.

    Kosztowały razem (dwie pary korekcyjnych okularów i jedna
    para słonecznych oraz miękkie futerały i dwie ściereczki)
    99.93 pln wraz z przewalutowaniem kredytówki Visy z Millennium.

    Zapakowane starannie i bezpiecznie.

    Jedna lewa soczewka ma uszkodzoną powłokę -- wygląda jakby
    była podrapana lub poplamiona, co widać wyraźnie podczas
    starannego oglądania.

    -=-

    Miały być obie pary do dali z delikatnym podciągnięciem q bliży:

    S+4.75 C-1.50 A178 P32
    S+7.50 C-1.50 A20 P31
    1.56 Clear (traditional transparent)

    S+5.00 C-1.50 A180 P32
    S+7.75 C-1.50 A20 P31
    1.56 Clear (traditional transparent)

    Autorefraktometr styczniowej okulistki średnio pokazał:
    S+5.25 C-1.75 A178
    S+8.00 C-0.75 A20 P63 łącznie

    Autorefraktometr Vission Express średnio pokazał:
    S+5.00 C-1.50 A1
    S+8.00 C-1.50 A11 P63.5 łącznie
    ale były tylko dwa udane pomiary lewego...
    S+7.75 C-1.25 A12
    S+8.00 C-1.50 A11

    Do dali Vision Express są takie:
    S+4.25 C-1.50 A180 P32
    S+5.75 C-1.50 A10 P31
    1.5 CR-39

    Do bliży z Vision Express są takie:
    S+6.00 C-1.50 A180 P32
    S+7.50 C-1.50 A10 P31
    1.5 CR-39
    ale lewa jest zbyt długa (ma za mało dioptrii)
    z uwagi na: dużą różnicę pomiędzy lewym i prawym,
    dużo dioptrii w ogóle i niedowidzenie lewego oka.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 34. Data: 2022-02-11 13:59:27
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 lut 2022 o 13:40, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > zewnętrzna szerokość dziury 45

    Tak było przed korektą -- teraz jest 46 zewnętrznej.
    Tyle ma być milimetrów w najszerszym miejscu poziomo.

    > wewnętrzna szerokość dziury 44

    Tu OK.

    > szerokość drutu              1
    Tyle ma być

    > zewnętrzna wysokość dziury do dali 37.5   u góry 17.5 i na dole 20.0
    > wewnętrzna wysokość dziury do dali 36.5   u góry 17.0 i na dole 19.5

    Coś poplątałem -- później to policzę. :) Różnica (pomiędzy
    wnętrzem i zewnętrzem) musi być 1mm na górze i tyleż na dole,
    czyli razem 2mm.

    > zewnętrzna wysokość dziury do bliży 35    u góry 15.0 i na dole 20.0
    > wewnętrzna wysokość dziury do bliży 34    u góry 14.5 i na dole 19.5

    Tu też jest źle -- sprawdzę później.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 35. Data: 2022-02-11 17:13:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 lut 2022 o 13:59, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbsw.svg

    okulary dal bliż skala wzmocnienie

    Czy teraz na wydruku uzyskam to, czego chcę?
    Oprawka będzie miała stosowne wymiary?
    Rozstaw będzie poprawny?
    Może warto dorysować siatkę, lub choćby
    kilka kresek dających orientację?...

    Czy tak idąc krok po kroku narysuje kompletny projekt oprawek
    zdatny do wydrukowania na stosownej drukarce? Czy do takiej
    oprawki będę mógł wmontować dobrze dopasowane do mych oczu
    szkła? Czy w takich okularach będę widział świat, którego
    teraz nie znam?

    SVG to świetna sprawa -- ćwiczy wyobraźnię...
    Szkoda -- bo boli, że później człowiek ,,widzi'' wyraźniej
    głupotę MMorawieckich czy innych Kacusków... Widzi, przez
    co rozumie zastrzeżenia podnoszone wcześniej przez wielu...

    zewnętrzna szerokość dziury 46wewnętrzna szerokość dziury 44

    szerokość drutu              1

    zewnętrzna wysokość dziury do dali 38.5    u góry 18 i na dole 20.5
    wewnętrzna wysokość dziury do dali 36.5    u góry 17 i na dole 19.5

    zewnętrzna wysokość dziury do bliży 36    u góry 15.5 i na dole 20.5
    wewnętrzna wysokość dziury do bliży 34   u góry 14.5 i na dole 19.5

    Dolne połówki są takie same w obu oprawkach, zaś górna
    połowa do dali jest o 2.5 wyższa od górnej połowy do bliży.
    [czyli nieprawdą jest, jakoby połowy były zawsze równe!]

    Myślenie nie zależy od widzenia? Zależy! Bernacka może tego
    nie rozumieć, ale zależy! Żeby poprawić rysunek oprawki,
    musiałem założyć okulary z Vision Express do bliży. Niby
    widać wyraźnie także w tych z OhSpecs -- przygotowanych
    do dali, ale myśleć w nich trudno...

    O tym, że w źle dobranych okularach trudniej o skupienie
    [inne niż na sedesie -- pani Bernacka] mówili mi okuliści
    często i gęsto przed wielu laty... Gdzie oni są? Dlaczego
    dziś trafiam na matołki?...

    Idźmy dalej -- czy trudności z oddychaniem jakoś zależą od
    okularów? Okulary mogą ściskać nos -- zatem ważna jest masa
    okularów... Ale na pewno nie jest ważne, od kiedy człowiek
    nosi te okulary -- od 6 roku życia czy od 6 miesiąca, bo
    co ma przeszłość do dzisiejszego oddychania?... To nadal
    przenikliwość ;) myślenia biegłej Bernackiej?...

    W istocie nos dziecka nie rośnie poprawnie, jeśli jest
    przez 2/3 doby uciskany okularami, dlatego jest wąski
    u góry, przez co utrudnia oddychanie... Teraz chętnie
    szukam mostków 15mm, bo mam wąski nos -- wąski u góry.

    Przeciętny człowiek ma naraz drożną tylko jedną dziurkę
    nosa -- ja mam zwykle dwie, ale mimo tego nos jest
    przeszkodą także wówczas, gdy nie mam kataru.

    -=-

    Wady wzroku wpływają zarówno na myślenie (szybkość, częstość pomyłek,
    integrację tegoż myślenia [MMorawiecki ma źle dobrane okulary?] oraz
    na oddychanie... W przeciwną stronę też jest jakiś wpływ? Ano jest...
    Jaskra i zaćma to choroby, nie wady, ale dotyczą oczu. Avamys może
    sprzyjać powstawaniu tym chorobom -- jest używany przez alergików...
    Co ma alergia do oddychania? -- nierzadko astma jest następstwem
    nieleczonej alergii.

    -=-

    W tym celu mądrzy ludzie (czy wręcz -- ludzie) powołują biegłych,
    by ci biegli w lot pojmowali pewne zależności, nieuchwytne Bernackiej
    i jej podobnym...

    -=-

    Mnie psychocośtamy uczyły o wpływie wad wzroku na psychikę...
    Jest cała masa dziwnych zależności -- pozornie nijak związanych
    ze sobą... Niektóre zachowania wiele mówią -- choćby niepojęte
    przekrzywianie głowy dziecka... Dorośli lepiej nad tym panują
    niż dzieci?...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 36. Data: 2022-02-12 15:26:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 lut 2022 o 17:13, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbsw.svg
    > okulary dal bliż skala wzmocnienie

    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbswo.svg
    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbswo.pdf
    okulary dal bliż skala wzmocnienie opis

    > Czy teraz na wydruku uzyskam to, czego chcę?

    Na razie potwierdziłem względne wymiary i rozstaw osi soczewek.

> [...]

    > oprawki będę mógł wmontować dobrze dopasowane do mych oczu
    > szkła? Czy w takich okularach będę widział świat, którego

    Oprawka niewiele da bez soczewek, ale soczewki potrzebują oprawki...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 37. Data: 2022-02-13 12:09:46
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 12 lut 2022 o 15:26, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    >     http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbswo.svg
    >     http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbswo.pdf
    >     okulary dal bliż skala wzmocnienie opis

    Uzyskałem -- jest to skala 2:1 z dokładnością lepszą niż promilowa.
    Mogę więc do wielkości dopisać milimetry -- jako miano.
    Plik SVG jest bezproblemowo łykany przez InkScape.

    > Na razie potwierdziłem względne wymiary i rozstaw osi soczewek.

    Oddzielnie zostały narysowane oprawki a oddzielnie wymiarowe kreski;
    pomiary wydrukowanego rysunku też nie wykazały błędu, więc chyba OK,
    lecz po wydrukowaniu naniosłem poprawki i dodałem trochę informacji;
    mam nadzieję że te korekty nie popsuły niczego.

    Moja oprawka ma 110mm szerokości -- mogę dać po bokach (jako
    mocowania zawiasów) po 10mm, lub nawet po 15mm.

    > Oprawka niewiele da bez soczewek, ale soczewki potrzebują oprawki...

    Potrzebny skaner Rodenstocka? Tak czy siak potrzebne są
    ~właśnie takie soczewki, to znaczy w lewym oku do dali
    aż niemal +10 dioptrii w ~poziomie.

[...]

    Średnice obu prawych soczewek mają 44, zaś
    lewa do dali ma 46 a lewa do bliży ma 45.

    Jest to efekt asymetrii oczu; ,,lornetka'' dała wyniki:

    prawe lewe
    do dali 32 31
    do bliży 29.5 29

    Te wymiary oprawki i ten rozstaw dać może takie średnice
    surowych soczewek, ale niekoniecznie da, gdyż rysunek
    nie uwzględnia wysokości mocowania. Podobnie wysyłkowi
    optycy -- nie uwzględniają, gdyż nie maja takiej możliwości.

    Także ,,marmurowi'' optycy zazwyczaj nie uwzględniają, choć
    mają taką możliwość.

    Aby zmierzyć tę wysokość, trzeba koniecznie założyć na nos
    stosowne oprawki. Co więcej -- dwie seryjne oprawki tego
    samego numeru katalogowego niekoniecznie dadzą te same
    wysokości z uwagi na podgięcie nosków...

    Rasowi optycy mają do dyspozycji stosowne lustereczka itp.
    zmyślne urządzenia, naprawdę mierzące tę wysokość... Mniej
    rasowi mogą skorzystać ze stosownych miarek wieszanych na
    oprawce. Im krótsza soczewka (im większa liczba dioptrii)
    tym istotniejsze są błędy rozstawu osi i wysokości mocowania,
    dlatego przy zerówkach te wartości nie są zbyt istotne...
    Im krótsza soczewka (im większa liczba dioptrii) tym
    dokładniej należy osadzić soczewki. Przy 10 dioptriach
    (jak u mnie) te parametry są bardzo istotne a błąd
    przekraczający 1mm jest już odczuwalny...

    Także zerówek (przeciwsłonecznych chociażby) nie można montować
    zupełnie dowolnie -- soczewki (także zerówki) takich okularów
    są wklęsłe od strony oka -- by jego oś tworzyła z powierzchnią
    soczewki jak najmniejszy kąt.

    Ale rzecz jasna w zerówkach błąd (poziomy czy pionowy) montażu
    kilku mm nie ma znaczenia praktycznego, chyba że weźmiemy pod
    uwagę estetykę...

    Okulary przeciwsłoneczne co do zasady są ciemne; w efekcie
    źrenica zostaje rozszerzona, by zniwelować efekt takich
    okularów. Jeśli takie okulary nie mają skutecznych filtrów
    UV -- dają więcej złego niż dobrego z uwagi na wpuszczanie
    dużej ilości UV przez rozszerzone źrenice, dlatego nie warto
    sięgać po byle jakie okulary przeciwsłoneczne.

    Jeśli takie okulary nie pokrywają całego pola widzenia, po
    bokach będą wpuszczały do oka światło, którego rozszerzona
    źrenica nie będzie skutecznie powstrzymywała...

    -=-

    Okulary wymagają:
    - precyzji pomiaru wad oczu
    - precyzji pomiaru mocowania soczewek
    - precyzji wykonania soczewek
    - precyzji wykonania oprawki
    - sztywności oprawki (po wykonaniu okularów
    raczej ;) nie można już merdać noskami...)
    przy okazji powinny być jak najlżejsze a soczewki
    powinny mieć jak najmniejsze aberracje...

    Do korygowania astygmatyzmu potrzebne są soczewki cylindryczne.
    Przy ich montażu należy dodatkowo uwzględnić oś obrotu cylindra...

    -=-

    Złe okulary męczą (nie tylko oczy) i doprowadzają do bólu głowy oraz
    ogólnego złego samopoczucia a w skrajnych wypadkach mogą zaburzać
    rozwój wzroku u dzieci. Myślenie w złych okularach jest trudniejsze
    niż w dobrych -- co może dziwić tych, którzy nie mają wad wzroku.

    -=-

    Pamiętam cierpliwe okulistki zaglądające mi w oczy pradawnymi metodami.
    Badania takie były żmudne -- a jednak były skuteczne. Dzisiejsze
    urządzenia badające wzrok niemal nie wymagają od badaczy wysiłku,
    ale niestety wymagają wiedzy. Głupi człowiek nie zmierzy zmierzy
    tego, czego istoty nie pojmuje nawet wówczas, gdy będzie miał do
    swej dyspozycji najnowocześniejszą aparaturę poznawczą/badawczą.

    Aparatura taka kosztuje -- potrzebne są więc pieniądze; ale nawet
    60% PKB czy 666% PKB nie zda się na nic w rękach ludzi głupich
    jak sądowa biegła Irena Bernacka z Białegostoku, której próbki
    ignorancji pokazuję na stronie, do której prowadzi link ze stopki.

    Szkoda, że w Polsce głupota ma wielu obrońców.

    -=-

    Mam okulary z Vision Express -- strzał w dziesiątkę! Cieszę się.
    Szkoda, że tak długo zwlekałem z ich wykonaniem!

    Otrzymałem niedawno okulary z OhSpecs -- jaka cena, taka jakość?
    Za dwie pary zapłaciłem niespełna 100 pln; gratisowo dostałem
    dwa miękkie futerały (raczej niezbyt przydatne) i dwie małe
    ściereczki oraz dwa pudełka z grubego kartonu (w takich są
    sprzedawane smartfony) w szarym kolorze...

    - Powłoki antyrefleksyjne słabe -- porównuję z najsłabszymi z VE.

    - Jedna powłoka uszkodzona -- chyba będę to reklamował; mam fotki,
    które muszę jakoś obrobić.

    - Mostek miękki; soczewki po założeniu tworzą względem siebie zły
    kąt; powinny jakby owijać się dookoła głowy -- jest odwrotnie;
    rzecz jasna taki mostek to pełzanie ;) osi soczewek, czyli
    zmiana zarówno rozstawu (o którym wyżej pisałem) jak i osi
    (o których też napomknąłem) cylindrów.

    - Nie stwierdzam obiecanych powłok oleofobowych i hydrofobowych;
    ekspertem tych powłok nie jestem, ale coś niecoś wiem na ich temat.
    - szkła trzeba wycierać po umyciu -- woda nie ściek
    - kurz łapią lepiej niż inne okularowe soczewki,
    także najtańsze z VE
    - zaparowały po wejściu do Biedronki

    - Aberrcja chromatyczna duża, co by potwierdzało zastosowanie
    organicznego szkła o indeksie 1.56, czyli chyba CR-407,
    będącego modyfikacja CR-39.

    - Jedne i drugie ważą po ~36.6g; okulary z VE ważą po ~42g, ale
    - do dali z VE są znacznie większe i lewa soczewka ma mniej dioptrii
    - do bliży z VE prawa soczewki ma więcej dioptrii
    - okulary z VE są sztywne w mostku i są wzmocnione górną poprzeczką
    - CR-39 jest materiałem znacznie cięższym (1.32g/cm^3)
    niż (1.28g/cm^3) CR-407

    Ogólnie -- odradzam OhSpecs z Tallina, czyli z Chin, ale...

    Ale odradzam też całą masę bootikowych ;) optyków, gdyż:
    - oferują nierzadko oprawki słabe, choć drogie
    - nierzadko luźno podchodzą do precyzji montażu czy pomiaru
    - zazwyczaj nie mierzą wysokości mocowania soczewek
    (ustawiają uniwersalnie)

    Odradzam także pocieniane soczewki z uwagi na chromatyczną
    aberrację. Wyglądają fajnie, ale mają niższą liczbę Abbego.

    http://www.if.pwr.wroc.pl/~amasajada/downloads/wykla
    d2a.pdf
    http://www.optimed.com.pl/Szkola/Salon/Materialy_SO.
    pdf

    Asferyczne soczewki mają rzecz jasna mniejszą sferyczna aberrację
    niż sferyczne soczewki, ale niekoniecznie wiele na tym zyskamy
    z uwagi na mały kąt widzenia żółtej plamki. To, co w fotograficznej
    kamerze jest bardzo istotne, w oku niekoniecznie jest istotne...

    Niestety -- jeśli chcemy dobrze skorygować spore (powyżej
    +6dioptrii bądź poniżej -10dioptrii) wady wzroku, raczej
    musimy wykonać stosowną operację oka bądź oczu.

    Do korygowania małych wad (małej liczby dioptrii) musimy
    dobrze dobrać soczewki i oprawki oraz dobrze wykonać okulary.

    -=-

    Nie porzuciłem myślenia o operacji, wybrałem tymczasowo: metodę,
    klinikę i ,,zakres'', ale nie śpieszę się z tą operacją.

    Mam też świadomość tego, iż taka operacja nie usunie problemów
    leżących poza oczami, czyli nadal będzie tak, iż nie będę widział
    tego, co rzekomo widzę. O ile prawe oko tak ma tylko po sporym
    wysiłku, o tyle lewe oko widzi przez kilka sekund, po czym rezygnuje.
    Oko lewe zazwyczaj nie było poprawnie korygowane właśnie dlatego,
    iż wszelkie próby uruchomienia tego oka spełzały na niczym.

    Bardzo staranna korekta (indywidualna soczewka i staranny montaż)
    mogą przyczynić się do uruchomienia oka lewego na stałe, ale nie
    muszą. Stawiam obecnie na skaner Rodenstocka. Podobnie z operacją,
    choć tu (jak mniemam) mógłbym skorygować coś więcej niż tylko
    niedobór dioptrii.

    -=-

    Narysowane oprawki byłyby dla mnie wg mnie dobre -- myślenie
    swe opieram o dotychczasowe doświadczenia. Przy dużych liczbach
    dioptrii warto dać małe średnice soczewek. U mnie byłyby bardzo
    małe -- nie wiem, czy takie są produkowane; być może dziecięce.

    Skupiającą soczewkę można pocienić różnymi metodami:
    - asferyczna zamiast sferycznej
    (bezsens przy skrawaniu ze sporej średnicy)
    - większy indeks (zazwyczaj niższa liczba Abbego)
    - mniejsza średnica surowej soczewki
    (można z 85mm wyciąć 44mm -- ale zostawiamy
    wówczas gruby środek i odcinamy cienkie brzegi)

    -=-

    Nie żal mi: czasu, wysiłku, pieniędzy, nadziei (matki głupców?)
    na poszukiwanie rozwiązania mego problemu, natomiast nie chcę
    marnować pieniędzy i zdrowia...

    -=-

    Na razie cieszę się okularami z VE, ale te z OhSpecs też nie są
    zupełnie bezwartościowe. Ponoć mogę je zwrócić bez podawania
    przyczyny w 30 dni -- nie wiem, czy nie potrącą za przesyłkę...

    Qpiłem je, aby potestować to i owo i ~takie są mi potrzebne.
    Być może poszukam tez kogoś, kto wstawi mi TriVex do patentów
    z Kauflandu.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 38. Data: 2022-02-13 12:23:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 lut 2022 o 12:09, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Potrzebny skaner Rodenstocka? Tak czy siak potrzebne są
    > ~właśnie takie soczewki, to znaczy w lewym oku do dali
    + ~właśnie takie soczewki, to znaczy w lewym oku do bliży
    > aż niemal +10 dioptrii w ~poziomie.

    Do dali oczywiście mniej, autorefraktometry celują w +8dioptrii.
    (S+8C-1.5A10 czyli +8 ~w poziomie i o 1.5 mniej ~w pionie)

> [...]
    >   zewnętrzna wysokość dziury do bliży 36.0    u góry 15.5 i na dole 20.5
    >   wewnętrzna wysokość dziury do bliży 34.0    u góry 14.5 i na dole 19.5

    W okularach do bliży obniżyłem osie o 2mm.
    Nie mogę tu niczego wymyślić poza tym, że moje oczy nie są na
    tej samej wysokości a do pomiarów potrzebna jest konkretna
    oprawka -- wysokość zależy od oprawki. Od tej wysokości
    niestety też zależy średnica surówki. (surowej soczewki,
    soczewki przed wykrojeniem)

  • 39. Data: 2022-02-14 14:44:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 lut 2022 o 12:23, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]

    zewnętrzna wysokość dziury do bliży 36.0    u góry 15.5 i na dole 20.5
    wewnętrzna wysokość dziury do bliży 34.0    u góry 14.5 i na dole 19.5

    Można dopasować oprawkę do lewej soczewki -- grubszej od prawej, bo
    krótszej, czyli o większej liczbie dioptrii. Wówczas mniejszą (lepiej
    dopasowaną do oprawki) średnicę miałaby krótsza soczewka (więcej
    dioptrii) lewa.

    Sens ma to taki sobie -- nie znam:
    - minimalnych średnic surówek dostępnych u porządnych producentów
    (doświadczenie z OhSpecs wyklucza użycie soczewek
    dziwnych firm; nie chadza o CR-407, lecz o powłoki;
    okulary z OhSpecs przywołują myśli o kolimatorach)
    - wysokości osi oczu (zakładam, iż są równe; pomiar
    w VE dał równe do bliży i różne o 1mm do dali;
    wysokość, jak i rozstaw zależą (między innymi) od:
    - osobliwości oczu -- moje lewe oko jest niesforne
    (zezuje zbieżnie albo rozbieżnie w dół albo górę)
    - konkretnej oprawki i jej ułożenia na nosie i uszach
    - kierunku i odległości patrzenia, że tak to określę

    > W okularach do bliży obniżyłem osie o 2mm.
    + W okularach do bliży obniżyłem osie o 1mm.

    Najpierw było o 2mm, ale na rysunku zobaczyłem dziurę, więc
    podniosłem o 1mm do góry, by nie zwiększać średnicy surówki.
    Na rysunku jest 1mm niżej. (177 vs 175) W istocie być może
    trzeba/warto uwzględnić różnicę zmierzoną w VE. Już wiem,
    że oczy powinny być wypoczęte podczas mierzenia.

    Być może odkryłem zagadkę nieumiejętności wspominanej przeze mnie kiedyś
    na grupach. Na przełomie wieków odnotowałem wysyp autorefraktometrów na
    białostockiej arenie ;) optycznej; okuliści radzili sobie z moim lewym
    okiem, zaś salonowi optycy -- niekoniecznie. Być może dlatego, że na
    badania u okulistów byłem przygotowany (oczy były wypoczęte) a do
    optyków trafiałem przypadkowo, idąc ulicą...

    Optometrystka z VE mierzyła autorefraktometrem wady moich oczu
    dwukrotnie -- pierwszy raz byłem przygotowany a drugim razem
    byłem zmęczony. Za drugim razem zgłosiła problemy z lewym okiem,
    o których nie wspomniała przy wcześniejszym badaniu.

> [...]
    > oprawka -- wysokość zależy od oprawki. Od tej wysokości
    > niestety też zależy średnica surówki. (surowej soczewki,

    [jeszcze gdyby tak interakcja? podajesz wysokość mocowania
    i rozstaw a otrzymujesz minimalne średnice surówek?]
         http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbswo.pdf

    Innymi słowy na nic te wszystkie rysowania? -- gimnastyka myśli. ;)

    Snując rozmyślania o oprawkach, trzeba znać:
    - przeciętną wysokość osi oczu
    - minimalne średnice surowych szkieł dostępnych u porządnych
    producentów typu: Essilor, Hoya, Jelenia góra, Rodenstock, Zeiss
    (Jelenia góra to też Essilor?)
    - rozmiary (być może też konstrukcje) dostępnych oprawek porządnych
    producentów; oprawki muszą być: wytrzymałe, sztywne w nosku i lekkie
    oraz rzecz jasna stosownie pogięte (trzeba nachylić soczewki względem
    siebie i względem zauszników)
    by moc powrócić do tych rozważań... Wówczas wystarczy jedynie wprowadzić
    inne wartości/liczby w zapisany już rysunek...

    -=-

    Do operacji potrzebna jest stabilizacja stołu operacyjnego...
    [chyba coś poplątałem... może stabilizacja optycznych wad oczu?]

    -=-

    Ciekawostka... Lewe oko koryguję do dali w pełni okularami OHSpecs.
    Pomiędzy korektą prawego i lewego jest spora różnica. Obrazy pokazywane
    przez prawe oko są... MNIEJSZE niż obrazy pokazywane przez lewe oko...

    -=-

    BTW tych różnic korekcji:
    - w 1975 r. różnica wad pomiędzy lewym i prawym okiem wynosi:
    - 1 dioptrię sfery
    - 0 dioptrii i cylindra
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/6817b75r.png
    - różnica pomiędzy cylindrami jest stabilna
    - różnica pomiędzy sferami rośnie z czasem
    Biegła Bernacka uważa, iż niedowidzenie powstało w wyniku
    rozbieżnego zeza i dużej różnicy wad pomiędzy okiem prawy
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/16824-25.png
    i lewym -- czyli bredzi, gdyż pokazałem, że w dzieciństwie
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/6821calyzez.png
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/6821zez.png
    stwierdzono u mnie zez zbieżny a wady kiedyś były podobne...

    Co więcej -- wg Bernackiej podczas badania różnica wad była jeszcze
    mniejsza -- 0.5 dioptrii sfery... Trudno tu coś powiedzieć o osiach,
    albowiem Bernacka gładko przechodzi z ujemnych cylindrów na dodatnie
    bez zmiany osi, czym wykazuje swój poziom niewiedzy...

    Sąd Apelacyjny (najwyższy szczebel powszechnych sądów w RP) uznaje
    EWIDENTNE brednie biegłej -- ,,gdyż biegła jest dobra w innych
    sprawach''... Zaś ,,biegła pulmonolog Dziób wprawdzie popełniła
    fatalny błąd, ale w innej sprawie -- a różnych spraw nie można ze
    sobą mieszać''... co sędzia SA tłumaczył mi z ,,ojcowską'' dobrocią...

    Może powinienem był napisać CZERWONYMI WIELKIMI literami, iż Bernacka
    bredzi? -- Nie musiałem, gdyż dokumenty zostały stosownie przygotowane
    przez pomocnicze służby sądownicze -- na moich pismach aż roi się od
    dopisków i uwag poczynionych w sądzie...

    Tak wygląda Prawo i Sprawiedliwość w Rzeczpospolitej Polskiej!
    Można bredzić o sprawiedliwości, sądownictwie itd. -- ale
    rzeczywistości te brednie nie wzruszą.

    Zespolona przestrzeń RP -- urojone prawo i rzeczywiste podatki.

    -=-

    Na tym tle zrozumiała jest postawa przedstawicieli Rosji wraz
    z ich jednoznacznym, choć dosadnym językiem:

    - mamy w dupie sankcje Zachodu

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,281
    09029,ambasador-rosji-w-szwecji-mamy-w-dupie-sankcje
    -zachodu-jestesmy.html

    Być może dialog pomiędzy Rosją i Zachodem przypomina moją rozprawę
    sądową, w której:
    - od samego początku wiadomo, kto ma rację i ta kwestia NIE może
    być rozpatrywana/podnoszona podczas sądowych rozpraw
    - odrzucone zostały wszystkie argumenty świadczące na moją korzyść
    - uznane zostały argumenty świadczące na moją niekorzyść, choć nie
    miały pokrycie w rzeczywistym świecie
    - uznano (podczas tej samej rozprawy) biegłych za dobrych na
    podstawie innych sądowych spraw i uznano mieszanie różnych
    spraw za zabronione; tylko na podstawie orzeczeń tych biegłych
    (rzekomo dobrych, choć bredzących) wydano wyrok dla mnie niekorzystny

    Czy aby na pewno niekorzystny? Załóżmy inną sytuację -- SA uznał moje
    racje; ZUS wypłaca mi rentę, uśmiecha się życzliwie, życzy powrotu do
    zdrowia i składa kasację do SN, gdzie (jak zazwyczaj) następuje najpierw
    długie wyczekiwanie, po którym wyrok uznawany jest za niebyły, czyli
    zwracam ZUSowi rentę wraz z odsetkami...

    W tak zwanym powietrzu (jak kto woli -- między wierszami) podczas
    rozprawy w SA wisi (znajduje się?) powyższa groźba... Sędzia SA
    jakby daje mi do zrozumienia -- ,,taki wyrok jest dla ciebie korzystny,
    albowiem w RP z ZUSem nie można wygrać sprawy o chorobową rentę inaczej,
    niż tylko poprzez zgłoszenie psychicznej choroby''...

    [gdyby tak złożyć?... Bernacka jest psychicznie chora? problem
    z gładkim ;) przejściem pomiędzy ujemnymi i dodatnimi cylindrami
    jest problemem niewiedzy, nie choroby; lecz posługiwanie się
    nieistniejącymi (urojonymi) czynnikami powodującymi niedowidzenie
    oka świadczy o problemie umysłowym... podobnie z sędzią, który
    zabraniając mieszania spraw -- miesza je, czyniąc tym mieszaniem
    pośrednią podstawę wydania wyroku... ewidentny problem umysłu!]

    -=-

    Nie wierzą [już od kilku wcieleń!] w reinkarnację, ale
    w Jarosławie Kaczyńskim chyba żyje duch Władysława Gomułki...
    Słuchając wypowiedzi (mniemam, że autentycznych) WGomułki,
    słyszę raz za razem wypowiedzi Jarosława Kaczyńskiego...

    -=-

    BTW -- co to za mąż stanu, który odpowiada za wydanie i wykonanie
    masy politycznych wyroków śmierci na swych rodakach!!! W ww. filmach
    WGomułka przedstawiany jest właśnie jako mąż stanu i ofiara
    kremlowskiego spisku uwieńczonego Trójmiejską masakrą...

    Jarosław Kaczyński też wydaje i wykonuje wyroki śmierci?
    Skazując na głodową śmierć ludzi pozbawionych możliwości
    obrony swych interesów i praw w sądach RP?...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 40. Data: 2022-02-14 16:14:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 lut 2022 o 14:44, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Ciekawostka... Lewe oko koryguję do dali w pełni okularami OHSpecs.
    > Pomiędzy korektą prawego i lewego jest spora różnica. Obrazy pokazywane
    > przez prawe oko są... MNIEJSZE niż obrazy pokazywane przez lewe oko...

    Tak by było zgodnie z oczekiwaniem -- błędnie zapisałem.

    + Obrazy pokazywane
    + przez lewe oko są... MNIEJSZE niż obrazy pokazywane przez prawe oko...

    Każdy post przed wysyłką starannie sprawdzam
    wielokrotnie -- i zawsze znajduję błędy po wysłaniu...

    Prawe w OhSpecs ma korektę: S+5.00 C-1.5 A180°
    Lewe w OhSpecs ma korektę: S+7.75 C-1.5 A20°

    Mam dwie pary okularów OhSpecs do dali -- różnią się ćwiartką dioptrii
    sfery pomiędzy sobą, ale różnica w nich pomiędzy prawą soczewką i lewą
    jest taka sama, tj. 2.5 dioptrii sfery.

    Te inne z OhSpecs:

    Prawe ma korektę: S+4.75 C-1.5 A178°
    Lewe ma korektę: S+7.50 C-1.5 A20°

    Te mają uszkodzoną powłokę lewej soczewki.

    Różnica 2° (180° vs 178°) to moja niekonsekwencja.
    Długo i namiętnie rozpatrywałem to i owo -- mając przed
    sobą masę różnych informacji... 2° to praktycznie nic.
    Raz zapisałem 180°, raz 178°...

    Różnica 180° (180° vs 0°) to żadna różnica.
    Kiernunkowo żadna różnica pomiędzy:
    wschód-zachód
    zachód-wschód

    Po obrocie cylindrycznej soczewki o 180° otrzymamy ten sam kierunek.
    Oczywiście mogą być różnice wykonania, chociażby błędy czy grawery.
    Niektórzy producenci grawerują swe znaki tak, by po zamontowaniu
    znalazły się w górnych rogach zewnętrznych. Po obróceniu soczewki
    o 180° grawerniczy zamysł producenta pryśnie...

    -=-

    Więc obraz lewego powinien być większy -- jest odwrotnie!
    Obraz lewego jest mniejszy niż obraz prawego. Dopiero
    odsunięcie opraw od oczu potrafi to zAmienić.

    Okulary z VE nie korygują w pełni lewego oka -- na moją prośbę.
    Podobną (niepełną) korektę stosowali optycy i okuliści od wielu
    lat. Okulistki z września ubr. i stycznia br. -- też. Wg mnie
    okulistki mogły stosować niezbyt świadomie -- replikując
    pokazane im okulary... ;) Z optometrystką VE rozmawiałem
    o tym długo i uczyniła tak świadomie, ma moją prośbę.

    Obraz z lewego pływa -- tak w pionie jak i w poziomie.

    Chyba powinien pokryć się z prawym -- chyba...

    -=-

    Nie żal mi pieniędzy na doświadczenia z okularami -- kto wie, może umrę
    z widzącym okiem lewym?... Na razie podczas prowadzenia samochodu oko
    lewe nie chce nawet na ułamek sekundy zerknąć mimo moich usilnych
    żądań... (jak ruszam rękami -- tak potrafię zmienić patrzenie prawym
    okiem na patrzenie lewym? raczej jak z oddychaniem -- bez udziału
    świadomości patrzę prawym, ale mogę interweniować, choć nie mogę
    dowolnie długo i w każdej sytuacji) Podczas chodzenia -- lewe oko ;)
    proponuje lakę, jeśli prawe jest zasłonięte; podczas siedzenia
    czy leżenia -- zachowuje się różnie...

    Sprawdzianem jest nalanie płynu z butelki do butelki...
    (płynu do prania z butelki do nakrętki itp.)
    Choć patrzę na butelki pionowo (nie ma mowy o stereoskopii)
    z góry -- raczej nie trafię bez użycia rąk...

    Po paru sekundach męczenia lewe oko niby widzi, ale nalanie
    jest raczej trudne... Podświadomie dążę do obmacania...

    Z prawym jest zdecydowanie lepiej, ale silne zmęczenie daje efekt
    podobny -- niby widzi, ale nie widzi... Jak radzę sobie z prowadzeniem
    samochodu czy choćby roweru? Mam tanie OC, co ;) widać w tym poście...

    Nie mogę być (i nie jestem) zawodowym kierowcą. Przed długą trasą muszę
    wypocząć -- kiedyś potrafiłem wytrzymać wielokrotnie dłużej niż teraz.
    Po stosownym zmęczeniu także prawym okiem ,,widzę'' to, co pamiętam;
    mogę tak ,,widzieć'' także samochody, co kiedyś miało miejsce...

    --