  • 41. Data: 2022-02-15 13:49:40
    Temat: Re: OC
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 lut 2022 o 14:44, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    >  wewnętrzna szerokość dziury 44
    >  szerokość drutu              1
    >  zewnętrzna wysokość dziury do dali  38.5    u góry 18.0 i na dole 20.5
    >  wewnętrzna wysokość dziury do dali  36.5    u góry 17.0 i na dole 19.5
    >  zewnętrzna wysokość dziury do bliży 36.0    u góry 15.5 i na dole 20.5
    >  wewnętrzna wysokość dziury do bliży 34.0    u góry 14.5 i na dole 19.5

    > Można dopasować oprawkę do lewej soczewki -- grubszej od prawej, bo
    > krótszej, czyli o większej liczbie dioptrii. Wówczas mniejszą (lepiej
    > dopasowaną do oprawki) średnicę miałaby krótsza soczewka (więcej

    Zmniejszyłem noski -- 18 do dali i 14 do bliży.

    >        http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okularydbswo.svg
    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okulary18m14l.svg

    Pewnie są gdzieś błędy...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 42. Data: 2022-02-16 10:00:33
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 lut 2022 o 13:49, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
     zewnętrzna wysokość dziury do bliży 36.0  u góry 15.5 i na dole 20.5
     wewnętrzna wysokość dziury do bliży 34.0  u góry 14.5 i na dole 19.5

    Dopasowałem dwiema metodami:
    - zmniejszeniem mostków
    (18 do dali i 14 do bliży)
    - zmniejszeniem szerokości soczewkowych dziur
    (42 do dali i 43 do bliży)

    Na samej górze mają mostki 20 do dali i 15 do bliży
    oraz szerokości soczewkowych dziur 44. Na wydruku
    u mnie są to mm z dokładnością względną lepszą niż
    promilowa, czyli dobra naświetlarka dałaby dobre
    efekty?...

       http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okula.svg
       http://eneuel.w.duna.pl/bestia/okula.svg

    Na Pewno są gdzieś błędy...

    -=-

    Mogę zwiększyć wysokość dziur, tak by jak najmniej
    ucinać surowe soczewki od dołu...

    -=-

    Stosowne skanery skanują gotową oprawkę i wyliczają minimalne
    średnice surowych soczewek i podają parametry szlifierkom, by
    te mogły automagicznie zeskrobać ;) stosownie soczewki... to,
    co było kiedyś potwornie trudne, pracochłonne i czasochłonne,
    dziś jest łatwe, lekkie i trwa chwil kilka...

    To jest postęp, to jest przyrost PKB:
    - zmniejszenie czasochłonności
    - zwiększenie szybkości
    - zwiększenie precyzji
    - zmniejszenie liczby fatalnych błędów
    - ogólne zmniejszenie kosztów produkcji...

    Postęp i przyrostem PKB nie:
    - jest komplikacja podatkowego prawa
    - nieustanna modyfikacja tegoż prawa
    - zwiększanie kosztów produkcji i cen
    - dotacja dworków czy firm farmaceutycznych...

    Polskie państwo nie refunduje:
    - okularów
    - rozsądnych operacji oczu
    - rozsądnego leczenia zębów

    lecz refunduje:
    - prywatne dworki
    - prywatne firmy farmaceutyczne
    - leki
    - część zabiegów medycznych...

    -=-

    Wg JKaczyńskiego na ,,nowym ładzie'' zyskają uczciwi i stracą
    cwaniacy... Tedym cwaniak, bo niepoprawnie policzyłem wiek
    pracownika, przez co zaznaczyłem w księgującym programie
    'ulgę dla młodych', co ów program posłusznie wykonał bez
    zgrzytania, choć znał datę urodzenia pracownika i mógł mnie
    powstrzymać... W efekcie pracodawca nie potrącił zaliczek PIT,
    co zostało wykryte dopiero przez kontrolujących urzędników...

    Jaką karę otrzymałem? -- symboliczną na szczęście...

    Zaliczki na PIT należało pobrać pracownikowi i wpłacić do US,
    który po rocznym rozliczeniu te zaliczki zwróci pracownikowi...

    Jaką karę mogłem otrzymać? Kilkadziesiąt tysięcy złotych i/lub
    3 lata odsiadki...

    -=-

    Słusznie -- cwaniaki do paki!

    -=-

    Ani program nie wychwycił, iż urodzony w 1974 r. ma ponad 26 lat
    w 2021 r., ani moja matka, ani ja... Moja matka nawet po kontroli
    nie od razu dobrze policzyła... Krawędziowy błąd i sugestia...

    -=-

    - jeden z mych błędów prawdopodobnie był spowodowany
    telefonicznym uzupełnieniem faktury
    - kolejny był ewidentnym efektem nowoczesności
    księgującego programu, który korygowaną fakturę
    wprowadził w stan superpozycji (faktura zarazem
    była zaksięgowana -- i nie, czego mam dowód)
    - trzeci błąd był efektem mego fatalnego wyliczenia
    wieku i braku reakcji ze strony księgującego programu

    Rzecz jasna nie zrzucam na nikogo mych win -- błędy
    mogłem (i powinienem był!) wykryć na czas...

    -=-

    Gdyby prawo było stabilne -- ,,cwaniak'' by stosował je,
    wolny czas przeznaczając na gruntowniejsze/staranniejsze
    sprawdzanie swej (i cudzej) pracy...

    Ponieważ prawo jest niestabilne -- trzeba czas trwonić na
    śledzenie nieustannych zmian, przez co spada wydajność
    pracy a rośnie liczba błędów... Dodatkowe kontrole oraz
    naprawa dodatkowych błędów to kolejne straty czasu...
    potrzebnego na... pracę i staranność... Zwrotne
    sprzężenie dodatnie...

    Tak wygląda w praktyce ,,prawo i sprawiedliwość'' Jarosława
    Kaczyńskiego... Chaos, strach, brak czasu na życie...

    Dopiero za jakiś czas zobaczymy rzeczywiste efekty...

    PKB na papierze może rosnąć -- w istocie prawny mętlik musi prowadzić
    do spowolnienia gospodarki tak, jak śliska jezdnia zmusza rozsądnych
    do zmniejszenia szybkości, zaś nierozsądnych zrzuca na pobocza
    komunikacyjnymi wypadkami...

    0-0

    PKB może rosnąć -- papier jest cierpliwy!
    Dzietność maleje -- chyba, że na papierze i w rojeniach...

    -9-

    Prowadzę [być może nielegalnie] rozmnażanie/hodowlę mikroorganizmów,
    które następnie poddaję torturom -- czerpiąc przyjemność z tego
    procederu... [inni tymczasem kupują gotowy kefir -- by torturować
    niewiniątka] Mam bardzo dobre [bardzo smaczne i czyste] efekty...
    Doskonalę się...

    --