    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OC
    Date: Fri, 11 Feb 2022 13:40:41 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" su0m0o$1t3g$...@g...aioe.org

    Wzmocniłem oba mostki:
        http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbsw.svg
    i wygiąłem mostek do bliży bez zmiany jego długości.

    Był błąd -- zobaczyłem na wydruku i usunąłem, bo ciążył. ;)

    Drut ma swoje wymiary;

    zewnętrzna szerokość dziury 45
    wewnętrzna szerokość dziury 44
    szerokość drutu              1

    zewnętrzna wysokość dziury do dali 37.5 u góry 17.5 i na dole 20.0
    wewnętrzna wysokość dziury do dali 36.5 u góry 17.0 i na dole 19.5

    Wydrukuję -- zmierzę, czy jest OK.

    Do bliży mają tę samą szerokość, ale góra ma mniejszą wysokość.

    zewnętrzna wysokość dziury do bliży 35 u góry 15.0 i na dole 20.0
    wewnętrzna wysokość dziury do bliży 34 u góry 14.5 i na dole 19.5

    -=-

    Otrzymałem z OhSpec. Przyzwyczaiłem się już do tych z Vision Express.
    Dwie parki, czy jak kto woli -- parka; cztery soczewki.

    Teraz ich używam z powodzeniem podczas pisania, choć wykonałem
    je do dali, ale są przekrzywione tak, iż zwiększyłem kąt
    nachylenia soczewek względem pionu.

    Soczewki niestety nie są ustawione pod kątem względem siebie -- tworzą
    linię prostą.

    Do tego parka czyli jedne (dwa szkła) przeciwsłonecznych.
    Mogłyby mieć szkła większej średnicy, gdyż nie pokrywają
    całego pola widzenia. Przeciwsłonecznych nie będę opisywał.

    Jeden miękki drut tworzy i mostek, i trzymakami nosków -- poważna
    wada. Mostek musi być sztywny, zaś noski muszą być giętkie -- dlatego
    nie można z jednego drutu wykonać mostka i trzymaków nosków.
    Nie umiem tego opisać, ale mogę pokazać w realu.

    .----. u góry mostek
    | |
    n| |n u dołu noski

    Noski bardzo miękkie, przyjemne -- zaleta.

    Oprawka nie wygląda na zbyt mocną -- raczej do cieńszych
    szkieł, ale jest starannie wykonana i nie jest skoszona.

    Chromatyczna aberracja widoczna gołym okiem aż zbyt dosadnie!
    Tego można było oczekiwać -- indeks 1.56 to optycznie raczej
    bardzo słabe szkło; być może takie:

    CR-407 modyfikacja CR-39 indeks 1.56
    liczba Abbego 34, gęstość 1,28g/cm3
    znacznie mniej twardy niż CR-39
    (CR-39 jest znacznie twardszy niż CR-407)

    Soczewki są całkiem płaskie, jak na te parametry.
    Niestety są grube, gdyż wycięto je z surówek o bardzo dużej średnicy...
    W najcieńszym miejscu lewa soczewka ma chyba 3mm. Trudno to zmierzyć
    z uwagi na sfazowanie.

    36.9g -- jedne i drugie; różnicą w soczewkach jest ćwierć dioptrii
    na obu szkłach. Oczami nie mogę określić, które mają więcej dioptrii
    o tę ćwiartkę.

    Futerały miękkie. Spodziewałem się twardych.
    Przeciwsłoneczne bez futerału i tylko jedne.

    Kosztowały razem (dwie pary korekcyjnych okularów i jedna
    para słonecznych oraz miękkie futerały i dwie ściereczki)
    99.93 pln wraz z przewalutowaniem kredytówki Visy z Millennium.

    Zapakowane starannie i bezpiecznie.

    Jedna lewa soczewka ma uszkodzoną powłokę -- wygląda jakby
    była podrapana lub poplamiona, co widać wyraźnie podczas
    starannego oglądania.

    -=-

    Miały być obie pary do dali z delikatnym podciągnięciem q bliży:

    S+4.75 C-1.50 A178 P32
    S+7.50 C-1.50 A20 P31
    1.56 Clear (traditional transparent)

    S+5.00 C-1.50 A180 P32
    S+7.75 C-1.50 A20 P31
    1.56 Clear (traditional transparent)

    Autorefraktometr styczniowej okulistki średnio pokazał:
    S+5.25 C-1.75 A178
    S+8.00 C-0.75 A20 P63 łącznie

    Autorefraktometr Vission Express średnio pokazał:
    S+5.00 C-1.50 A1
    S+8.00 C-1.50 A11 P63.5 łącznie
    ale były tylko dwa udane pomiary lewego...
    S+7.75 C-1.25 A12
    S+8.00 C-1.50 A11

    Do dali Vision Express są takie:
    S+4.25 C-1.50 A180 P32
    S+5.75 C-1.50 A10 P31
    1.5 CR-39

    Do bliży z Vision Express są takie:
    S+6.00 C-1.50 A180 P32
    S+7.50 C-1.50 A10 P31
    1.5 CR-39
    ale lewa jest zbyt długa (ma za mało dioptrii)
    z uwagi na: dużą różnicę pomiędzy lewym i prawym,
    dużo dioptrii w ogóle i niedowidzenie lewego oka.

    --